Hoezo? Dit seizoen zou dan kampioenschap nummer 4 worden. Ajax komt dan weer op gelijke hoogte met PSV door ook 2x 4 keer achter elkaar kampioen te worden.
Ajax al 4 jaar achterelkaar kampioen. Ik beschouw coronajaar gewoon als kampioenschap
 
Dan ben jij de enige, behoudens een aantal factfree ajaxsupporters. ;)
7 punten voorsprong op psv met nog maar 9 wedstrijden te spelen. Az stond gelijk maar die haken altijd als het erom gaat af. Ajax had dat seizoen cl ticket bemachtigd. Bij het boksen wordt ook een winnaar uitgeroepen als een partij niet uitgespeeld kan worden en de partij al ver gevorderd is. Als je naar de kampioenschapstaatjes kijkt zie je ajax bij seizoen 19-20
 
7 punten voorsprong op psv met nog maar 9 wedstrijden te spelen. Az stond gelijk maar die haken altijd als het erom gaat af. Ajax had dat seizoen cl ticket bemachtigd. Bij het boksen wordt ook een winnaar uitgeroepen als een partij niet uitgespeeld kan worden en de partij al ver gevorderd is. Als je naar de kampioenschapstaatjes kijkt zie je ajax bij seizoen 19-20
Je kun toch niet als het uitkomt ineens uitgaan van de hypothese? Wie zegt dat AZ in dat jaar waarin ze juist op het einde heel goed waren, geen kampioen waren geworden als de competitie wel uitgespeeld was? Ajax was in die fase juist in mindere doen en het was helemaal niet zeker dat de resterende wedstrijden zouden winnen. En bij het boxen is bij het boxen. We hebben het nu over voetbal.. Dat Ajax nu erg veel voorsprong heeft tov de rest zal ik niet ontkennen. Maar dat was in het jaar 2019 nog helemaal niet zo. Dat ze zomaar tientallen miljoenen in de schoot geworpen hebben gekregen, heeft ze alleen maar verder geholpen al wil ik niets af doen van het geweldige werk van mr dickpic en de RvC van Ajax.
 
Je kun toch niet als het uitkomt ineens uitgaan van de hypothese? Wie zegt dat AZ in dat jaar waarin ze juist op het einde heel goed waren, geen kampioen waren geworden als de competitie wel uitgespeeld was? Ajax was in die fase juist in mindere doen en het was helemaal niet zeker dat de resterende wedstrijden zouden winnen. En bij het boxen is bij het boxen. We hebben het nu over voetbal.. Dat Ajax nu erg veel voorsprong heeft tov de rest zal ik niet ontkennen. Maar dat was in het jaar 2019 nog helemaal niet zo. Dat ze zomaar tientallen miljoenen in de schoot geworpen hebben gekregen, heeft ze alleen maar verder geholpen al wil ik niets af doen van het geweldige werk van mr dickpic en de RvC van Ajax.

Wat Mr Feyenoord zegt :maniac:

We zijn weer terug van vakantie dus mr slechte grappen kan weer aan de gang ;P
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Officieel telt de stand van het Corona seizoen niet als kampioenschap dus dan kunnen we het nog een seizoen opschuiven. Tenzij een klein wonder als PSV de titel pakt of het seizoen daarna.
 
Ik was benieuwd wat de langste reeks was van een club die achterelkaar kampioen is geworden in de eredivisie. Zowel Ajax als PSV hebben een reeks van 4 kampioenschappen neergezet. Dat zou betekenen dat als Ajax dit seizoen kampioen wordt een historisch record gevestigd gaat worden. De ironie druipt er vanaf als je de fameuze woorden van John hiernaast houdt. Ajax slaat dan namelijk een histosch gat met PSV. Laat dat even tot je bezinken
Ajax dreigde in 2019 voor het 5e jaar op rij het kampioenschap te missen.
Dat seizoen waarin de VAR debuteerde bij VVV-Ajax dat toen niet in 1-0 maar in 0-1 eindigde na wat wel en niet ingrepen van buitenaf.
Mocht PSV dit seizoen net zoveel "geluk" hebben als er iets discutabels in een wedstrijd gebeurt als Ajax toen, dan wordt PSV dit keer geheid kampioen.
Dit blijft natuurlijk theorie omdat iedere voetballiefhebber met een nog werkend geheugen kan voorspellen dat wij dat "geluk" niet zullen kennen.

Voor het overige is al duidelijk gemaakt dat Ajax in 2020 geen kampioen was maar de CL miljoenen kadoo kreeg ten koste van AZ.
Kijk je nog even hoe die competitie precies werd afgebroken?

Voorlopige tussenstand van langste reeks kampioenschappen is dus;

PSV 2x (1986 t/m1989 en 2005 t/m 2008 )
Ajax 1x (1911 t/m 1914)

Zo je wil mag je ook nog even laten bezinken dat PSV tussen 1986 en 1993 7x op rij kampioen was geworden als niet Romario in 1990 het ziekenhuis in geschopt was door Gentile van Den Haag.
Luister nog eens naar het NOS commentaar bij die doodschop van achter; "Romario verstapt zich". :( Dit verzin ik niet, het is historisch.

En om de geschiedschrijving nog completer te maken;
De langste reeks thuis ongeslagen wedstrijden in de Eredivisie staat ook op naam van PSV.
Tussen september 1983 en maart 1989 won geen enkele club in Eindhoven. Ook Ajax niet.
Vijf en een half jaar lang, gedurende 93 thuiswedstrijden.

Besef je ook even hoe uniek dat nog steeds is?
Forza PSV.
 
Terug
Bovenaan Onderaan