ADO Den Haag - PSV | Zondag 29 april 2018 | Eindstand 3-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
Volgende week dan de sterkste selectie laten beginnen. Leuk deze twee tussendoorpotjes waar er wat talent kan worden getest. Maar verder vond ik het niet echt interessant. Heb ook NAC maar even gevolgd.. Daar was wat meer spanning..
 
Ach, weer een gelijkspelletje op het eind. Lammers viel weer dramatisch in.

Dan maar volgende week thuis tegen Groningen, winnend afsluiten. Wel alweer 5 tegengoals. Verdediging blijft toch echt dramatisch.
Lammers heeft ook niet echt de bal gehad.. Vorige wedstrijd was hij zeer matig maar om hem nu voor die 10 minuten weer gelijk de grond in te boren vind ik niet terecht.
 
De te snelle conclusies mbt de jeugd zijn alweer getrokken zie ik? Zonder naar de context te kijken wordt de jeugd hier zoals zo vaak onnodig bekritiseerd en in sommige gevallen zelfs afgebrand...... Beste mensen eerst nog even dit:
- deze spelers worden er in gezet op het moment dat het resultaat er totaal niets toe doet: er wordt veel minder scherp getraind dan voor het kampioenschap, er worden veel minder opdrachten meegegeven en er wordt vooral lol getrapt met elkaar.
- als de basiskrachten op het veld de uitstraling van “alles is nu leuk en aardig” hebben en zo makkelijk de goals weggeven, dan vind ik het vreemd dat er wordt geklaagd over het ontbreken van de scherpte bij de jeugdige spelers die er nu een keertje in staan. Volgens mij moeten Schwaab, Isimat, Hendrix, Arias, Pereiro enz het goede voorbeeld geven op het veld zodat de jeugd dat gaat volgen. Het is geen individuele sport he.... spelers beïnvloeden elkaar op het veld en zeker een jeugdspeler moet in die weinige keren dat ie er in staat door de roetiniers meegetrokken worden in de strijd.
- Malen komt er onverwachts in en men verwacht gelijk scherpte. Tjonge tjonge zeg....
- een jeugdspeler moet regelmatig en voor langere tijd! kansen krijgen om beoordeeld te kunnen worden. Volgens mij hebben spelers als Gini hier 3 volle seizoenen voor nodig hadden om te staan waar ze staan. En Arias is pas vanaf vorig jaar constanter geworden. De eerste twee jaar was hij echt nog niet zo goed...
Deze benadering van velen was hier ook jaren lang te zien mbt Zoet, Locadia, Hendrix en zelfs een groep mensen die Memphis hier afzeek....
 
Memphis had soms 'de ziekte van Afellay'.
Eerlijk is eerlijk.
Oh eens hoor. Alleen werd het hem te snel kwalijk genomen dat ie soms missers produceerde. Ik weet ook eigenlijk niet wat mensen dan allemaal verwachten? Een nieuwe Cruijf of van Basten of “zelfs” Sneijder wordt niet ieder jaar geboren.
 
Ik weet ook eigenlijk niet wat mensen dan allemaal verwachten? Een nieuwe Cruijf of van Basten of “zelfs” Sneijder wordt niet ieder jaar geboren.

Dat verwachten de criticasters kennelijk wel, en zo niet, dan mogen ze niet 1 keer in de basis beginnen of zelfs maar invallen, zelfs niet in dit soort veredelde oefenpotjes, want als ze niet direct van dat niveau zijn dan zijn ze er nog lang niet klaar voor. Als men bij PSV dezelfde instelling heeft als de criticasters, zou je een soort van vicieuze cirkel krijgen; de talenten moeten eigenlijk ruim de kans krijgen om zich te kunnen ontwikkelen, wat niet onmiddellijk aan een stuk door top zal zijn, maar met pieken en dalen zal gaan, maar ze worden gelijk afgeserveerd als ongeschikt zodra ze slecht spelen, "zijn er niet klaar voor", en krijgen als gevolg daarvan geen speeltijd. Door geen speeltijd te krijgen kun je je ook niet ontwikkelen etc. etc. Zo kom je er dus nooit achter wat ze eigenlijk echt kunnen, maar zal de criticaster gelijk krijgen doordat ze zich niet hebben kunnen ontwikkelen. Da's net zoiets als een vogel in een kooi houden waarin hij zijn vleugels niet eens kan strekken en dan zeggen dat ie niet kan vliegen als ie na maandenlang in dat ding te hebben gezeten in keer eruit wordt gelaten en dan niet in staat is om te vliegen.
 
De te snelle conclusies mbt de jeugd zijn alweer getrokken zie ik? Zonder naar de context te kijken wordt de jeugd hier zoals zo vaak onnodig bekritiseerd en in sommige gevallen zelfs afgebrand...... Beste mensen eerst nog even dit:
- deze spelers worden er in gezet op het moment dat het resultaat er totaal niets toe doet: er wordt veel minder scherp getraind dan voor het kampioenschap, er worden veel minder opdrachten meegegeven en er wordt vooral lol getrapt met elkaar.
- als de basiskrachten op het veld de uitstraling van “alles is nu leuk en aardig” hebben en zo makkelijk de goals weggeven, dan vind ik het vreemd dat er wordt geklaagd over het ontbreken van de scherpte bij de jeugdige spelers die er nu een keertje in staan. Volgens mij moeten Schwaab, Isimat, Hendrix, Arias, Pereiro enz het goede voorbeeld geven op het veld zodat de jeugd dat gaat volgen. Het is geen individuele sport he.... spelers beïnvloeden elkaar op het veld en zeker een jeugdspeler moet in die weinige keren dat ie er in staat door de roetiniers meegetrokken worden in de strijd.
- Malen komt er onverwachts in en men verwacht gelijk scherpte. Tjonge tjonge zeg....
- een jeugdspeler moet regelmatig en voor langere tijd! kansen krijgen om beoordeeld te kunnen worden. Volgens mij hebben spelers als Gini hier 3 volle seizoenen voor nodig hadden om te staan waar ze staan. En Arias is pas vanaf vorig jaar constanter geworden. De eerste twee jaar was hij echt nog niet zo goed...
Deze benadering van velen was hier ook jaren lang te zien mbt Zoet, Locadia, Hendrix en zelfs een groep mensen die Memphis hier afzeek....
Ik volg je voor een groot gedeelte. Maar laat ik het voorzichtig zeggen: Lammers heeft sinds eind vorig seizoen de nodige minuten gemaakt, en laat ook vandaag weer zien dat ieder beetje hoop echt overbodig is. Man, wat is deze jongen slecht.

Gudmundsson liet ook niet zien dat hij recht heeft op meer dan wat losse invalbeurten (zoals hij zelf wel op een nare manier verkondigde) , maar heeft eerder dit seizoen een paar leuke dingen laten zien. Malen komt er sowieso, dat zag je in Florida, tegen PEC en al helemaal in die twintig minuten tegen AZ. Geen probleem.

Jonge spelers mogen inderdaad wat onstabieler zijn, geen probleem. Ik vind echter wel dat wanneer je ziet dat een speler uit de jeugd (Marcellis, Marzo, Van Eijden, Wuytens, Van Ooijen etc) niet goed genoeg is, dat je dan afscheid mag nemen. Lammers behoort wat mij betreft tot die categorie.
 
OT: wat was Pereiro weer goed. Ongelooflijk hoe zo een talent (want dat is hij nog steeds met zijn 22 jaar) al drie jaar lang zulke mooie en beslissende dingen laat zien.

Vergelijk dat voor de grap met Lammers, die één schamel jaartje jonger is en nog spits is ook.
 
OT: wat was Pereiro weer goed. Ongelooflijk hoe zo een talent (want dat is hij nog steeds met zijn 22 jaar) al drie jaar lang zulke mooie en beslissende dingen laat zien.

Vergelijk dat voor de grap met Lammers, die één schamel jaartje jonger is en nog spits is ook.

Dat flegmatieke maakt het nog mooier. Jammer dat hij niet zo snel is. Of eigenlijk niet-jammer, anders had hij niet (meer) voor PSV gespeeld.
 
OT: wat was Pereiro weer goed. Ongelooflijk hoe zo een talent (want dat is hij nog steeds met zijn 22 jaar) al drie jaar lang zulke mooie en beslissende dingen laat zien.

Vergelijk dat voor de grap met Lammers, die één schamel jaartje jonger is en nog spits is ook.
Mag/moet nog wat constanter worden in z’n energie in de wedstrijd stoppen, wat hij de laatste wedstrijden uitstekend doet. Als hij dit volhoudt volgend jaar is hij met afstand de beste PSVer. Klasse, genoten (ondanks dat ik erg kritisch op hem ben geweest, het lijkt erop dat ik ongelijk ga krijgen)
 
Ik zag die 1 op 1 kans van Gudmundsson voorbij komen op FOX. Hij had ook Malen naast zich, die helemaal vrij stond. Toch wel een gruwelijk irritant, dat die hem niet panklaar legt voor Malen, en ook nog is mist bij een 2-1 achterstand.
 
Ik volg je voor een groot gedeelte. Maar laat ik het voorzichtig zeggen: Lammers heeft sinds eind vorig seizoen de nodige minuten gemaakt, en laat ook vandaag weer zien dat ieder beetje hoop echt overbodig is. Man, wat is deze jongen slecht.

Gudmundsson liet ook niet zien dat hij recht heeft op meer dan wat losse invalbeurten (zoals hij zelf wel op een nare manier verkondigde) , maar heeft eerder dit seizoen een paar leuke dingen laten zien. Malen komt er sowieso, dat zag je in Florida, tegen PEC en al helemaal in die twintig minuten tegen AZ. Geen probleem.

Jonge spelers mogen inderdaad wat onstabieler zijn, geen probleem. Ik vind echter wel dat wanneer je ziet dat een speler uit de jeugd (Marcellis, Marzo, Van Eijden, Wuytens, Van Ooijen etc) niet goed genoeg is, dat je dan afscheid mag nemen. Lammers behoort wat mij betreft tot die categorie.
Maar daar ben ik het ook eens met je hoor. Maar mensen hebben vandaag bijv Gudmundsson lopen afzeiken en ook Malen. “Zij laten nu zien dat ze er niet in horen te staan”, zei men. Dan denk ik, wat is dit nou? Deze jongens mogen wat mij betreft nog 3 jaar instabiel zijn, slechte wedstrijden spelen en er een potje van maken. Dat mochten en mogen vele aankopen ook.
 
Maar daar ben ik het ook eens met je hoor. Maar mensen hebben vandaag bijv Gudmundsson lopen afzeiken en ook Malen. “Zij laten nu zien dat ze er niet in horen te staan”, zei men. Dan denk ik, wat is dit nou? Deze jongens mogen wat mij betreft nog 3 jaar instabiel zijn, slechte wedstrijden spelen en er een potje van maken. Dat mochten en mogen vele aankopen ook.
Eens.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Daarentegen heb ik Lammers goals zien maken, die Luuk de Jong nooit maakt...

Ik heb Luuk de Jong goals zien maken die Lammers nooit maakt. ;P

Wel waar overigens. Luuk heeft vaker schitterende goals gescoord, maar dit seizoen wellicht de allermooiste met die omhaal. Dat was geen geluk, vooral omdat hij het al vaker heeft geprobeerd.
 
Da's net zoiets als een vogel in een kooi houden waarin hij zijn vleugels niet eens kan strekken en dan zeggen dat ie niet kan vliegen als ie na maandenlang in dat ding te hebben gezeten in keer eruit wordt gelaten en dan niet in staat is om te vliegen.

Voor een vogel is vliegen hetzelfde als zijken voor ons Nederlanders: het zit in de genen. ;P Mijn parkietje mag zo nu en dan zijn kooi verlaten, maar blijft toch constant tegen het raam aanvliegen. Ook daarin voorspel ik een overeenkomst met onze jeugdproducten: ze zullen fouten maken, maar niet leren.

Ik ben zeer sceptisch over de toekomst van onze jongens en dat staat los van of ze banken of niet. De Wijs bankt al twee jaar niet maar, desondanks verwacht ik hem niet in de basis volgend jaar. Wij kopen gewoon spelers die beter zijn of meer ervaring hebben, waardoor de jeugd geen kansen krijgt. Spelers die écht goed zijn, hebben ook de kans gekregen van Cocu. Daarvan zijn Depay en Mauro toch wel duidelijke voorbeelden.

Enfin, een beetje van de hak op de tak verhaal. De jeugd bashen is wel een van de laatste dingen die ik zou en wil doen. Nota bene zijn Locadia en Hendrix toch echt twee van mijn grootste idolen. Er is maar één manier om de jeugd te testen, en dat is om ze voor de leeuwen te gooien. Maar met een team als deze is dat zelfmoord, dus lijkt het mij beter dat de wegen vroeg scheiden i.p.v. het eindeloos hoop geven aan talenten die er nooit zullen komen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan