Noni Madueke (A)

Gini verdient zelfs 10m per jaar. Die zou dan 80% in moeten leveren, lijkt me moeilijk. En ik denk dat zowel Gini als De Vrij afgeschreven zijn voor Oranje. Koeman gaat gewoom met een nieuwe lichting beginnen.

Het klinkt inderdaad als een bruggetje te ver.
 
Alleen had je bij Noni dan nog wel het idee (of ik althans) dat hij nog kon doorgroeien en constanter kon worden. En misschien kon leren iets vaker om zich heen te kijken.

En het probleem is ook dat de alternatieven niet per se beter zijn.
Ja, dat had gekund. Maar hij had even goed stil kunnen blijven staan en voortdurend geblesseerd zijn, waarna 'ie dan voor veel minder dan de helft 'n keer de deur uit loopt.
 
Gaar mij om de rol van RvC. Ik ben voor de scheiding der petten. Directie moet besturen en RvC moet achteraf toezicht houden
Dan zou je in het slechtste geval nooit een speler kunnen verkopen, omdat de sportieve divisie wil presteren. Dan is het voetbal ook zo afgelopen, aangezien PSV gewoon moet verkopen.
 
Ik neem aan dat hij alles regelt, van welke jeugdtrainers er worden aangenomen tot waar onze jeugdscouts gaan zoeken en welke spelers we voor onze opleiding halen. Dus ja, succes van de opleiding mag je zeker ook deels toeschrijven aan Faber. Verder hebben de hoofden-jeugdopleidingen van AZ en Ajax niet eens betaald voetbal gespeeld, dus of dat nu een vereiste moet zijn? Daarnaast ben ik wel benieuwd waarom Faber weg zou moeten? Alleen omdat hij een bekende is van Brands? Zenden heeft ook genoeg functies gehad binnen PSV de afgelopen jaren, dus die voldoet daar ook aan.
AZ tja ik ben niet echt onder de indruk van al dat wetenschappelijk maken van voetbal door de AZ jeugdopleiding. En hun talenten zijn niet geschikt voor de top. Want daar hebben we het over toch? En Ajax heeft een history en structuur waar je in heel de wereld een U tegen zegt. Dat ze nu mensen hebben die geen voetballers zijn, moet niet maatgevend zijn voor ons. Laten we kijken hoe ze hun hele structuur in elkaar hebben gezet waardoor ze de grootste leverancier van de jeugdspelers in Europa zijn. PSV heeft een lange weg te gaan.
Je noemde juist twee voorbeelden die niets met Faber zijn tijd te maken hebben vandaar mijn reactie. En als je toch voorbeelden noemt die zijn werk zouden zijn, dan moet je ook Vertessen, Teze, Saibari en een hoop andere armoe troef ook gaan noemen ;)
Hij moet niet per sé weg van mij maar ik had het over de halve bezem en de tijd van Gerbrands. Faber en alle anderen hebben ook bijgedragen aan de niet professionele sfeer en de ons kent ons cultuur. Je ziet dit alles terug op het veld. Het is allemaal te lief en te vrijblijvend. Ook bij Jong PSV is dat een groot probleem, geen concentratie, gewoon willen voetballen en niet per sé willen winnen en geen verbetenheid. Dat laatste moet jou als onze expert op dat gebied toch echt zijn opgevallen.
 

"Nee. Maar gegeven alle omstandigheden en de financiële compensatie die er tegenover stond, hebben we toch besloten om de transfer door te laten gaan. Er zijn ook persoonlijke omstandigheden en veel factoren die een rol spelen, maar het is aan Noni zelf om daarover te vertellen. Hij wilde nu koste wat het kost terug naar Londen en wij willen uiteindelijk ook spelers die volledig gefocust zijn op PSV.”

Hebben we ook niets aan van die jongens die denken dat ze veel beter zijn dan ze daadwerkelijk zijn. "Het is aan Noni zelf om dat te vertellen" voorspelt weinig goeds. Vond het een grappige kerel maar heb het idee dat hij ook geen makkelijke is
Hier hebben wij toch helemaal niks aan. De handdoek is in de ring gegooid door Ruud. "Ach.. we zien wel.. ik kan ermee leven en oh ja.. by the way... de TD/ AD zal over een paar weken openheid van zaken geven aan de achterban" En Noni wilde terug? Dus een speler moet als een baby gaan janken en dan is PSV al bereid om mee te werken ipv de belangen van PSV te verdedigen en hem aan zijn contract te houden. Als hij dan niet gemotiveerd is dan pleur je hem op de bank. WTF man! Stelletje slapjanussen! Wie is de volgende die gaat janken dat hij naar Engeland wil? Sangare? Xavi? Gutti? Benitez? Want immers.... laat je onvrede blijken en je mag gaan! Dit zegt mij dat er geen aankopen meer komen die er direct staan en dat Ruud het met de huidige selectie moet doen aangevuld met wat paniekhuur van spelers op posities waar we geen reet aan hebben omdat die al bezet zijn door de paar toppers die we nog hebben.
 
AZ tja ik ben niet echt onder de indruk van al dat wetenschappelijk maken van voetbal door de AZ jeugdopleiding. En hun talenten zijn niet geschikt voor de top. Want daar hebben we het over toch? En Ajax heeft een history en structuur waar je in heel de wereld een U tegen zegt. Dat ze nu mensen hebben die geen voetballers zijn, moet niet maatgevend zijn voor ons. Laten we kijken hoe ze hun hele structuur in elkaar hebben gezet waardoor ze de grootste leverancier van de jeugdspelers in Europa zijn. PSV heeft een lange weg te gaan.
Je noemde juist twee voorbeelden die niets met Faber zijn tijd te maken hebben vandaar mijn reactie. En als je toch voorbeelden noemt die zijn werk zouden zijn, dan moet je ook Vertessen, Teze, Saibari en een hoop andere armoe troef ook gaan noemen ;)
Hij moet per sé weg van mij maar ik had het over de halve bezem en de tijd van Gerbrands. Faber en alle anderen hebben ook bijgedragen aan de niet professionele sfeer en de ons kent ons cultuur. Je ziet dit alles terug op het veld. Het is allemaal te lief en te vrijblijvend. Ook bij Jong PSV is dat een groot probleem, geen concentratie, gewoon willen voetballen en niet per sé willen winnen en geen verbetenheid. Dat laatste moet jou als onze expert op dat gebied toch echt zijn opgevallen.
Je kunt tactisch fouten maken. Maar niet de echte wil of niet echt de kwaliteit of juist wel herken je meteen. Urgentie. Dat zou niet alleen een eigenschap moeten zijn, maar ook gewoon de basis van je clubcultuur. Winnaarsmentaliteit is niet voor de zoveelste keer achteraf vertellen dat er harde noten gekraakt gaan worden. Winnaarsmentaliteit zit in winnaars. Dat zijn de spelers die op het juiste moment op de juiste plek staan en de trekker overhalen. Winnaarsmentaliteit is niet 11 waterdragers op het veld die zich het snot voor de ogen spelen. Winnaarsmentaliteit is soms ook dat die 6 waterdragers zich het snot uit de ogen lopen omdat die andere 4 spelers het verschil kunnen maken. Waterdragers heb je er genoeg van. Die paar echte goeie die wedstrijden voor je winnen en die de trekker overhalen als het moet, dat zijn de spelers door wie je prijzen pakt en het stadion gevuld krijgt. Momenteel is Xavi onze enige speler die dat kan. Word je geen kampioen mee.
 
Hier hebben wij toch helemaal niks aan. De handdoek is in de ring gegooid door Ruud. "Ach.. we zien wel.. ik kan ermee leven en oh ja.. by the way... de TD/ AD zal over een paar weken openheid van zaken geven aan de achterban" En Noni wilde terug? Dus een speler moet als een baby gaan janken en dan is PSV al bereid om mee te werken ipv de belangen van PSV te verdedigen en hem aan zijn contract te houden. Als hij dan niet gemotiveerd is dan pleur je hem op de bank. WTF man! Stelletje slapjanussen! Wie is de volgende die gaat janken dat hij naar Engeland wil? Sangare? Xavi? Gutti? Benitez? Want immers.... laat je onvrede blijken en je mag gaan! Dit zegt mij dat er geen aankopen meer komen die er direct staan en dat Ruud het met de huidige selectie moet doen aangevuld met wat paniekhuur van spelers op posities waar we geen reet aan hebben omdat die al bezet zijn door de paar toppers die we nog hebben.
Precies. Martinez en Antony waren weken lang aan het janken. Veerman zat bij Heerenveen wekelijks te janken toen hij dat seizoen niet naar Feyenoord kon. En zo zijn er zoveel voorbeelden. Je moet een daad stellen, ook omdat je met de rest te maken hebt die misschien ook straks gaan piepen. Maar goed dat is een veel voorkomend probleem bij PSV. Je ziet het ook terug op het veld, lief zijn, geen karakters en niet tot het gaatje willen gaan. Waarom zou je ook?
 
Je kunt tactisch fouten maken. Maar niet de echte wil of niet echt de kwaliteit of juist wel herken je meteen. Urgentie. Dat zou niet alleen een eigenschap moeten zijn, maar ook gewoon de basis van je clubcultuur. Winnaarsmentaliteit is niet voor de zoveelste keer achteraf vertellen dat er harde noten gekraakt gaan worden. Winnaarsmentaliteit zit in winnaars. Dat zijn de spelers die op het juiste moment op de juiste plek staan en de trekker overhalen. Winnaarsmentaliteit is niet 11 waterdragers op het veld die zich het snot voor de ogen spelen. Winnaarsmentaliteit is soms ook dat die 6 waterdragers zich het snot uit de ogen lopen omdat die andere 4 spelers het verschil kunnen maken. Waterdragers heb je er genoeg van. Die paar echte goeie die wedstrijden voor je winnen en die de trekker overhalen als het moet, dat zijn de spelers door wie je prijzen pakt en het stadion gevuld krijgt. Momenteel is Xavi onze enige speler die dat kan. Word je geen kampioen mee.
Probleem is dat niemand zich een waterdrager voelt bij deze selectie. Sangare loopt ook met de bal gewoon en als ie hem verliest, tja geen probleem. Veerman moet je al helemaal niet vragen om in dienst van het elftal te spelen. Max, idem. Teze idem. Alleen Guti kan dat zij het af en toe. En Xavi, die eigenlijk zelf in stelling moet worden gebracht. Xavi heeft het juiste karakter maar is nog veel te jong en die kun je niet dit soort verantwoordelijkheden geven. En Vroeger had je Luuk nog maar die laat zien dat hij zijn fysieke spel niet meer kan inzetten als het moet.
 
AZ tja ik ben niet echt onder de indruk van al dat wetenschappelijk maken van voetbal door de AZ jeugdopleiding. En hun talenten zijn niet geschikt voor de top. Want daar hebben we het over toch? En Ajax heeft een history en structuur waar je in heel de wereld een U tegen zegt. Dat ze nu mensen hebben die geen voetballers zijn, moet niet maatgevend zijn voor ons. Laten we kijken hoe ze hun hele structuur in elkaar hebben gezet waardoor ze de grootste leverancier van de jeugdspelers in Europa zijn. PSV heeft een lange weg te gaan.
Je noemde juist twee voorbeelden die niets met Faber zijn tijd te maken hebben vandaar mijn reactie. En als je toch voorbeelden noemt die zijn werk zouden zijn, dan moet je ook Vertessen, Teze, Saibari en een hoop andere armoe troef ook gaan noemen ;)
Hij moet niet per sé weg van mij maar ik had het over de halve bezem en de tijd van Gerbrands. Faber en alle anderen hebben ook bijgedragen aan de niet professionele sfeer en de ons kent ons cultuur. Je ziet dit alles terug op het veld. Het is allemaal te lief en te vrijblijvend. Ook bij Jong PSV is dat een groot probleem, geen concentratie, gewoon willen voetballen en niet per sé willen winnen en geen verbetenheid. Dat laatste moet jou als onze expert op dat gebied toch echt zijn opgevallen.

Het is natuurlijk een beetje flauw om die successen aan Faber toe te schrijven maar zowel Cody als Madueke speelden in de jeugdopleiding toen hij hoofd jeugdopleiding was. Maar goed, je hebt gelijk dat het aantal echte toppers dat we afleveren niet groot is, al vraag ik het mij af of de jeugdopleiding van Ajax nou zoveel beter is als de onze. Ik vind wel dat er een enorme stijgende lijn te zien is, als je ziet wat de jeugdopleiding gemiddeld aan kwaliteit aflevert is dat gewoon een stuk hoger als, laten we zeggen, 10 jaar geleden. En gelukkig komen er de komende jaren weer genoeg 'speciale' spelers aan als ze zich blijven ontwikkelen.

Juist de professionaliteit zie ik anders, ik heb me juist enorm geërgerd dit seizoen dat Ramzi zo zakelijk met Jong-PSV speelt. Ik heb westrijden gezien waarin we 1-0 voor kwamen en vervolgens vanaf de 20e minuut gingen tijdrekken om de overwinning over de streep te trekken. Totaal niet vrijblijvend voetballen. Dat we de verdedigende kwaliteit niet hebben om die wedstrijden over de streep te trekken is een 2e. Gemiddeld genomen vind ik dat Faber het prima doet, ik zou ook niet weten wat je van hem mag verwachten, is het eerlijk om te verwachten dat de nieuwe Cody nu al klaar zou staan?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Het is natuurlijk een beetje flauw om die successen aan Faber toe te schrijven maar zowel Cody als Madueke speelden in de jeugdopleiding toen hij hoofd jeugdopleiding was. Maar goed, je hebt gelijk dat het aantal echte toppers dat we afleveren niet groot is, al vraag ik het mij af of de jeugdopleiding van Ajax nou zoveel beter is als de onze. Ik vind wel dat er een enorme stijgende lijn te zien is, als je ziet wat de jeugdopleiding gemiddeld aan kwaliteit aflevert is dat gewoon een stuk hoger als, laten we zeggen, 10 jaar geleden. En gelukkig komen er de komende jaren weer genoeg 'speciale' spelers aan als ze zich blijven ontwikkelen.

Juist de professionaliteit zie ik anders, ik heb me juist enorm geërgerd dit seizoen dat Ramzi zo zakelijk met Jong-PSV speelt. Ik heb westrijden gezien waarin we 1-0 voor kwamen en vervolgens vanaf de 20e minuut gingen tijdrekken om de overwinning over de streep te trekken. Totaal niet vrijblijvend voetballen. Dat we de verdedigende kwaliteit niet hebben om die wedstrijden over de streep te trekken is een 2e. Gemiddeld genomen vind ik dat Faber het prima doet, ik zou ook niet weten wat je van hem mag verwachten, is het eerlijk om te verwachten dat de nieuwe Cody nu al klaar zou staan?
Maar is laf voetbal vergelijkbaar met per sé willen winnen? Als je angstig speelt dan roep je heel wat over jezelf af namelijk. En wedstrijden doodmaken zoals destijds van Bommel en Cocu en Simons onder Hiddink deden, is echt heel anders dan achteruit lopen. Want ze zijn ook daarin veel te naïef en niet geconcentreerd, vandaar in de 96e minuut tegen Fortuna zo’n omschakeling tegen te krijgen. Misschien ben ik vergeten om te zeggen dat we ook te weinig gogme en intelligentie op het veld hebben.
 
Vastgelegd tot 2031 lees ik net.
Wie is zo gek??
Alleen maar goed voor ons. Als hij over 2 jaar wordt verkocht, dan moeten ze veel voor hem betalen met zo’n contract waardoor we meer geld krijgen, althans ik hoop op een marktconforme doorverkoop percentage…
 
Terug
Bovenaan Onderaan