Aanvallers

WEGHORST ach ......

Harde werker maar ook geen wereldvoetballer. Is ook afhankelijk van de aanvoer. Wat dat betreft eenzelfde type als Luuk de Jong. Ik zou bij AZ eerder kijken naar van Overeem of Jahanbaksh, spelers die voor de aanvoer zorgen. En Helmer in de gaten houden, maakte vorige week tegen NAC een prima eerste indruk.
 
Naar aanleiding van uitspraak van Van Hanegem over de toekomst van het Nederlands elftal ben ik me gaan verdiepen in de drie volgens hem potentiële wereldtoppers. Myron Boadu van AZ was de enige van de drie die ik nog niet kende. Heeft begin van dit seizoen voor 3 jaar getekend bij AZ en doet het heel goed bij Jong AZ. Hoop dat Brands zijn voelsprieten zal uitzetten in Alkmaar en vast begint met die jongen te bewerken zodat hij over een jaar of twee of drie een voordeel heeft ten opzichte van de concurrentie om hem binnen te halen.
 
Harde werker maar ook geen wereldvoetballer. Is ook afhankelijk van de aanvoer. Wat dat betreft eenzelfde type als Luuk de Jong. Ik zou bij AZ eerder kijken naar van Overeem of Jahanbaksh, spelers die voor de aanvoer zorgen. En Helmer in de gaten houden, maakte vorige week tegen NAC een prima eerste indruk.

Ken n az seizoenskaarthouder (mn trouwma) die ook niet zo'n Weghorstfan is. Is in haar ogen geem dragende speler maar juist 1 die ook het koppie laat hangen als t niet loopt.

Zelf vind ik het vooral n typetje wel uitdelen maar niet incasseren. Maar dat was waarschijnlijk al duidelijk :D

Om nu te zeggen dat het goed komt omdat er eem goede lichting lijkt aan te komen... We hebben eerder een jeugdteam gehad dat n titel pakte. Zijn maar weinig spelers van doorgebroken.
 
Naar aanleiding van uitspraak van Van Hanegem over de toekomst van het Nederlands elftal ben ik me gaan verdiepen in de drie volgens hem potentiële wereldtoppers. Myron Boadu van AZ was de enige van de drie die ik nog niet kende. Heeft begin van dit seizoen voor 3 jaar getekend bij AZ en doet het heel goed bij Jong AZ. Hoop dat Brands zijn voelsprieten zal uitzetten in Alkmaar en vast begint met die jongen te bewerken zodat hij over een jaar of twee of drie een voordeel heeft ten opzichte van de concurrentie om hem binnen te halen.

Kende ze alle drie wel, Boadu heeft hele leuke dingen laten zien in de Tweede Divisie vorig jaar, had ook al lang in het buitenland kunnen zitten ook volgens mij.
 
Kende ze alle drie wel, Boadu heeft hele leuke dingen laten zien in de Tweede Divisie vorig jaar, had ook al lang in het buitenland kunnen zitten ook volgens mij.

Klopt, er was ook veel buitenlandse interesse. Huiberts was apetrots dat hij hem langer heeft behouden. Heb een compilatie gezien van zijn doelpunten. Ziet er goed uit. Blijft natuurlijk afwachten bij zulke jonge spelers
 
Alhoewel hij met regelmaat blijft scoren bij AZ, vinden velen hier op het Forum Wout Weghorst geen betere spits dan Luuk de Jong.....onbegrijpelijk....ik weet wel wie ik liever heb: een spits die er dit seizoen al behoorlijk wat gemaakt heeft of een spits die al bijna een half jaar droog staat....zeg het maar !
 
Alhoewel hij met regelmaat blijft scoren bij AZ, vinden velen hier op het Forum Wout Weghorst geen betere spits dan Luuk de Jong.....onbegrijpelijk....ik weet wel wie ik liever heb: een spits die er dit seizoen al behoorlijk wat gemaakt heeft of een spits die al bijna een half jaar droog staat....zeg het maar !

Je kijkt niet bepaald naar eerder genoemde argumenten wat betreft Weghorst of wel?
 
Alhoewel hij met regelmaat blijft scoren bij AZ, vinden velen hier op het Forum Wout Weghorst geen betere spits dan Luuk de Jong.....onbegrijpelijk....ik weet wel wie ik liever heb: een spits die er dit seizoen al behoorlijk wat gemaakt heeft of een spits die al bijna een half jaar droog staat....zeg het maar !

Zo, dus Wout deed het weer goed tegen Almere... Sluit alleen maar aan bij wat ik eerder zei...
 
Die weghorst vind ik nog niet zo verkeerd. Van Nistelrooy van ook niet de meest technisch begaafde voetballer maar had wel een speciale drive. Weghorst brengt toch iets speciaals. ik ga hem toch eens in de gaten houden de komende tijd.
 
Harde werker maar ook geen wereldvoetballer. Is ook afhankelijk van de aanvoer. Wat dat betreft eenzelfde type als Luuk de Jong. Ik zou bij AZ eerder kijken naar van Overeem of Jahanbaksh, spelers die voor de aanvoer zorgen. En Helmer in de gaten houden, maakte vorige week tegen NAC een prima eerste indruk.

Jahanbaksh is duidelijk de beste speler van AZ. Die is niet haalbaar voor PSV. Van Overeem hikt al jaren tegen de subtop aan maar haalt het niet structureel, is gewoon te licht voor een hoger niveau. Ik heb zelfs mijn twijfels of Jahanbaksh het echt gaat redden bij een stap hoger.
Jammer dat Steng geblesseerd is geraakt, dat zou ik een mooi talentje vinden voor PSV. En verder denk ik dat als van Ginkel weg gaat PSV best wel een gokje zou moeten wagen met Til die ik zelfde type speler vind.
 
Jahanbaksh is duidelijk de beste speler van AZ. Die is niet haalbaar voor PSV. Van Overeem hikt al jaren tegen de subtop aan maar haalt het niet structureel, is gewoon te licht voor een hoger niveau. Ik heb zelfs mijn twijfels of Jahanbaksh het echt gaat redden bij een stap hoger.
Jammer dat Steng geblesseerd is geraakt, dat zou ik een mooi talentje vinden voor PSV. En verder denk ik dat als van Ginkel weg gaat PSV best wel een gokje zou moeten wagen met Til die ik zelfde type speler vind.

Die linksback van AZ is ook een goed talent volgens mij. Sowieso is AZ erg goed bezig met de jeugd de afgelopen jaren.
 
Jahanbaksh is duidelijk de beste speler van AZ. Die is niet haalbaar voor PSV. Van Overeem hikt al jaren tegen de subtop aan maar haalt het niet structureel, is gewoon te licht voor een hoger niveau. Ik heb zelfs mijn twijfels of Jahanbaksh het echt gaat redden bij een stap hoger.
Jammer dat Steng geblesseerd is geraakt, dat zou ik een mooi talentje vinden voor PSV. En verder denk ik dat als van Ginkel weg gaat PSV best wel een gokje zou moeten wagen met Til die ik zelfde type speler vind.

Ben ook erg gecharmeerd van Stengs, denk wel dat hij echt potentie heeft om uit te groeien tot een smaakmaker bij PSV. Bij die Til heb ik dat vooralsnog minder.
 
Noem eens een AZ talent dat echt doorgebroken is de laatste tid. Maher, Vejinovic, Gudelj, Janssen, Berghuis, allemaal in meer of mindere mate mislukt op een hoger nivo. Ik denk dat ze allemaal veel te lang bij AZ blijven, dar worden ze niet veel beter van. Leuk die hype over hun jeugdopleiding, maar echte resultaten zijn er niet (afgezien van de belachelijke bedragen die ze voor die spelers krijgen).
 
Laatst bewerkt:
Noem eens een AZ talent dat echt doorgebroken is de laatste tid. Maher, Vejinovic, Gudelj, Janssen, Berghuis, allemaal in meer of mindere mate mislukt op een hoger nivo. Ik denk dat ze allemaal veel te lang bij AZ blijven, dar worden ze niet veel beter van. Leuk die hype over hun jeugdopleiding, maar echte resultaten zijn er niet (afgezien van de belachelijke bedragen die ze voor die spelers krijgen).

Ik denk niet dat ze te lang bij AZ blijven; ik denk dat ze simpelweg allemaal kwaliteit te kort komen om de stap hoger dan AZ te maken.
 
Noem eens een AZ talent dat echt doorgebroken is de laatste tid. Maher, Vejinovic, Gudelj, Janssen, Berghuis, allemaal in meer of mindere mate mislukt op een hoger nivo. Ik denk dat ze allemaal veel te lang bij AZ blijven, dar worden ze niet veel beter van. Leuk die hype over hun jeugdopleiding, maar echte resultaten zijn er niet (afgezien van de belachelijke bedragen die ze voor die spelers krijgen).

Die speler zijn allemaal een jaar of 4 geleden bij AZ vertrokken, ik heb het over de opleiding in de laatste twee jaar. Daarnaast komen Gudelj, Janssen en Berghuis niet uit de eigen jeugd. Ik had het puur over de jeugdopleiding. Maar zo lang hebben zij toch niet bij AZ gespeeld?
 
Die speler zijn allemaal een jaar of 4 geleden bij AZ vertrokken, ik heb het over de opleiding in de laatste twee jaar. Daarnaast komen Gudelj, Janssen en Berghuis niet uit de eigen jeugd. Ik had het puur over de jeugdopleiding. Maar zo lang hebben zij toch niet bij AZ gespeeld?

We zullen zien, ik hoop dat PSV er geen een koopt, althans niet voor miloenen
 
Jahanbaksh is duidelijk de beste speler van AZ. Die is niet haalbaar voor PSV. Van Overeem hikt al jaren tegen de subtop aan maar haalt het niet structureel, is gewoon te licht voor een hoger niveau. Ik heb zelfs mijn twijfels of Jahanbaksh het echt gaat redden bij een stap hoger.
Jammer dat Steng geblesseerd is geraakt, dat zou ik een mooi talentje vinden voor PSV. En verder denk ik dat als van Ginkel weg gaat PSV best wel een gokje zou moeten wagen met Til die ik zelfde type speler vind.

Jahanbaksh is inderdaad wel een van de belangrijkste spelers. Kan hele goede wedstrijden wel afwisselen met hele zwakke. Maar een speler die erg multifunctioneel is. Positief is dat hij als buitenspeler ook buitenom kan gaan.

van Overeem vind ik een fijne speler, vooral omdat hij een intelligente speler is. Technisch prima, loopt veel en kan een assist geven.

Hierboven is wel terecht aangegeven dat goed spelen bij AZ geen garantie is voor succes elders. Als ik me snel herinner is alleen Hoedt de laatste jaren geslaagd hogerop.

Weghorst is een houten klaas, komt simpelweg talent tekort voor een club als PSV. Desondanks is hij wel qua mentaliteit een voorbeeld.

Til vind ik vooralsnog geen topclub materiaal. Heeft een goede timing en scorend vermogen maar technisch niet geweldig. Ik denk als hij bij een topclub speelt in de kleine ruimte zijn beperkingen aan het licht komen. Ik vind Koopmeiners dan al wat interessanter en Helmer dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan