Israël & Palestina

Met de huidige visie van de meerderheid van de regering gaat er geen drol veranderen en blijft t n neerwaartse spiraal waarin vrede en wederzijds vertrouwen meer en meer onbereikbaar word. De wanhoop is groot in veel van de bezette gebieden, en dat voedt ook de haat. De eerste stap naar vrede is dan ook te zorgen voor mogelijkheden en rechten van de mensen in t bezet gebied. En als de mensen dit zelf benoemen en uitten word t nu vaak gebracht als "onrust", "spanningen" of opstandigheid. Taal maakt dus in mijn ogen n groot verschil.
 
Is opzet al bewezen? Nee, is het dan aan een nieuwsmedium om dat in te kleuren? Ook nee. Niet op de muziek vooruit lopen zou ik zeggen.
Een beetje zwak vind ik dit van jou. Ik zou denken dat als je iets geleerd hebt van dit conflict is het dat vooral Israël de levens van Palestijnen en journalisten als waardeloos ziet. Hoeveel journalisten hebben ze nu in totaal al vermoord? En elke keer met dezelfde smoesjes als Amerika, over de vijand die in de buurt was, en onvermijdbare 'casualties'. Als er maar een kleine mogelijkheid is, gaan ze twijfel zaaien zodat men weer wacht op de 'bewijzen' die nooit 100% zijn als je er niet bij bent. Als je bovendien in dat Twitter draadje doorleest heeft Al-Jazeera het over vermoorden. Ze waren weer lekker bezig met een soort razzia. Denk je dat Al-Jazeera achter de rug van een van hun gedode journalisten gaat liegen?
 
Ik volg het internationale nieuws al zo’n 40 jaar en in dit conflict is men nog geen stap dichter bij een oplossing gekomen. Ik heb het idee dat beide partijen gewoon teveel belangen hebben om dit voort te laten duren en geen vrede willen. Moeten we er dan nog veel energie in steken?
Laten we deze moderne vorm van genocide idd maar lekker op z’n beloop laten…lijkt me een uitstekend plan, het is toch zo ver weg allemaal…ofzoiets
 
Een beetje zwak vind ik dit van jou. Ik zou denken dat als je iets geleerd hebt van dit conflict is het dat vooral Israël de levens van Palestijnen en journalisten als waardeloos ziet. Hoeveel journalisten hebben ze nu in totaal al vermoord? En elke keer met dezelfde smoesjes als Amerika, over de vijand die in de buurt was, en onvermijdbare 'casualties'. Als er maar een kleine mogelijkheid is, gaan ze twijfel zaaien zodat men weer wacht op de 'bewijzen' die nooit 100% zijn als je er niet bij bent. Als je bovendien in dat Twitter draadje doorleest heeft Al-Jazeera het over vermoorden. Ze waren weer lekker bezig met een soort razzia. Denk je dat Al-Jazeera achter de rug van een van hun gedode journalisten gaat liegen?
Ja, en als ik jouw post lees is het ook vermoorden. Staat het daarmee onomstotelijk vast, nee. Kan je van alles vinden, de hele historie erbij halen maar op dit moment kan je opzet niet hard maken. Heeft het daar alle schijn van? Jazeker.
 
Ja, en als ik jouw post lees is het ook vermoorden. Staat het daarmee onomstotelijk vast, nee. Kan je van alles vinden, de hele historie erbij halen maar op dit moment kan je opzet niet hard maken. Heeft het daar alle schijn van? Jazeker.
Is die ja het antwoord op m'n laatste vraag? Tsja, dan houdt het ook op. Wie kan je nog vertrouwen dan? Wanneer is bewijs genoeg bewijs? Voor hetzelfde geld is alles wat hier gepost is niet waar. Was de IDF de moskeeën tijdens de ramadan binnengevallen omdat er 'terroristen' waren..
 
Laatst bewerkt:
Is die ja het antwoord op m'n laatste vraag? Tsja, dan houdt het ook op. Wie kan je nog vertrouwen dan? Wanneer 8gs bewijs genoeg bewijs? Voor hetzelfde geld is alles wat hier gepost is niet waar. Was de IDF de moskeeën tijdens de ramadan binnengevallen omdat er 'terroristen' waren..
Sorry dat ik niet 1 op 1 meegaa in het 'zonder waarheidsvinding direct Israël veroordelend' sentiment wat hier heerst. Jammer dat je dr vannalles bijhaalt. Heb overigens ook beelden van voor de inval in de moskee gezien. Vraag mij hard af wat tafels met steenbrokken met de ramadan te maken hebben. Maar dat zal wel weer zionistenpropaganda zijn geweest in jouw ogen.
 
Sorry dat ik niet 1 op 1 meegaa in het 'zonder waarheidsvinding direct Israël veroordelend' sentiment wat hier heerst. Jammer dat je dr vannalles bijhaalt. Heb overigens ook beelden van voor de inval in de moskee gezien. Vraag mij hard af wat tafels met steenbrokken met de ramadan te maken hebben. Maar dat zal wel weer zionistenpropaganda zijn geweest in jouw ogen.
Waarom doe je dan überhaupt een tweet linken die stelt dat Israël een journalist heeft vermoord en help je mee mogelijk propaganda te verspreiden? Had je niet die van de NOS of een andere kunnen plaatsen die alles in het ongewis liet?
 
Ah bedankt voor de toelichting, ik wist nog niet dat deze militair namens alle Israëliërs sprak.

IIG namens alle Joden in het leger als woordvoerder. :sick::sick:. Schijtvolk met hun supeireure gedrag, maar de tora nog niet eens fatsoenlijk kunnen lezen en intepreteren.
 
In ieder geval voor de militairen. Of ja, hij is military spokesperson, maar misschien heeft hij deze functie gewoon per toeval gekregen..
Ah, das al een flink verschil. Alles weggeneraliseren dat alle Israëliers slecht zijn gaat geen reet bijdragen aan de oplossing. Net zoals alle Palestijnen wegzetten als terroristen dat niet doet.
 
Ah, das al een flink verschil. Alles weggeneraliseren dat alle Israëliers slecht zijn gaat geen reet bijdragen aan de oplossing. Net zoals alle Palestijnen wegzetten als terroristen dat niet doet.
Ik had Israëlische militairen moeten schrijven, klopt. Al denk ik ook zeker dat deze zienswijze doorsijpelt naar de gewone Israëlische burger.
 
Ik had Israëlische militairen moeten schrijven, klopt. Al denk ik ook zeker dat deze zienswijze doorsijpelt naar de gewone Israëlische burger.
D'r zullen d'r vast zijn die zo denken, d'r zijn d'r ook die zich inzetten voor een ander beleid, d'r zijn d'r ook die juist misstanden aan de kaak proberen te stellen en zaken aan het licht proberen te brengen.
 
D'r zullen d'r vast zijn die zo denken, d'r zijn d'r ook die zich inzetten voor een ander beleid, d'r zijn d'r ook die juist misstanden aan de kaak proberen te stellen en zaken aan het licht proberen te brengen.

De meerderheid van de Joden stemt nog altijd voor de partijen die een hard beleid voorstaan. Zolang dat gebeurd en de Amerikanen ze een hand boven hun hoofd houen zie ik er verdomd weinig veranderen. Vele generaals en presidenten hadden al lang voor oorlogsmisdaden vervolgt moeten worden.
 
IIG namens alle Joden in het leger als woordvoerder. :sick::sick:. Schijtvolk met hun supeireure gedrag, maar de tora nog niet eens fatsoenlijk kunnen lezen en intepreteren.
Jij gebruikt steeds stelselmatig het woord “Joden”. Het zijn mensen uit Israël waar je over praat. Uit veel van je posts kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je antisemitische trekjes hebt.
 
Ben het er wel mee eens dat we nog een onderscheid moeten kunnen maken tussen joden en Israëliërs…ben het inhoudelijk wel roerend met Teamspirit eens…althans, als hij dus niet alle joden over 1 kam zou scheren en “Israëliërs” zou schrijven ipv “joden” dus…
 
Kritiek op Israël is prima en gezond in een discussie - een discussie waar ik me overigens niet aan waag. Maar dit soort post’s + Joden een ‘schijtvolk’ noemen: antisemitisch en bovenal dom.
Ik denk dat jij ook wel begrijpt dat het hier om Israëli’s gaat, van wie het meerendeel Joods is.
 
Ik denk dat jij ook wel begrijpt dat het hier om Israëli’s gaat, van wie het meerendeel Joods is.
Gaat niet om wat ik begrijp. Er wordt letterlijk gezegd: Joden, bijna even erg als Hitler. Ik weet dat hier een pro-Palestina sentiment heerst (en dat is prima, want daar zijn ook zeker argumenten voor te geven) maar hoe kún je zo’n uitspraak doen? Let niemand op 4 mei op? Hebben we op school gezeten? Weten we dat dit domweg antisemitisch is en niets toevoegt aan een discussie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan