Selectie PSV: Algemeen

Goed, de transferperiode is bijna ten einde en het lijkt er op dat dit het blijft. Om de balans op te maken even een overzicht van de selectie hoe ik het zie:

Cody (Vertessen/El Ghazi*) - De Jong (Vinicius/Vertessen) - Madueke (Sávio/Bakayoko/El Ghazi*/Saibari)
Veerman (Ledezma/Van Ginkel) - Simons (Til/Saibari)
Sangaré (Guti)
Mauro (Max/Oppegard) - Boscagli (Obispo/Branthwaite) - Teze (Ramalho) - Mwene (Hoever)
Benitez (Drommel/Peersman)

* Nog niet definitief maar lijkt vrijwel zeker te komen

Ik vind dat we een sterke basis elf op de mat kunnen leggen mits iedereen fit is. Helaas de botte pech dat we opnieuw met enorm veel blessures kampen. Ik heb vernomen dat het binnen PSV op psychologisch vlak niet altijd helemaal vlotjes loopt en dat zou een verklaring kunnen zijn voor de vele blessures en het niet behalen van het niveau in wedstrijden waar veel op het spel staat. Mocht dat waar zijn dan heeft het ook niet veel nut om spelers erbij te halen in de hoop dat het dit keer wel anders zal lopen. Ook op tactisch vlak vind ik dat we dat terug kunnen zien. RvN is volgens mij geen koekenbakker die totaal niet weet waar hij het over heeft.

Qua personeel vind ik ook niet dat het defensief niet voldoende is. Mwene had misschien wat beter gekund maar een zwakke positie houd je altijd wel. Van Nistelrooij gaf aan meer structuur en geduld te willen binnen de defensie, en ik kan wel zien dat dat de insteek is. Komt er echter nog lang niet altijd voldoende uit. Gezien het verschil in tactiek zonder balbezit tussen Schmidt en RvN vind ik dat ook niet heel gek dat dit een flinke aanpassingstijd nodig heeft. Bij nieuwe trainers zie je toch vaak dat het wel een paar maanden aan competitievoetbal overheen gaat voor iedereen echt is gewend aan het idee van de nieuwe coach. Klote dat we zo vroeg in het seizoen al moesten pieken onder een nieuwe coach met (vooral defensief) een aantal belangrijke afwezigen.

Het middenveld vind ik geweldig. Sangaré als slot op de deur, maar ook niet te bang om wat hoger op het veld druk te zetten. Veerman in de Pirlo rol en Xavi ervoor die continu in beweging is om vrij te komen van de directe tegenstander om vervolgens de bal te ontvangen. Dat kan echt als een trein gaan lopen als de jongens langer samen hebben gespeeld in deze rollen. En wanneer er wedstrijden tussen zitten waarin dit om wat voor reden dan ook niet uit te voeren is kun je altijd nog een Til brengen die als schaduwspits achter De Jong opduikt zoals in de JCS tegen Ajax. Het is alleen te hopen dat Veerman niet weg gaat vallen, want op Ledezma durf ik nog niet echt te vertrouwen en Van Ginkel is het gewoon niet meer. Dan vallen we vast wel weer terug op een middenveld met Guti en Sangaré, wat te defensief en te weinig creatief is voor PSV.

Voorin is het niet erg in balans. Op links heb je weinig echte opties als Cody wegvalt. Vooral aangezien RvN aan heeft gegeven Vertessen als spits te zien en je sowieso tot de winterstop nog zonder Madueke (en dus neem ik aan El Ghazi op rechts) speelt. Ook ben ik bang dat er te veel wordt geleund op voetbal mét Luuk de Jong. Tegen Rangers viel het op dat we ineens geen duidelijke aanpak meer hadden met een andere spits.

Al met al denk ik dat we het dit jaar vooral moeten hebben van ons middenveld. Genoeg jongens lopen die daar voor gevaar kunnen zorgen bij de tegenstander. Met Veerman die de bal neer kan leggen waar hij wil en Xavi die erg sterk is in de kleine ruimtes hebben we twee ideale spelers voor wanneer we weer eens tegen een tegenstander staan die zich met de rug tegen de muur ingraaft en PSV het spel maar liet maken. Laatste jaren toch te vaak gezien dat we hier weinig raad mee wisten en vooral goed waren in de omschakeling.

+++ Benitez ipv Drommel
+++ Aantrekken Xavi
++ De Jong ipv Zahavi
++ (vooralsnog) behouden Cody en Sangaré
+ Weinig uitgegeven aan transfers. Tekenbonussen zullen alsnog wel flink zijn geweest maar toch
- De contractvorm van Sávio. Zo'n jongen moet je echt veel beter maken anders is het nutteloos. Nog veel te bewijzen in ieder geval
- Rechtsback niet voldoende
- Geen duidelijke vervanger voor Cody
-- De ervaren kracht achterin (Ramalho) is geen speler die onbetwist basisspeler is
-- Blessures
--- Uitspraken aan het begin van het seizoen dat we Ajax voorbij willen gaan blablabla. DOM!

Vaak onenigheid met velen hier over hoe het verloopt bij PSV, daarom deze post hoe ik het zie hoe het nu verloopt binnen de club. Vergeet vast nog wel iets. Ik denk en hoop dat we het in ieder geval over één ding eens kunnen worden: Dit seizoen weer met de borst vooruit en alles geven voor een mooi seizoen voor ONS PSV :PSV:

Groot gedeelte eens.

Naar de blessures moet echt serieus intern onderzoek worden gedaan m.i. Een keer een seizoen pech hebben kan, maar we zitten nu al minstens 3 jaar met overmatig veel blessures. Dus zeker kijken naar of er strenger moet worden gekeken bij de medische keuringen, of dat er qua trainingsintensiteit iets moet veranderen of wat dan ook. De vervanger voor Gakpo moet denk ik El Ghazi worden, aangezien we met naar binnen komende vleugelspelers spelen lijkt het me eerder de bedoeling dat El Ghazi primair voor links gebruikt wordt. Dan missen we naar mijn mening (als iedereen fit is) vooral een échte ervaren en kwalitatief sterke centrale verdediger naast Teze (die ik de betere vind van het duo Obispo - Teze) en een tweede spits. Dan zijn er zeker nog andere aanwinsten die ik anders had gedaan, Savio en Hoever had ik nooit gehuurd en Til had ik ook nooit gekocht. Toen Til kwam vond ik het wel oké gezien zijn kleine prijskaartje maar achteraf blijkt dan toch dat we weinig te besteden hebben en dan had ik liever dat dat geld anders besteed was. De huur van Branthwaite kan ik nog inkomen voor de blessure van Boscagli maar had ook niet nodig geweest als we daar een echte kwaliteitsimpuls voor hadden gehaald. Als tweede spits had ik dan een jonge speler genomen aangezien het nog wel een jaar of twee/drie zal duren voor Van Duiven in aanmerking kan komen (dat Fofana ooit voor een langere tijd fit blijft hoop ik ook maar zou ik niet op rekenen).

Dan nog het doorselecteren, daar hadden ook echt nog wel stappen in gemaakt kunnen worden. Max had natuurlijk verkocht moeten worden maar dat zal niet door zijn gegaan wegens de blessure van Mauro, helaas blijkt achteraf dat we hem gewoon hadden kunnen verkopen maar daar kan je John de schuld niet van geven. Van mij had er serieus gekeken mogen (moeten) worden naar verkoop van Luckassen (gaat hopelijk nog gebeuren), Ramalho, Vertessen, Vinicius en Van Ginkel.

Benitez +++
Xavi +++
Luuk +++
Branthwaite +
Waterman +
Savio -
El Ghazi -
Til --
Hoever ---

Nog een slag om de arm, als JdJ Gakpo op 1 september nog verkoopt mag hij op staande voet ontslagen worden. Het meest teleurstellende vind ik wel dat we de afgelopen jaren niet meer in de kleinere competities naar spelers hebben gezocht zoals Ajax en Feyenoord wel doen. Dan zal je ook genoeg missers maken qua transfers, maar die zijn dan wel minder duur en mochten ze goed uitvallen kan je er veel meer winst op maken. Maar goed, afwachten waar de scouting mee aan komt zetten mocht Gakpo morgen nog verkocht worden.
 
Ik heb vernomen dat het binnen PSV op psychologisch vlak niet altijd helemaal vlotjes loopt en dat zou een verklaring kunnen zijn voor de vele blessures en het niet behalen van het niveau in wedstrijden waar veel op het spel staat.
Goede post, zeker eens met de strekking. Alleen deze claim roept bij mij vraagtekens op. Hoe definieer je dat en wie roept dit? Kan me er niet zo veel bij voorstellen.
 
Goede post, zeker eens met de strekking. Alleen deze claim roept bij mij vraagtekens op. Hoe definieer je dat en wie roept dit? Kan me er niet zo veel bij voorstellen.
Gesprek met een persoon waar ik niet graag van bekend maak wie het is. Ging er over dat er bij PSV weinig aandacht was voor oa mentaal herstel en dat dit veel gevolgen kan hebben in situaties waar een hoog stress gehalte bij komt kijken. Ik geloof dat het mentale aspect ook veel invloed kan hebben op spierblessures maar dat niet iedereen dat gelooft kan ik me iets bij voorstellen
 
Was PSV niet eerder juist de club die daar wel serieus mee omging? Hoorde je toch wel vaker rondom de jeugd, met Memphis o.a. al met performance coaches etc die alleen bezig waren met het mentale aspect.
Zou goed kunnen. Diegene had het ook voornamelijk over mentale rust zodat de spelers op het hoogste niveau kunnen blijven presteren. Daar zou het niet helemaal juist zitten. Maar is alsnog 'heb ik van horen zeggen'
 
Geen karakters in dit team wanneer Luuk weg valt. Nee ook Gakpo en Sangare zijn gewoon mooi weer spelers die of delen in de malaise of spelen goed wanneer je al van te voren de uitslag al weet. Want zelfs Sparta wint gewoon met 4-0 van Volendam… Dit elftal kan heel makkelijk worden afgebluft en op zij gezet. Zo’n Veerman die volgens sommigen in Oranje zou thuis horen, geeft nooit thuis als het echt moet. Ajax heeft karakters als Tadic en Alvarez nog in het elftal. En een Klaassen is technisch minder dan Veerman maar vecht voor elke bal. Ze vechten al spelen ze niet goed. Xavi Simons geeft het goede voorbeeld maar hij is te jong en kan niet de kar gaan trekken. De verdediging die eigenlijk de meest agressieve linie zou moeten zijn, is te traag, te dom en te vrijblijvend allemaal. Alle respect voor een Bakayoku of Saibari maar we hebben het hier over de jongens die net van de KKD vandaan komen.. Nee, JdJ heeft opnieuw een elftal samengesteld die te zwak is in de as en zeker wanneer Luuk weg valt. Dat wij geen spelers kunnen halen omdat er geen geld is, is mede te danken aan zijn dure miskopen van de afgelopen 3 jaar en al die oudjes met een te hoog salaris die ook de kar niet konden trekken. En verkopen kon die al niet…
 
Geen karakters in dit team wanneer Luuk weg valt. Nee ook Gakpo en Sangare zijn gewoon mooi weer spelers die of delen in de malaise of spelen goed wanneer je al van te voren de uitslag al weet. Want zelfs Sparta wint gewoon met 4-0 van Volendam… Dit elftal kan heel makkelijk worden afgebluft en op zij gezet. Zo’n Veerman die volgens sommigen in Oranje zou thuis horen, geeft nooit thuis als het echt moet. Ajax heeft karakters als Tadic en Alvarez nog in het elftal. En een Klaassen is technisch minder dan Veerman maar vecht voor elke bal. Ze vechten al spelen ze niet goed. Xavi Simons geeft het goede voorbeeld maar hij is te jong en kan niet de kar gaan trekken. De verdediging die eigenlijk de meest agressieve linie zou moeten zijn, is te traag, te dom en te vrijblijvend allemaal. Alle respect voor een Bakayoku of Saibari maar we hebben het hier over de jongens die net van de KKD vandaan komen.. Nee, JdJ heeft opnieuw een elftal samengesteld die te zwak is in de as en zeker wanneer Luuk weg valt. Dat wij geen spelers kunnen halen omdat er geen geld is, is mede te danken aan zijn dure miskopen van de afgelopen 3 jaar en al die oudjes met een te hoog salaris die ook de kar niet konden trekken. En verkopen kon die al niet…

Heeft twee doelpunten tegen AS Monaco gemaakt. Zonder die 2 hadden we nooit de play-off überhaupt bereikt. Ook dat Sangaré nooit zou thuis geven als het slecht gaat is gewoon niet waar. Hij was vandaag minder maar vorig jaar in Europa (vooral beide wedstrijden tegen Leicester staan me nog bij, ook geen wedstrijden waar we nu bepaald uitblonken) en ook tegen Rangers (uit vond ik hem zeker man of the match) en Monaco was hij gewoon goed. Ik vind het prima om kritiek te leveren. En als iets niet goed is dan is het niet goed maar dit is wel een heel zwaarmoedig verhaal.
 
Heeft twee doelpunten tegen AS Monaco gemaakt. Zonder die 2 hadden we nooit de play-off überhaupt bereikt. Ook dat Sangaré nooit zou thuis geven als het slecht gaat is gewoon niet waar. Hij was vandaag minder maar vorig jaar in Europa (vooral beide wedstrijden tegen Leicester staan me nog bij, ook geen wedstrijden waar we nu bepaald uitblonken) en ook tegen Rangers (uit vond ik hem zeker man of the match) en Monaco was hij gewoon goed. Ik vind het prima om kritiek te leveren. En als iets niet goed is dan is het niet goed maar dit is wel een heel zwaarmoedig verhaal.
We hebben het over totaal plaatje en niet over die paar wedstrijden die jij als uitzondering op de regel noemt. Ook Gakpo heeft tegen Benfica gescoord en ook tegen Ajax en Feyenoord…. Dezelfde Gakpo en Sangare hebben in de moeilijke wedstrijden tegen Ajax en Feyenoord of in Europa niet laten zien dat zij de beste spelers van dit elftal zijn. In die wedstrijden waarin zij goed presteren, is de rest ook niet echt een blamage oid. Tegen Rangers uit was eigenlijk iedereen op momenten na wel goed. Het was niet zo dat Sangare of Veerman op stonden. En daar heb ik het over: de mouwen opstropen als de beste spelers en de karakters van het elftal. Ik verwacht veel meer van de bestbetaalde spelers van ons dan een paar wedstrijden in 3 seizoenen. Veerman noem ik alleen omdat hij een grote mond heeft als het hem niet zint maar gisteren speelde hij zelf als een oud wijf van 95 jaar.
 
Geen karakters in dit team wanneer Luuk weg valt. Nee ook Gakpo en Sangare zijn gewoon mooi weer spelers die of delen in de malaise of spelen goed wanneer je al van te voren de uitslag al weet. Want zelfs Sparta wint gewoon met 4-0 van Volendam… Dit elftal kan heel makkelijk worden afgebluft en op zij gezet. Zo’n Veerman die volgens sommigen in Oranje zou thuis horen, geeft nooit thuis als het echt moet. Ajax heeft karakters als Tadic en Alvarez nog in het elftal. En een Klaassen is technisch minder dan Veerman maar vecht voor elke bal. Ze vechten al spelen ze niet goed. Xavi Simons geeft het goede voorbeeld maar hij is te jong en kan niet de kar gaan trekken. De verdediging die eigenlijk de meest agressieve linie zou moeten zijn, is te traag, te dom en te vrijblijvend allemaal. Alle respect voor een Bakayoku of Saibari maar we hebben het hier over de jongens die net van de KKD vandaan komen.. Nee, JdJ heeft opnieuw een elftal samengesteld die te zwak is in de as en zeker wanneer Luuk weg valt. Dat wij geen spelers kunnen halen omdat er geen geld is, is mede te danken aan zijn dure miskopen van de afgelopen 3 jaar en al die oudjes met een te hoog salaris die ook de kar niet konden trekken. En verkopen kon die al niet…
Prima analyse. Maar waarom niet gewoon Bakayoko?
 
Heeft twee doelpunten tegen AS Monaco gemaakt. Zonder die 2 hadden we nooit de play-off überhaupt bereikt. Ook dat Sangaré nooit zou thuis geven als het slecht gaat is gewoon niet waar. Hij was vandaag minder maar vorig jaar in Europa (vooral beide wedstrijden tegen Leicester staan me nog bij, ook geen wedstrijden waar we nu bepaald uitblonken) en ook tegen Rangers (uit vond ik hem zeker man of the match) en Monaco was hij gewoon goed. Ik vind het prima om kritiek te leveren. En als iets niet goed is dan is het niet goed maar dit is wel een heel zwaarmoedig verhaal.
Hou er maar rekening mee dat dit na ieder verliespunt gaat komen. Zwaarmoedigheid, ook een hobby zeg maar..
 
Laatst bewerkt:
We hebben het over totaal plaatje en niet over die paar wedstrijden die jij als uitzondering op de regel noemt. Ook Gakpo heeft tegen Benfica gescoord en ook tegen Ajax en Feyenoord…. Dezelfde Gakpo en Sangare hebben in de moeilijke wedstrijden tegen Ajax en Feyenoord of in Europa niet laten zien dat zij de beste spelers van dit elftal zijn. In die wedstrijden waarin zij goed presteren, is de rest ook niet echt een blamage oid. Tegen Rangers uit was eigenlijk iedereen op momenten na wel goed. Het was niet zo dat Sangare of Veerman op stonden. En daar heb ik het over: de mouwen opstropen als de beste spelers en de karakters van het elftal. Ik verwacht veel meer van de bestbetaalde spelers van ons dan een paar wedstrijden in 3 seizoenen. Veerman noem ik alleen omdat hij een grote mond heeft als het hem niet zint maar gisteren speelde hij zelf als een oud wijf van 95 jaar.
Gakpo twist ik niet over met je. Sangare wel en Veerman heb ik helemaal nog niet genoeg zien spelen in dit soort wedstrijden.

Allereerst constateer ik dat ‘het totale plaatje’ zoals je het zelf noemt ook een ‘paar wedstrijden’ zijn. Want je noemt Feyenoord Ajax en Europese wedstrijden/ wedstrijden waar we het moeilijk hadden. Nou dat zijn dus 7/8 wedstrijden voor Veerman in totaal? Veel meer toch niet. Az thuis vorig jaar misschien ook nog. Was hij daar zo slecht ja? Het is mij niet opgevallen. Sterker nog tot aan de Rangers thuis waren die 2 namen bij Rangers uit, Monaco uit en Monaco thuis juist de personen die door iedereen op dit forum geprezen werden als DE 2 personen die ons redden.

Allemaal geen wedstrijden die wel eventjes lekker liepen. Zullen waarschijnlijk ook bij jou meer wel dan niet in de top 3 spelers hebben gestaan in die wedstrijden. Dat nu na de uitschakeling tegen Rangers en de nederlaag tegen Twente de vinger naar hun 2 wijst, is eigenlijk wel komisch. Heel die achterhoede is gemankeerd, zeker met Max op links maar onze sterspelers daar zou het aan liggen.
 
Prima analyse. Maar waarom niet gewoon Bakayoko?
Bedoel je dat hij moet spelen? Ik vind hem zeker een goed talent maar je kunt niet iemand die net van de KKD komt en eigenlijk pas aan het grote werk moet ruiken, wekelijks gebruiken. Zo’n speler moet de tijd krijgen om in een goed geoliede machine zijn kunsten te laten zien. Hij doet het prima maar voor een topclub is hij in deze fase nog een lichtgewicht als basisspeler.
 
El Ghazi komt.

Hou er maar rekening mee dat dit na ieder verliespunt gaat komen. Zwaarmoedigheid, ook een hobby zeg maar..
Jammer voor deze inhoudsloze reactie JB. Dat ben ik niet van je gewend… Argumenten moet je bestrijden met argumenten en niet met stempels en kwalificaties. Dat doet diegene aan wie je je post had gericht overigens veel beter dan jou.
 
E
Bedoel je dat hij moet spelen? Ik vind hem zeker een goed talent maar je kunt niet iemand die net van de KKD komt en eigenlijk pas aan het grote werk moet ruiken, wekelijks gebruiken. Zo’n speler moet de tijd krijgen om in een goed geoliede machine zijn kunsten te laten zien. Hij doet het prima maar voor een topclub is hij in deze fase nog een lichtgewicht als basisspeler.
En toch staan de echte toppers er vrijwel direct…was met Noni en Cody zo maar in het verleden ook met jongens zoals Memphis Bergwijn en Malen…had eerlijk gezegd gehoopt dat Bakayoko al iets verder zou zijn maar goed…
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Jammer voor deze inhoudsloze reactie JB. Dat ben ik niet van je gewend… Argumenten moet je bestrijden met argumenten en niet met stempels en kwalificaties. Dat doet diegene aan wie je je post had gericht overigens veel beter dan jou.
Onzin. Ik heb al elders aangegeven dat we met een nieuwe ad, staf en grotendeels selectie beginnen. Als jij dat reden vindt alles overboord te gooien, be my guest, kwestie van verwachtingspatroon bijstellen.. ik heb al gezegd, we zijn geen favoriet voor het kampioenschap mits alles goed valt.
Jij ziet dat anders, prima. Ik ga niet mee in dat zwartgallige gevoel. Ik zie genoeg potentie in dit spul. Kwestie van glas is half vol denken..
 
Onzin. Ik heb al elders aangegeven dat we met een nieuwe ad, staf en grotendeels selectie beginnen. Als jij dat reden vindt alles overboord te gooien, be my guest, kwestie van verwachtingspatroon bijstellen. Of bijstellen.. ik heb al gezegd, we zijn geen favoriet voor het kampioenschap mits alles goed valt.
Jij ziet dat anders, prima. Ik ga niet mee in dat zwartgallige gevoel. Ik zie genoeg potentie in dit spul. Kwestie van glas is half vol denken..
Dat is jouw keuze om het voor jezelf op deze manier te verklaren allemaal. Anderen maken een analyse van de selectie en wat er aan schort. Die analyse is anders dan jou analyse. Het feit dat je voor jezelf hebt bepaald dat je geen verwachtingen meer hebt, wil niet zeggen dat de analyses van anderen maar zwartgallig zijn. Nee, zij maken iedere keer een andere analyse, gewoon zoals het hoort na elke wedstrijd die op zichzelf staat. Jij maakt maar 1 en dezelfde analyse voor dit hele seizoen, prima. Ik doe dat per wedstrijd en kijk hoe het proces dan verloopt. Laten we voor elkaar niet gaan bepalen hoe andermans analyse er uit moet gaan zien…
 
.
Dat is jouw keuze om het voor jezelf op deze manier te verklaren allemaal. Anderen maken een analyse van de selectie en wat er aan schort. Die analyse is anders dan jou analyse. Het feit dat je voor jezelf hebt bepaald dat je geen verwachtingen meer hebt,
Nogmaals. Deze selectie kan kampioen worden als alles meezit. Waar je het geen verwachtingen hebben vandaan haalt, geen idee...
 
Jij ziet dat anders, prima. Ik ga niet mee in dat zwartgallige gevoel. Ik zie genoeg potentie in dit spul. Kwestie van glas is half vol denken..
Dit staat je natuurlijk vrij…maar zoals al eerder in een discussie met Jur benoemd kun je niet verwachten dat anderen er ook altijd zo in blijven staan ongeacht wat er gebeurt…

Het is al jaren enorm frustrerend om PSV supporter te zijn, vroeger zei men “Feyenoorder ben je niet voor je plezier” nou dat moment begint bij ons ook aan te breken hoor…

Je kan meerdere verklaringen hebben, ook externe, zoals dat ajax steeds verder wegloopt financieel en dat de UEFA het systeem steeds verder verneukt wat ongelijkheid in de hand werkt etc…of dat we wel eens genaaid worden met de arbitrage etc…

Maar: veel pijnlijker vind ik het deel waarbij onszelf van alles te verwijten valt…om er een paar te noemen:

1. Dramatisch selectiebeleid al jaren, met hier en daar ongelooflijk mooie en onverwachte transfers (Gotze, Xavi…) maar eindeloze verwaarlozing van de verdediging…

2. Weinig echte lijn te ontdekken in het beleid, wanneer Schmidt wordt aangesteld gaan we zogenaamd voor fullgass voetbal en zet hij de halve selectie naar zijn hand om vervolgens weer het roer om te gooien en toch weer terug te gaan naar een jongen uit de eigen PSV-stal (waar ik trouwens wel blij mee ben maar dat is het punt niet)…

3. Consistent slecht verkopen doordat spelers worden gesmeekt langer te blijven of aangetrokken worden onder allemaal voorwaarden die voor ons uiteindelijk nadelig blijken en waardoor we of nooit hoge sommen ontvangen of grote delen moeten afstaan aan spelers en entourage…

4. Financieel beleid is hier heel erg onderbelicht in alle topics maar rammelt aan alle kanten, als je eens op een rij zet welke mededelingen zijn geweest over externe geldschieters of externe leningen en wat daarvan uiteindelijk besteedbaar bleek voor de selectie dan kan iedereen met gezond verstand bedenken dat we financieel heel slecht aan het draaien zijn…zie ook dat eigen vermogen van ons in het laatste jaarverslag wat geslonken is tot een kruimel…ik zit vaak te bitchen op ajax maar zo een club doet wel alles “zelf”, van commercieel beleid tot aan selectiebeleid tot aan alles eigenlijk, als ajax zo had gehandeld als wij met extern geld en leningen dan hadden we ze dagelijks beschimpt in dat topic…

5. Voor mij het ergste van alles: het houdt elkaar allemaal in stand…directie lijkt een kliekje die elkaar alleen maar het hand boven het hoofd houden en blijkbaar niet harde conclusies durft te trekken tegenover elkaar, zo een John de Jong zou bij een PSV met echte ambitie al lang de laan uitgestuurd moeten zijn aangezien hij eindverantwoordelijk is voor een selectie die al jaren uit balans is en ons veel heeft gekost…

Tja, kun je het mensen kwalijk nemen dat ze geen eindeloos geduld hebben…??
 
Dit staat je natuurlijk vrij…maar zoals al eerder in een discussie met Jur benoemd kun je niet verwachten dat anderen er ook altijd zo in blijven staan ongeacht wat er gebeurt…

Het is al jaren enorm frustrerend om PSV supporter te zijn, vroeger zei men “Feyenoorder ben je niet voor je plezier” nou dat moment begint bij ons ook aan te breken hoor…

Je kan meerdere verklaringen hebben, ook externe, zoals dat ajax steeds verder wegloopt financieel en dat de UEFA het systeem steeds verder verneukt wat ongelijkheid in de hand werkt etc…of dat we wel eens genaaid worden met de arbitrage etc…

Maar: veel pijnlijker vind ik het deel waarbij onszelf van alles te verwijten valt…om er een paar te noemen:

1. Dramatisch selectiebeleid al jaren, met hier en daar ongelooflijk mooie en onverwachte transfers (Gotze, Xavi…) maar eindeloze verwaarlozing van de verdediging…

2. Weinig echte lijn te ontdekken in het beleid, wanneer Schmidt wordt aangesteld gaan we zogenaamd voor fullgass voetbal en zet hij de halve selectie naar zijn hand om vervolgens weer het roer om te gooien en toch weer terug te gaan naar een jongen uit de eigen PSV-stal (waar ik trouwens wel blij mee ben maar dat is het punt niet)…

3. Consistent slecht verkopen doordat spelers worden gesmeekt langer te blijven of aangetrokken worden onder allemaal voorwaarden die voor ons uiteindelijk nadelig blijken en waardoor we of nooit hoge sommen ontvangen of grote delen moeten afstaan aan spelers en entourage…

4. Financieel beleid is hier heel erg onderbelicht in alle topics maar rammelt aan alle kanten, als je eens op een rij zet welke mededelingen zijn geweest over externe geldschieters of externe leningen en wat daarvan uiteindelijk besteedbaar bleek voor de selectie dan kan iedereen met gezond verstand bedenken dat we financieel heel slecht aan het draaien zijn…zie ook dat eigen vermogen van ons in het laatste jaarverslag wat geslonken is tot een kruimel…ik zit vaak te bitchen op ajax maar zo een club doet wel alles “zelf”, van commercieel beleid tot aan selectiebeleid tot aan alles eigenlijk, als ajax zo had gehandeld als wij met extern geld en leningen dan hadden we ze dagelijks beschimpt in dat topic…

5. Voor mij het ergste van alles: het houdt elkaar allemaal in stand…directie lijkt een kliekje die elkaar alleen maar het hand boven het hoofd houden en blijkbaar niet harde conclusies durft te trekken tegenover elkaar, zo een John de Jong zou bij een PSV met echte ambitie al lang de laan uitgestuurd moeten zijn aangezien hij eindverantwoordelijk is voor een selectie die al jaren uit balans is en ons veel heeft gekost…

Tja, kun je het mensen kwalijk nemen dat ze geen eindeloos geduld hebben…??
We zijn 5 potjes bezig. Ik mag hopen dat het geduld wat langer duurt dan 5 potjes..
 
Terug
Bovenaan Onderaan