Algemene transfergeruchten

Karlsson is wel echt een goede speler en Stengs in potentie ook. De negativiteit hier snap ik alleen als het om de bedragen gaat - ik vind 15-20 miljoen ook heel veel. Aan de andere kant: met verkoop Gakpo (50) en behalen Champions League (35) van je 85 miljoen. Dan gaat in alles het plafond bij ons omhoog, gelukkig - maar ook in wat we moeten betalen.

Stengs is 23, vorig seizoen 1 doelpunt en 1 assist en in de seizoenen ervoor ongeveer het rendement wat wij in 1 seizoen van een speler als Gakpo verwachten. Dan investeer ik heel veel liever in Saibari/Bakayoko/Simons.
 
Stengs is 23, vorig seizoen 1 doelpunt en 1 assist en in de seizoenen ervoor ongeveer het rendement wat wij in 1 seizoen van een speler als Gakpo verwachten. Dan investeer ik heel veel liever in Saibari/Bakayoko/Simons.
Dat laatste kan ik inkomen, zeker Saibari kan echt goed voetballen op die positie. Bakayoko heb ik m’n twijfels nog over. Maar we vergeten ook snel dat Stengs echt heel goed was bij AZ voordat hij geblesseerd raakte. Kan een - voor de juiste prijs - prima aanvulling op de selectie zijn, maar ik zou altijd even in Amsterdam polsen hoe veel ze willen hebben voor Berghuis.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Karlsson is wel echt een goede speler en Stengs in potentie ook. De negativiteit hier snap ik alleen als het om de bedragen gaat - ik vind 15-20 miljoen ook heel veel. Aan de andere kant: met verkoop Gakpo (50) en behalen Champions League (35) van je 85 miljoen. Dan gaat in alles het plafond bij ons omhoog, gelukkig - maar ook in wat we moeten betalen.
Stengs vind ik echt precies een talent dat op zijn plek zat bij AZ: niet goed genoeg voor PSV. Wat me vooral zorgen baart, is dat ik de namen en de voorspelbaarheid in scouting van PSV herken in het Feyenoord van 4-5 jaar geleden. Eigenlijk haalden ze bij Feyenoord continu de hele subtop van de Eredivisie naar Rotterdam toe. Met Toornstra en Linssen en Vejinovic.

Ik wacht het nog even af. Met Benitez en met Xavi Simons vind ik dat er wat krediet is dus ik blijf hopen dat er niks klopt van de naam Stengs.
 
Stengs vind ik echt precies een talent dat op zijn plek zat bij AZ: niet goed genoeg voor PSV. Wat me vooral zorgen baart, is dat ik de namen en de voorspelbaarheid in scouting van PSV herken in het Feyenoord van 4-5 jaar geleden. Eigenlijk haalden ze bij Feyenoord continu de hele subtop van de Eredivisie naar Rotterdam toe. Met Toornstra en Linssen en Vejinovic.

Ik wacht het nog even af. Met Benitez en met Xavi Simons vind ik dat er wat krediet is dus ik blijf hopen dat er niks klopt van de naam Stengs.
Had jij gehoord van Sangare? Benitez? Boscagli? Guti? Madueke? Mauro? Arias? Wat hadden we verwacht van subtopper Veerman? Ik verwacht dat de scouts van PSV beter dan wij kunnen inschatten wie (de potentie heeft om) ons naar een hoger niveau kan tillen.
 
Ik verwacht dat de scouts van PSV beter dan wij kunnen inschatten wie (de potentie heeft om) ons naar een hoger niveau kan tillen.
Ik bewonder je vertrouwen: de afgelopen jaren heeft dat vertrouwen bij mij wat deukjes opgelopen. Ik heb tegenwoordig meer vertrouwen in onze Academy en jeugdscouting (waar ook een aantal namen die je noemt van tussen zitten) dan in de scouting voor het eerste elftal. Maar zoals ik al zei: Benitez en Xavi Simons is knap werk dit jaar. Ik hoop dan ook dat Stengs van die lijst verdwijnt.
 
Hij heeft al wel 2 eredivisie seizoenen redelijk rendement behaald toch? Het is niet één of andere koekebakker ofzo.

Of hij goed genoeg is om Gakpo volledig te vervangen durf ik niet te zeggen, maar het is wel duidelijk dat hij i.i.g. kan renderen in de eredivisie en dus er wel gelijk staat.
Marcus Berg was ook zo een speler. Topclubs falen vaak met spelers van Ajax en PSV en wij falen vaak met spelers die hier in de middenmoot spelen. Dan is 5 miljoen echt het maximum. Dan maar een keer een pareltje mislopen:
 
Mijn hemel…VI meldt het nu ook, als Cody vertrekt dan gaan we zelfs Karlsson én Stengs halen…

Pffffff man man man, gaan we serieus onze recordtransfer uitgeven aan deze middelmaat, wat waardeloos dit zeg…
Dat zegt VI dus helemaal nergens. Bij een vertrek van Gakpo wil PSV twee nieuwe aanvallers halen. De rest is puur speculatie.

Laten we eerst de echte namen even afwachten voordat we weer allemaal in paniek raken.
 
Laatst bewerkt:
Karlsson is wel echt een goede speler en Stengs in potentie ook. De negativiteit hier snap ik alleen als het om de bedragen gaat - ik vind 15-20 miljoen ook heel veel. Aan de andere kant: met verkoop Gakpo (50) en behalen Champions League (35) van je 85 miljoen. Dan gaat in alles het plafond bij ons omhoog, gelukkig - maar ook in wat we moeten betalen.
Een beetje scout kan voor 15 mln of een potentiële wereldtopper in Zuid-Amerika vinden of 2 spelers elders die tenminste kunnen wat Karlsson kan. AZ is gewoon een hele dure winkel met middelmatige kwaliteit. Is al jaren zo. Misschien moeten we er niet steeds intrappen.
 
Dat zegt VI dus helemaal nergens. Bij een vertrek van Gakpo wil PSV twee nieuwe aanvallers halen. De rest is puur speculatie. Laten we eerst de echte namen even afwachten voordat we weer allemaal in paniek raken.
Het is meer dan alleen maar speculatie hoor, andere media incl Rik hebben deze twee spelers ook genoemd…
 
Een beetje scout kan voor 15 mln of een potentiële wereldtopper in Zuid-Amerika vinden of 2 spelers elders die tenminste kunnen wat Karlsson kan. AZ is gewoon een hele dure winkel met middelmatige kwaliteit. Is al jaren zo. Misschien moeten we er niet steeds intrappen.
en vooral weer niet veel te veel betalen
 
Een beetje scout kan voor 15 mln of een potentiële wereldtopper in Zuid-Amerika vinden of 2 spelers elders die tenminste kunnen wat Karlsson kan. AZ is gewoon een hele dure winkel met middelmatige kwaliteit. Is al jaren zo. Misschien moeten we er niet steeds intrappen.
Brands is gewoon al undercover sinds hij bij AZ is weggegaan. Hij zorgt ervoor dat AZ veel geld krijgt en eenmaal veel geld, gaat hij daar weer het technisch beleid doen :p
 
Een beetje scout kan voor 15 mln of een potentiële wereldtopper in Zuid-Amerika vinden of 2 spelers elders die tenminste kunnen wat Karlsson kan. AZ is gewoon een hele dure winkel met middelmatige kwaliteit. Is al jaren zo. Misschien moeten we er niet steeds intrappen.

Zit erover na te denken: welk AZ-talent heeft het uiteindelijk echt waar weten te maken?

Zit toch al 5 minuten te denken
 
Zit erover na te denken: welk AZ-talent heeft het uiteindelijk echt waar weten te maken?

Zit toch al 5 minuten te denken
Simon Poulsen natuurlijk! ;)

Nah, Kromkamp heeft nog wel een goeie periode gehad in het buitenland, maar dat was ook wel snel klaar.
 
Q

Daar is het hun sterspeler. Tenzij je Doan dat van ons wil noemen, is het geen eerlijke vergelijking.
Eerlijke vergelijkingen bestaan niet in de voetbalwereld want anders zou geen enkele gek 65 miljoen hebben betaald voor een subtopper als Martinez.. Bovendien is een zogenaamde ster bij AZ best wel te vergelijken met een goede speler bij een topclub als PSV.
 
Stengs is 23, vorig seizoen 1 doelpunt en 1 assist en in de seizoenen ervoor ongeveer het rendement wat wij in 1 seizoen van een speler als Gakpo verwachten. Dan investeer ik heel veel liever in Saibari/Bakayoko/Simons.
Inderdaad een gevalletje het gras bij de buren. Had Bakayoko of Saibari bij AZ gespeeld waren ze minstens zo goed als Karlsson. Zo niet, beter. En dan had AZ ze alleen voor 30 miljoen laten gaan. Psv moet in een hoger segment shoppen voor vervanging Gakpo
 
Inderdaad een gevalletje het gras bij de buren. Had Bakayoko of Saibari bij AZ gespeeld waren ze minstens zo goed als Karlsson. Zo niet, beter. En dan had AZ ze alleen voor 30 miljoen laten gaan. Psv moet in een hoger segment shoppen voor vervanging Gakpo
Vennegoor is onze baas van de scouting.
 
Terug
Bovenaan Onderaan