Wereldkampioenschap 2022

Dat is ook mijn ervaring. Vaak eindigen dit soort discussies in bad blood. Daarom 99% van mijn posts in de kleine 20 jaar dat ik op het forum actief ben voetbalgerelateerd. Vond het altijd niet risico waard om dat in de waagschaal te leggen om mijn politieke meningen. Maar met wk Qatar toch veel voor mijn doen over andere zaken gediscussieerd en is mij reuze meegevallen ondanks grote meningsverschillen
Tja, de media vergroot verschillende meningen graag uit. Maar mijn hemel, het anders denken over of iemand in een bepaald kostuum wel of niet naar het stadion kan daar ga je elkaar toch niet voor de tent lopen uitvechten. Uiteindelijk hebben we allemaal veel meer gemeen dan wat ons scheidt.
 
Ja, en dat waren ook de kruisvaarders die binnenvielen in Irak.. Als we dan toch gaan wijzen mag ik er dan ff op wijzen dat Jeruzalem voor Islamitische overheersing eerst in (diverse) andere handen geweest is. Die wie viel er het eerst binnen... Beetje 400 jaar na Chr je religie oprichten en dan de boel overnemen, waarna er een tegenreactie komt. En als dan iemand 900 jaar later als kruisvaarder naar het stadion gaat op je tenen getrapt zijn.
(Bijna) alles wat er gebeurd is in de wereld is een reactie op iets anders wat gebeurd is. Dan kan je ook de twin towers als reactie zien op Amerikaanste steun naar Saudi Arabie wat volgens Bin Laden Somalische moslims aan het aanvallen was. Waarom zijn de Amerikanen dan verbaasd om de tegenreactie?
 
Dat gok ik. Een vriendin van mij moest haar mandarijntjes inleveren bij PSV. En dan zou zo’n heel schild wel mogen?
Om uit het einde van een niet nader te noemen Monty Phytonfilm te quoten:

Pull that off. My, that's an offensive weapon, that is.
 
Dat is wel zo ja dat er nog spanningen zijn.

Verder lijkt me het niet dat het provocerend bedoeld was. Die crusador outfits zijn schijnbaar een ding bij uitwedstrijden van Engeland en het lijkt mij meer een geval van Engelsen die de geschiedenis niet kennen
Dat geloof ik in dit geval dus echt niet. Dit is gewoon bewuste provocatie en als je daardoor in de problemen komt is dat te verwachten. Vergelijk het om als zwarte Piet geschminkt naar de VS te vliegen. Gewoon niet verstandig om het netjes te zeggen.
 
(Bijna) alles wat er gebeurd is in de wereld is een reactie op iets anders wat gebeurd is. Dan kan je ook de twin towers als reactie zien op Amerikaanste steun naar Saudi Arabie wat volgens Bin Laden Somalische moslims aan het aanvallen was. Waarom zijn de Amerikanen dan verbaasd om de tegenreactie?
We hadden het over een kostuum van een stadionbezoeker, niet over terreur van welke zijde dan ook.
 
Die hele opbouw voor de 3-1 van Frankrijk, dat zag er fantastisch uit. Ik vind Frankrijk tot nu toe het beste van alle ploegen die geweest zijn.
 
Dat geloof ik in dit geval dus echt niet. Dit is gewoon bewuste provocatie en als je daardoor in de problemen komt is dat te verwachten. Vergelijk het om als zwarte Piet geschminkt naar de VS te vliegen. Gewoon niet verstandig om het netjes te zeggen.
Mag een boerenkiel met carnaval nog wel, of is dat ook provocatie nu naar de boeren enzo?
 
Waarbij volgens mij ook bij die conflicten de Westerse landen ook nu nog als kruisvaarders worden benoemd, als zijnde een belediging?
Dit klopt. Bin Laden noemde de Amerikanen ook steevast de kruisvaarders. Al vertegenwoordigt hij niet de gemiddelde moslim, maar hij gebruikt doelbewust een sterk symbool in de moslimwereld om antipathie tegen westen aan te wakkeren

De hakenkruis en de term nazi's zal schat ik in over een aantal eeuwen nog steeds gevoelig liggen bij de joden.
 
We hadden het ook over baarden
Ja, met de niet onderbouwde stelling dat je met een baard (en MO uiterlijk) de VS nooooooit inkomt. Dat de VS eikels zijn is waar, dat er selectief gecontroleerd wordt is zeker waar. Maar de stelling dat je met een baard (en MO oosters uiterlijk) nooit de VS inkomt is volgens mij niet houdbaar.

Maarre, laten we het gewoon over voetbal hebben, wil je door quote je mij maar hiermee in het topic Amerika, Religie of discriminatie, net wat jij wilt.

Stuntje Australië lijkt mij niet meer haalbaar.
 
Ik vond de situatie geenszins ongemakkelijk of grimmig. De guards bleven rustig en de bezoeker kon er wel om lachen. Of heb ik iets gemist. Storm in een glas water, als je het mij vraagt.
In die 700 jaar genoeg bijgeleerd om ze nu wel te stoppen :maniac: (sorry, ga nu echt weer on topic)
 
Ik volg het buitenlands voetbal normaal niet zo, maarre ik zie die Mbapee toch menig grote kans om zeep helpen. Is zijn rendement normaal hoger?
 
Mag een boerenkiel met carnaval nog wel, of is dat ook provocatie nu naar de boeren enzo?
Het is natuurlijk wel anders als je naar een ander land gaat en je dan een beetje aan de gebruiken daar houdt. Ik was ooit in Bosnie en daar werd een lid van mijn groep bv aangesproken dat hij met ontbloot bovenlijf rondliep.
 
Terug
Bovenaan Onderaan