Feyenoord gaat ook geen 50m vangen voor een van hun spelers, daar heb je echt CL succes voor nodig. Dat is het podium waar clubs echt kunnen beoordelen hoe goed ze zijn. Zonder CL is het altijd een gokje om zo'n speler te halen en wordt er minder betaald. 30-40 miljoen is het maximum wat je gaat krijgen voor een speler zonder Europees succes en zonder te spelen in een top5 competitie.

Dat John niet meer dan 30-40 krijgt voor een speler kun je hem ook moeilijk aanrekenen.
30 miljoen is het hoogste wat JdJ heeft gekregen voor een speler en dat is niet eens het grootste wanbeleid onder hem: dat hij Denzel voor 13 miljoen in de uitverkoop heeft gedaan maar zelf 10 miljoen neerlegde voor Baumgartl is gewoon schandalig slecht te noemen en is hem zeker aan te rekenen. En Malen voor 28 miljoen waarvan 30% naar Raiola? Laat me niet lachen. Maar zelf 15 miljoen betalen voor Bruma…
 
Is het verschil in begroting ontstaan door nu 4x op rij bovenaan te staan (3x kampioen) of is Ajax 4x op rij bovenaan gaan staan door het verschil in begroting?
Nee. Dat komt door van Bommel en zijn onnavolgbare tactiek met Rosario op het middenveld
 
Joh, ik geef je gelijk dat zeuren over scheidsrechters discussabel is. Ook al geloof ik dat PSV tenminste dit jaar op dat vlak meer is benadeeld dan Ajax.
Maar het financiele gedeelte is toch evident? Door de CL zit er een gapende kloof tussen de inkomsten van Ajax en die van PSV. Zelfs als Ajax in de eerste ronde al uit de CL vliegt. Dat feit is er gewoon. Met dat geld kan je dus duurdere spelers kopen en hogere salarissen betalen. Voor PSV is het schier onmogelijk dat gat te dichten. Dan kan jij het sneu vinden. Dat is de voetbalrealiteit in Nederland. Ik vind het nogal sneu dat jij dat niet wilt erkennen en net doet alsof er een "even playing field" is. Dat is er dus niet. En dat noemen we competitievervalsing.
Mwah…vergeet niet dat die horrorverhalen al jaaaren worden geschetst en al jaren heeft ajax veel meer geld…en nog vond ik dit seizoen de selecties echt niet zo ver uit elkaar liggen hoor, dus wat is het probleem nu echt…

Ook als ajax nog 100 keer achter elkaar CL speelt blijven ze gevonden aan de Eredivisie, met veel lagere tv gelden en commercie en aantrekkingskracht, waardoor ze nog steeds niet veel betere spelers kunnen vastleggen qua salaris financieel en waardoor spelers zelf ook nog steeds niet staan te springen om naar NL te komen…

Je ziet de laatste jaren ook dat hun betere spelers meestal gewoon uit de jeugd komen…die worden aangevuld met slimme ervaren subtoppertjes van buitenaf…

De grootste les voor ons moet zijn dat we gewoon goed moeten blijven opleiden zoals de laatste jaren is ingezet en minder fuck-ups maken in ons eigen aankoopbeleid, want dan zal het gat nooit te groot worden om serieus met ze te kunnen concurreren…

Buiten dat hoor ik veel over het financiële maar hebben wij juist de laatste jaren laten zien dat we extern ook veel geld aan kunnen trekken met geldschieters / ondernemers / bepaalde sponsoring, dat hebben zij nog nooit gedaan…
 
Denk overigens wel dat ondanks dat een finale/overwinning van die peren competitie niet zoveel miljoenen oplevert voor Feyenoord dat het als vliegwiel kan fungeren voor hen in de verkoop van spelers op dezelfde manier hoe dit werkte bij Ajax destijds met de Europa League finale.

Sinisterra, Kökcü e.d. zijn wel enorm in transferwaarde gestegen.
 
Denk overigens wel dat ondanks dat een finale/overwinning van die peren competitie niet zoveel miljoenen oplevert voor Feyenoord dat het als vliegwiel kan fungeren voor hen in de verkoop van spelers op dezelfde manier hoe dit werkte bij Ajax destijds met de Europa League finale.
Lijkt mij ook, maar de finale winnen verkoopt wel beter dan in de kwartfinale eruit vliegen.
 
Denk overigens wel dat ondanks dat een finale/overwinning van die peren competitie niet zoveel miljoenen oplevert voor Feyenoord dat het als vliegwiel kan fungeren voor hen in de verkoop van spelers op dezelfde manier hoe dit werkte bij Ajax destijds met de Europa League finale.

Sinisterra, Kökcü e.d. zijn wel enorm in transferwaarde gestegen.

Rechtstreeks geplaats voor europa league moet je dus niet die vervelende play offs spelen voor europa league en een prijs is een prijs
 
Het constante gezeur over de scheidsrechters en de financiële middelen begint inmiddels wel beetje sneu te worden.
Dat binnen de grachtengordel een andere taal gesproken schijnt te worden vermoedden we al langer.

Maar dat het opsommen van feiten voortaan sneu moet heten is weer een nieuw verschijnsel.

Ook het rekenniveau daalt in de randstad; dat 232 miljoen veel meer is dan 67 miljoen is kennelijk niet meer duidelijk.

De UEFA heeft met haar CL gedrocht alle competities kapot gemaakt, zoals o.a. het 10e kampioenschap op rij van

Bayern Munchen in de vroeger aantrekkelijke Bundesliga laat zien.

Ook de Eredivisie treft inmiddels dit lot met als enige troost voor PSV en de 16 spek en bonen deelnemers dat het

grote Ajax :ROFL: binnen diezelfde UEFA een onnozel kleintje blijft. Ter opvulling van de CL waar steeds dezelfde paar - rijkste -

jongetjes de prijzen mogen verdelen.

Lang leve de lol.
 
Mwah…vergeet niet dat die horrorverhalen al jaaaren worden geschetst en al jaren heeft ajax veel meer geld…en nog vond ik dit seizoen de selecties echt niet zo ver uit elkaar liggen hoor, dus wat is het probleem nu echt…

Ook als ajax nog 100 keer achter elkaar CL speelt blijven ze gevonden aan de Eredivisie, met veel lagere tv gelden en commercie en aantrekkingskracht, waardoor ze nog steeds niet veel betere spelers kunnen vastleggen qua salaris financieel en waardoor spelers zelf ook nog steeds niet staan te springen om naar NL te komen…

Je ziet de laatste jaren ook dat hun betere spelers meestal gewoon uit de jeugd komen…die worden aangevuld met slimme ervaren subtoppertjes van buitenaf…

De grootste les voor ons moet zijn dat we gewoon goed moeten blijven opleiden zoals de laatste jaren is ingezet en minder fuck-ups maken in ons eigen aankoopbeleid, want dan zal het gat nooit te groot worden om serieus met ze te kunnen concurreren…

Buiten dat hoor ik veel over het financiële maar hebben wij juist de laatste jaren laten zien dat we extern ook veel geld aan kunnen trekken met geldschieters / ondernemers / bepaalde sponsoring, dat hebben zij nog nooit gedaan…
Samengevat dus moeten wij ons beleid qua aankopen cq scouten opkrikken. Buiten dat kunnen we zelfs met een goed el seizoen perfect concurreren. Uiteindelijk pendelen tussen el en CL is overigens gewoon haalbaar
 
Mwah…vergeet niet dat die horrorverhalen al jaaaren worden geschetst en al jaren heeft ajax veel meer geld…en nog vond ik dit seizoen de selecties echt niet zo ver uit elkaar liggen hoor, dus wat is het probleem nu echt…

Ook als ajax nog 100 keer achter elkaar CL speelt blijven ze gevonden aan de Eredivisie, met veel lagere tv gelden en commercie en aantrekkingskracht, waardoor ze nog steeds niet veel betere spelers kunnen vastleggen qua salaris financieel en waardoor spelers zelf ook nog steeds niet staan te springen om naar NL te komen…

Je ziet de laatste jaren ook dat hun betere spelers meestal gewoon uit de jeugd komen…die worden aangevuld met slimme ervaren subtoppertjes van buitenaf…

De grootste les voor ons moet zijn dat we gewoon goed moeten blijven opleiden zoals de laatste jaren is ingezet en minder fuck-ups maken in ons eigen aankoopbeleid, want dan zal het gat nooit te groot worden om serieus met ze te kunnen concurreren…

Buiten dat hoor ik veel over het financiële maar hebben wij juist de laatste jaren laten zien dat we extern ook veel geld aan kunnen trekken met geldschieters / ondernemers / bepaalde sponsoring, dat hebben zij nog nooit gedaan…
Ze kopen gewoon Anthony, Haller, Bandé, Kudus voor vele miljoenen. Dat ze vaak de verkeerde kopen is ons geluk, maar Ajax koopt zat spelers boven de 12 miljoen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan