Volgende keer dan maar een natuurkunde professor met een geodriehoek bij de VAR-paal neerzetten?
Nee, dat de mensen achter de VAR over te weinig kennis van o.a. goniometrie beschikken kan ik aanvaarden, zeker daar een dergelijke situatie echt zeer zelden voorkomt waarbij de keren dat dit tot een doelpunt leidt nog veel minder is. Overigens is d'r als je kijkt naar de lichtval geen geo voor nodig.
 
Nee, dat de mensen achter de VAR over te weinig kennis van o.a. goniometrie beschikken kan ik aanvaarden, zeker daar een dergelijke situatie echt zeer zelden voorkomt waarbij de keren dat dit tot een doelpunt leidt nog veel minder is. Overigens is d'r als je kijkt naar de lichtval geen geo voor nodig.
Dat zal vast, maar ik kan mij prima voorstellen dat de VAR-mensen dit niet binnen een minuut zo kan beoordelen en dan dus aangeven dat ze die beslissing niet kunnen nemen om het af te keuren. Het voornaamste verschil in beoordeling zit in de grensrechter, vlagt hij wel of niet voorafgaand. Dit deed hij niet -> dus goal goedgekeurd.

Als de situatie in jullie voordeel was geweest had je er 100% anders over gedacht dan je nu doet.
 
Dat zal vast, maar ik kan mij prima voorstellen dat de VAR-mensen dit niet binnen een minuut zo kan beoordelen en dan dus aangeven dat ze die beslissing niet kunnen nemen om het af te keuren. Het voornaamste verschil in beoordeling zit in de grensrechter, vlagt hij wel of niet voorafgaand. Dit deed hij niet -> dus goal goedgekeurd.

Als de situatie in jullie voordeel was geweest had je er 100% anders over gedacht dan je nu doet.
Begrijpen lezen is een vaardigheid die je niet bezit?
 
ik denk dat heel Nederland , buiten de grachtengordel om dan, steil achterover zou slaan van verbazing als je in die 18 jaar zou kijken hoe vaak dubieuze beslissingen in het voordeel van Ajax en in het nadeel van PSV zijn uitgevallen.
Wanneer middelt alles zich uit? Over 34x34 jaar een keertje?
Ook van de Ajacieden op dit forum komt nooit een reactie als er - meermalen gebeurd hier door verschillende mensen - gevraagd wordt om eens voorbeelden te geven dat PSV er beter vanaf kwam dan Ajax.
De stilte is dan steeds " oorverdovend". :(
Je zou het misschien niet verwachten gezien mijn aanwezigheid op dit forum, maar ik ben niet zoveel met PSV bezig en ik ga al helemaal niet dubieuze beslissingen in het voordeel (of nadeel) van PSV onthouden.

Daarbij snap ik niet zo goed dat je hier nu mee komt, want hier ging mijn punt totaal niet over.
 
"Overigens is d'r als je kijkt naar de lichtval geen geo voor nodig."

Als je oprecht begrip hebt dat de VAR dit op deze manier beoordeeld heeft, dan zou je dat dus niet zeggen.
Nee, geen geo, wel andere kennis die niet op de vereistenlijst van een VAR man staan, volledig begrip dat zij dat met de beperkte beelden niet met zekerheid durven te zeggen.
 
Nee, geen geo, wel andere kennis die niet op de vereistenlijst van een VAR man staan, volledig begrip dat zij dat met de beperkte beelden niet met zekerheid durven te zeggen.
Alright.

Overigens snap ik de frustraties bij veel PSV-ers echt wel. Ik heb zelf dezelfde frustraties gehad bij Ajax in diverse champions league wedstrijden, waarbij het te vaak lijkt dat er in het nadeel beoordeeld wordt door de scheids. Desondanks ben ik er ook van overtuigd, dat als je echt goed bent dit soort situaties nooit de bepalende factor zal zijn in wel/niet winnen of kampioen worden in de long-run.
 
Alright.

Overigens snap ik de frustraties bij veel PSV-ers echt wel. Ik heb zelf dezelfde frustraties gehad bij Ajax in diverse champions league wedstrijden, waarbij het te vaak lijkt dat er in het nadeel beoordeeld wordt door de scheids. Desondanks ben ik er ook van overtuigd, dat als je echt goed bent dit soort situaties nooit de bepalende factor zal zijn in wel/niet winnen of kampioen worden in de long-run.
Mwah, ben ik niet helemaal met je eens.
Je weet nu niet of PSV kampioen zou zijn geworden, maar zo'n penalty bij Feyenoord kan gewoon beslissend zijn. Stel dat dit de laatste minuut in de laatste wedstrijd zou zijn en PSV zou bij winst kampioen worden, dan is het gewoon een bepalende factor.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Volgende keer dan maar een natuurkunde professor met een geodriehoek bij de VAR-paal neerzetten?
Of cameras op de lijn, lijkt mij niet zo'n spannende techniek. Dat voorval met die bal buiten kon ik me nog wel bij voorstellen omdat er niet met zekerheid gezegd kon worden dat de bal buiten was.

Vervolgens nog een belangrijk detail: wij stopten met voetballen omdat we zo nodig bij de scheids moesten janken dat de bal buiten was. Als je al klaagt doe je dat als 't spel stil ligt. Niet te geloven

Blijft wel dat Ajax vaak gematst wordt in wedstrijden waar ze het lastig hebben. Al wil ik niet op de corruptie hypetrain springen dus wat dat betreft houd ik me er buiten
 
Of cameras op de lijn, lijkt mij niet zo'n spannende techniek. Dat voorval met die bal buiten kon ik me nog wel bij voorstellen omdat er niet met zekerheid gezegd kon worden dat de bal buiten was.

Vervolgens nog een belangrijk detail: wij stopten met voetballen omdat we zo nodig bij de scheids moesten janken dat de bal buiten was. Als je al klaagt doe je dat als 't spel stil ligt. Niet te geloven

Blijft wel dat Ajax vaak gematst wordt in wedstrijden waar ze het lastig hebben. Al wil ik niet op de corruptie hypetrain springen dus wat dat betreft houd ik me er buiten
Dit ja, kan je alleen onze spelers zelf aanrekenen.
 
Die bal over de lijn. 99 van de 100 vlaggen daar gewoon, wij hadden helaas een lul. Let er voor de grap maar eens op hoe snel een grensrechter vlagt zodra het ook maar lijkt dat die bal over de lijn is.
 
Die bal over de lijn. 99 van de 100 vlaggen daar gewoon, wij hadden helaas een lul. Let er voor de grap maar eens op hoe snel een grensrechter vlagt zodra het ook maar lijkt dat die bal over de lijn is.
Dat is weer het probleem van de VAR.. We verwachten dat de meest miniscule dingen juist worden beoordeeld. Ook met de beelden was 't niet te zien of de bal buiten was of niet. In ieder geval niet met zekerheid.

Ik pleit nog steeds voor afschaffing VAR óf uitbreiding van technologie. Want nu heb je een middenweg waar je geen flikker aan hebt
 
Dat is weer het probleem van de VAR.. We verwachten dat de meest miniscule dingen juist worden beoordeeld. Ook met de beelden was 't niet te zien of de bal buiten was of niet. In ieder geval niet met zekerheid.

Ik pleit nog steeds voor afschaffing VAR óf uitbreiding van technologie. Want nu heb je een middenweg waar je geen flikker aan hebt

Mwah, als je zag wat er in de Conference League voor blunders waren door het ontbreken van de VAR. Doe mij dan maar die VAR hoor, scheelde ons misschien ook nog wel een extra ronde met dat penalty moment tegen Leicester.
 
Mwah, als je zag wat er in de Conference League voor blunders waren door het ontbreken van de VAR. Doe mij dan maar die VAR hoor, scheelde ons misschien ook nog wel een extra ronde met dat penalty moment tegen Leicester.
Ik moet zeggen dat ik dat wel leuker vond. Hoger tempo en meer beleving. Maar dat kan ook met de VAR, alleen moet er dan iets meer aangepast worden denk ik
 
.
Als je gaat graven vind je echt wel rare situaties hoor. Deze maand nog:

Woedend Willem II checkte goal PSV al in de rust: 'Honderd procent buitenspel'​



Dit terwijl iets vergelijkbaars bij Ajax werd afgekeurd tegen PSV in de bekerfinale.
Je weet dat alleen de nadelige beslissingen worden geteld hé anders komt het niet goed uit.. nuance pfff.. doen we niet aan..
 
We willen allemaal dat VAR perfect is, maar de realiteit is dat het niet zo is en nooit zal zijn.

Als je VAR wel hebt, dan duurt het lang en krijg je alsnog discussie waarom er in sommige situaties niet ingegrepen wordt.

Als je VAR niet hebt, dan krijg je weer van die debiele beslissingen die overduidelijk fout zijn als je de herhaling ziet.
 
We willen allemaal dat VAR perfect is, maar de realiteit is dat het niet zo is en nooit zal zijn.

Als je VAR wel hebt, dan duurt het lang en krijg je alsnog discussie waarom er in sommige situaties niet ingegrepen wordt.

Als je VAR niet hebt, dan krijg je weer van die debiele beslissingen die overduidelijk fout zijn als je de herhaling ziet.
De VAR van nu kan alleen ingezet worden op belangrijke momenten. Aangezien de regels niet 100% duidelijk zijn en afhankelijk bent van de beoordeling van de scheidsrechter lijkt het mij zo eerlijk om een VAR oordeel ook door de scheids te laten doen
 
De VAR van nu kan alleen ingezet worden op belangrijke momenten. Aangezien de regels niet 100% duidelijk zijn en afhankelijk bent van de beoordeling van de scheidsrechter lijkt het mij zo eerlijk om een VAR oordeel ook door de scheids te laten doen
Dat sowieso eens bij penalty-situaties. bij buitenspel zie ik hier minder de noodzaak.
 
We willen allemaal dat VAR perfect is, maar de realiteit is dat het niet zo is en nooit zal zijn.

Als je VAR wel hebt, dan duurt het lang en krijg je alsnog discussie waarom er in sommige situaties niet ingegrepen wordt.

Als je VAR niet hebt, dan krijg je weer van die debiele beslissingen die overduidelijk fout zijn als je de herhaling ziet.
Klopt, en je kunt moeilijk nu nog terug. Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat de VAR soms PSV terecht geholpen heeft. Itt tot sommige anderen hier, denk ik zeker niet dat de VAR bewust wordt aangestuurd om Ajax te laten winnen. Als ik dat zou denken, zou ik alláng gestopt zijn met voetbal kijken. Waarvoor kijk je dan, immers.

Ik denk wel dat sommige beslissingen oneerlijk beïnvloed worden. Serdar lijkt eerst niks te geven, maar nadat de Kuip en de Feyenoord-spelers hierop reageren, lijkt hij ineens het wel te overwegen. Er zijn zeker wel statestieken waaruit blijkt dat - met name in de Kuip - veel beslissingen in het voordeel van de thuisploeg zijn. Dit kan ik ook best snappen, je bent immers slechts mens. Kleinere clubs klagen natuurlijk al jaren dat zij het onderspit delven tegen de grotere clubs. Dat is ook niet veranderd sinds de VAR.

Een vorm van VAR lijkt me een prima uitkomst. Je ontkomt er niet meer aan. Maar het moet gewoon meetbaar zijn. Op deze manier buitenspel bepalen, bijvoorbeeld, lijkt me haalbaar. De snelheid moet er wel meer in komen.

Ik vond overigens die wedstrijdjes in de Conference League een verademing, zo zonder VAR. We werden zeker ook wel eens benadeeld, maar dat kon ik véél makkelijker naast me neerleggen.
 
We willen allemaal dat VAR perfect is, maar de realiteit is dat het niet zo is en nooit zal zijn.

Als je VAR wel hebt, dan duurt het lang en krijg je alsnog discussie waarom er in sommige situaties niet ingegrepen wordt.

Als je VAR niet hebt, dan krijg je weer van die debiele beslissingen die overduidelijk fout zijn als je de herhaling ziet.

tuurlijk gaat var niet alles zien maar we verwachten gewoon dat hij de 100% duidelijke fases die iedereen kan zien ook degene voor hun tv thuis er uit halen.
Denk ik aan penalty voor feyenoord in arena.
annuleren van penalty in feyenoord tegen PSV want was er geen.
Zijn geen twjfelgevallen.

Ik merk ook dat de refs de essentie van fluiten missen je beslissingen kunnen verkopen naar buitenwereld.
bv bal die buiten was in PSV als assistent vlag je hem gewoon maak het je zelf niet moeilijk ajax zou niet geprotesteerd hebben want was twijfelgeval.

Beste oplossing lijkt me dat elke ploeg 2 kansen heeft om var op te roepen ben je fout dan kan je deze niet meer gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan