Racisme & Discriminatie

Ik ben blij dat ik werk en leef in een omgeving waar je wel veel mag, waar een Turk een Turk genoemd mag worden, waar een Surinamer staat voor luiheid, Antiliaan voor messentrekker, Marokkaan voor scooterdief, Kroaat de huurmoordenaar etc, iedereen roept alles naar elkaar en niemand klaagt er over, je neemt en geeft. Komt er mogen 1 iemand die zich wel aan stoort of er niet tegen kan dan zullen wij hem met alle liefde hem binnen 2 weken wegpesten, of zijn leven zo zuur maken dat die vanzelf gaat. Die past niet in ons team/wereldje en mag ergens anders gaan janken :)

Je gaat niet 150 mensen zich laten aanpassen aan 1 jankbal, oprotten werk genoeg maar ergens anders :bye:
 
Ik ben blij dat ik werk en leef in een omgeving waar je wel veel mag, waar een Turk een Turk genoemd mag worden, waar een Surinamer staat voor luiheid, Antiliaan voor messentrekker, Marokkaan voor scooterdief, Kroaat de huurmoordenaar etc, iedereen roept alles naar elkaar en niemand klaagt er over, je neemt en geeft. Komt er mogen 1 iemand die zich wel aan stoort of er niet tegen kan dan zullen wij hem met alle liefde hem binnen 2 weken wegpesten, of zijn leven zo zuur maken dat die vanzelf gaat. Die past niet in ons team/wereldje en mag ergens anders gaan janken :)

Je gaat niet 150 mensen zich laten aanpassen aan 1 jankbal, oprotten werk genoeg maar ergens anders :bye:
Fijn om te horen dat er ook voor volk als jij een plekkie is op deze aardkloot ;)
 
Ik ben blij dat ik werk en leef in een omgeving waar je wel veel mag, waar een Turk een Turk genoemd mag worden, waar een Surinamer staat voor luiheid, Antiliaan voor messentrekker, Marokkaan voor scooterdief, Kroaat de huurmoordenaar etc, iedereen roept alles naar elkaar en niemand klaagt er over, je neemt en geeft. Komt er mogen 1 iemand die zich wel aan stoort of er niet tegen kan dan zullen wij hem met alle liefde hem binnen 2 weken wegpesten, of zijn leven zo zuur maken dat die vanzelf gaat. Die past niet in ons team/wereldje en mag ergens anders gaan janken :)

Je gaat niet 150 mensen zich laten aanpassen aan 1 jankbal, oprotten werk genoeg maar ergens anders :bye:
Je mag dus alles behalve jezelf zijn.
 
Fijn om te horen dat er ook voor volk als jij een plekkie is op deze aardkloot ;)

Gelukkig maar, maar ik heb 0x in 37 jaar de racismekaart gebruikt, terwijl ik een buitenlander ben hier en in Kroatie, en 100% ook gediscrimineerd ben op sommige momenten, zwakste bullshit wat er bestaat en waar sommige harde plasser van krijgen elk moment dat ze de kaart kunnen trekken :sick:

Je mag dus alles behalve jezelf zijn.

Je mag alles zijn, en er is vast plek voor iedereen ergens. Maar als jij ergens komt pas je je aan, matcht het niet dan hoor jij er niet thuis, niet 150 man die zich moet aanpassen aan een doodsimpel ziel die misschien ook een passant is. Gaan er morgen van de 150 man 30 zich storen aan iets dan mag je best de discussie aangaan hoe en wat, maar 1 jankbal moet je dwingen zich aan te passen of heel snel de deur wijzen. Maar we leven nu in z'n idiote wereld dat 1 jankbal het hele systeem of gedrag kan verbieden, daar kots ik het meeste van :sick: Als we met elk zielig solo zieltje rekening moeten houden dan houdt heel de wereld en maatschappij op, niks kan dan normaal functioneren nog.

Iedereen die een witte auto rijdt/koopt mag van mij ook de doodstraf krijgen, dat is de grootste wansmaak die een mens kan begaan, maaar ik jank niet en beschadig geen witte auto's op de parkeerplaats door mijn haat er voor, maar ben er wel allergisch voor omdat het gewoon altijd en op elk auto lelijk is. Iets met je irritaties, haat en nare gevoelens onder controle houden en in je eigen kop alleen bitchen en haten :hope:
 
Dat is toch meer een spreekwoord of zijn er mensen die dat echt denken?
Volgens mij is er ook een hele grote ongelijkheid tussen mannen en vrouwen op de arbeidsmarkt en helpen dergelijke stereotypen wellicht niet mee. Ik vind dat iedereen gelijke kansen verdient. Dat alle mensen evenveel rechten hebben en dat niemand meer is dan de ander. Het institutionele racisme vind ik derhalve een kwalijke zaak. Maar ik denk ook dat we een beetje flinker mogen zijn, niet meteen in krampen moeten schieten en gewoon een beetje eelt op de ziel moeten kweken. Maar goed, ik ben dan ook nog nooit racistisch bejegend.
 
Gelukkig maar, maar ik heb 0x in 37 jaar de racismekaart gebruikt, terwijl ik een buitenlander ben hier en in Kroatie, en 100% ook gediscrimineerd ben op sommige momenten, zwakste bullshit wat er bestaat en waar sommige harde plasser van krijgen elk moment dat ze de kaart kunnen trekken :sick:



Je mag alles zijn, en er is vast plek voor iedereen ergens. Maar als jij ergens komt pas je je aan, matcht het niet dan hoor jij er niet thuis, niet 150 man die zich moet aanpassen aan een doodsimpel ziel die misschien ook een passant is. Gaan er morgen van de 150 man 30 zich storen aan iets dan mag je best de discussie aangaan hoe en wat, maar 1 jankbal moet je dwingen zich aan te passen of heel snel de deur wijzen. Maar we leven nu in z'n idiote wereld dat 1 jankbal het hele systeem of gedrag kan verbieden, daar kots ik het meeste van :sick: Als we met elk zielig solo zieltje rekening moeten houden dan houdt heel de wereld en maatschappij op, niks kan dan normaal functioneren nog.

Iedereen die een witte auto rijdt/koopt mag van mij ook de doodstraf krijgen, dat is de grootste wansmaak die een mens kan begaan, maaar ik jank niet en beschadig geen witte auto's op de parkeerplaats door mijn haat er voor, maar ben er wel allergisch voor omdat het gewoon altijd en op elk auto lelijk is. Iets met je irritaties, haat en nare gevoelens onder controle houden en in je eigen kop alleen bitchen en haten :hope:
Zoals jij het beschrijft, heeft Ralf Edström helemaal gelijk. Je mag helemaal helemaal niet jezelf zijn - je moet een stereotype zijn.
 
Zoals jij het beschrijft, heeft Ralf Edström helemaal gelijk. Je mag helemaal helemaal niet jezelf zijn - je moet een stereotype zijn.

Bullshit, je mag zijn wat je wilt, als jij niet matcht met overige 150 mensen ligt dat probleem bij jou. Kan of wil je je niet aanpassen same shit, Extinction rebellion Of S. Simons heeft vast ook vacatures voor zulke koekenbakkers waar ze zich dan wel thuis voelen. Iedereen mag zich zelf zijn dus, maar accepteer dat dat niet overal kan en gewenst is in sommige situaties.
 
Inderdaad. En er zijn op de wereld meer domme vrouwen die geen blond haar hebben dan die dan wel blond haar hebben.

Yep, Laten we het eens over mannen hebben die hun haar blond verven. Die mag je toch zeker wel discrimineren? Kom op, als dat al niet meer kan houdt het wel zo'n beetje op.
 
Bullshit, je mag zijn wat je wilt, als jij niet matcht met overige 150 mensen ligt dat probleem bij jou. Kan of wil je je niet aanpassen same shit, Extinction rebellion Of S. Simons heeft vast ook vacatures voor zulke koekenbakkers waar ze zich dan wel thuis voelen. Iedereen mag zich zelf zijn dus, maar accepteer dat dat niet overal kan en gewenst is in sommige situaties.
Waar Ralf Edström volgens mij op reageert, is dit stukje wat je schrijft:

"Ik ben blij dat ik werk en leef in een omgeving waar je wel veel mag, waar een Turk een Turk genoemd mag worden, waar een Surinamer staat voor luiheid, Antiliaan voor messentrekker, Marokkaan voor scooterdief, Kroaat de huurmoordenaar etc"

Als een Surinamer 'staat voor luiheid', een Antilliaan voor messentrekker etc., dan is er al een etiketje op hem geplakt, en is het lastig om 'te zijn wie je wil'. Het is al voor hem bepaald.
Begrijp me goed, ik hou ook van een fijne racistische grap, kan heel ontspannend zijn. Mijn beste vriend is Antilliaans, en die kan k op een drankavond ook flink pesten. Maar het is een stempel, een stereotype, hoe je het ook wendt of keert. En soms raakt het hem trouwens ook. Dat heeft allemaal niks te maken met politieke correctheid, das allemaal drama. Het gaat om omgangsvormen en wat daarin leuk is, of wat gevoelig kan liggen. We noemen dat ook wel empathie.
 
Empathie.
Daar zit hem nu juist de kneep.
Als Huub Stevens ‘vuile klootzak’ schreeuwt lacht iedereen, als hij in exact dezelfde situatie en omgeving ‘vuile neger’ roept staat communistisch woke en de betreffende bevolkingsgroep op zijn achterste benen en moet zijn kop rollen.

Onbegrijpelijk en een slechte zaak (edit: ter duiding: dat zijn kop moet rollen.) Hopelijk komt er balans in deze weegschaal over, pakweg, een generatie. Anders wordt het een angstig zinkende maatschappij, waar continu met vergrootglazen wordt gezocht om slachtoffer te zijn en daar munt uit te slaan of de ander naar beneden te halen.

Stel dat de grensrechter een kleurling is en Huub ‘vuile klootzak’ roept en dat geassocieerd gaat worden met racisme. Daar ben ik ietwat bang voor.
Want soms/vaak is een mens inderdaad gewoon een grote klootzak.
 
Laatst bewerkt:
Empathie.
Daar zit hem nu juist de kneep.
Als Huub Stevens ‘vuile klootzak’ schreeuwt lacht iedereen, als hij in exact dezelfde situatie en omgeving ‘vuile neger’ roept staat communistisch woke en de betreffende bevolkingsgroep op zijn achterste benen en moet zijn kop rollen.

Onbegrijpelijk en een slechte zaak. Hopelijk komt er balans in deze weegschaal over, pakweg, een generatie. Anders wordt het een angstig zinkende maatschappij, waar continu met vergrootglazen wordt gezocht om slachtoffer te zijn en daar munt uit te slaan of de ander naar beneden te halen.

Stel dat de grensrechter een kleurling is en Huub ‘vuile klootzak’ roept en dat geassocieerd gaat worden met racisme. Daar ben ik ietwat bang voor.
Want soms/vaak is een mens inderdaad gewoon een grote klootzak.
Ik vind het wel echt een heel groot verschil of je iemand op zijn gedrag aanspreekt (klootzak/matennaaier) of iemand op zijn ras/uiterlijk/geaardheid (neger/rooie/homo). Daarom vind ik dat jouw voorbeeld niet correct.
 
Ik vind het wel echt een heel groot verschil of je iemand op zijn gedrag aanspreekt (klootzak/matennaaier) of iemand op zijn ras/uiterlijk/geaardheid (neger/rooie/homo). Daarom vind ik dat jouw voorbeeld niet correct.
Ach, rondom #metoo kreeg ook van die verhalen, van jongens die zeiden, straks mag je niet eens meer een meisje zou mogen aanspreken. Vaak komt dat neer op het geheel ridiculiseren zodat we het niet over de kern hoeven te hebben, hoewel ik dat bij Humz eigenlijk niet verwacht.
 
Ik vind het wel echt een heel groot verschil of je iemand op zijn gedrag aanspreekt (klootzak/matennaaier) of iemand op zijn ras/uiterlijk/geaardheid (neger/rooie/homo). Daarom vind ik dat jouw voorbeeld niet correct.
Mijn betoog is dat mijn niet correcte voorbeeld (laatste alinea) juist de werkelijkheid wordt. Daar ben ik bang voor. Dat gedrag en ras/geaardheid door elkaar gehaald gaan worden.

Ik hoop dat mijn voorbeeld niet correct blijft.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan