Financiën PSV

Ik hoop het. Maar een speler aanvallen is wel echt heel ernstig hoor.
Ik denk dat uitsluiting het resultaat was geweest wanneer supporters het veld massaal zouden betreden en spelers aanvallen. Ik hoop en denk dat de UEFA er rekening mee houdt dat het om één losgeslagen idioot gaat. Echter spreekt het feit dat hij al een stadionverbod had wel in ons nadeel. Dat zou nog wel eens minder uit kunnen pakken
 
Ik denk dat uitsluiting het resultaat was geweest wanneer supporters het veld massaal zouden betreden en spelers aanvallen. Ik hoop en denk dat de UEFA er rekening mee houdt dat het om één losgeslagen idioot gaat. Echter spreekt het feit dat hij al een stadionverbod had wel in ons nadeel. Dat zou nog wel eens minder uit kunnen pakken
Ik denk dat de UEFA in dit soort zaken ook graag een voorbeeld wilt stellen..
 
Ik denk dat uitsluiting het resultaat was geweest wanneer supporters het veld massaal zouden betreden en spelers aanvallen. Ik hoop en denk dat de UEFA er rekening mee houdt dat het om één losgeslagen idioot gaat. Echter spreekt het feit dat hij al een stadionverbod had wel in ons nadeel. Dat zou nog wel eens minder uit kunnen pakken
En dat er geen stewards aan die zijde waren laat ook niet echt zien dat je er alles aan hebt gedaan om dit soort figuren tegen te houden. Denk dat een wedstrijd zonder publiek tot de mogelijkheden behoord.

Qua geld zal er ook wel wat naar de Uefa mogen, maar dat zijn vaker symbolische bedragen.
 
Ik denk dat uitsluiting het resultaat was geweest wanneer supporters het veld massaal zouden betreden en spelers aanvallen. Ik hoop en denk dat de UEFA er rekening mee houdt dat het om één losgeslagen idioot gaat. Echter spreekt het feit dat hij al een stadionverbod had wel in ons nadeel. Dat zou nog wel eens minder uit kunnen pakken
En Nederland/PSV is een klein land, dat wil ook nog wel eens uitmaken bij de UEFA. De Engelse, Spaanse en Italiaanse clubs worden nogal eens gespaard, de kleintjes worden doorgaans hard aangepakt.
 
En dat er geen stewards aan die zijde waren laat ook niet echt zien dat je er alles aan hebt gedaan om dit soort figuren tegen te houden. Denk dat een wedstrijd zonder publiek tot de mogelijkheden behoord.

Qua geld zal er ook wel wat naar de Uefa mogen, maar dat zijn vaker symbolische bedragen.

Ik zou blij, maar ook écht verbaasd zijn als we er van af komen met één wedstrijd zonder publiek. 'Foot on grass' is één van de zwaarste vergrijpen die er zijn, en dan ook nog een keeper aanvallen...
 
Ik zou blij, maar ook écht verbaasd zijn als we er van af komen met één wedstrijd zonder publiek. 'Foot on grass' is één van de zwaarste vergrijpen die er zijn, en dan ook nog een keeper aanvallen...
Ik herinner me nog het staafincident, toen werd ajax gewoon een jaar uitgesloten van Europees voetbal. Het zou me niks verbazen als ons dat ook te wachten staat. En ook niet eens onterecht, als dat bij een andere club zou gebeuren tegen bv Benitez, zouden we een zware straf heel gewoon vinden. PSV had z'n zaakjes gewoon slecht op orde, dit mag niet gebeuren , en dat is de verantwoordelijkheid van de club, zeker omdat de idioot uit het thuisvak kwam, en al een stadionverbod had.
 
Ik herinner me nog het staafincident, toen werd ajax gewoon een jaar uitgesloten van Europees voetbal. Het zou me niks verbazen als ons dat ook te wachten staat. En ook niet eens onterecht, als dat bij een andere club zou gebeuren tegen bv Benitez, zouden we een zware straf heel gewoon vinden. PSV had z'n zaakjes gewoon slecht op orde, dit mag niet gebeuren , en dat is de verantwoordelijkheid van de club, zeker omdat de idioot uit het thuisvak kwam, en al een stadionverbod had.

Geen enkele club moet uitgesloten worden voor één seizoen op basis van het gedrag van 1 idioot. Daarmee verklaar je een club gewoon failliet. Het kan niet zo zijn dat ze bij Feyenoord met regelmaat als collectief een uitvak in elkaar trappen, en dat moeten bekopen met 1 wedstrijd zonder publiek. En wij bij zo'n actie 1 seizoen lang niet meer mogen meedoen. Geef een boete, desnoods een wedstrijd zonder publiek (al is dat nog steeds achterlijk, want wat kan ik er nou weer aan doen). Maar uitsluiting zou echt absurd zijn.
 
PSV heeft jaarlijks 10 miljoen aan operationeel tekort

Daarnaast hebben we jaarlijks ongeveer 30 miljoen aan kosten op afschrijvingen van spelers.

Dus jaarlijks is er een gat van 40 miljoen te dichten (wisten we al)

Vervolgens vergelijken ze het operationele tekort met andere Eredivisieclubs. Wat blijkt? Wij zijn een van de koplopers operationeel tekort in de Eredivisie. Feyenoord heeft bijvoorbeeld als een van de weinige geen operationeel tekort.

PSV is inmiddels begonnen met bezuinigen op salarissen en het lijkt dat Feyenoord definitief de salariskosten van PSV in aan het halen is en de concurrentiepositie van PSV zal dan ook aangetast gaan worden als deze lijn wordt doorgezet.

Ook paar positieve dingen: eigen stadion, shirtsponsor met concept brainport (meerdere bedrijven die inleggen), grote geldschieters die helpen met leningen.

Dan wordt de vraag gesteld: ziet de toekomst van PSV er een beetje rooskleurig uit als ze de komende jaren geen CL halen? antwoord: Nee, want Feyenoord komt dichterbij. Bovendien: kosten zullen weer gaan toenemen omdat PSV gedurende Corona maximaal gebruik heeft gemaakt van de regeling dat er uitstel gevraagd kan worden voor belastingbetaling. De schulden bij de belasting zijn 15 miljoen. Dat is het hoogste van alle Eredivisie clubs. En die schulden moeten vanaf dit seizoen in 5 jaar terugbetaald worden. Dus de operationele kosten zullen de komende jaren waarschijnlijk niet afnemen.

Weinig nieuw nieuws dus. Dit wisten we al.
Ik gooi hem er alvast in: Feyenoord komt niet dichtbij, Feyenoord is momenteel gewoon minimaal gelijkwaardig en PSV misschien zelfs voorbij (zei het op kleine afstand). Die selectie is momenteel echt niet slechter als PSV, zelfs breder. Gezien PSV het ''brute forcen'' met geld nu uit noodzaak los gaat laten is het ook geen automatisch gegeven dat wij komende zomer wel even wat toppers naar Eindhoven halen om Feyenoord weer op hun plek te zetten. Feyenoord heeft ook aardig wat waarde in de selectie zitten (Bijlow, Geertruida, Q. Timber, Kokcu, Gimenez, aankomende jeugdspelers). Feyenoord wordt mogelijk nog kampioen ook, en dan krijgen ze nog een flinke CL geldinjectie (weet je nog, die CL injectie de we met al dat financiele gegok maar niet konden bereiken, hoe ironisch). PSV zal goed moet scouten en gerichte aankopen moeten doen, en dan is het volgend seizoen te hopen dat je de top 2 behaalt. In de Eredivisie kun je als topclub altijd weer boven komen drijven, maar de komende jaren zal PSV heel slim beleid moeten voeren en op sportief vlak alles pakken wat er te pakken valt.
 
De onderlinge wedstrijden laten toch een ander beeld zien...
Een van die wedstrijden win je omdat je Gakpo had. Mijn huidige beeld van PSV is gebaseerd op wat er nu rondloopt. De uitwedstrijd geef je dom weg. Daarbuiten zeggen die onderlinge wedstrijden natuurlijk niet alles. Wat er nog van PSV over is na de wintertransferperiode in combinatie met de financiele kopzorgen die nog weggewerkt moeten worden maakt PSV momenteel gewoon minder stabiel als Feyenoord.
 
Geen enkele club moet uitgesloten worden voor één seizoen op basis van het gedrag van 1 idioot. Daarmee verklaar je een club gewoon failliet. Het kan niet zo zijn dat ze bij Feyenoord met regelmaat als collectief een uitvak in elkaar trappen, en dat moeten bekopen met 1 wedstrijd zonder publiek. En wij bij zo'n actie 1 seizoen lang niet meer mogen meedoen. Geef een boete, desnoods een wedstrijd zonder publiek (al is dat nog steeds achterlijk, want wat kan ik er nou weer aan doen). Maar uitsluiting zou echt absurd zijn.
Het is de verantwoordelijkheid van de club dat spelers veilig op het veld kunnen staan. PSV had die idioot niet binnen mogen laten, en toen hij binnen was ervoor moeten zorgen dat hij niet het veld op kon. Dat zijn nou eenmaal de feiten. Wie is er dan verantwoordelijk als de club het niet is?
 
Een van die wedstrijden win je omdat je Gakpo had. Mijn huidige beeld van PSV is gebaseerd op wat er nu rondloopt. De uitwedstrijd geef je dom weg. Daarbuiten zeggen die onderlinge wedstrijden natuurlijk niet alles. Wat er nog van PSV over is na de wintertransferperiode in combinatie met de financiele kopzorgen die nog weggewerkt moeten worden maakt PSV momenteel gewoon minder stabiel als Feyenoord.
We zullen zien. Ik denk niet dat ze kampioen gaan worden eerlijk gezegd.
 
We zullen zien. Ik denk niet dat ze kampioen gaan worden eerlijk gezegd.
Waarom niet? Ze moeten eigenlijk vooral nog de resterende toppers goed doorkomen. Ze zitten ook in een aardige flow nu en het valt daar kwa blessures ook niet tegen. Garanties heb je niet, maar minimaal 2e gaan ze wel worden. PSV moet nog maar zien dat het 4e wordt. Mijn stelling dat Feyenoord momenteel minimaal gelijkwaardig is aan PSV (+gunstigere financiele omstandigheden) is nog niet eens gebaseerd op een kampioenschap van ze. Als ze kampioen worden zijn ze ons gewoon volledig voorbij als ze slim omgaan met het CL geld.
 
Het is de verantwoordelijkheid van de club dat spelers veilig op het veld kunnen staan. PSV had die idioot niet binnen mogen laten, en toen hij binnen was ervoor moeten zorgen dat hij niet het veld op kon. Dat zijn nou eenmaal de feiten. Wie is er dan verantwoordelijk als de club het niet is?
Inderdaad. Het is niet zo maar 'één idioot' - het veiligheidssysteem faalt. Dat gaat PSV zwaar worden aangerekend. Hopelijk dat de UEFA iets milder is omdat PSV een nette club is, zonder eerdere incidenten - maar zoals rico zegt: als ergens in Zuid-Europa tijdens een wedstrijd Benitez wordt aangevallen, zouden wij het hier onbegrijpelijk vinden als de club er vanaf zou komen met één wedstrijd zonder publiek, of een geldboete.

Je moet het je zo voorstellen: als een uitvak een tribune sloopt, dan is het spel zelf op zich niet in gevaar, maar als de spelers op het veld niet meer veilig zijn, dan komt de continuïteit in het geding. Er is dan meteen geen spel meer. Stel dat deze kerel iets bij zich had om mee te slaan of te steken... Dat zijn risico's die de UEFA beslist zwaar laat wegen.

Om het toch on topic te krijgen: ik zou als financieel directeur van PSV eens kijken wat er in het potje 'onvoorzien' zit.
 
Waarom niet? Ze moeten eigenlijk vooral nog de resterende toppers goed doorkomen. Ze zitten ook in een aardige flow nu en het valt daar kwa blessures ook niet tegen.
Ze hebben el belasting en de toppers zie ik ze ook niet zomaar winnen. Fn komt ver met opportunisme maar bijvoorbeeld ajax heeft een bredere selectie en is kwalitatief beter
 
Terug
Bovenaan Onderaan