Natuur en milieu

Gedeeltelijk eens maar dat zou ik wel een zwak excuus voor tata steel vinden. Bestaat ook iets als eigen verantwoordelijkheid als bedrijf. Er valt genoeg te doen om uitstoot te verminderen, zorgen dat gevaar gezondheid omwonende zo min mogelijk is etc.

Ik vind dat niet altijd de schuld van de consument.
Dat zullen ze ook wel doen. En begrijp me niet verkeerd, ik pleit ze niet vrij. Het is gewoon puur vergif wat er uit die pijpen komt.
Maar al het staal wat daar gemaakt wordt (en waarschijnlijk betaalbaarder op deze manier waardoor onze producten niet nóg duurder worden) komt terug in auto’s. En ineens moet iedereen elektrisch rijden, dus ze hebben nogal wat staal nodig. Het is dus best een beetje paradoxaal allemaal.
 
Het ging hier uiteindelijk ook niet over vliegschaamte maar de schaamteloosheid van een vliegmaatschappij die zich heel groen voor wil doen met iets wat in hun totale voetprint verwaarloosbaar is.
Goed dat ze het doen, maar niet echt wow zogezegd..
Ik denk dat je het juist wel moet toejuichen. Het zijn de enige veranderingen die ze zelf in de hand hebben.
 
Gedeeltelijk eens maar dat zou ik wel een zwak excuus voor tata steel vinden. Bestaat ook iets als eigen verantwoordelijkheid als bedrijf. Er valt genoeg te doen om uitstoot te verminderen, zorgen dat gevaar gezondheid omwonende zo min mogelijk is etc.

Ik vind dat niet altijd de schuld van de consument.
Tuurlijk, dat moeten ze doen en ook meer dan dat ze nu doen. En ze moeten meer meewerken.

Toch is het een van de schoonste staalfabrieken van de wereld. Ergens moet het staal van die windmolens gemaakt worden.
 
Net zoals KLM voorop loopt met biokerosine. Kleine stapjes, maar wel heel belangrijk als je wil kiezen voor een minder vervuilende optie. EasyJet zie ik dat nog niet doen.
Krijg je überhaupt iets te drinken bij de vluchten van Easyjet?

En als KLM voorop loopt met biokerosine is dat heel mooi (en wat mij betreft meer tweetwaardig dan het koffiegebeuren, maar ik ben dan ook een linkse zeur ;))
 
Dat is al oud nieuws. Daarom in de kotsterreur op Twitter al lang vergeten.
Ik lees dat men 1% biofuel toevoegt aan de gewone kerosine, dat dit vorig jaar nog 0.5% was. Wat dat betreft niet zo heel oud en als dit voorop lopen is dan is de race nog maar net gestart als je t mij vraagt.

Zeker als je leest dat toevoegen tot 50% toegestaan is.
 
Ik lees dat men 1% biofuel toevoegt aan de gewone kerosine, dat dit vorig jaar nog 0.5% was. Wat dat betreft niet zo heel oud en als dit voorop lopen is dan is de race nog maar net gestart als je t mij vraagt.

Zeker als je leest dat toevoegen tot 50% toegestaan is.

Het grootste probleem is dat bijmengen in Europa prima lukt. Echter in Afrika, azie en zuid amerika niet. Daardoor kom je op veel lagere percentages uit.
 
Het grootste probleem is dat bijmengen in Europa prima lukt. Echter in Afrika, azie en zuid amerika niet. Daardoor kom je op veel lagere percentages uit.
Ze schrijven letterlijk dat ze bij tanken op Schiphol 1% bijmengen. Dus het percentage zal inderdaad lager liggen als dat in andere landen niet kan. Het is niet totaal 1% omdat het op veel andere plaatsen niet kan.
 
Ze schrijven letterlijk dat ze bij tanken op Schiphol 1% bijmengen. Dus het percentage zal inderdaad lager liggen als dat in andere landen niet kan. Het is niet totaal 1% omdat het op veel andere plaatsen niet kan.
Komt grotendeels omdat de biofuels niet exact hetzelfde zijn. Als de motoren anders reageren op de biofuels, is dat een risico. Tests zijn wel bezig, maar alles in de vliegwereld gaat traag en met kleine stappen, zeker dingen met motoren (en dus veiligheid).
 
Komt grotendeels omdat de biofuels niet exact hetzelfde zijn. Als de motoren anders reageren op de biofuels, is dat een risico. Tests zijn wel bezig, maar alles in de vliegwereld gaat traag en met kleine stappen, zeker dingen met motoren (en dus veiligheid).
Ze geven zelf aan dat ze tot maximaal 50% mogen bijtanken van de geldende regelgeving, dat zal dan wel aan de veiligheidseisen voldoen neem ik aan?
 
Ze geven zelf aan dat ze tot maximaal 50% mogen bijtanken van de geldende regelgeving, dat zal dan wel aan de veiligheidseisen voldoen neem ik aan?
Het is weinig gedaan, en dus is er weinig data. Natuurlijk zullen ze er niet om staan te springen om die tests te draaien als het duurder is, maar niet elke motor reageert precies hetzelfde op een andere fuel. Dus meer data nodig.

Als zo'n ding met biofuel uit de lucht flikkert - met of zonder oorzaak van die fuel - dan ben je verder van huis.

Los van het feit dat biofuel ook niet je van het is. Maar goed.
 
Het is weinig gedaan, en dus is er weinig data. Natuurlijk zullen ze er niet om staan te springen om die tests te draaien als het duurder is, maar niet elke motor reageert precies hetzelfde op een andere fuel. Dus meer data nodig.

Als zo'n ding met biofuel uit de lucht flikkert - met of zonder oorzaak van die fuel - dan ben je verder van huis.

Los van het feit dat biofuel ook niet je van het is. Maar goed.
Hangt er vanaf. Als hij vrij snel na opstijgen uit de lucht flikkert, ben je nog niet zo ver van huis. :)
Maar eens, grote veranderingen hebben gewoon tijd nodig.
 
Het is weinig gedaan, en dus is er weinig data. Natuurlijk zullen ze er niet om staan te springen om die tests te draaien als het duurder is, maar niet elke motor reageert precies hetzelfde op een andere fuel. Dus meer data nodig.

Als zo'n ding met biofuel uit de lucht flikkert - met of zonder oorzaak van die fuel - dan ben je verder van huis.

Los van het feit dat biofuel ook niet je van het is. Maar goed.
KLM geeft aan dat er 2 redenen zijn om niet meer bij te mengen, geld en beschikbaarheid.

Als 50% is toegestaan dan neem ik aan dat hier al wat tests mee gedaan zijn, gezien de redelijke veiligheidseisen in de luchtvaart. Als KLM veiligheid een reden zou vinden om bijmenging niet hoger te doen zou het ook niet vreemd zijn om dat samen met de andere 2 argumenten op te voeren.

Andersom, 1% is meer dan 0% het is zeker een begin, maar, en daarbij sluit ik mij aan bij Welt, misschien is iedere schoolvakantie op vliegvakantie gaan ook iets waar we ons op moeten beraden.
 
Hangt er vanaf. Als hij vrij snel na opstijgen uit de lucht flikkert, ben je nog niet zo ver van huis. :)
Maar eens, grote veranderingen hebben gewoon tijd nodig.
Aangezien niet iedereen naast een vliegveld woont zou voor een enkeling nog kunnen gelden dat ze dichter bij huis zijn dan toen ze op het vliegveld stonden.
 
En het mooie in deze discussie:
Vliegverkeer wordt gezien als een grote vervuiler, maar ondertussen is de kleding industrie erger dan het lucht,- en grondvervoer samen. Daar hoor je dan weer weinig over.
Voel vrij om verder toe lichten en hoe dit aangepakt kan worden. Ik ben wel benieuwd naar jou gedachten daarover.
 
En het mooie in deze discussie:
Vliegverkeer wordt gezien als een grote vervuiler, maar ondertussen is de kleding industrie erger dan het lucht,- en grondvervoer samen. Daar hoor je dan weer weinig over.
Of wat dacht je van data. Mails die geopend in de inbox blijven staan, tweets en forum berichten. Elke MB heeft zn uitstoot, en dit gedeelte blijft maar groeien en groeien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan