Hirving Lozano (A)

Één zwaluw maakt nog geen zomer.
Ik hoop dat hij zijn draai gevonden heeft, maar na de 45 goede minuten tegen Ajax ben ik nog niet overtuigd dat dit het niveau is wat de standaard wordt.

Ik zie hem nog steeds geforceerd bezig aan de bal. Hij wil te graag laten zien waarom hij publiekslieveling was/is.

Ik vind het een geweldenaar, maar ben niet meer zo overtuigd sinds zijn terugkeer. Op basis van de wedstrijd tegen Ajax, of beter gezegd, op basis van de tweede helft van die wedstrijd heb ik weer wat meer goede hoop, maar ik deel (nog) niet de gevoelens van de mensen die denken dat het vanaf nu weer de oude Chucky is.
Hopelijk zit ik er weer naast. Vind ik in gevallen als deze helemaal niet erg. 👍🏻😉
Hij is op de goede weg. Nu hij 3 x gescoord heeft in een wedstrijd heeft hij hopelijk ook oog voor medespelers en speelt de bal wat vaker af op spelers die vrij voor de goal staan.
 
Wordt echt nog een dingetje als Noa weer fit is. Bizar om te zeggen, maar eigenlijk zie ik voor hem geen plek in de basis.Hij is getructer dan Lozano, maar Lozano is veel meer de killer die je op dit niveau wilt. Op rechts lijkt Baka ook wel zeker van z'n plek.
Ik wens Bosz veel succes met dit te managen.
Zulk opportunisme ben ik van jou niet gewend. Dankzij de hattrick heeft Lozano nu 4 goals en 1 assist in alle competities. Lang zit op 5 goals en 1 assist. Lang heeft meer minuten gemaakt als Lozano, maar zijn rendement is meer verspreid.

Ik ben ook blij dat Lozano wat meer gaat laten zien, maar Lang moet gewoon basis mits fit hoor. Die jongen is zo dreigend, met een heerlijke passeeractie. Bijna elke wedstrijd een van onze betere spelers. Maar ja, een luxeprobleek is het wel ja.
 
17 goals in de competitie volgens wiki. Het zou mij verbazen, als hij dat nu zou halen.

Ik heb helaas de eerste helft niet gezien en ook Fortuna gemist. De wedstrijden daarvoor was ik niet onder de indruk.
Mits hij vrij blijft van grote blessures durf ik de weddenschap wel aan voor een krat bier dat hij die 17 goals overtreft.

4 goals in 388 minuten in de Eredivisie (97 min/goal). Ervan uitgaande dat er nog 24 wedstrijden (2160 minuten) te spelen zijn dan komt hij uit op een doelpunten aantal van 22,3 + 4 = 26,3. Hij hoeft dus nog maar 1261 minuten te spelen om 17 goals te bereiken, dat zijn 14 van de 24 wedstrijden.

Daarbij neemt hij in scherpte toe de laatste weken en is hij ook betrokken bij andere goals en gevaarlijke momenten.
 
Zulk opportunisme ben ik van jou niet gewend. Dankzij de hattrick heeft Lozano nu 4 goals en 1 assist in alle competities. Lang zit op 5 goals en 1 assist. Lang heeft meer minuten gemaakt als Lozano, maar zijn rendement is meer verspreid.

Ik ben ook blij dat Lozano wat meer gaat laten zien, maar Lang moet gewoon basis mits fit hoor. Die jongen is zo dreigend, met een heerlijke passeeractie. Bijna elke wedstrijd een van onze betere spelers. Maar ja, een luxeprobleek is het wel ja.

Licht opportunistisch, true, true - maar natuurlijk wel op wat meer gebaseerd dan alleen de wedstrijd tegen Ajax. Vond hem tegen Lens ook al sterk, hoewel hij in de tweede helft wat wegzakte. En we weten natuurlijk wel een beetje wat voor speler het is.
Eens dat Lang dreigend is, met een mooie individuele actie. Technisch beter dan Chucky, zeker. Maar Lang is ook nog wat speels, terwijl Chucky de mentaliteit van een roofdier heeft. Mijn inschatting is dat dat qua basisplaats de doorslag gaat geven. Maar goed, beide zullen sowieso voldoende aan spelen toekomen.

En kleine toevoeging: ja, Lang is technisch aan de bal beter, maar dat schot tegen Ajax waaruit Luuk scoorde in de rebound... Mijn hemel... Qua traptechniek zijn beide spelers wel aan elkaar gewaagd.
 
Gewoon twee verschillende spelers die dus ook beide voldoende aan bod gaan komen.

Lang is creatiever, meer een team speler, meer techniek.

Lozano is directer, doelgerichter, individualistischer, meer kracht en snelheid. Fijn dat we zo'n goede voorhoede hebben. Bijna belachelijk voor Eredivisie begrippen.
 
Mits hij vrij blijft van grote blessures durf ik de weddenschap wel aan voor een krat bier dat hij die 17 goals overtreft.

4 goals in 388 minuten in de Eredivisie (97 min/goal). Ervan uitgaande dat er nog 24 wedstrijden (2160 minuten) te spelen zijn dan komt hij uit op een doelpunten aantal van 22,3 + 4 = 26,3. Hij hoeft dus nog maar 1261 minuten te spelen om 17 goals te bereiken, dat zijn 14 van de 24 wedstrijden.

Daarbij neemt hij in scherpte toe de laatste weken en is hij ook betrokken bij andere goals en gevaarlijke momenten.
Ja, nu is het makkelijk reageren na een hattrick. Voor dit weekend stond hij blijkbaar op 320 (?) minuten en 1 goal. Hele andere statistiek.
 
Ja, nu is het makkelijk reageren na een hattrick. Voor dit weekend stond hij blijkbaar op 320 (?) minuten en 1 goal. Hele andere statistiek.

Geen weddenschap dus? 😉

Ook voor de wedstrijd had ik deze weddenschap met je aangedurfd. Nu hij eenmaal gescoord heeft is de druk van de ketel. Je ziet hem met de week groeien. Tegen Fortuna was hij al betrokken bij iedere gevaarlijke aanval en ook tegen Lens speelde hij als een van de weinige volwassen.

Hier in Eindhoven voelt hij zich thuis met zijn gezin en die rust in zijn hoofd betaalt zich vanuit uit op het veld. Lozano is een echte prof, altijd geconcentreerd en met zijn explosiviteit, schot en gedrevenheid in de Eredivisie een 100% zekerheid. Daar twijfel ik geen moment aan.
 
Geen weddenschap dus? 😉

Ook voor de wedstrijd had ik deze weddenschap met je aangedurfd. Nu hij eenmaal gescoord heeft is de druk van de ketel. Je ziet hem met de week groeien. Tegen Fortuna was hij al betrokken bij iedere gevaarlijke aanval en ook tegen Lens speelde hij als een van de weinige volwassen.

Hier in Eindhoven voelt hij zich thuis met zijn gezin en die rust in zijn hoofd betaalt zich vanuit uit op het veld. Lozano is een echte prof, altijd geconcentreerd en met zijn explosiviteit, schot en gedrevenheid in de Eredivisie een 100% zekerheid. Daar twijfel ik geen moment aan.
Een krat bier is allemaal een beetje lastig, maar ik denk dat hij de 17 goals niet gaat halen.
 
Geen weddenschap dus? 😉

Ook voor de wedstrijd had ik deze weddenschap met je aangedurfd. Nu hij eenmaal gescoord heeft is de druk van de ketel. Je ziet hem met de week groeien. Tegen Fortuna was hij al betrokken bij iedere gevaarlijke aanval en ook tegen Lens speelde hij als een van de weinige volwassen.

Hier in Eindhoven voelt hij zich thuis met zijn gezin en die rust in zijn hoofd betaalt zich vanuit uit op het veld. Lozano is een echte prof, altijd geconcentreerd en met zijn explosiviteit, schot en gedrevenheid in de Eredivisie een 100% zekerheid. Daar twijfel ik geen moment aan.
We mogen rustig stellen dat Lozano eigenlijk te groot is voor de ED, hij had eventjes nodig zijn draai te vinden. Idem Lang. Die stuurde meermaals de Arsenal defensie het bos in. Bakayoko is steeds minder een wild paard. Daar gaat een bod op komen wat niet ver van Gakpo gaat liggen.

Laten we er dit jaar van genieten, want deze drie blijven niet lang samen denk ik.
 
We mogen rustig stellen dat Lozano eigenlijk te groot is voor de ED, hij had eventjes nodig zijn draai te vinden. Idem Lang. Die stuurde meermaals de Arsenal defensie het bos in. Bakayoko is steeds minder een wild paard. Daar gaat een bod op komen wat niet ver van Gakpo gaat liggen.

Laten we er dit jaar van genieten, want deze drie blijven niet lang samen denk ik.
Laten we nog even kalm doen met dit soort uitspraken. Vorige keer dat dit gecalled was over een recordaankoop op de flanken bij een NLse topclub, bleek het al snel tegen te vallen.
 
Wie twijfelde en nu steeds elke wedstrijd zit te klagen over het egoïsme bij Lozano, heeft toch een waanidee over de mogelijkheden van PSV. Lozano geeft je elftal kleur en glans en weet heel goed wat er gevraagd wordt tijdens een moeilijke wedstrijd. Ook tegen Lens was hij diegene die jaagde op de bal ook al maakte hij fouten. Stel je eens voor dat hij echt in vorm van zijn leven komt..

Laat hem wat egoïstisch zijn, zeg. Helemaal prima.
Alle aanvallers willen graag zelf scoren en zijn in zekere zin egoïstisch.
Als Lozano en later in de wedstrijd Bakayoko wel gescoord hadden door zelf te schieten i,p,v, af te spelen aan een speler die er ogenschijnlijk beter voor zou staan dan hadden ze een geweldige goal gescoord en had iedereen ze geprezen dat ze zelf op goal geschoten hadden. Als het geen goal is dan worden ze op dat moment even vervloekt. Zo gaat dat het kan verkeren.
 
Alle aanvallers willen graag zelf scoren en zijn in zekere zin egoïstisch.
Als Lozano en later in de wedstrijd Bakayoko wel gescoord hadden door zelf te schieten i,p,v, af te spelen aan een speler die er ogenschijnlijk beter voor zou staan dan hadden ze een geweldige goal gescoord en had iedereen ze geprezen dat ze zelf op goal geschoten hadden. Als het geen goal is dan worden ze op dat moment even vervloekt. Zo gaat dat het kan verkeren.
Maar dat kan wel het verschil maken dat Lang zo meteen weer gewoon linksbuiten wordt en Baka rechts. Lang is wel een teamplayer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan