Adam Maher (M)

:eek:

En dan dus ook deze winter al?

Dat is nog de vraag. Ik citeer:

'Maher komt naar PSV, dat lijkt al zeker en daarmee is dé binnenlandse transfer van 2013 al bekend. In januari of in de zomer, dat is vooral nog de vraag. In het eerste bod van PSV zit ruimte, in de vraagprijs van AZ ook. De komende weken is nog het nodige transfergeweld te verwachten'

Ik krijg er vertrouwen in dat hij echt gaat komen(Y)
 
Dat is nog de vraag. Ik citeer:

'Maher komt naar PSV, dat lijkt al zeker en daarmee is dé binnenlandse transfer van 2013 al bekend. In januari of in de zomer, dat is vooral nog de vraag. In het eerste bod van PSV zit ruimte, in de vraagprijs van AZ ook. De komende weken is nog het nodige transfergeweld te verwachten'

Ik krijg er vertrouwen in dat hij echt gaat komen(Y)

Spannend. Maher heeft op mij grote indruk gemaakt bij PSV-AZ en AZ-Twente. Van mij mag Wijnaldum na de komst van Maher overigens direct vertrekken. Die lijkt mij dan eigenlijk te veel van het goede.
 
Spannend. Maher heeft op mij grote indruk gemaakt bij PSV-AZ en AZ-Twente. Van mij mag Wijnaldum na de komst van Maher overigens direct vertrekken. Die lijkt mij dan eigenlijk te veel van het goede.

In sommige wedstrijden als Toivonen en Van Bommel niet beschikbaar zijn vind ik een middenveld met:

-----------------------------------Strootman----------------------------------------

-------------Wijnaldum----------------------------------------Maher-----------------

...zo gek nog niet. Tenminste dan moet Gini zijn topniveau zien te hervinden. Je hebt dan een veel dynamischer middenveld dan met Toivonen en/of Van Bommel erin.
 
In sommige wedstrijden als Toivonen en Van Bommel niet beschikbaar zijn vind ik een middenveld met:

-----------------------------------Strootman----------------------------------------

-------------Wijnaldum----------------------------------------Maher-----------------

...zo gek nog niet. Tenminste dan moet Gini zijn topniveau zien te hervinden. Je hebt dan een veel dynamischer middenveld dan met Toivonen en/of Van Bommel erin.

Spannend middenveld, punt naar achteren. Wel gevaar natuurlijk dat Gini en Maher elkaar in de weg gaan lopen, of één van de twee te veel naar de zijkant wordt gedrukt en de vleugelaanvaller in de weg gaat lopen. Verder neigt het tegen sterke tegenstanders naar zelfmoord; er komt veel druk op Strootman.

Veel zou afhankelijk zijn van hoe Gini het na de winterstop oppakt uiteraard. Leverde tegen Twente en NAC redelijk goede wedstrijden af. Je kunt wel focussen op zijn gemiste kansen, maar uiteindelijk scoort hij drie keer en zijn veldspel was goed.
 
Laatst bewerkt:
Als je Maher koopt, zou ik wel per direct van Ooijen en Ritzmaier verhuren.

Op het middenveld hebben we dan Maher, van Bommel, Strootman, Wijnaldum, Hiljemark en Toivonen:eehh::kwijl::gek:

Eigenlijk toch niet normaal haha!
 
Als je Maher koopt, zou ik wel per direct van Ooijen en Ritzmaier verhuren.

Op het middenveld hebben we dan Maher, van Bommel, Strootman, Wijnaldum, Hiljemark en Toivonen:eehh::kwijl::gek:

Eigenlijk toch niet normaal haha!

Nee, inderdaad en ook onbegrijpelijk dat er dan zo'n pruts verdediging achter staat.
 
Spannend middenveld, punt naar achteren. Wel gevaar natuurlijk dat Gini en Maher elkaar in de weg gaan lopen, of één van de twee te veel naar de zijkant wordt gedrukt en de vleugelaanvaller in de weg gaat lopen. Verder neigt het tegen sterke tegenstanders naar zelfmoord; er komt veel druk op Strootman.

Veel zou afhankelijk zijn van hoe Gini het na de winterstop oppakt uiteraard. Leverde tegen Twente en NAC redelijk goede wedstrijden af. Je kunt wel focussen op zijn gemiste kansen, maar uiteindelijk scoort hij drie keer en zijn veldspel was goed.

Alles hangt af van de uitvoering. Als Maher en Gini elkaar goed weten aan te voelen dan is het juist wenselijk als ze door elkaar heen lopen, want dat schept veel verwarring bij de tegenstander. Ze zijn allebei rap op de eerste meters en zijn allebei in staat om kort weg te draaien. Dat pleit er juist voor om die twee dicht bij elkaar te hebben spelen zodat ze de tegenstander in de luren kunnen leggen in kleine ruimtes en daarmee enorm veel ruimte winnen voor de overige middenvelders of aanvallers. Deze opstelling biedt veel flexibiliteit. Op momenten dat PSV onder druk komt dan komt Maher meer naast Stroot te spelen die ook verdedigend zijn mannetje staat.

Voelen die twee elkaar minder aan dan krijg je inderdaad wat jij schetst dat ze elkaar in de weg gaan lopen. Of in verdedigend opzicht niet het initiatief nemen omdat ze afwachten tot de ander iets gaat doen. Ook kan het zijn dat Gini zijn oude vorm bij Feyenoord nooit meer terug krijgt.

Wellicht is dit een extra argument om Maher al in de winter te halen. Die twee kunnen dan meteen samen spelen als Van Bommel weer eens geschorst of geblesseerd is en Ola ligt er ook nog even uit. Mochten die twee niet lekker met elkaar over weg kunnen op het middenveld, dan kan Brands al meteen in de zomer daarop anticiperen. De meest logische oplossing is in dat geval dat Wijnaldum vertrekt.
 
Ofnie dat ze daar maar wat miljoenen investeren! Met die middelmatige amateurs.

Dan moeten er wel betere alternatieven bekend zijn. Dat is denk ik niet het geval.

Maher mag van mij zeker komen, maar niet tegen elke prijs. Ik las dat het ED zou hebben gezegd, dat PSV deze maand tot 9 miljoen zou willen gaan, dat is echt teveel.
 
Eerlijk is eerlijk. Ik heb de hoop op Wijnaldum inmiddels wel een beetje opgegeven.

Ik heb er ook steeds minder vertrouwen in. Maar bij zo'n aankoop vind ik het niet gek dat je nog iets probeert om die jongen aan de praat te krijgen. Als hij niet functioneert naast de ultieme teamspeler in de eredivisie, dan kun je het met 100% zekerheid vaststellen en er de komende zomer ook iets aan doen.
 
Los van het feit dat er inderdaad andere grote gaten te stoppen zijn (defensief), los van welke andere spelers er eventueel na- of voordeel van zijn komst zouden hebben, en los van de manier hoe evt zo een transfer tot stand zou komen; het is natuurlijk wél een sensationele speler. Na Nilis eindelijk weer eens buitencategorie op de nr 10 :nw: MOCHT hij komen...
 
Eerlijk is eerlijk. Ik heb de hoop op Wijnaldum inmiddels wel een beetje opgegeven.

Ik werd steeds somberder, als fan, maar de wedstrijden tegen Twente en NAC gaven ook lichtpuntjes. Ja, je kunt meteen beginnen over
de gemiste kansen, maar het veldspel vond ik goed (denk aan derde goal tegen Twente) en hij legt er toch 3 in. Hij staat nu, uit mijn hoofd,
op 7 uit 18. Had het dubbele moeten zijn, maar als hij een heel seizoen zo zou spelen, zou hij ergens tussen de 15 en 20 uit komen, wat voor
een 10 ook weer niet zo verkeerd is. Ik geef het nog niet op.
 
Ik werd steeds somberder, als fan, maar de wedstrijden tegen Twente en NAC gaven ook lichtpuntjes. Ja, je kunt meteen beginnen over
de gemiste kansen, maar het veldspel vond ik goed (denk aan derde goal tegen Twente) en hij legt er toch 3 in. Hij staat nu, uit mijn hoofd,
op 7 uit 18. Had het dubbele moeten zijn, maar als hij een heel seizoen zo zou spelen, zou hij ergens tussen de 15 en 20 uit komen, wat voor
een 10 ook weer niet zo verkeerd is. Ik geef het nog niet op.

Schaar ik me toch nog altijd achter onze filosoof. forza gini :p
(neemt niet weg dat Maher een klasbak is)
 
Ik werd steeds somberder, als fan, maar de wedstrijden tegen Twente en NAC gaven ook lichtpuntjes. Ja, je kunt meteen beginnen over
de gemiste kansen, maar het veldspel vond ik goed (denk aan derde goal tegen Twente) en hij legt er toch 3 in. Hij staat nu, uit mijn hoofd,
op 7 uit 18. Had het dubbele moeten zijn, maar als hij een heel seizoen zo zou spelen, zou hij ergens tussen de 15 en 20 uit komen, wat voor
een 10 ook weer niet zo verkeerd is. Ik geef het nog niet op.
Dat is je goed recht. Ik zie echter geen (weder)opstanding voor Gini. Jammer, want ik gunde het hem zéér!
 
Dat is je goed recht. Ik zie echter geen (weder)opstanding voor Gini. Jammer, want ik gunde het hem zéér!

Een wederopstanding zou idd te sterk uitgedrukt zijn. Het zijn fasen en momenten, maar dat is al meer dan de wedstrijden daarvoor. Het is ook de moeilijkste positie op het veld. Ben benieuwd of Maher er meteen zou staan, en kan omgaan met de druk van het moeten winnen. We zien bij Gini
dat dit ook een mentale sprong vereist.
 
Advocaat: ‘Zo'n speler als Maher gaat lang mee, is het geld waard’
Maandag, 14 januari 2013 om 17:05

Dick Advocaat zou graag zien dat PSV zich tot het uiterste inspant om Adam Maher naar Eindhoven te halen. De coach wil met het best denkbare materiaal werken en kaartte zaterdag nog aan dat hij graag had gezien, dat PSV zijn wensen had ingevuld. Het Eindhovens Dagblad weet dat Maher hoog op het lijstje van de Haagse trainer staat.
PSV wil moeite doen om Maher deze maand nog over te nemen van AZ, maar stuit op weinig medewerking bij die club. In Alkmaar heeft men de absolute hoofdprijs voor de jonge middenvelder voor ogen. Hoe hoog dat bedrag ligt blijft onduidelijk, maar PSV zou zelfs aan negen miljoen euro nog geen genoeg hebben. Een fors bedrag, dat men zeker voor de Oranje-international over heeft.
“Zo'n speler als Maher gaat lang mee, is het geld waard”, legt Advocaat uit in het regionale dagblad. Maher maakte twee seizoenen geleden zijn profdebuut en groeide vorig seizoen in no time uit tot basisspeler en belangrijke schakel voor AZ. Ook deze jaargang is hij onomstreden in de eerste elf van Gertjan Verbeek. Hij maakte voor de winterstop vier goals.
 
Advocaat: ‘Zo'n speler als Maher gaat lang mee, is het geld waard’
Maandag, 14 januari 2013 om 17:05

Dick Advocaat zou graag zien dat PSV zich tot het uiterste inspant om Adam Maher naar Eindhoven te halen. De coach wil met het best denkbare materiaal werken en kaartte zaterdag nog aan dat hij graag had gezien, dat PSV zijn wensen had ingevuld. Het Eindhovens Dagblad weet dat Maher hoog op het lijstje van de Haagse trainer staat.
PSV wil moeite doen om Maher deze maand nog over te nemen van AZ, maar stuit op weinig medewerking bij die club. In Alkmaar heeft men de absolute hoofdprijs voor de jonge middenvelder voor ogen. Hoe hoog dat bedrag ligt blijft onduidelijk, maar PSV zou zelfs aan negen miljoen euro nog geen genoeg hebben. Een fors bedrag, dat men zeker voor de Oranje-international over heeft.
“Zo'n speler als Maher gaat lang mee, is het geld waard”, legt Advocaat uit in het regionale dagblad. Maher maakte twee seizoenen geleden zijn profdebuut en groeide vorig seizoen in no time uit tot basisspeler en belangrijke schakel voor AZ. Ook deze jaargang is hij onomstreden in de eerste elf van Gertjan Verbeek. Hij maakte voor de winterstop vier goals.

lijkt me toch erg sterk dat ze voor 9 miljoen Maher niet van de hand zullen doen?
 
Ik werd steeds somberder, als fan, maar de wedstrijden tegen Twente en NAC gaven ook lichtpuntjes. Ja, je kunt meteen beginnen over
de gemiste kansen, maar het veldspel vond ik goed (denk aan derde goal tegen Twente) en hij legt er toch 3 in. Hij staat nu, uit mijn hoofd,
op 7 uit 18. Had het dubbele moeten zijn, maar als hij een heel seizoen zo zou spelen, zou hij ergens tussen de 15 en 20 uit komen, wat voor
een 10 ook weer niet zo verkeerd is. Ik geef het nog niet op.

Had dat ook niet met je verwachtingspatroon te maken? Ik bedoel hij deed het zo slecht dat we allemaal bij 2 goede acties van hem al gauw tevreden waren met zijn spel. Hoe denk je daarover?
 
Terug
Bovenaan Onderaan