Wereldkampioenschap 2022

Waarom staat Bergwijn in de basis? Bedoel, Gakpo is op alle fronten op dit moment toch de betere speler? Bergwijn heeft een hele matige pass namelijk.
 
Laatste keer stond Gakpo meer op 10, waar in de vermoedelijke opstelling nu Berghuis staat. Ik zou altijd voor Gakpo hebben gekozen. Ook voor Malacia overigens.
 
En als ik het goed lees is het het derde shirt. Gaan we dus waarschijnlijk niet eens zien. En waarom dan een Hummel-logo? Willen blijkbaar toch wel een beetje zichtbaar zijn…
Nee, alle drie hebben logo in kleur van t shirt.
 
Mwah, ze zijn kledingsponsor van Denemarken, dan zouden ze daarmee moeten stoppen. Zijn niet gelieerd aan de fifa oid.
Maar ik ben het wel eens met de column van Thijs Zonneveld hierover, er zijn zo ontzettend veel bedrijven die niks doen en er niks over zeggen, omdat ze bang zijn of het geld kost, dan is het op zich ok dat Hummel op deze manier een statement maakt. Jammer dat ze relatief klein zijn, Nike of Adidas had meer impact gehad.

Nike en Adidas, “woke-bedrijven voor de bühne”. Die staan vooraan als een individu iets doet, ook al is er misschien nog geen feitelijk bewijs. Maar bij dit toernooi kijken ze de andere kant op met hun zogenaamde goede gedrag.
 
Een WK/EK is sowieso iets van de zomer. Daar associeer ik het mee: zonnig, gezellige warme dagen waarop je de wedstrijd kijkt en tevens een groot evenment dat volgt op het clubseizoen. Zo midden in het seizoen voelt raar en ik ben met mijn hoofd bij PSV en in mindere mate het clubvoetbal over het algemeen. Dan gaat zo'n WK minder leven.

Dan uiteraard al het gedoe omtrent mensenrechten en wat voor een conservatief en repressief kutland Qatar eigenlijk is. Ik kan heel stoer verkondigen dat ik niets ga kijken, maar waarschijnlijk zet ik de wedstrijden van Oranje wel op. Of de rest van het toernooi mij iets zal boeien? Ik denk het niet. Uit verveling zet ik vast wel eens een wedstrijdje op. Er zal vast wel goed naar gekeken worden, dus of ik nou wel of niet meekijk zal weinig uitmaken. Ik weet het, ''maar wat als we allemaal niet kijken?''. Gaat niet gebeuren, zoveel mensen krijg je nooit mee. Daarvoor staat de situatie te ver af van het bed van veel mensen. Dan kan Tim Hofman nog zo vaak met de NOS en sponsoren bellen waarom ze in zee gaan met deze corrupte bende. We kijken ook naar de CL (als het ons uit zou komen, bijvoorbeeld PSV speelt erin) en PSV doet zelf ook mee aan de corruptie, zei het indirect. Er wordt nu veel geklaagd over de corruptie in voetbal, maar we weten allemaal dat het al jaren speelt en doorsijpelt in al het voetbal dat we kijken/volgen.

Het zal dus allemaal wel. Commercieel zal het gewoon een groot succes worden, zoals altijd. Als het WK nu plots afgelast zou worden zou ik er geen traan om laten. De ''WK hype'' leeft bij mij ook niet, slechts wat nieuwsgierigheid naar Oranje en het laatste kunstje van Louis (wellicht letterlijk, de man heeft kanker).

Ik dacht dat die kanker bij Louis medisch aardig onder controle was?
Ik zal hem als trainer wel missen, als-ie definitief stopt. Ik vind hem oprecht de beste levende trainer die ik ken (Lobanovski is voor mij de beste trainer ooit). Ik vind Louis paranoïde, totalitair, narcistisch - maar hoe hij een team weet te prepareren, is ongelooflijk. Eén van de zeer weinige trainers die van een groep middelmatige spelers een topteam weet te maken- met 2014 natuurlijk als grootste kunstje. Geniaal, 5-3-2 (toen nog schokkend), Kuijt als back... wie verzint het... Nu toch ook: De Vrij en De Ligt gewoon d'r uit, Ake met maar één taak: Blind ondersteunen. Blind, die geen meter kan lopen, maar durf nu al te wedden dat-ie een beslissende voorzet gaat geven in de kwartfinale.
Alles is mogelijk, want hoewel ook nu het spelersmateriaal gewoon zeer matig is, is het gemiddeld beter dan in 2014 - waar feitelijk alleen Robben echt top was. Als spelers heel taakbewust blijven voetballen, vooral mannen als Ake, De Roon en Timber hun plaats kennen, Depay en Frenkie fit zijn... Waarom niet?
 
Ik dacht dat die kanker bij Louis medisch aardig onder controle was?
Ik zal hem als trainer wel missen, als-ie definitief stopt. Ik vind hem oprecht de beste levende trainer die ik ken (Lobanovski is voor mij de beste trainer ooit). Ik vind Louis paranoïde, totalitair, narcistisch - maar hoe hij een team weet te prepareren, is ongelooflijk. Eén van de zeer weinige trainers die van een groep middelmatige spelers een topteam weet te maken- met 2014 natuurlijk als grootste kunstje. Geniaal, 5-3-2 (toen nog schokkend), Kuijt als back... wie verzint het... Nu toch ook: De Vrij en De Ligt gewoon d'r uit, Ake met maar één taak: Blind ondersteunen. Blind, die geen meter kan lopen, maar durf nu al te wedden dat-ie een beslissende voorzet gaat geven in de kwartfinale.
Alles is mogelijk, want hoewel ook nu het spelersmateriaal gewoon zeer matig is, is het gemiddeld beter dan in 2014 - waar feitelijk alleen Robben echt top was. Als spelers heel taakbewust blijven voetballen, vooral mannen als Ake, De Roon en Timber hun plaats kennen, Depay en Frenkie fit zijn... Waarom niet?
Ik zal hem ook missen.
Het zou kunnen dat hij dit is en het is duidelijk dat hij anders is maar ook bij Louis bemerk ik volgens mij naast het ongevoellige en weinig inlevende ook gevoelens van om iemand geven. Ik ben geen psycholoog laat ik daarin duidelijk zijn.
Een narcist heeft weinig inlevingsvermogen, Louis ook of zou het bij hem anders werken dan bij een narcist of andere mensen? Een Narcist klinkt nogal resoluut.
 
Ik dacht dat die kanker bij Louis medisch aardig onder controle was?
Ik zal hem als trainer wel missen, als-ie definitief stopt. Ik vind hem oprecht de beste levende trainer die ik ken (Lobanovski is voor mij de beste trainer ooit). Ik vind Louis paranoïde, totalitair, narcistisch - maar hoe hij een team weet te prepareren, is ongelooflijk. Eén van de zeer weinige trainers die van een groep middelmatige spelers een topteam weet te maken- met 2014 natuurlijk als grootste kunstje. Geniaal, 5-3-2 (toen nog schokkend), Kuijt als back... wie verzint het... Nu toch ook: De Vrij en De Ligt gewoon d'r uit, Ake met maar één taak: Blind ondersteunen. Blind, die geen meter kan lopen, maar durf nu al te wedden dat-ie een beslissende voorzet gaat geven in de kwartfinale.
Alles is mogelijk, want hoewel ook nu het spelersmateriaal gewoon zeer matig is, is het gemiddeld beter dan in 2014 - waar feitelijk alleen Robben echt top was. Als spelers heel taakbewust blijven voetballen, vooral mannen als Ake, De Roon en Timber hun plaats kennen, Depay en Frenkie fit zijn... Waarom niet?

Eens. Louis kan als geen ander (die ik ken) een "high performing team" bouwen zonder per definitie over de beste spelers te beschikken. Ongeëvenaard wat mij betreft. Ik ben ook on de indruk van Arne Slot, maar die heeft nog wel even te gaan.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Eens. Louis kan als geen ander (die ik ken) een "high performing team" bouwen zonder per definitie over de beste spelers te beschikken. Ongeëvenaard wat mij betreft. Ik ben ook on de indruk van Arne Slot, maar die heeft nog wel even te gaan.
Van Gaal snapt vooral heel goed wat hij nodig heeft op een positie. Dat hij daarvoor nog wel eens aparte spelers selecteert en voorkeuren lijkt te hebben (je gaat mij bijvoorbeeld niet verkopen dat Rensch beter in dat systeem past als RB dan een Frimpong die in de Bundesliga zowel fullback als wingback speelt) zei dan zo, niets menselijks is hem vreemd zullen we maar zeggen. Van Gaal maakt spelers echter heel taakbewust, waardoor je makkelijker de zwaktes van bepaalde spelers op kunt vangen. Niet voor niets dan een Ron Vlaar, eigenlijk een hele beperkte verdediger, als een soort Jaap Stam speelde dat toernooi. Of inderdaad gebruik maken van het loopvermogen en de inzet van Kuyt. Laten we echter niet vergeten dat het in 2014 ook niet per se tegen zat. Spanje over de knie leggen was knap, maar je had toen ook wel Robben en Van Persie. Twee wereldtoppers die samen voornamelijk die goals maakten (en een frommelgoal van De Vrij uit een corner). Tegen Australie, toch een tegenstander die ook toen makkelijk te verslaan had moeten zijn, was het kantje boord (3-2 winst uiteindelijk. Weet u het nog? Memphis maakte de winnende). Tegen Chili was Oranje al geplaatst omdat het in de andere wedstrijden meezat.

Mexico weten we ook nog wel. Pas in de absolute slotfase gelijk maken en met de befaamde Robben ''no era penal'' actie nog een penalty krijgen. Tegen Costa Rica, wederom geen wereldformatie, door op penalties met de befaamde Krul wissel. En dan tegen Argentinie, een topland, eruit.

Een zeer gedenkwaardig WK met krankzinnige momenten, dat zeker. Echter zat het ook wel heel erg mee allemaal, tot het niet meer mee zat. Van Gaal krijgt nog steeds credits voor wat hij toen gepresteerd heeft, maar ook hij is geen wonderdokter. Hij kan met zijn tactische en taakbewuste invulling veel zwaktes wegnemen, maar tenzij het maar (heel erg) mee blijft zitten loop je vaak toch een keer tegen de lamp als je selectie geen wereldtop is.

Wat Slot betreft: die moet het uiteindelijk in het buitenland een keer laten zien voordat we echt weten hoe goed ie is. Genoeg Nederlandse trainers afgelopen jaren die in Nederland veel potentie toonden (Bosz, maar ook Cocu), maar het in het buitenland op hoog niveau nooit consistent waar hebben kunnen maken.
 
Van Gaal snapt vooral heel goed wat hij nodig heeft op een positie. Dat hij daarvoor nog wel eens aparte spelers selecteert en voorkeuren lijkt te hebben (je gaat mij bijvoorbeeld niet verkopen dat Rensch beter in dat systeem past als RB dan een Frimpong die in de Bundesliga zowel fullback als wingback speelt) zei dan zo, niets menselijks is hem vreemd zullen we maar zeggen. Van Gaal maakt spelers echter heel taakbewust, waardoor je makkelijker de zwaktes van bepaalde spelers op kunt vangen. Niet voor niets dan een Ron Vlaar, eigenlijk een hele beperkte verdediger, als een soort Jaap Stam speelde dat toernooi. Of inderdaad gebruik maken van het loopvermogen en de inzet van Kuyt. Laten we echter niet vergeten dat het in 2014 ook niet per se tegen zat. Spanje over de knie leggen was knap, maar je had toen ook wel Robben en Van Persie. Twee wereldtoppers die samen voornamelijk die goals maakten (en een frommelgoal van De Vrij uit een corner). Tegen Australie, toch een tegenstander die ook toen makkelijk te verslaan had moeten zijn, was het kantje boord (3-2 winst uiteindelijk. Weet u het nog? Memphis maakte de winnende). Tegen Chili was Oranje al geplaatst omdat het in de andere wedstrijden meezat.

Mexico weten we ook nog wel. Pas in de absolute slotfase gelijk maken en met de befaamde Robben ''no era penal'' actie nog een penalty krijgen. Tegen Costa Rica, wederom geen wereldformatie, door op penalties met de befaamde Krul wissel. En dan tegen Argentinie, een topland, eruit.

Een zeer gedenkwaardig WK met krankzinnige momenten, dat zeker. Echter zat het ook wel heel erg mee allemaal, tot het niet meer mee zat. Van Gaal krijgt nog steeds credits voor wat hij toen gepresteerd heeft, maar ook hij is geen wonderdokter. Hij kan met zijn tactische en taakbewuste invulling veel zwaktes wegnemen, maar tenzij het maar (heel erg) mee blijft zitten loop je vaak toch een keer tegen de lamp als je selectie geen wereldtop is.

Wat Slot betreft: die moet het uiteindelijk in het buitenland een keer laten zien voordat we echt weten hoe goed ie is. Genoeg Nederlandse trainers afgelopen jaren die in Nederland veel potentie toonden (Bosz, maar ook Cocu), maar het in het buitenland op hoog niveau nooit consistent waar hebben kunnen maken.
Klopt, en het 5-3-2 systeem deed Koeman al een paar maanden eerder bij Feyenoord.
 
Ik zal hem ook missen.
Het zou kunnen dat hij dit is en het is duidelijk dat hij anders is maar ook bij Louis bemerk ik volgens mij naast het ongevoellige en weinig inlevende ook gevoelens van om iemand geven. Ik ben geen psycholoog laat ik daarin duidelijk zijn.
Een narcist heeft weinig inlevingsvermogen, Louis ook of zou het bij hem anders werken dan bij een narcist of andere mensen? Een Narcist klinkt nogal resoluut.
Je moet een narcist niet verwarren met een psychopaat. Een narcist voelt zich genoodzaakt zichzelf op te blazen, vanwege grote onzekerheid - maar kan (en vaak ook is) weldegelijk heel gevoelig zijn. En zelfs dat opblazen kan iets aandoenlijks hebben - we hebben immers allemaal iets narcistisch in ons, doen ons allemaal graag beter voor dan we zijn. Alleen Louis heeft dat heel extreem.
 
Van Gaal snapt vooral heel goed wat hij nodig heeft op een positie. Dat hij daarvoor nog wel eens aparte spelers selecteert en voorkeuren lijkt te hebben (je gaat mij bijvoorbeeld niet verkopen dat Rensch beter in dat systeem past als RB dan een Frimpong die in de Bundesliga zowel fullback als wingback speelt) zei dan zo, niets menselijks is hem vreemd zullen we maar zeggen. Van Gaal maakt spelers echter heel taakbewust, waardoor je makkelijker de zwaktes van bepaalde spelers op kunt vangen. Niet voor niets dan een Ron Vlaar, eigenlijk een hele beperkte verdediger, als een soort Jaap Stam speelde dat toernooi. Of inderdaad gebruik maken van het loopvermogen en de inzet van Kuyt. Laten we echter niet vergeten dat het in 2014 ook niet per se tegen zat. Spanje over de knie leggen was knap, maar je had toen ook wel Robben en Van Persie. Twee wereldtoppers die samen voornamelijk die goals maakten (en een frommelgoal van De Vrij uit een corner). Tegen Australie, toch een tegenstander die ook toen makkelijk te verslaan had moeten zijn, was het kantje boord (3-2 winst uiteindelijk. Weet u het nog? Memphis maakte de winnende). Tegen Chili was Oranje al geplaatst omdat het in de andere wedstrijden meezat.

Mexico weten we ook nog wel. Pas in de absolute slotfase gelijk maken en met de befaamde Robben ''no era penal'' actie nog een penalty krijgen. Tegen Costa Rica, wederom geen wereldformatie, door op penalties met de befaamde Krul wissel. En dan tegen Argentinie, een topland, eruit.

Een zeer gedenkwaardig WK met krankzinnige momenten, dat zeker. Echter zat het ook wel heel erg mee allemaal, tot het niet meer mee zat. Van Gaal krijgt nog steeds credits voor wat hij toen gepresteerd heeft, maar ook hij is geen wonderdokter. Hij kan met zijn tactische en taakbewuste invulling veel zwaktes wegnemen, maar tenzij het maar (heel erg) mee blijft zitten loop je vaak toch een keer tegen de lamp als je selectie geen wereldtop is.

Wat Slot betreft: die moet het uiteindelijk in het buitenland een keer laten zien voordat we echt weten hoe goed ie is. Genoeg Nederlandse trainers afgelopen jaren die in Nederland veel potentie toonden (Bosz, maar ook Cocu), maar het in het buitenland op hoog niveau nooit consistent waar hebben kunnen maken.
Goede punten - maar speelt toeval en geluk niet eigenlijk altijd een grote rol in eindtoernooien? Bij Oranje weet ik niet beter. 1988 als beste voorbeeld.
 
Goede punten - maar speelt toeval en geluk niet eigenlijk altijd een grote rol in eindtoernooien? Bij Oranje weet ik niet beter. 1988 als beste voorbeeld.
Zeker, maar het is toch vaak merkbaar wanneer je met dominantie ver komt of het toch voornamelijk geluk was. Of iets daar tussenin. Bij Oranje zat het dat toernooi wel heel erg mee en viel alles goed, tot de halve finale waarin Van Persie geblesseerd raakte, Louis zijn 3e wissel daardoor moest toepassen, de keeperswissel niet mogelijk meer was en Oranje op penalties verloor met Cillessen (die zelden een penalty stopt). Op de 2e helft tegen Spanje na (na de eerste helft stond het gewoon 1-1) was Oranje helemaal niet zo goed dat toernooi. het verdedigde wel compact en taakbewust, waardoor het niet zoveel tegen kreeg, maar na Spanje was elke wedstrijd toch hangen en wurgen:

Australie: 2-1 achter, ter nauwe nood omdraaien naar 3-2 winst
Chili: ging nergens om.
Mexico: tot ergens in de 80e minuut stond Oranje gewoon 1-0 achter
Costa Rica: penalties
Argentinie: op penalties eruit

Op het moment dat Oranje eruit ging had het het dus feitelijk 240 minuten lang zowel geen goal geslikt als een goal gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan