Formule 1

Ik ga ze nu ook bewust blokken op de snelweg. Zijn toch altijd al linksrijders. Denk ik..daar komt Lulu aan.
Voor je het weet moet je bij het volgende verkeerslicht een paar plaatsen naar achteren. :cautious:
Of krijg je een drive-through Penalty bij de volgende parkeerplaats of moet je 10 seconden wachten voor je mag tanken bij het tankstation. :geek: ;)
 
Dus Verstappen moet Hamilton voorbij laten gaan:
Verstappen houdt in, rijdt langzamer, Hamilton rijdt er gewoon vol op. Verstappen krijgt 5 seconden penalty.
Even later laat Verstappen Hamilton als nog voorbij. Verstappen krijgt weer 5 seconden terwijl hij om dat te voorkomen Hamilton voorbij liet.

Hamilton is gewoon dom. Als op een snelweg de auto voor je steeds langzamer begint te rijden, ga je toch ook van baan wisselen, en niet er recht op in rijden?
Hamilton deed daar alsof hij dom was; dat kan hij heel goed. Huichelarij en achterbaksheid heeft hij tot een kunst verheven. Het zou me niet eens verbazen als hij' per ongeluk express' tegen Verstappen was aangereden met de stiekeme bedoeling om de band van Max lek te prikken (afweging doorrijden met kapotte voorvleugel en deze vervangen in de pit terwijl Verstappen dan een ronde met een lekke band had moeten maken, wat hem enorm veel meer tijd had gekost dan rijden met een kapotte voorvleugel), en daarna Max de schuld te geven en zijn rattenhandjes te wassen in onschuld. Naar de buitenwereld is hij altijd heel kalm en beheerst, maar je ziet overduidelijk dat er zich binnenin het tegenovergestelde afspeelt. Dat doet hij natuurlijk wel slim, want het gros tuimt er duidelijk zo in. Het is ook niet zo moeilijk met Verstappen als tegenpool; die beheerst dat aspect (gelukkig) totaal niet, en is gewoon zichzelf, rechtdoorzee en maakt in tegenstelling tot Hamilton van zijn hart geen moordkuil. De sukkels die in Hamilton trappen kunnen makkelijk overtuigd worden dat Verstappen de boosdoener is.
 

Team Verstappen haalt uit naar Mercedes en wil alsnog straf voor Hamilton

link

Red Bull Racing is kwaad en legt zich niet neer bij de uitslag van de door Lewis Hamilton gewonnen Grand Prix van Saoedi-Arabië. Het Formule 1-team van Max Verstappen verzamelt bewijs om de Nederlander vrij te pleiten en betoogt dat juist de Brit van Mercedes een straf moet krijgen.

Het spel is op de wagen. :fb: Laat de FIA maar kleur bekennen. :cautious:
 

Team Verstappen haalt uit naar Mercedes en wil alsnog straf voor Hamilton

link

Red Bull Racing is kwaad en legt zich niet neer bij de uitslag van de door Lewis Hamilton gewonnen Grand Prix van Saoedi-Arabië. Het Formule 1-team van Max Verstappen verzamelt bewijs om de Nederlander vrij te pleiten en betoogt dat juist de Brit van Mercedes een straf moet krijgen.

Het spel is op de wagen. Laat de FIA maar kleur bekennen.
Ach, glas plas was...
 

Team Verstappen haalt uit naar Mercedes en wil alsnog straf voor Hamilton

link

Red Bull Racing is kwaad en legt zich niet neer bij de uitslag van de door Lewis Hamilton gewonnen Grand Prix van Saoedi-Arabië. Het Formule 1-team van Max Verstappen verzamelt bewijs om de Nederlander vrij te pleiten en betoogt dat juist de Brit van Mercedes een straf moet krijgen.

Het spel is op de wagen. :fb: Laat de FIA maar kleur bekennen. :cautious:
Ik ben benieuwd. Meestal leidt dit tot niets.
 
Ik ben benieuwd. Meestal leidt dit tot niets.
Dan is het al in de voorbereiding naar de volgende race. Hamilton hoeft maar iets fout te doen in de trainingen of kwalificatie en de FIA kan niet meer om een straf heen voor Hamilton.
Een strafpunt erbij op de licentie voor Hamilton levert hem een gridstraf op van 10 plaatsen. Dat kan beslissend zijn voor het WK.
 
Dan is het al in de voorbereiding naar de volgende race. Hamilton hoeft maar iets fout te doen in de trainingen of kwalificatie en de FIA kan niet meer om een straf heen voor Hamilton.
Een strafpunt erbij op de licentie voor Hamilton levert hem een gridstraf op van 10 plaatsen. Dat kan beslissend zijn voor het WK.
Een gridstraf haalt totaal niks uit. Binnen 10 ronden rijdt Hamilton weer voorin.
 
Een gridstraf haalt totaal niks uit. Binnen 10 ronden rijdt Hamilton weer voorin.
Maar dan is Verstappen vanaf pole position of vanaf plek 2 al een heel stuk van hem weg gereden. Als Hamilton dan nog wereldkampioen wil worden zal hij Max Verstappen eerst bij moeten halen en dan ook nog er voorbij. Dat wordt dan een lastig verhaal voor Hamilton.
En Perez kan eindelijk zijn waarde bewijzen voor Red Bull Racing door een extra buffer te zijn.
 
Ik vind niet dat Max aan theater doet zoals Lewis. Hij probeert het maximale uit de auto te halen. Dat is genieten. Ja dan snij je een keer af omdat je de bocht niet haalt. Maar beter geprobeert dan niet.

Vind de hoofdschuldige eigenlijk de FIA. Even los van het gelijk/ongelijk van Max. De FIA creëert eigenlijk gevaarlijker situaties dan ze op te lossen in deze race. Daar mogen ze best kritisch naar kijken.
Het ontbreekt gewoon volledig aan consequent optreden en straffen. Daardoor loopt alles uit de hand. Maar van mij mogen ze zo racen elke keer. Ze krijgen niet voor niks tientallen miljoenen per jaar. Het is een gevaarlijke sport en geen kantoorbaan. gedraag je daarnaar zou ik zeggen en lig niet steeds te janken zoals Hamilton en Mercedes omdat je er dit jaar eens een keer echt voor moet rijden.
 
Ik snap best dat mensen het liefst geen regels zien en harde gevechten, maar het moet natuurlijk wel veilig blijven. Dus het blijft een lastige afweging.
 
Ik snap best dat mensen het liefst geen regels zien en harde gevechten, maar het moet natuurlijk wel veilig blijven. Dus het blijft een lastige afweging.
Autosport / racerij is per definitie niet veilig. Het is natuurlijk mooi en goed dat er zulke sterke cockpits gemaakt worden en dat de coureurs goed beschermd in de auto zitten, maar ik vind dat het argument 'veiligheid' te vaak wordt gebruikt om een discussie plat te slaan (of mooie gevechten in de weg staan).
 
Maar dan is Verstappen vanaf pole position of vanaf plek 2 al een heel stuk van hem weg gereden. Als Hamilton dan nog wereldkampioen wil worden zal hij Max Verstappen eerst bij moeten halen en dan ook nog er voorbij. Dat wordt dan een lastig verhaal voor Hamilton.
En Perez kan eindelijk zijn waarde bewijzen voor Red Bull Racing door een extra buffer te zijn.
Dan moet Perez niet weer uitvallen natuurlijk.
 

EDDIE JORDAN | Hamilton vs Verstappen championship battle goes right to the wire | Formula 1 on OTB​

 
Terug
Bovenaan Onderaan