PSV - RC Lens | Woensdag 8 november | Eindstand 1-0

Goh. Ik ben al die tijd in de veronderstelling geweest dat nu PSV-Arsenal op het programma staat en dan pas Sevilla-uit. Deze zag ik niet aankomen.

Voorheen speelde je in de 5e ronde tegen het team uit ronde 1.
1-5
2-6
3-4.

Viel mij ook al op. Heel bijzonder.
 
Zijn cijfers waren legendarisch. Gewoon elke week dit:

Zoet 2: een schande dat deze dikke kneus ons doel verdedigt. Niet alleen is hij verantwoordelijk voor 8 van de 2 tegengoals, maar ook heeft hij de uitstraling van een bierdrinkende koikarper-enthusiasteling.
Manolev 9: ijzersterk over de rechterflank. Natuurlijk gaan er soms wat voorzetjes net over de achterlijn, maar hij was verdedigend onklopbaar en was een plaag voor de defensie van Roda. Ik snap de interesse van Milan wel.
(…)
Toivonen 8: heerste op het middenveld. Was aanwezig, stuurde het elftal aan, maakte geweldige loopacties. Die rode kaart in de derde minuut was volledig onterecht en komt door de gemanipuleerde scheidsrechters.

:clap2: Heerlijk dit!
 
Uitstekende wedstrijd gespeeld hoofdrol spelers: Benitez,Teze,Boscagli,Ramalho,Dest,Schouten,Til,LDJ.
Bijrol voor Veerman moet echt werk maken van zijn intensiteit,power en gemakzucht om ook als middevelder zijn verdedigende taken uit te voeren. Lijkt een mooi weer voetballer een mooi weer was het gisteren niet, mouwen opstropen weer.Tilman ook wederom zwak.
De buitenspelers iets meer overspelen en het was eerder gedaan. De 3 punten zijn er 4 waard wat een goede uitgang positie hebben we nu.
Schouten is echt een top aankoop wat een heerlijke speler is dat.
 
Tegen Sevilla zal het wel echt klinischer moeten als je kans wilt maken op winst. Wat een ongekende verkwanseling van kansen weer gisteren. Of het nou het niet afspelen van Lozano was of de tig schoten op de keeper. Dat blijft het grote kritiekpunt van mij momenteel. In de Eredivisie kom je er mee weg, in de CL vaak toch niet. Was het balletje op de paal gisteren wel binnen gevlogen dan had PSV het weer 150% aan zichzelf te danken. Werk aan de winkel dus. Het kostte ons al de thuisoverwinning op Sevilla. De uitwedstrijd wordt not een tandje lastiger.
 
Wel mooi wij nu tweede in de groep en Feijenoord derde. Iedereen (media + analisten) vond Feijenoord volwassen en Europees verder dan wij, belachelijk. Lens is een veel beter ploeg dan Lazio (overigens ook gewoon de nr 10 van Italië) en wij hebben heel volwassen gespeeld en 1 - 0 gewonnen. Feijenoord wederom naïef gespeeld en 1 - 0 verloren en Celtic is vergeleken met Sevilla helemaal niks. Trost op mijn PSV! Laat ze maar lullen die zure analisten.
 
Uitgaande dat Arsenal thuis wint van Lens en wij de laatste winnen van Arsenal B:
Bij winst PSV tegen Sevilla:
PSV is geplaatst voor de volgende ronde CL (laatste wedstrijd doet er dan ook niet meer toe. Dit op basis van het onderling resultaat met Lens).
Bij verlies PSV tegen Sevilla:
Sevilla wint uit bij Lens. Dan gaat Sevilla door (CL) op basis van onderling resultaat. PSV gaat naar EL
Lens wint thuis van Sevilla. PSV gaat door naar de volgende ronde CL op basis van onderling resultaat. Lens gaat naar EL
Bij gelijkspel tussen PSV en Sevilla:
Staan we 1 punt los van Lens en blijven 3 punten los van Sevilla.
Dan is het afhankelijk wat Sevilla en Lens doen laatste wedstrijd maar ga je in ieder geval de EL in.
Spelen Lens en Sevilla gelijk dan zou je ook nog met 8-0 mogen verliezen van Arsenal B.

Dus met andere woorden: Winnen bij Sevilla en we zijn geplaatst voor de achtste finales.
 
Eens. Overigens zag ik net voor het eerst de samenvatting en ik snap nu wat beter dat Bakayoko zelf schoot. In het stadion leek het een kwestie van even afleggen, maar nu bleek toch dat Tillman minder vrij stond dan ik dacht.
Was dat die aanval wat Tillman en Teze (?) meeliepen met Bakayoko? Die anderen gingen te langzaam, waardoor er nooit een moment van afspelen ontstond.
 
Uitgaande dat Arsenal thuis wint van Lens en wij de laatste winnen van Arsenal B:
Bij winst PSV tegen Sevilla:
PSV is geplaatst voor de volgende ronde CL (laatste wedstrijd doet er dan ook niet meer toe. Dit op basis van het onderling resultaat met Lens).
Bij verlies PSV tegen Sevilla:
Sevilla wint uit bij Lens. Dan gaat Sevilla door (CL) op basis van onderling resultaat. PSV gaat naar EL
Lens wint thuis van Sevilla. PSV gaat door naar de volgende ronde CL op basis van onderling resultaat. Lens gaat naar EL
Bij gelijkspel tussen PSV en Sevilla:
Staan we 1 punt los van Lens en blijven 3 punten los van Sevilla.
Dan is het afhankelijk wat Sevilla en Lens doen laatste wedstrijd maar ga je in ieder geval de EL in.
Spelen Lens en Sevilla gelijk dan zou je ook nog met 8-0 mogen verliezen van Arsenal B.

Dus met andere woorden: Winnen bij Sevilla en we zijn geplaatst voor de achtste finales.
Kun je dit ook even uitschrijven met uitgangspunt PSV verliest de laatste wedstrijd van Arsenal B?
 
Uitgaande dat Arsenal thuis wint van Lens en wij de laatste winnen van Arsenal B:
Bij winst PSV tegen Sevilla:
PSV is geplaatst voor de volgende ronde CL (laatste wedstrijd doet er dan ook niet meer toe. Dit op basis van het onderling resultaat met Lens).
Bij verlies PSV tegen Sevilla:
Sevilla wint uit bij Lens. Dan gaat Sevilla door (CL) op basis van onderling resultaat. PSV gaat naar EL
Lens wint thuis van Sevilla. PSV gaat door naar de volgende ronde CL op basis van onderling resultaat. Lens gaat naar EL
Bij gelijkspel tussen PSV en Sevilla:
Staan we 1 punt los van Lens en blijven 3 punten los van Sevilla.
Dan is het afhankelijk wat Sevilla en Lens doen laatste wedstrijd maar ga je in ieder geval de EL in.
Spelen Lens en Sevilla gelijk dan zou je ook nog met 8-0 mogen verliezen van Arsenal B.

Dus met andere woorden: Winnen bij Sevilla en we zijn geplaatst voor de achtste finales.
Meest logische is gewoon dat we beide wedstrijden verliezen. Een overwinning op een zwakke ploeg die net als Shaktar tegen Barca en Cambuur tegen PSV een keer een leuke dag had tegen Arsenal en we zijn ineens weer favoriet voor de volgende ronde. Blijf vooral zo positief hoor. Sevilla hoeft thuis echt niet wakker te liggen van Boscagli en co. Arsenal zal hoe rijk ze ook al zijn ook de laatste wedstrijd de 2,8 miljoen euro mee naar huis willen nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan