Aanvallers

Nu Jozefzoon ook vertrekt lijkt het me wel een optie om te huren voor een half seizoen. Bergwijn loopt ie niet in de weg en vanuit de jeugd is er verder geen aanwas voor op de vleugelposities. Dan heb je die posities weer gewoon bezet met echte buitenspelers ipv zoals nu middenvelders. Op het WK in Brazilië vond ik hem prima spelen iig, behendige en snelle speler.

Ik denk dat psv niet meer met buitenspelers gaat spelen, althans de rest van di seizoen niet. Daarom zijn nu 3 buitenspelers verkocht en er geen een voor in plaats gekomen.
 
Mertens was dacht ik de laatste gerichte flankaankoop van het juiste niveau, waar PSV een flinke investering wou doen op die plek, van de laatste 5 jaar. (2011 !!). Depay nam zijn taak over maar was zelf opgeleid. Lestienne was een huurling en Brands was niet bereid hier 10mio voor neer te leggen (terrecht denk ik, al zou ik een deel van de verkoop van mertens en depay toch echt in de vleugels hebben gestoken als ik Brands was). Bergwijn is eigen jeugd, maar levert ook niet bepaald veel assists - ook niet in zijn jeugd en bij jong-psv in voorgaande seizoenen. Locadia en Pereiro kwamen wel eens op papier op de vleugel in de basis, maar zijn niet het juiste type spelers (ook niet voor die plek gehaald of opgeleid lijkt mij). Narsignh en Jozefszoon waren nooit echt meer dan het niveau waardevolle sub, inbrengen in het laatste half uur om iets te forseren. Hoewel Narsignh bij zijn komst in 2012 (!) toch echt een goede leek natuurlijk.

Dat Narsignh veelbelovend leek toen hij van Heerenveen kwam (34 wedstrijden, 8 goals en 22 assists) klopt wel, maar bij een team dat bovenliggende partij is voor het gros van de potjes was hij nauwelijks rendabel (115 wedstrijden eredivisie voor PSV: 21 goals en 17 assists). Een goede vleugelspits kan zelf zijn ruimte maken, komt een mannetje voorbij en heeft een goeie voorzet in huis. Lozano lijkt me een mooie gok, wellicht dat Moreno en Guardado hierover Brands wel kunnen inlichten. Larsson of Antonia, welke tot mijn ontsteltenis hier soms als opties worden gegeven, lijken me te licht om de taak op de vleugel bij een top-club binnen de eredivisie waar te kunnen maken. Binnen de Eredivisie lijken Jahanbakhsh of Rashica me dan eerder van het type dat we zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Hij schijnt Ajax te hebben afgewezen vorig jaar: vond de jongens bij Ajax arrogant en zou zich daar niet thuis kunnen voelen. Nou kom dan naar psv. Schijnt een groot talent te zijn maar goed dat was Maher ook....
 
Al eerder geopperd, maar ik blijf enthousiast en raak steeds meer overtuigd (om hij het goed blijft doen en het dus niet een vorm piekje is) van Henry Oneykuru. Snel, technisch en scorend vermogen, een combinatie die PSV nog niet heeft. En tweebenig en jong. Goede stats.
 
Al eerder geopperd, maar ik blijf enthousiast en raak steeds meer overtuigd (om hij het goed blijft doen en het dus niet een vorm piekje is) van Henry Oneykuru. Snel, technisch en scorend vermogen, een combinatie die PSV nog niet heeft. En tweebenig en jong. Goede stats.
En op welke positie speelt deze jongeman, en wat voor n systeem?
 
En op welke positie speelt deze jongeman, en wat voor n systeem?

Hij speelt in de Belgische competitie bij Eupen als linkervleugel. Hij is tweebenig en kan dus ook op de rechtervleugel. Overigens speelt Eupen verschillende systemen, maar dat is volgens mij niet direct vanuit kunde. Eupen is niet zo'n hoogvlieger, dus pas zich nogal eens aan de tegenstander aan. Zodoende speelt Oneykuru ook wel eens als spits. Maar over het algemeen als hangende linkervleugel (of diepe middenvelder in 4-5-1, wat je wilt ;)).

Hij heeft al 12x gescoord en 7 assists op z'n naam, redelijk netjes verdeeld over het seizoen, dus niet in 2 maanden in een topvorm of zo. Hij wil zijn acties nog wel eens te ver doorvoeren, maar zoiets is af te leren. Hij is 1,75 m en 19 jaar.

Celtic had interesse deze winter, maar Eupen wilde hem niet verkopen. I.i.g. niet voor 1 mln pond. Volgens transfermarkt is hij 4 mln waard, maar ik denk dat dat aan de hoge kant is: 3-3,5 mln lijkt me reëler.
 
Gomis zou ik mooi vinden, deed t dit seizoen prima bij Marseille meende ik. Is wel rond de 30 maar hè, wel n speler van wie we 1) kunnen genieten en 2) goals kunnen verwachten. Zou ook n goede leermeester voor locadia en pereiro zijn. Halen voor 4-4-2. Zou salaris technisch wellicht moeilijk zijn. Toch denk ik dat voor psv het bij een vertrek van andres, hector, luuk en siem goed zou zijn om een ervaren leiderstype te overwegen.
 
Laatst bewerkt:
Als Psv deze zomer een aantal spelers kwijt raakt Propper Guardado Ramselaar verkoop en verhuur Siem de Jong en een Zintsjenko.
Proberen een van Ginkel altijd vast te leggen en een Nacer Barazite transfervrij en een Yassin Ayoub te kopen.
Dan betrek je in de deal dat je 2 spelers verhuurd om de Ayoub en Barazite te vervangen aan een Fc Utrecht om daar te rijpen Ramon Pascal Lundqvist en een Albert Guðmundsson.
En laat je het een Maher nog een keer proberen die terug komt van verhuur.
En voor op de rechtsbuiten Santos Neilton van Sao Paulo Brazilië en op de linksbuiten Hirving Lozano Mexico voor de laatste kan je wel is wat over je transfergrens gaan en 12 milj aan besteden.

 
Als Psv deze zomer een aantal spelers kwijt raakt Propper Guardado Ramselaar verkoop en verhuur Siem de Jong en een Zintsjenko.
Proberen een van Ginkel altijd vast te leggen en een Nacer Barazite transfervrij en een Yassin Ayoub te kopen.
Dan betrek je in de deal dat je 2 spelers verhuurd om de Ayoub en Barazite te vervangen aan een Fc Utrecht om daar te rijpen Ramon Pascal Lundqvist en een Albert Guðmundsson.
En laat je het een Maher nog een keer proberen die terug komt van verhuur.
En voor op de rechtsbuiten Santos Neilton van Sao Paulo Brazilië en op de linksbuiten Hirving Lozano Mexico voor de laatste kan je wel is wat over je transfergrens gaan en 12 milj aan besteden.

In het Maher-topic is het wel heel rustig, niet weet ik dat weinig mensen de Turkse competitie volgen, maar als hij het daar goed zou doen zouden we toch wel meer over hem horen?
 
In het Maher-topic is het wel heel rustig, niet weet ik dat weinig mensen de Turkse competitie volgen, maar als hij het daar goed zou doen zouden we toch wel meer over hem horen?

Volgens mij krijgt hij ook daar nauwelijks speeltijd. Zonde van zo'n speler, die toch als groot talent te boek stond.
 
I
Volgens mij krijgt hij ook daar nauwelijks speeltijd. Zonde van zo'n speler, die toch als groot talent te boek stond.

Ik volg het een beetje, althans, of ie speelt en minuten maakt, en volgens mij is hij wel gewoon basisspeler daar inmiddels.
Aan het begin van het seizoen veelal korte invalpotjes maar sinds december wat vaker de 90 minuten volgemaakt.

Mensen die meer info willen:
http://www.transfermarkt.nl/adam-mah...spieler/122421
Inmiddels een blessure lijkt het? Enfin, zijn ploegje staat geloof ik ergens rond de 10e plaats en scoort nou niet bepaald aan de lopende band.
 
http://www.soccernews.nl/news/389376/TRANSFERUURTJE:_Ödegaard,_Moreno,_Strootman,_Morata_en_De_Gea

Het artikeltje gaat ergens anders over, maar vermeldt dat Lozano zo'n 2 a 2,5 mln salaris ontvangt. Dat is in lijn met eerdere berichten (en heeft Sarape ook al eens gesteld (?)), dus Lozano lijkt mij geen haalbare speler. Ook via allerlei constructies lijkt mij niet verstandig, omdat het geen zekerheid is dat zo'n speler het hier goed gaat doen.


Ik zou het juist wel proberen die Lozano kan je met externe sponsoren of met het shirt(s) verkoop zijn salaris betalen kan je zo weer doorverkopen er zit een goede mentaliteit in en spelers zoals een Moreno Guardado kunnen hem overhalen.
En Psv moet aangeven dat spelers als Romario en Ronaldo Robben en R van Nistelrooy ook eerst een tussenstap hebben gemaakt..
Wat we nu hebben kunnen we niet mee verder dat is een feit.
Noem maar andere spelers die kwaliteit in zich hebben zijn en we goed kunnen doorverkopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan