Binnenlandse Politiek

Dan moet toch nog steeds formeren? In z'n eentje gaat ie geen meerderheid halen

Ja. En inderdaad. Dus?
(Ik snap niet waar je heen wilt.)

Zal nog eens kort herhalen wat mn punt is.
Dat Wilders in een formatie met A. Een grotere PVV en B. zonder NSC, veel meer van zn punten binnen zal kunnen harken.
 
Ja. En inderdaad. Dus?
(Ik snap niet waar je heen wilt.)

Zal nog eens kort herhalen wat mn punt is.
Dat Wilders in een formatie met A. Een grotere PVV en B. zonder NSC, veel meer van zn punten binnen zal kunnen harken.
D'r moet voor Wilders natuurlijk wel een kabinet te vormen zijn, anders wordt het toch lastig. Ik denk dat hij er zelf ook niet op zit te wachten om met de koekwausen van FvD of JA21 in zee te gaan. En over het midden zitten weinig partijen op de PVV te wachten.
In die zin is een gedecimeerde NSC misschien helemaal niet zo positief voor de PVV, zelfs als ze zelf zetels zouden winnen.
 
D'r moet voor Wilders natuurlijk wel een kabinet te vormen zijn, anders wordt het toch lastig. Ik denk dat hij er zelf ook niet op zit te wachten om met de koekwausen van FvD of JA21 in zee te gaan. En over het midden zitten weinig partijen op de PVV te wachten.
In die zin is een gedecimeerde NSC misschien helemaal niet zo positief voor de PVV, zelfs als ze zelf zetels zouden winnen.
Behalve natuurlijk als de stemmen van de NSC naar de PVV-VVD-BBB gaan. Ze hebben er maar 8 van Omtzicht nodig en kunnen ze het met hun drieën beslissen. Met een BBB die aan het handje van Wilders loopt en een gehavend VVD een heel aantrekkelijk beeld voor Wilders.
 

Je hebt ze beide gelezen en vergeleken? Dan weet je ook dat NSC een maximaal aantal migranten wil (waar ze naar mijn mening zelfs tegen de rechten in gaan op gezinshereniging), geen engels meer praten en nog vele andere zaken.

Maar bewijs maar even dat CDA net zo streng is, ik kan het namelijk niet vinden in het programma.
 
Je hebt ze beide gelezen en vergeleken? Dan weet je ook dat NSC een maximaal aantal migranten wil (waar ze naar mijn mening zelfs tegen de rechten in gaan op gezinshereniging), geen engels meer praten en nog vele andere zaken.

Maar bewijs maar even dat CDA net zo streng is, ik kan het namelijk niet vinden in het programma.
Sinds Balkenende is het cda voor immigratiebeperking. Dat was de reden voor de mislukte lpf regering
 
Ja. En inderdaad. Dus?
(Ik snap niet waar je heen wilt.)

Zal nog eens kort herhalen wat mn punt is.
Dat Wilders in een formatie met A. Een grotere PVV en B. zonder NSC, veel meer van zn punten binnen zal kunnen harken.
Ik denk dat dit het moment voor Wilders is. Gokken op bijvoorbeeld verdubbeling van zn zetels is uiterst dom als dat zn tactiek is
 
D'r moet voor Wilders natuurlijk wel een kabinet te vormen zijn, anders wordt het toch lastig. Ik denk dat hij er zelf ook niet op zit te wachten om met de koekwausen van FvD of JA21 in zee te gaan. En over het midden zitten weinig partijen op de PVV te wachten.
In die zin is een gedecimeerde NSC misschien helemaal niet zo positief voor de PVV, zelfs als ze zelf zetels zouden winnen.

Met de peilingen van nu kunnen ze al bijna met zn 3en verder he.
PVV, VVD, BBB staan bij de laatste Ipsos peiling samen op 75 zetels.
NSC als zondebok voor een geklapte formatie aanwijzen en ze kunnen er zo overheen voor een meerderheid.
 
Ik denk dat dit het moment voor Wilders is. Gokken op bijvoorbeeld verdubbeling van zn zetels is uiterst dom als dat zn tactiek is

Ben bang dat het uiterst slim is.

Maar krijg graag ongelijk in deze hoor. Zit er niet echt op te wachten...
 
Ben bang dat het uiterst slim is.

Maar krijg graag ongelijk in deze hoor. Zit er niet echt op te wachten...
En toch, dit soort voorspellingen komen niet vaak uit. Niemand had van tevoren gedacht dat dit de uitslag zou worden, en ook bij eerdere verkiezingen was het niet zo makkelijk voorspelbaar. Vaak doet men nu alsof ze het allang zagen aankomen, of ze zoeken logische verklaringen en redenaties erbij achteraf. Maar dit soort plannetjes willen ook nogal eens backfiren (in goed Nederlands). In en rondom verkiezingstijd gebeurt zo allemachtig veel.
 
Sinds Balkenende is het cda voor immigratiebeperking. Dat was de reden voor de mislukte lpf regering
Er is nog wel een verschil tussen 'immigratiebeperking' of 'kritisch kijken naar immigratie', en hoe NSC er naar kijkt. NSC wil gewoon een numerieke stop - en dat getal is niet eens groot, dat heb ik bij het CDA nog nooit gezien.
 
Er is nog wel een verschil tussen 'immigratiebeperking' of 'kritisch kijken naar immigratie', en hoe NSC er naar kijkt. NSC wil gewoon een numerieke stop - en dat getal is niet eens groot, dat heb ik bij het CDA nog nooit gezien.
Nsc wil toch gewoon een maximum?
 
Ja, het stond gewoon in hun verkiezingsprogramma.

Nee, dat staat niet in het verkiezingsprogramma.

Dit staat er wel:

Rechtvaardig migratiebeleid maakt onderscheid tussen asielmigranten enarbeidsmigranten. Arbeidsmigratie ontstaat als gevolg van vraag en aanbod op dearbeidsmarkt. Voor asielmigratie geldt iets heel anders. Asielmigratie is niet gebaseerdop vraag en aanbod of op een afgewogen keuze. Vluchten is een noodgedwongen stap,of het nu vanwege de burgeroorlog in Syrië of een misdadig regime in Eritrea is. Europaheeft als open en welvarende samenleving een grote aantrekkingskracht op mensen diezoeken naar een veilig oord.

Dat is heel anders dan NSC met maximaal 50000 buitenlanders per jaar. Daar zit een heel groot verschil in, bij het CDA zijn vluchtelingen en mensen die hun gezin laten overkomen wel welkom. Bij Bruinhemd Omzigt, mogen er 50000 buitenlanders komen. Een heel groot verschil in benadering en woordkeuze.
 
Nee, dat staat niet in het verkiezingsprogramma.

Dit staat er wel:



Dat is heel anders dan NSC met maximaal 50000 buitenlanders per jaar. Daar zit een heel groot verschil in, bij het CDA zijn vluchtelingen en mensen die hun gezin laten overkomen wel welkom. Bij Bruinhemd Omzigt, mogen er 50000 buitenlanders komen. Een heel groot verschil in benadering en woordkeuze.

Bruinhemd is overigens een onderbuikterm die in dit geval nergens op slaat. Treurig..
 
Bruinhemd is overigens een onderbuikterm die in dit geval nergens op slaat. Treurig..

50000 is een keihard getal wat Omzigt altijd noemt. Daarom de term bruinhemd. Hij is daarmee rechtser als de VVD en BBB. Als het aan Omzigt ligt had mijn vrouw hier niet kunnen komen, want migrant en dus 2de rangs burger. Ik zal ook nooit stoppen om dit te blijven herhalen, NSC is er alleen voor de witte nederlander, niet voor iemand die een ander kleurtje of afkomst heeft.
 
Ik denk dat dit weer te ver gaat, waar daar gaat het niet om bij NSC. Hij wil ook Duitse studenten of Amerikaanse expats weren. Er staat afaik niks over kleur, religie of afkomst, alleen over het totaal aantal naar beneden brengen.

Hij wil iedereen uit het buitenland weg hebben. Volledig Nederlands onderwijs. Hij verpakt naar mijn mening gewoon een extreem rechts gedachtegoed in prachtige volzinnen en heeft zijn toeslagenaffaire als bagage. Maar in de kern wil hij Nederland terugbouwen naar een land uit de jaren 60 met zuilen en 'bestaanszekerheid' . Ik vertaal gewoon naar hele duidelijke woorden wat het NSC zo mooi verpakt.

Amerikanen en Duitsers, vallen onder afkomst, dus geen witte nederlander die een broodje kaas eet bij de lunch, maar liever wat anders eet als lunch.
 
50000 is een keihard getal wat Omzigt altijd noemt. Daarom de term bruinhemd. Hij is daarmee rechtser als de VVD en BBB. Als het aan Omzigt ligt had mijn vrouw hier niet kunnen komen, want migrant en dus 2de rangs burger. Ik zal ook nooit stoppen om dit te blijven herhalen, NSC is er alleen voor de witte nederlander, niet voor iemand die een ander kleurtje of afkomst heeft.
Onderbuikje 🤔
 
Terug
Bovenaan Onderaan