Beleggen & Investeren

Dat doe ik toch niet? Alleen als ze beleggen met het geld wat eigenlijk hun gewone financiële buffer zou moeten zijn.
Excuses. Heb het bericht aangepast. Moest zijn mensen die zoals zegt beleggen.

Dus mensen die een extraatje gebruiken en weten dit kunnen te verliezen zonder daar consequenties van te ondervinden.
 
Wie was dat ook maar weer hier die geen inflatie zag? De inflatie hier en wereldwijd rijst de pan uit. 6.2% in Amerika vandaag naar buiten gekomen. Shit is gonna hit the fan? Door de mogelijk blijvend (centrale banken ontkennen dat het persistent is maar een een-tweetje inflatie/loonstijgingen is erg waarschijnlijk) stijgende inflatie moeten centrale banken de rentes verhogen. Maar eigenlijk kan dat niet omdat de westerse landen zich zo massaal in de schulden hebben gestoken de afgelopen 30 jaar. Dilemma...
Wordt de burger (alweer) de klos door de rentes laag en de inflatie dus hoog te houden? Of pakken centrale banken eindelijk eens door met als gevolg dat de schuldeneconomieen enorme bedragen moeten gaan betalen over hun schulden. Ik gok op het eerste.
 
Wie was dat ook maar weer hier die geen inflatie zag? De inflatie hier en wereldwijd rijst de pan uit. 6.2% in Amerika vandaag naar buiten gekomen. Shit is gonna hit the fan? Door de mogelijk blijvend (centrale banken ontkennen dat het persistent is maar een een-tweetje inflatie/loonstijgingen is erg waarschijnlijk) stijgende inflatie moeten centrale banken de rentes verhogen. Maar eigenlijk kan dat niet omdat de westerse landen zich zo massaal in de schulden hebben gestoken de afgelopen 30 jaar. Dilemma...
Wordt de burger (alweer) de klos door de rentes laag en de inflatie dus hoog te houden? Of pakken centrale banken eindelijk eens door met als gevolg dat de schuldeneconomieen enorme bedragen moeten gaan betalen over hun schulden. Ik gok op het eerste.
Financiele markten zijn junkies en lage rentes zijn drugs, niemand wil verantwoordelijk zijn voor zijn voor de afkickverschijnselen. Een rentestijging ligt moeilijk, laat staan een stijging die passend is bij de huidige inflatiecijfers. Niettemin is die 6,2% extra reden om aandelen van banken/verzekeraars aan te houden.
 
Om nog even terug te komen op de vrienden van de GME saga. Ik heb destijds een leuk centje verdiend en vervolgens 1 aangehouden in afwachting van de bejubelde short squeeze. Die laatste ook vrij snel verkocht want ik had er geen zin meer zoveel tijd in te steken en vervolgens alle subs vermeden. Je wil tenslotte gewoon blij zijn met je winst en niet meer terug kijken. Kan altijd beter. Helaas blijft Reddit je berichten pushen en zonder account kun je niks blokkeren. Dus poosje terug toch in de verleiding gebracht en weer eens op één van de subs gekeken. Dat heeft echt QAnon proporties aangenomen. Met bizarre uitschieters en dat zal ik niet als gemiddelde nemen, maar man man man..
 
Nog mensen die in ETF's zitten? Ik zit er naar te kijken en het klinkt zeer interessant ook, via de Giro helemaal zonder trasacties
 
Beetje respect voor de 2na mooiste club van NL :rolleyes:
( sinds hun docu mag ik ze gewoon zwaar )
Nul respect voor Feyenoord. Dat hebben ze jaren geleden vergooid door PSV'ers dood te wensen omdat we 'steun' zouden hebben gekregen van de gemeente. Je weet wel, toen we eigen grond verkochten.
Vervolgens zijn gaan ze zelf met de gemeente om de tafel om een heel stadion los te peuteren. In goed Rotterdams; "Pleurt op, met je club."
 
Nog mensen die in ETF's zitten? Ik zit er naar te kijken en het klinkt zeer interessant ook, via de Giro helemaal zonder trasacties
Ik zit voor 50% in individuele aandelen en 50% in ETF's. ETF's is een ideale manier om tegen lage kosten een grote spreiding te krijgen. Maar het kost enorm veel tijd om je ETF's uit te kiezen. Daar moet je goed over nadenken. Dat niet iets wat je even in een uurtje doet.
 
Nul respect voor Feyenoord. Dat hebben ze jaren geleden vergooid door PSV'ers dood te wensen omdat we 'steun' zouden hebben gekregen van de gemeente. Je weet wel, toen we eigen grond verkochten.

Neem aan dat je doelt op doorgesnoven debielen, die je bij elke club hebt, niet dat de Feyenoord directie dat als officieel statement naar buiten gebracht heeft.
Ik zit voor 50% in individuele aandelen en 50% in ETF's. ETF's is een ideale manier om tegen lage kosten een grote spreiding te krijgen. Maar het kost enorm veel tijd om je ETF's uit te kiezen. Daar moet je goed over nadenken. Dat niet iets wat je even in een uurtje doet.

Ja ik google me al suf, interessant wel om te beginnen met 5k en dan beetje aankijken.
 
Speltip 1: vraag mij wat ik met aandelen doe. Alles (en veel had ik niet, maar toch) wat ik verkocht heb de afgelopen 2 jaren, is momenteel ruimschoots hoger. 200-600%. Zodra je weet dat ik ga verkopen, kun je dat aandeel gaan inkopen: succes verzekerd.

Je kunt dus wel stellen dat alles wat ik aandeeltechnisch aanraak, verandert in koper (zink, blik).
 
Ik zit voor 50% in individuele aandelen en 50% in ETF's. ETF's is een ideale manier om tegen lage kosten een grote spreiding te krijgen. Maar het kost enorm veel tijd om je ETF's uit te kiezen. Daar moet je goed over nadenken. Dat niet iets wat je even in een uurtje doet.

Tips waar je het beste kunt zoeken naar info?
 
Tips waar je het beste kunt zoeken naar info?
Ik geloof dat Morningstar een behoorlijke autoriteit is op ETF gebied. Maar een betere methode is om voor jezelf te beslissen wat voor soort ETF's je wilt. Een die indexen trackt zoals AEX, S&P, STOXX50 enzovoorts. Of wil je meer een thema etf, bijvoorbeeld Electrisch rijden, cybersecurity, schoon water, bedenk de thema's waarvan je denkt dat die het goed gaan doen de komende jaren. Of beleg je liever in een land of regio. Grondstoffen misschien? En zoja, welke. En zo zijn er nog veel meer mogelijkheden. Enzovoorts. ALs je dat eenmaal besloten hebt, kan je daarna gericht op zoek naar de bijpassende ETF's.
Zoals ik al zei, dit is niet iets van beslissen in een uurtje.
 
Mijn interesse komt steeds keer op keer uit op ETF's die de S&P500 volgen, alleen daar heb je ook weer 938 van
 
Terug
Bovenaan Onderaan