Hirving Lozano (A)

Ik vind de kritiek op Lozano overal allemaal veel te zwart wit klinken. Lozano ging natuurlijk volledig de mist in, dat was echt niet goed en dat klopt. Maar om hem per definitie een egoist te noemen vind ik te ver gaan.

Hij offert zich vaak op door zeer bedrijvig voor het elftal met loop acties of sprints, en hoe hij zich naar het doel snelde met de bal was weergaloos. Ik vond dat hij een aardige wedstrijd speelde, maar die niet gegeven pass maakt voor mij zijn 7,5 optreden een 6.
 
Ik vind de kritiek op Lozano overal allemaal veel te zwart wit klinken. Lozano ging natuurlijk volledig de mist in, dat was echt niet goed en dat klopt. Maar om hem per definitie een egoist te noemen vind ik te ver gaan.

Hij offert zich vaak op door zeer bedrijvig voor het elftal met loop acties of sprints, en hoe hij zich naar het doel snelde met de bal was weergaloos. Ik vond dat hij een aardige wedstrijd speelde, maar die niet gegeven pass maakt voor mij zijn 7,5 optreden een 6.
Ik snap Lozano wel bij de laatste dot van een kans, want zo heel goed staat Bakayoko er nou ook weer niet voor en voor hetzelfde geld had Lozano wel gescoord. Het is ook de frustratie dat ie niet al eerder gescoord had, want hij heeft wel echt een paar 99% kansen gehad en ze er niet ingeprikt.

Het hoort een beetje bij het karakter van hem. Iedereen vergeten dat ie eigenhandig Ajax om zeep heeft geholpen laatst?

EDIT. Nogmaals de beelden teruggekeken, maar Bakayoko had geen vrij doorloop gehad op de keeper, want die nummer 4 die had er voor gestaan. Ik denk dat Lozano een grotere kans had om te scoren dan Bakayoko.
 
Ik snap Lozano wel bij de laatste dot van een kans, want zo heel goed staat Bakayoko er nou ook weer niet voor en voor hetzelfde geld had Lozano wel gescoord. Het is ook de frustratie dat ie niet al eerder gescoord had, want hij heeft wel echt een paar 99% kansen gehad en ze er niet ingeprikt.

Het hoort een beetje bij het karakter van hem. Iedereen vergeten dat ie eigenhandig Ajax om zeep heeft geholpen laatst?

Apart dat je dat zegt. Lozano liep namelijk zelf al doelbewust verkeerd. Hij kijkt ook nog waar Baka loopt en loopt dezelfde kant op terwijl hij had moet passen en tussendoor moet lopen. Baka staat er veel beter voor want heeft alle vrijheid terwijl Lozano tussen twee man in staat.
 
Apart dat je dat zegt. Lozano liep namelijk zelf al doelbewust verkeerd. Hij kijkt ook nog waar Baka loopt en loopt dezelfde kant op terwijl hij had moet passen en tussendoor moet lopen. Baka staat er veel beter voor want heeft alle vrijheid terwijl Lozano tussen twee man in staat.
Ik denk het niet hoor, want als je naar de looplijnen kijkt dan had ook Bakayoko geen vrije doorgang gehad. Maar enfin, we hebben gewonnen en dat is wat telt! :)
 
Het is dat de 1-1 niet viel...
Dit is een oudere post van me. Gisteren gaat voor mij voorbij aan 'wat egoïstisch'. Het was regelrechte ondermijning, Hoewel ik echt fan ben van Lozano - misschien nog wel meer dan van Lang, want ik hou wel van dat doelgerichte roofdier-achtige - zou dit voor mij als trainer wel voldoende reden zijn om een wedstrijdje te banken.
 
Dit is een oudere post van me. Gisteren gaat voor mij voorbij aan 'wat egoïstisch'. Het was regelrechte ondermijning, Hoewel ik echt fan ben van Lozano - misschien nog wel meer dan van Lang, want ik hou wel van dat doelgerichte roofdier-achtige - zou dit voor mij als trainer wel voldoende reden zijn om een wedstrijdje te banken.
Klopt, en eerder reageerde ik dat t bij mij zou afhangen van de stand, vandaar dat ik er nog ff op terugkwam.
 
Dit is een oudere post van me. Gisteren gaat voor mij voorbij aan 'wat egoïstisch'. Het was regelrechte ondermijning, Hoewel ik echt fan ben van Lozano - misschien nog wel meer dan van Lang, want ik hou wel van dat doelgerichte roofdier-achtige - zou dit voor mij als trainer wel voldoende reden zijn om een wedstrijdje te banken.
Eens maar ligt ook wel aan de reactie van Lozano achteraf. Als hij zelf ook bij Bosz aangeeft dat het stom was dat hij Bakayoko niet goed had gezien of de kans had ingeschat. Dan vind ik het meer dan prima hem basis te starten.

Lozano staat op het veld vanwege zijn gretigheid. Dat is helaas ook zijn zwakte.
 
Klopt, en eerder reageerde ik dat t bij mij zou afhangen van de stand, vandaar dat ik er nog ff op terugkwam.
Ik snap het.
Ik hoorde gisteren dat Lozano een 'verticale speler' is; prachtige term, iemand die het veld ziet als een verticale as richting het doel. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een speler als Frenkie de Jong, die meer horizontaal scant en beweegt, zoekend naar het juiste vervolg. Bij dat verticale spel hoort een bepaalde nietsontziende drang vooruit, geen tijd besteden aan scannen. En.dat is goed. Haal je dat eruit, dan is Lozano een mindere speler. Maar gisteren was wel een andere situatie. Ook een verticale speler kan zien dat een ander er ook verticaal (doelgericht) veel beter voor staat, direct voor de goal - en natuurlijk zag Lozano Baka heus wel. Ik vond het een enorme flater.
 
Al had die hem aan B. gegeven, acht ik de kans 90% dat die hem had gemist, die doet veel goeds maar afronden is totaal niet zijn ding
 
Gaat de goede kan op. Bij gladheid morgenavond zou ik geen risico's nemen. Komt dan wel tegen Utrecht.

Lang ook terug. Aangezien Saibari nog even weg is is het mooi deze 2 weer erbij te hebben voor de aanval
 
Nu eventjes fingers crossed dat ze iig heel blijven totdat de Afrika cup voorbij is.
Lang maak ik mij het meest zorgen over. Ik hoop dat die slepende blessure van hem nou even weg is en hij nu niet in een traject zit dat hem zijn carriere gaat kosten. Het zou zomaar kunnen dat het lichaam niet wil en die blessure terug blijft komen. Ik heb liever dat hij er nog drie maanden uit is als dat betekent dat het helemaal genezen is dan dat hij nu weer iets te vroeg gebracht wordt omdat we zo'n druk schema hebben, om vervolgens binnen twee wedstrijden weer voor een onbekende tijd uit te vallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan