Wereldkampioenschap 2022

Was voorheen altijd wel redelijk gehyped voor zo'n groot toernooi, maar merk aan mezelf dat ik er totaal geen interesse in heb. Meer van jullie die dat hebben?

Ik ga gewoon niet kijken. Land waar homo's en vrouwen als 2de rangs burgers behandelt worden. Waar ze nog in de middeleuwen leven en waar ze de mensenrechten niet naleven en letterlijk slaven gebruiken om stadions te bouwen nee danku.
 
Laatst bewerkt:
Was voorheen altijd wel redelijk gehyped voor zo'n groot toernooi, maar merk aan mezelf dat ik er totaal geen interesse in heb. Meer van jullie die dat hebben?
Het leeft bij mij ook totaal niet. Ik denk niet dat ik er veel van zal zien. Misschien wat van het Nederlands elftal, maar het hele toernooi volgen zoals ik dat vroeger deed doe ik eigenlijk al een aantal jaren niet meer. Dat het nu in de winter en in Qatar is maakt dat ik me er nog geen seconde mee bezig heb gehouden.
Ik vergeet zelfs steeds dat het er aan zit te komen, tot ik deze topic omhoog zie komen of ze er op tv ergens iets over zeggen.
Totaal geen interesse, inderdaad. En ik hoop dat men dit over de hele wereld zo'n beetje hetzelfde ervaart, zodat er een duidelijk signaal word afgegeven aan die corrupte boevenbende.

IJdele hoop, ik weet het.
 
Tsja, we laten ons in het algemeen meeslepen door voetbal, ongeacht de ethische gevolgen. Dus nu vast ook. Ik ook.
 
Het leeft bij mij ook totaal niet. Ik denk niet dat ik er veel van zal zien. Misschien wat van het Nederlands elftal, maar het hele toernooi volgen zoals ik dat vroeger deed doe ik eigenlijk al een aantal jaren niet meer. Dat het nu in de winter en in Qatar is maakt dat ik me er nog geen seconde mee bezig heb gehouden.
Ik vergeet zelfs steeds dat het er aan zit te komen, tot ik deze topic omhoog zie komen of ze er op tv ergens iets over zeggen.
Totaal geen interesse, inderdaad. En ik hoop dat men dit over de hele wereld zo'n beetje hetzelfde ervaart, zodat er een duidelijk signaal word afgegeven aan die corrupte boevenbende.

IJdele hoop, ik weet het.
Alleen al dat het in de winter is, niet de charme van merken dat het signaal van de TV-aanbieder van de buren net ff sneller is omdat je al gejuich uit die tuin hoort komen terwijl bij jou de aanval nog loopt. Niet met z'n allen in de tuin kijken, niet gezellig bij een groot scherm op een plein kijken. Misschien wel versierde oranje-straten, maar als je 's ochtends naar je werk rijdt is het nog te donker om dat echt te zien, evenzo als je in het donker huiswaarts keert.
 
Alleen al dat het in de winter is, niet de charme van merken dat het signaal van de TV-aanbieder van de buren net ff sneller is omdat je al gejuich uit die tuin hoort komen terwijl bij jou de aanval nog loopt. Niet met z'n allen in de tuin kijken, niet gezellig bij een groot scherm op een plein kijken. Misschien wel versierde oranje-straten, maar als je 's ochtends naar je werk rijdt is het nog te donker om dat echt te zien, evenzo als je in het donker huiswaarts keert.
Dat heeft men op het zuidelijk halfrond nou altijd. ;)
 
Was voorheen altijd wel redelijk gehyped voor zo'n groot toernooi, maar merk aan mezelf dat ik er totaal geen interesse in heb. Meer van jullie die dat hebben?

Ik weet bij mijzelf eigenlijk ook niet zeker of dat nu deels aan het seizoen ligt of niet, WK's horen bij mooi weer en niet ergens in november.. Waar zijn de bavaria jurkje dan? Moeten we het zeker doen met bavaria berenmutsen ofzo
 
Heb ook het idee dat het bij de commerciële partijen ook helemaal niet leeft... bij een normaal WK of EK had je door alle supermarkten al vanaf maart/april helemaal kapotgegooid geweest met wuppies/woezels/plaatjes of allerlei andere oranje troep. Nu zitten we 2 maanden voor het WK nog plaatjes van Freek te plakken
 
Heb ook het idee dat het bij de commerciële partijen ook helemaal niet leeft... bij een normaal WK of EK had je door alle supermarkten al vanaf maart/april helemaal kapotgegooid geweest met wuppies/woezels/plaatjes of allerlei andere oranje troep. Nu zitten we 2 maanden voor het WK nog plaatjes van Freek te plakken
Volgens mij kwamen de supermarkten pas in de weken voor het toernooi met acties hoor, niet 3 maanden.
 
Een WK/EK is sowieso iets van de zomer. Daar associeer ik het mee: zonnig, gezellige warme dagen waarop je de wedstrijd kijkt en tevens een groot evenment dat volgt op het clubseizoen. Zo midden in het seizoen voelt raar en ik ben met mijn hoofd bij PSV en in mindere mate het clubvoetbal over het algemeen. Dan gaat zo'n WK minder leven.

Dan uiteraard al het gedoe omtrent mensenrechten en wat voor een conservatief en repressief kutland Qatar eigenlijk is. Ik kan heel stoer verkondigen dat ik niets ga kijken, maar waarschijnlijk zet ik de wedstrijden van Oranje wel op. Of de rest van het toernooi mij iets zal boeien? Ik denk het niet. Uit verveling zet ik vast wel eens een wedstrijdje op. Er zal vast wel goed naar gekeken worden, dus of ik nou wel of niet meekijk zal weinig uitmaken. Ik weet het, ''maar wat als we allemaal niet kijken?''. Gaat niet gebeuren, zoveel mensen krijg je nooit mee. Daarvoor staat de situatie te ver af van het bed van veel mensen. Dan kan Tim Hofman nog zo vaak met de NOS en sponsoren bellen waarom ze in zee gaan met deze corrupte bende. We kijken ook naar de CL (als het ons uit zou komen, bijvoorbeeld PSV speelt erin) en PSV doet zelf ook mee aan de corruptie, zei het indirect. Er wordt nu veel geklaagd over de corruptie in voetbal, maar we weten allemaal dat het al jaren speelt en doorsijpelt in al het voetbal dat we kijken/volgen.

Het zal dus allemaal wel. Commercieel zal het gewoon een groot succes worden, zoals altijd. Als het WK nu plots afgelast zou worden zou ik er geen traan om laten. De ''WK hype'' leeft bij mij ook niet, slechts wat nieuwsgierigheid naar Oranje en het laatste kunstje van Louis (wellicht letterlijk, de man heeft kanker).
 
Terug
Bovenaan Onderaan