Racisme & Discriminatie

Prima, die weg naar gelijkheid.
Excuses aan Indonesie bijvoorbeeld vanuit ons land dat we hun onafhankelijkheid van 1945 nu pas erkennen.

Maar, zo schrijft iemand in het ED gisteren, m.i. volkomen terecht, waar blijven excuses aan hen en de familie van hen die destijds verplicht moesten gaan vechten in dat land?
Zoals zijn broer, die als een wrak terug kwam en er nooit over kon spreken tot zijn vroege dood.
Zoals velen iemand vergelijkbaars zullen kennen of mensen die daar als dienstplichtigen gesneuveld zijn en dus nooit meer terug kwamen.

Wie het hardst schreeuwt krijgt anno nu het meeste media aandacht en de TK is daar helaas ook steeds gevoeliger voor.
Omdat deze ingezonden brief nog niet bij iedereen hier bekend lijkt en toch wel een belangrijk aspect bevat van wat wel en niet veel media aandacht krijgt dezer dagen, plaats ik hem nog maar een keer.(a)

Deze reactie is zoveel zeggend over hoe jij naar racisme en gelijke behandeling kijkt. Man man man, als je een greintje inlevingsvermogen had dan zou je echt wel begrijpen dat een agent die zich racisitisch uitlaat niet de meest voor de hand liggende keuze is om hem een leidinggevende te geven bij de vreemdelingenpolitie. Maar nee, je maakt de blanke man tot slachtoffer.

Het vergoeilijkende stout ook man man man. T is niet dat ie een koekje uit de trommel bij zijn moeder heeft gegapt, hij is er gewoon voor veroordeeld.
Hij wordt er nu voor de tweede keer voor veroordeeld. Voor iets wat inderdaad niet kan. De tweede keer dankzij geroeptoeter.
Hoe vaak is Rutte, om een voorbeeld te noemen, al veroordeeld voor aperte leugens die een premier niet mag slaken?
Knap dat jij het inlevingsvermogen van anderen zo geweldig goed schijnt te kunnen inschatten op afstand. Man, man man.:(
Misschien moet de promotie van iemand die zich racistisch uitlaat sowieso teruggedraaid worden, ongeacht wat de media ermee doen? Je verwart hier denk ik 2 zaken: dat het lijkt dat er veel beslissingen voor de bühne genomen worden (wat ik ook zeker wel denk) en dat racisme bestraft dient te worden.
Sorry, maar aangezien ik wel degelijk vind dat racisme bestraft moet worden denk ik niet dat ik iets verwar.
Eens dat er heel veel beslissingen voor de búhne genomen worden. Ook, onder invloed van het moderne heksenjacht middel, de (social) media. Waar Den Haag steeds gevoeliger voor wordt.
Ik schrik er van hoe voorzichtig ik door (met name nieuwe) leerkrachten van de kinderen wordt benaderd, die lopen echt op eieren. Zelfde geldt voor de doktersassistente, t is triest om te merken hoe die ieder woord tegenwoordig af te lijken moeten wegen.
Ja, ieder woord moet blijkbaar worden afgewogen want voor je het weet ben je iemand zonder empathie die in een slachtofferrol kruipt:unsure:.
 
Ja. Ik heb niet zo veel met de overgevoeligheid voor het scheldwoord kanker. Niemand die dan direct die ziekte toewenst. Ik ken voldoende mensen die mensen die daarmee schelden ondanks dat zij een dierbare daaraan verloren zijn. Het is een lekker hartgrondig scheldwoord.
Gewoon geen dingen roepen van die je weet die kunnen gevoelig liggen. Zeker als je de persoon in kwestie niet goed kent.
 
Met vrienden schelden we om de 2 zinnen met kanker. Is een soort bijvoegelijk naamwoord geworden in ons vocabulaire. Met collega’s en vrienden gebruik ik ‘t niet.
 
Internet. Iedereen heeft een podium en zoekt zelf wel zijn of haar waarheid. We zijn volledig aan het doorslaan in het onszelf serieus nemen. En dan komt soms het roofdier in ons naar boven; dan mag het ten koste gaan van de ander. Ik denk oprecht dat we toe zijn aan een soort rijbewijs voor het internet. Niet alleen dat je op te sporen bent als je crimineel gedrag vertoont, maar ook dat je leert om te gaan met al die info.
Zo'n rijbewijs klinkt niet gek. Maar hoe en waar vind de opleiding plaats?
 
Sprak hij, wonende onder de rook van Den Haag, daar waar het bijna een stopwoord is ipv een scheldwoord ;)
Dat kan er best wel eens mee te maken hebben :ROFL: Maar ook hier bestaan mensen uit het “andere kamp”.
Hoe vaak is Rutte, om een voorbeeld te noemen, al veroordeeld voor aperte leugens die een premier niet mag slaken?
Mag een premier niet liegen? Staat dat ergens? Niet goed voor het vertrouwen natuurlijk, maar dat is wat anders.
Met vrienden schelden we om de 2 zinnen met kanker. Is een soort bijvoegelijk naamwoord geworden in ons vocabulaire. Met collega’s en vrienden gebruik ik ‘t niet.
Wat bedoelde je bij de tweede keer vrienden? Maar zo gaat het bij mij ook. Op mijn vorige werk kon ik nog wel vloeken. Nu moet ik me soms inhouden.
 
Dat kan er best wel eens mee te maken hebben :ROFL: Maar ook hier bestaan mensen uit het “andere kamp”.

Mag een premier niet liegen? Staat dat ergens? Niet goed voor het vertrouwen natuurlijk, maar dat is wat anders.

Wat bedoelde je bij de tweede keer vrienden? Maar zo gaat het bij mij ook. Op mijn vorige werk kon ik nog wel vloeken. Nu moet ik me soms inhouden.
Vreemden bedoelde ik! Foutje
 
Wat bedoelde je bij de tweede keer vrienden? Maar zo gaat het bij mij ook. Op mijn vorige werk kon ik nog wel vloeken. Nu moet ik me soms inhouden.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik me kan vinden in je betoog (ik kan ook zo doen), maar dat je niet bovenaan m'n lijstje stond van mensen die zich zo uiten. :lol:
 
Racisme, blijft iets moois..
Op ons laatste vacature, waar een nieuwe organisatie behoorlijk wilt groeien en dus +- 0/20 man nodig heeft. Telefonisch gesprek, Assessment, 3de ronde gesprek, hebben we allemaal doorstaan met prima gesprekken. Week later kijken we wie aangenomen zijn, 75% van het totaal is vrouw of m/v met kleur alleen. De afgewezen (blanke) kandidaten zijn bewezen beter en meer geschikt, maar men moet blijkbaar hun vrouwen en kleur quota halen en die hadden dikke voorrang. 1 gast kon amper Nederlands, je moest echt goed luisteren wat hij bedoelde of zei, wij schreven hem allemaal per direct al af bij de introgesprek al want ongeschikt. En ja hoor ook hij is aangenomen want zijn kleur was goed, 1 vrouwtje wat totaal van buitenaf kwam en 0% ervaring heeft het ook gered, versloeg mensen met 15+ jaar ervaring maar met verkeerde blanke kleur :FP:

Daarom ben ik PRO FUCKING DISCRIMINATIE, zet in die kut vacature we willen vrouw & zwart, ik heb daar echt geen problemen mee maar weet dan dat ik mijn moeite er niet aan moet verspillen dan. Nu was het lekker eerlijk, legaal en volgens het boekje en heb ik en menig ander geschikt kandidaat voor jan lul alles gedaan, terwijl onze kansen al minimaal waren vooraf dus. :sick: Maar de moderne maatschappij wilt dit en keurt dit goed.. Hoe ziek is de mens anno nu echt bah bah bahhh
 
Racisme, blijft iets moois..
Op ons laatste vacature, waar een nieuwe organisatie behoorlijk wilt groeien en dus +- 0/20 man nodig heeft. Telefonisch gesprek, Assessment, 3de ronde gesprek, hebben we allemaal doorstaan met prima gesprekken. Week later kijken we wie aangenomen zijn, 75% van het totaal is vrouw of m/v met kleur alleen. De afgewezen (blanke) kandidaten zijn bewezen beter en meer geschikt, maar men moet blijkbaar hun vrouwen en kleur quota halen en die hadden dikke voorrang. 1 gast kon amper Nederlands, je moest echt goed luisteren wat hij bedoelde of zei, wij schreven hem allemaal per direct al af bij de introgesprek al want ongeschikt. En ja hoor ook hij is aangenomen want zijn kleur was goed, 1 vrouwtje wat totaal van buitenaf kwam en 0% ervaring heeft het ook gered, versloeg mensen met 15+ jaar ervaring maar met verkeerde blanke kleur :FP:

Daarom ben ik PRO FUCKING DISCRIMINATIE, zet in die kut vacature we willen vrouw & zwart, ik heb daar echt geen problemen mee maar weet dan dat ik mijn moeite er niet aan moet verspillen dan. Nu was het lekker eerlijk, legaal en volgens het boekje en heb ik en menig ander geschikt kandidaat voor jan lul alles gedaan, terwijl onze kansen al minimaal waren vooraf dus. :sick: Maar de moderne maatschappij wilt dit en keurt dit goed.. Hoe ziek is de mens anno nu echt bah bah bahhh
Blijkbaar? heb je bewijs of loop je gewoon feitenvrij leeg te lopen uit de onderbuik?
 
Blijkbaar? heb je bewijs of loop je gewoon feitenvrij leeg te lopen uit de onderbuik?

Waren iets van +- 13/15 aangenomen uit een stapeltje van 35 kandidaten, om de vrouwennamen er uit te halen hoef je geen Einstein te zijn als je die leest toch ? Dat de hele club uit mannen bestond voor de nieuwe vacature kwam is ook feit, dat je nu meer vrouwen of diversiteit wilt snap ik ook, maar speel het dan fucking fair en zoek specifiek op vrouw ipv andere hun tijd te verdoen :sick:

Discriminatie ? JA
Valt het te verklaren van hun kant ? JA
Is het eerlijk voor iedereen die het probeerde ? NEE
 
A
Waren iets van +- 13/15 aangenomen uit een stapeltje van 35 kandidaten, om de vrouwennamen er uit te halen hoef je geen Einstein te zijn als je die leest toch ? Dat de hele club uit mannen bestond voor de nieuwe vacature kwam is ook feit, dat je nu meer vrouwen of diversiteit wilt snap ik ook, maar speel het dan fucking fair en zoek specifiek op vrouw
Geen bewijs dus, slechts onderbuik.
 
Geen bewijs dus, slechts onderbuik.

Dude, Als jij Liesbeth, Karin, Desy, Simone, Danielle, Patricia, Shirley, (random V namen) leest, is dat geen bewijs dat het vrouwen zijn? Serieus... :lmao::lmao::lmao: Ik weet niet hoeveel mannelijke collegas van jou zo heten, bij mij geen
 
Ow dat ze kleur hebben? Aan de voor en achternaam weet je het direct, en iets als google/FB/insta, zo moeilijk is dat niet he :)
Heb jij iemand letterlijk horen zeggen dat ze daarom zijn aangenomen, of is het jouw aanname. En nee, je collega die vanuit dezelfde onderbuik dat zegt is geen bron hierbij.
 
Heb jij iemand letterlijk horen zeggen dat ze daarom zijn aangenomen, of is het jouw aanname. En nee, je collega die vanuit dezelfde onderbuik dat zegt is geen bron hierbij.

De mensen die zijn aangenomen zijn 'blij en soms verbaast', geen een zegt natuurlijk ben aangenomen door mijn kleur of geslacht. Wie aangenomen zijn allemaal is ook bekend, dan leg je de namen onder elkaar en gooi je de statistieken er op los en dan heb je wat ik al zei. Niet dat wij slechte verliezers zijn, afgewezen worden is prima, maar dit is gewoon fucked up ''legaal''
 
Mag een premier niet liegen? Staat dat ergens? Niet goed voor het vertrouwen natuurlijk, maar dat is wat anders.
Er is wel meer legaal dat toch niet deugt.;)
Mijn punt is dat wat Rutte meermalen flikt(e) slechter is en dus meer aandacht verdient dan wat een reeds gestrafte agent drie jaar geleden tijdens een ruzie/gevecht/of wat dan ook een keer geroepen heeft.
Als Rutte gewoon bezig mag blijven in zijn functie , waarom zou dat dan niet kunnen bij iemand die drie jaar na zijn fout inmiddels best geschikt kan blijken te zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan