Xavi Simons

Zeker, snap ik dat ze daar van dromen en terecht ook.
Maar het is nu gewoon niet netjes gegaan en linksom of rechtsom is psv echt misbruikt. Dat doen 99% van de spelers wel vind ik maar dan misbruikt/gebruikt psv ze ook om er uiteindelijk aan te verdienen. Dus dat weegt tegen elkaar af.
Maar nu heeft psv er ten opzichte van de risico’s niet genoeg aan kunnen verdienen.
Als dit een vooropgezet plan was slaat het nergens op dat ie hier voor 5 jaar tekent.
Dan had ie bij PSG moeten tekenen en verhuurt worden aan ons en dit seizoen aan Leipzig.
Als het niet een vooropgezet plan was boort ie psv veel geld door de neus terwijl psv wel een risico neemt en in hem investeert.
Allebei de scenario’s vind ik niet kunnen en daarbij had ie ook een grote mond dat ie niet voor niks 5 jaar had getekend
Als PSV niet wilde dat dit zou gebeuren hadden ze nooit akkoord moeten gaan met de clausule. Ik denk dat ze zelf ook heel goed wisten dat het hoogstwaarschijnlijk een verkapte huur was waar ze flink aan konden verdienen (6m bijschrijven bij huur is heel veel) en in het allergunstige geval hebben ze een topspeler voor 5j vast liggen.

De communicatie is vooral ruk geweest, aangezien ze deden alsof Xavi PSG achter zich had gelaten en wij een topclub aftroefden.

Ik vind dat Xavi niet veel te verwijten valt eerlijk gezegd
 
Als PSV niet wilde dat dit zou gebeuren hadden ze nooit akkoord moeten gaan met de clausule. Ik denk dat ze zelf ook heel goed wisten dat het hoogstwaarschijnlijk een verkapte huur was waar ze flink aan konden verdienen (6m bijschrijven bij huur is heel veel) en in het allergunstige geval hebben ze een topspeler voor 5j vast liggen.

De communicatie is vooral ruk geweest, aangezien ze deden alsof Xavi PSG achter zich had gelaten en wij een topclub aftroefden.

Ik vind dat Xavi niet veel te verwijten valt eerlijk gezegd
Dat zou zomaar goed kunnen.
De pijn het daardoor het probleem voor ons supporters is dat wij hadden gehoopt dat Xavi PSV dankbaar zou zijn en dit zo uitdrukken in het eisen van een hogere transfersom vanuit PSG. Een mooie gedachte maar helaas voor ons geen werkelijkheid.
Het vergelijken met huur is een gedachte om die pijn wat zachter te laten zijn.

Ik snap Xavi, er is een contract dat gebuikte hij. Ben ik erdoor teleurgesteld? Ja. Had ik gehoopt dat hij ook aan ons PSV zou denken? Ja. Maar helaas. De wereld is minder mooi dan ik soms hoop dat ie is.
 
Dat zou zomaar goed kunnen.
De pijn het daardoor het probleem voor ons supporters is dat wij hadden gehoopt dat Xavi PSV dankbaar zou zijn en dit zo uitdrukken in het eisen van een hogere transfersom vanuit PSG. Een mooie gedachte maar helaas voor ons geen werkelijkheid.
Het vergelijken met huur is een gedachte om die pijn wat zachter te laten zijn.

Ik snap Xavi, er is een contract dat gebuikte hij. Ben ik erdoor teleurgesteld? Ja. Had ik gehoopt dat hij ook aan ons PSV zou denken? Ja. Maar helaas. De wereld is minder mooi dan ik soms hoop dat ie is.
Ja dat inderdaad. En de vergelijking met huur is krom want daar zit je geen 5 jaar aan vast als het misloopt.
 
Als PSV niet wilde dat dit zou gebeuren hadden ze nooit akkoord moeten gaan met de clausule. Ik denk dat ze zelf ook heel goed wisten dat het hoogstwaarschijnlijk een verkapte huur was waar ze flink aan konden verdienen (6m bijschrijven bij huur is heel veel) en in het allergunstige geval hebben ze een topspeler voor 5j vast liggen.

De communicatie is vooral ruk geweest, aangezien ze deden alsof Xavi PSG achter zich had gelaten en wij een topclub aftroefden.

Ik vind dat Xavi niet veel te verwijten valt eerlijk gezegd
Contractueel gezien niet inderdaad. Maar moreel vind ik wel.
Maar ik zag ook nog voorbij komen dat Xavi 2 miljoen van de 6 kreeg van deze verkoop. Weet niet of dat klopt
 
Die jongen wist heel goed wat die deed. Wilde liever zo verkocht worden kon die daar weer een dikke tekenbonus krijgen en was die bij ons niet zomaar een gehuurde speler. Die wist allang wat die wilde maar hield ons aan het lijntje. Gelukkig is die ons zo dankbaar. Het maakt mij allemaal niks meer uit want we zijn misschien wel beter af zonder hem maargoed.
 
Die jongen wist heel goed wat die deed. Wilde liever zo verkocht worden kon die daar weer een dikke tekenbonus krijgen en was die bij ons niet zomaar een gehuurde speler. Die wist allang wat die wilde maar hield ons aan het lijntje. Gelukkig is die ons zo dankbaar. Het maakt mij allemaal niks meer uit want we zijn misschien wel beter af zonder hem maargoed.
Allemaal ingefluisterd en geregeld door zaakwaarnemer, dat wel.
 

Red Bull Leipzig zet in op definitieve transfer Xavi Simons van PSG naar Leipzig​


In Leipzig prijst men de stap van Xavi Simons om PSV te verlaten en te kiezen voor de zwaardere Duitse Bundesliga. Rose zegt daarover: ‘Hij heeft bewust de keuze gemaakt om naar Leipzig te komen. Hij dacht hier de volgende stap in zijn carrière te kunnen zetten. Misschien neemt hij een voorbeeld aan Dani. Die is bij ons uitgegroeid tot de absolute hoofdrolspeler’, wijst men naar de teamgenoot van Xavi Simons bij Leipzig, die ondanks internationale belangstelling bewust voor een langer verblijf bij Leipzig koos.

Vergeet het maar. Xavi Simons blijft niet. Die gaat volgend seizoen weer naar een andere club. :rolleyes:
RB Leipzig is na PSV de volgende stap.
 

Red Bull Leipzig zet in op definitieve transfer Xavi Simons van PSG naar Leipzig​


In Leipzig prijst men de stap van Xavi Simons om PSV te verlaten en te kiezen voor de zwaardere Duitse Bundesliga. Rose zegt daarover: ‘Hij heeft bewust de keuze gemaakt om naar Leipzig te komen. Hij dacht hier de volgende stap in zijn carrière te kunnen zetten. Misschien neemt hij een voorbeeld aan Dani. Die is bij ons uitgegroeid tot de absolute hoofdrolspeler’, wijst men naar de teamgenoot van Xavi Simons bij Leipzig, die ondanks internationale belangstelling bewust voor een langer verblijf bij Leipzig koos.

Vergeet het maar. Xavi Simons blijft niet. Die gaat volgend seizoen weer naar een andere club. :rolleyes:
RB Leipzig is na PSV de volgende stap.
Ja ik verwacht ook dat Simons andere plannen heeft. Leipzig is net zo naïef als PSV 😄.
 
Als PSV niet wilde dat dit zou gebeuren hadden ze nooit akkoord moeten gaan met de clausule. Ik denk dat ze zelf ook heel goed wisten dat het hoogstwaarschijnlijk een verkapte huur was waar ze flink aan konden verdienen (6m bijschrijven bij huur is heel veel) en in het allergunstige geval hebben ze een topspeler voor 5j vast liggen.

De communicatie is vooral ruk geweest, aangezien ze deden alsof Xavi PSG achter zich had gelaten en wij een topclub aftroefden.

Ik vind dat Xavi niet veel te verwijten valt eerlijk gezegd
Dit dus.

Zijn we nu nog steeds de hele tijd dezelfde discussie aan het herkauwen? PSV heeft kut gecommuniceerd, Xavi heeft gewoon gebruik gemaakt van een clausule waar PSV willens en wetens voor getekend heeft. We staan er hartstikke goed voor nu, mede dankzij de prestaties van Simons afgelopen seizoen.

En door.
 

Red Bull Leipzig zet in op definitieve transfer Xavi Simons van PSG naar Leipzig​


In Leipzig prijst men de stap van Xavi Simons om PSV te verlaten en te kiezen voor de zwaardere Duitse Bundesliga. Rose zegt daarover: ‘Hij heeft bewust de keuze gemaakt om naar Leipzig te komen. Hij dacht hier de volgende stap in zijn carrière te kunnen zetten. Misschien neemt hij een voorbeeld aan Dani. Die is bij ons uitgegroeid tot de absolute hoofdrolspeler’, wijst men naar de teamgenoot van Xavi Simons bij Leipzig, die ondanks internationale belangstelling bewust voor een langer verblijf bij Leipzig koos.

Vergeet het maar. Xavi Simons blijft niet. Die gaat volgend seizoen weer naar een andere club. :rolleyes:
RB Leipzig is na PSV de volgende stap.

Ik zet in op 3 clubs in de komende 5 jaar. Als het goed gaat dan worden het PSG, Barcelona en Manchester City. Half jaartje bij PSG, in de winter staat Barcelona op de stoep want die hebben dan hun naam verandert in FC Amazon Barcelona zodat ze weer wat extra miljoenen hebben. En na 2 jaar staat Pep op de stoep met een zak geld.

Als het minder gaat wordt het een half jaar in Parijs. Met vervolgens een half jaartje huur en een definitieve transfer naar een andere club. Als je als trainer een leuk verhaal ophangt over ontwikkeling heb je hem zo binnen.

Na dat verhaal geloof ik er ook weinig van dat hij was gebleven als Ruud hier nog zat. Die gesprekken tussen management en Leipzig vonden al voor AZ (dus voor het opstappen van Ruud) plaats, het gehele plan van vertrekken lag altijd al op tafel. Door het feit dat ze dat vervolgens via PSG hebben gespeeld blijft er voor mij een vieze smaak aan zitten, hoeveel hij ook voor ons heeft betekent.
 
Laatst bewerkt:
Indrukwekkend hoe snel en makkelijk hij zich aanpast aan stappen omhoog. Toekomstige Ballon d'Or winnaar die bij ons zijn eerste echte profvoetbal stappen heeft gezet? :cool::love:
 
Terug
Bovenaan Onderaan