Wereldkampioenschap 2022

Je kunt zeggen dat er nog enige spanning is tussen moslimwereld en het westen om het maar eufemistisch uit te drukken. De kruisvaarders het ultieme monster uit het westen voor de moslims.

Lijkt mij niet dat er nog beef is tussen de Noren en Engelsen
Dat is wel zo ja dat er nog spanningen zijn.

Verder lijkt me het niet dat het provocerend bedoeld was. Die crusador outfits zijn schijnbaar een ding bij uitwedstrijden van Engeland en het lijkt mij meer een geval van Engelsen die de geschiedenis niet kennen
 
Je kunt zeggen dat er nog enige spanning is tussen moslimwereld en het westen om het maar eufemistisch uit te drukken. De kruisvaarders het ultieme monster uit het westen voor de moslims.

Lijkt mij niet dat er nog beef is tussen de Noren en Engelsen
Gewoon accepteren dat bepaalde culturen elkaar wantrouwen. Je weet dat wanneer je naar de VS gaat als Moslim. Incalculeren en weer verder.
 
Waarbij de kruisvaarders nimmer in de buurt van Qatar zijn gekomen.
Als afstand uitmaakt, Doha is dichter bij Jeruzalem dan Los Angeles bij New York bijvoorbeeld.
De verbinding Osama - VS is wat sterker dan kruisvaarders - Qatar.
Zoals Retro Willems al zei, spanningen tussen het Westen en de Islamitische wereld. Oorlogvoering in landen als Irak zijn bijvoorbeeld al veel recenter.
 
Als afstand uitmaakt, Doha is dichter bij Jeruzalem dan Los Angeles bij New York bijvoorbeeld.

Zoals Retro Willems al zei, spanningen tussen het Westen en de Islamitische wereld. Oorlogvoering in landen als Irak zijn bijvoorbeeld al veel recenter.

Waarbij volgens mij ook bij die conflicten de Westerse landen ook nu nog als kruisvaarders worden benoemd, als zijnde een belediging?
 
Ja de feestvierende jongelui voor de flat waar mijn vrouw woonde hielpen daar niet bij.
Daarom gaat jouw logica niet op. De wereld is een global village. Als Israël voor de zoveelste keer een illegale nederzetting annexeert op palestijns gebied dan voet de hele moslimwereld mee met Palestina. Religieuze banden veel sterker dan nationale
 
Als afstand uitmaakt, Doha is dichter bij Jeruzalem dan Los Angeles bij New York bijvoorbeeld.

Zoals Retro Willems al zei, spanningen tussen het Westen en de Islamitische wereld. Oorlogvoering in landen als Irak zijn bijvoorbeeld al veel recenter.
Ja, en dat waren ook de kruisvaarders die binnenvielen in Irak.. Als we dan toch gaan wijzen mag ik er dan ff op wijzen dat Jeruzalem voor Islamitische overheersing eerst in (diverse) andere handen geweest is. Die wie viel er het eerst binnen... Beetje 400 jaar na Chr je religie oprichten en dan de boel overnemen, waarna er een tegenreactie komt. En als dan iemand 900 jaar later als kruisvaarder naar het stadion gaat op je tenen getrapt zijn.
 
Is maar net wie je erom vraagt. Er zijn ook genoeg die ondanks alles geen haat voelen jegens de Amerikaan

Jaoh, ging me er meer om dat de noemer kruisvaarder heden ten dage ook nog wel eens wordt gebezigd. Dat het niet alleen iets is van 1000 jaar geleden.
 
Hoewel het met een lacherige toon was toch wel gemeend. Ondanks scherpe discussies hier toch vrijwel altijd respectvol
Dat is ook mijn ervaring. Vaak eindigen dit soort discussies in bad blood. Daarom 99% van mijn posts in de kleine 20 jaar dat ik op het forum actief ben voetbalgerelateerd. Vond het altijd niet risico waard om dat in de waagschaal te leggen om mijn politieke meningen. Maar met wk Qatar toch veel voor mijn doen over andere zaken gediscussieerd en is mij reuze meegevallen ondanks grote meningsverschillen
 
Terug
Bovenaan Onderaan