Binnenlandse Politiek

En hoe denk je dit in de praktijk te doen? Met een boormachine en boorhamer rondlopen toen het binnenhof in gebruik was overal gaten boren, stucwerk weghakken, kasten demonteren? Je moet zo‘n gebouw van 700 jaar praktisch slopen om te kunnen weten wat en waar er allemaal iets gebouwd is.

Dat is wat ik met schepen van 40 jaar oud ook moet doen. En dat is precies zoals je beschrijft. En optie 2 is alles als chemisch gevaarlijk aanmerken en afvoeren.
 
Ik moet het achteraf bewijzen. Dus samples nemen en analyseren als ik het niet zeker weet of geen documentatie heb. Het verbaast me dat dit met gebouwen niet hoeft.

Dus niet door ernaar te kijken, maar door op voorhand te analyseren.
Asbestinventarisatie lijkt mij verplicht voor verbouwing, maar daarmee bestaat nog altijd de kans dat je iets mist of te laag inschat doordat de steekproef niet representatief blijkt te zijn.
 
Voor de liefhebbers: da’s een verbouwing van zo‘n 22222 euro/m2 Voor de niet cijferaars: dat zou voor een normaal rijtjeshuis een verbouwing van zo‘n 2,5 miljoen bedragen.

Maar dankzij Arib geen palmen: denk een in; dan was het wel tienduizend euro duurder geweest. (Nou ja, nu moesten ze de architect voor 2,5 miljoen afkopen, een nieuwe betalen en heb je een bouwvertraging die nu extra kosten oplevert. Maar nu wel:geen palmen! :CHEER:)
Conny vond t jammer.
 
Het project Beethoven kost het rijk €1 miljard voor een hele streek (in en rondom Eindhoven). Het renoveren van het Binnenhof kost €2 miljard voor 1 gebouw. 🤔
Het is ook eigenlijk als een koets uit 1500 geschikt willen maken voor de snelweg, laten voldoen aan de hoogste NCAP-eisen en voorzien van airco en navigatie.
 

Hoogleraar en stikstof-expert Wim de Vries van de Wageningen Universiteit zei vorige maand bijvoorbeeld nog dat de snelheidsverlaging de stikstofuitstoot op papier maar met hooguit 0,2 procent omlaag brengt: ,,De natuur help je er dus niet of nauwelijks mee”, meldde hij. En dus leeft de vraag bij de formerende partijen of de voordelen van deze maatregel nog wel opwegen tegen hét grote nadeel; het minder hard kunnen rijden overdag.

:unsure: Het is wel belangrijk dat er dan geen files staan. Met 130 km/h in de file gaat niet lukken. :cautious:

Toch nog hoop dus blijkbaar. Kan ik met 130 over de snelweg dit land verlaten, toch weer een handvol minuten eerder weg hier.
 
Ja maar wel een mooie plek. Het is ook niet alleen het gebouw. Het is dat hele plein erbij..
Zijn de gebouwen ook een openbare plek? Kan je daar gewoon binnenlopen? Op het plein wel geloof ik. Anders is het wel erg veel geld voor een plaats waar voornamelijk kamerleden, kabinetsleden, hun staf en de pers rondlopen.
 
Zijn de gebouwen ook een openbare plek? Kan je daar gewoon binnenlopen? Op het plein wel geloof ik. Anders is het wel erg veel geld voor een plaats waar voornamelijk kamerleden, kabinetsleden, hun staf en de pers rondlopen.
13 miljoen per kamerlid. Normale prijs voor een werkplek lijkt me. :grin:
 
Zijn de gebouwen ook een openbare plek? Kan je daar gewoon binnenlopen? Op het plein wel geloof ik. Anders is het wel erg veel geld voor een plaats waar voornamelijk kamerleden, kabinetsleden, hun staf en de pers rondlopen.
Ik ben er ooit bij een demonstratie geweest. Toen kon je daar ook komen. Misschien niet als de ministers aan het werk zijn..
 
Zijn de gebouwen ook een openbare plek? Kan je daar gewoon binnenlopen? Op het plein wel geloof ik. Anders is het wel erg veel geld voor een plaats waar voornamelijk kamerleden, kabinetsleden, hun staf en de pers rondlopen.
Je kan gewoon op de publieke tribune zitten in de tweede kamer.

Ik heb toen ik op de middelbaarzat een hele rondleiding gehad door het binnenhof.
 
Het struikelblok lijkt nu asiel te zijn. Voor Wilders natuurlijk het belangrijkste punt. Dus als ze daar niet uit komen zie ik t somber in voor de formatie.
 
Het struikelblok lijkt nu asiel te zijn. Voor Wilders natuurlijk het belangrijkste punt. Dus als ze daar niet uit komen zie ik t somber in voor de formatie.

Hij is bezig met een exitstrategie lijkt t wel.
Als het hier op stukloopt, dan wordt PVV nóg groter bij volgende verkiezingen (denk dat een formatie met deels andere partijen het niet gaat worden, dus dan nieuwe verkiezingen).
NSC wordt als schuldige aangewezen en wordt gedecimeerd. VVD is t schoothondje van de PVV geworden. BBB zal niks winnen, maar mag dan ook weer aanschuiven.
Hoeft er niet al teveel meer rekening worden gehouden met staatsrechtelijke dingen, want dat kwam alleen van Omtzigt.

PVV heeft alles te winnen door het nu te laten klappen.
 
.
Hij is bezig met een exitstrategie lijkt t wel.
Als het hier op stukloopt, dan wordt PVV nóg groter bij volgende verkiezingen (denk dat een formatie met deels andere partijen het niet gaat worden, dus dan nieuwe verkiezingen).
NSC wordt als schuldige aangewezen en wordt gedecimeerd. VVD is t schoothondje van de PVV geworden. BBB zal niks winnen, maar mag dan ook weer aanschuiven.
Hoeft er niet al teveel meer rekening worden gehouden met staatsrechtelijke dingen, want dat kwam alleen van Omtzigt.

PVV heeft alles te winnen door het nu te laten klappen.
Dan gaat Wilders er van uit dat al die lui nog een keer naar de stembus gaan voor hem. Dat geluk gaat hij niet hebben.
 
Bovendien is het sowieso een gok. Vorige keer kwamen de verkiezingen precies op tijd voor hem. Een week daarvoor lag alles nog open. Een slippertje of grotere blunder in een campagne en je hangt.
 
Hij is bezig met een exitstrategie lijkt t wel.
Als het hier op stukloopt, dan wordt PVV nóg groter bij volgende verkiezingen (denk dat een formatie met deels andere partijen het niet gaat worden, dus dan nieuwe verkiezingen).
NSC wordt als schuldige aangewezen en wordt gedecimeerd. VVD is t schoothondje van de PVV geworden. BBB zal niks winnen, maar mag dan ook weer aanschuiven.
Hoeft er niet al teveel meer rekening worden gehouden met staatsrechtelijke dingen, want dat kwam alleen van Omtzigt.

PVV heeft alles te winnen door het nu te laten klappen.
Qua verhouding zal er niks veranderen. In z'n eentje gaat ie geen meerderheid halen. In het beste geval weet ie bbb of nsc stemmers te trekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan