Internationale Politiek

Inderdaad, als ze het zouden willen hadden ze wel met vlaggetjes langs de kant gestaan om te juichen dat ze eindelijk bevrijd waren van dat westerse regime.
Dit ja, en hoewel op het totaal aantal Russen het aantal demonstranten in Rusland verwaarloosbaar is krijg ik het gevoel dat dit ook wel eens het Waterloo van Poetin kan worden. Weerstand lijkt groter in eigen land en Oekraïne dan hij (danwel zijn adviseurs) had verwacht.
Het gegeven dat onderstaande oproep wordt gedaan


is veelzeggend, Rusland is niet het Rusland van 30 jaar terug, er zijn meer nieuwsbronnen, je kan het volk niet meer makkelijk voorhouden dat jij de held bent die de Oekraïners bevrijd van de nazi's. Overigens ook een vreemd idee bij een land wat een man met Joodse-Roots als leider heeft.
 
Over die hackers. Het zou wel gaaf zijn als de Kremlin site gaat doorlinken naar de Oekraïense regering ofzo.
 
Huh? Oekraine is een soeverein land. Waarom zouden ze in godsnaam bij Rusland willen horen? Ze willen het overduidelijk niet.
Snap het, was meer mijn eigen gedachte. Zal mij niks boeien als ik morgen een Belgisch paspoort heb omdat België Nederland erbij wilt hebben. Ik heb dat nationalistische gevoel niet. Ooit was de aarde nog niet vedeeld. Waarom is Duitsland zowiezo groter dan Nederland. Nee voor mij is het geen bloedvergieten waard. Daarom zal ik een slechte president zijn voor in dit geval de Oekraïne.
 
Hongarije is het enige EU-land wat nog dwars ligt in de SWIFT discussie.
Ik dacht dat Duitsland ook nog niet om was. De minister die eerder zei SWIFT te willen bannen voor Rusland had geen beslissingsrecht dacht ik ergens gelezen te hebben. (op het internet, dan moet het waar zijn toch?)
 
Snap het, was meer mijn eigen gedachte. Zal mij niks boeien als ik morgen een Belgisch paspoort heb omdat België Nederland erbij wilt hebben. Ik heb dat nationalistische gevoel niet. Ooit was de aarde nog niet vedeeld. Waarom is Duitsland zowiezo groter dan Nederland. Nee voor mij is het geen bloedvergieten waard. Daarom zal ik een slechte president zijn voor in dit geval de Oekraïne.
Zou het er ook niet aan liggen welk land dit zou zijn? Duitsland zou al pijnlijker zijn vanwege de geschiedenis. Als er een extreem rechtse regering in België zou zitten zou ik er ook absoluut op tegen zijn.
 
Misschien een idee om een Rusland Oekraïne topic of iets dergelijks aan te maken, aan de andere kant speelt het ook internationaal dus dan is dit weer het juiste topic?
 
Terug
Bovenaan Onderaan