Formule 1

Alles is Max zijn schuld.
Heeft Lewis buikpijn is het Max zijn schuld.
Gaat Lewis zijn vriend/vriendin vreemd is het Max zijn schuld.
Zit er een naad los van Lewis jurk is het max zijn schuld.
Maakt Mercedes een waardeloze pitstop is het Max zijn schuld.

Ik kan geen Mercedes meer zien.
Zou er niet eens mee geassocieerd willen worden.
Daar doe je mijn Taxi Mercedes V- Klasse uit 2019 toch wel mee tekort...;)
 
Alleen rij je daar geen 319 en heb je geen scherpe bochten..
Dat men hier niet bepaald partijdig is als het over max of psv gaat snap ik ook wel :lmao: Bekijk de beelden ff goed en dan ga je zien dat wat RB/Max deden op papier tactisch slim was maar in praktijk zelfs een stempel levensgevaarlijk mag krijgen.

Recht stuk vol gas, Max kreeg de order laat hem voor en voor de zin klaar is gaat die al van zijn gas af terwijl Hamilton er achter zit met vol gas/slipstream. Max is dus dom en heeft dat niet gezien of de locatie van Hamilton onderschat, want hij gaat direct van gas en verminderd snelheid 1.5 seconde en dan schakelt die terug of remt bij waardoor zijn auto ineens direct snelheid verliest. Hamilton zie je met volgas komen en op gegeven moment rijden ze 1.5 seconde zonder gas beide, LW schekelt zelfs rustig terug. LH denkt waarschijnlijk er is iets voorop gebeurt of zijn auto is stuk, maar je verwacht niet dat iemand die snelheid mindert ineens direct nog meer snelheid verliest.

Dit is geen 100km op de snelweg met 2 seconde er tussen, Max heeft hem niet gezien, verkeerd ingeschat of wou ff de snelheid uit hem halen zo dat die afremt en hem inhaalt waardoor hij dan direct achter hem kan aansluiten voor de DRS. Kortom theorie was prima maar de praktijk was gewoon levensgevaarlijk qua uitvoering of gewoon simpel gezegd dom. Hamilton is een kneus maar je kan hem niet kwalijk nemen dat hij geen gedachtes van MAX/RB binnen 0,7 seconde kan lezen wat zij allemaal willen. Hamilton kan je zelfs complimenten geven hier dat hij de situatie goed zag, want hij ging wel van gas af dus reageerde op zijn voorstander, alleen verwacht je niet dat iemand die langzamer rijdt ineens nog direct-langzamer gaat rijden. Was Hamilton vol gas op hem geknald zo dan lag hij nu nog ergens in het woestijn naast de baan.

Samengevat, RB plannetje was slim, uitvoering was dom/levensgevaarlijk waar ze in praktijk + qua straf heel lucky mee weg komen.

Dit dus... niets aan toe te voegen..
 
Verstappen is fucked!


The Stewards, having received a report from the Race Director, summoned (documents 39 & 40)
and heard from the drivers and team representatives, have considered the following matter and
determine the following:
No / Driver 33 - Max Verstappen
Competitor Red Bull Racing Honda
Time 22:19
Session Race
Fact Car 33 braked in a manner which caused a collision with Car 44 in turn 26.
Offence Breach of Article 2 (e) Chapter IV Appendix L of the FIA International Sporting Code.
Decision 10 second time penalty imposed after the race
(10 seconds added to elapsed race time).
2 penalty points (total of 7 for the 12 month period).
Reason The Stewards heard from the driver of Car 33 (Max Verstappen), the driver of car 44
(Lewis Hamilton) and team representative, reviewed the video and telemetry
evidence and determined that the driver of Car 33 was predominantly at fault.
At turn 21 the driver of car 33 was given the instruction to give back a position to car
44 and was told by the team to do so “strategically”. Car 33 slowed significantly at
turn 26. However, it was obvious that neither driver wanted to take the lead prior to
DRS detection line 3.
The driver of Car 33 stated that he was wondering why Car 44 had not overtaken and
the driver of Car 44 stated that, not having been aware at that stage that Car 33 was
giving the position back, was unaware of the reason Car 33 was slowing. In deciding
to penalise the driver of Car 33, the key point for the Stewards was that the driver of
Car 33 then braked suddenly (69 bar) and significantly, resulting in 2.4g deceleration.
Whilst accepting that the driver of Car 44 could have overtaken Car 33 when that car
first slowed, we understand why he (and the driver of Car 33) did not wish to be the
first to cross the DRS.
However, the sudden braking by the driver of Car 33 was determined by the Stewards
to be erratic and hence the predominant cause of the collision and hence the
standard penalty of 10 seconds for this type of incident, is imposed.
Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the
Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and
Chapter 4 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the app
Het meest gekke van dit alles is is dat de telemetrie een ander beeld laat zien blijkbaar (volgens GPBlog die dit van Formule 1 journalist uit Italië hebben), namelijk dat Hamilton pal voor de crash versnelt en dat Verstappen al aan het afremmen was bij het opkomen van het rechte stuk. De stewards spreken zichzelf dus tegen en er hangt dus weer een luchtje aan deze straf. Het loont blijkbaar als je vrienden op de goede plaatsen hebt zoals Hamilton. Überhaupt belachelijk dat Hamilton ook nog zelf zou mogen gaan bepalen waar hij verstappen in zou willen halen. Moet niet gekker worden. 1e kans die geboden wordt en anders gaat het over.
 
De Nederlandse eigenschappen komen weer lelijk bovendrijven. Wij zijn de beste,doen nooit iets fout de ander heeft het gedaan.
tis vrij simpel de Mercedes is nu gewoon sneller en het kampioenschap voor Max gaat in rook op. Max probeert het met tijdrekken,schwalbe en theater om in voetbal termen te blijven te redden wat er te redden valt maar is maar is niet goed te praten.
 
De Nederlandse eigenschappen komen weer lelijk bovendrijven. Wij zijn de beste,doen nooit iets fout de ander heeft het gedaan.
tis vrij simpel de Mercedes is nu gewoon sneller en het kampioenschap voor Max gaat in rook op. Max probeert het met tijdrekken,schwalbe en theater om in voetbal termen te blijven te redden wat er te redden valt maar is maar is niet goed te praten.
'Tikkie' gechargeerd.
 
De Nederlandse eigenschappen komen weer lelijk bovendrijven. Wij zijn de beste,doen nooit iets fout de ander heeft het gedaan.
tis vrij simpel de Mercedes is nu gewoon sneller en het kampioenschap voor Max gaat in rook op. Max probeert het met tijdrekken,schwalbe en theater om in voetbal termen te blijven te redden wat er te redden valt maar is maar is niet goed te praten.
Ik vind niet dat Max aan theater doet zoals Lewis. Hij probeert het maximale uit de auto te halen. Dat is genieten. Ja dan snij je een keer af omdat je de bocht niet haalt. Maar beter geprobeert dan niet.

Vind de hoofdschuldige eigenlijk de FIA. Even los van het gelijk/ongelijk van Max. De FIA creëert eigenlijk gevaarlijker situaties dan ze op te lossen in deze race. Daar mogen ze best kritisch naar kijken.
 
'Tikkie' gechargeerd.
Sport is emotie, en zeker tegen het eind van het seizoen als de beslissingen gaan vallen. Weinig ruimte voor nuance, en dat is op zich ook wel lekker. Ik zit aardig wat op reddit, en daar is het ook niet te hakken momenteel. Prima, liever dat men hier gechargeerd over is, dan over zaken die er écht toe doen.

Overigens gaat mijn verontwaardiging het meest uit naar de FIA, want ik kan Lewis niet veel kwalijk nemen. Hij probeert alles eruit te halen en ook hij zoekt altijd de randjes op - net als Max. En dat is logisch, en dat moet ook, dat maakt de sport leuk. En is alleen jammer dat de FIA het zo onduidelijk maakt. Ik krijg er een VAR achtig gevoel bij.
 
Sport is emotie, en zeker tegen het eind van het seizoen als de beslissingen gaan vallen. Weinig ruimte voor nuance, en dat is op zich ook wel lekker. Ik zit aardig wat op reddit, en daar is het ook niet te hakken momenteel. Prima, liever dat men hier gechargeerd over is, dan over zaken die er écht toe doen.

Overigens gaat mijn verontwaardiging het meest uit naar de FIA, want ik kan Lewis niet veel kwalijk nemen. Hij probeert alles eruit te halen en ook hij zoekt altijd de randjes op - net als Max. En dat is logisch, en dat moet ook, dat maakt de sport leuk. En is alleen jammer dat de FIA het zo onduidelijk maakt. Ik krijg er een VAR achtig gevoel bij.
Ik zit ook veel op Reddit, maar alleen up sub reddits als HCA, Facepalm e.d. Weinig discussies daar. (Y)
 
Nu ben je ook een max hater hier gefeliciteerd, tegen fanboys kan je het nooit opnemen, :lmao:
Als dit incident omgekeerd was zou men roepen dat LH jaar schorsing moet krijgen
Ik ben geen max hater.. ook geen fan trouwens. Het is voor mij net als Nick en Simon. Het is er.. en je moet het er maar mee doen..
 
Ik zit ook veel op Reddit, maar alleen up sub reddits als HCA, Facepalm e.d. Weinig discussies daar. (Y)
Nee ik doelde idd vooral op de F1 gerelateerde subs. Iets positiefs zeggen op /r/formula1 en je krijgt honderden downvotes, maar het omgekeerde is op /r/formuladank. En dan nog zwijgen over de subs van Lewis en Max zelf.
 
Ik vind niet dat Max aan theater doet zoals Lewis. Hij probeert het maximale uit de auto te halen. Dat is genieten. Ja dan snij je een keer af omdat je de bocht niet haalt. Maar beter geprobeert dan niet.

Vind de hoofdschuldige eigenlijk de FIA. Even los van het gelijk/ongelijk van Max. De FIA creëert eigenlijk gevaarlijker situaties dan ze op te lossen in deze race. Daar mogen ze best kritisch naar kijken.
De FIA liep gewoon te klieren, ook met de herstart, eerst contact dat Verstappen 1 plaats terug moet, bij het volgende contact aangeven dat het toch 2 plaatsen betreft etc. etc.
 
De FIA liep gewoon te klieren, ook met de herstart, eerst contact dat Verstappen 1 plaats terug moet, bij het volgende contact aangeven dat het toch 2 plaatsen betreft etc. etc.

Ja 1+1 is toch echt 2. FIA is echt een incompetente bond.
Eerst al stress met gewone start. Had gewoon na die rode vlag ook een rijdende start gedaan . Had veel ellende gescheeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan