Willem II - PSV | Zaterdag 25 september | Eindstand: 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Tja. Onterecht winnen deden wij woensdag nog. Tegen de beste tegenstander tot nu toe. En we verliezen van de slechtste tot nu toe. Trainers lullen altijd uit hun nek. Zeker zolang journalisten geen scherpe vragen stellen.
Slechtste tot nu toe heeft Schmidt niet gezegd.
Of begrijp ik je post verkeerd?
 
Fred 'ik heb slechts 1 emotie en bijbehorend gelaatsuitdruk' Grim. :braak:

Ik vind het een enorme eikel met een foeilelijk accent. Dat laatste neem ik m dan weer niet direct kwalijk, maar foeilelijk is t wel, dus gewoon terecht om te noemen (Y)

Maar ok, zn ploegen spelen meestal boven verwachting. Dat dan weer wel.

Maar gister had ie gewoon puur geluk. WII was in feite nergens.
Van het attractieve spel was niks te zien gisteren, de hele aanval werd geneutraliseerd en t middenveld had niks te vertellen. En daar had hij geen antwoord op.

Heb de interviews niet gezien, maar ik stel me zo voor dat Fredje met t gezicht van n oorwurm (enige gezicht dat ie heeft) heeft staan te verkondigen dat "ie heel trots is op zn ploeg".
Dat is jouw woede en dat komt door PSV en niet door Fred Grim… Dat hij verdedigend speelt tegen ons en niet naïef gaat lopen doen is zijn goed recht. Het salaris van Götze en Zahavi bij elkaar is hoger dan het salaris van heel Willem II bij elkaar. Tegen andere tegenstanders speelt hij wel degelijk attractief voetbal met de minste middelen. Hij heeft laten zien iig wel een plan B te hebben… We waren misschien beter maar dit elftal blaft wel maar bijt eigenlijk nooit. Tot aan de blunder van Drommel stond het nog 1-1, maar dat vergeet iedereen.. Men komt met allebei statistieken over balbezit en mogelijkheden van PSV. Maar mag dat even, tegen Willem II???
Hier kon je op wachten na het zogenaamd effectieve spel tegen AZ ( wij mogen dat wel als topclub maar Willem II blijkbaar niet..) en het spel tegen Feyenoord maar ook “het beste elftal van de Eredivisie” GAE.
Dit elftal, de technische staf plus de verantwoordelijke trainer, JdJ en Gerbrands moeten zich schamen voor het reduceren van PSV tot een soort tweede Feyenoord en AZ waar we blij moeten zijn met de 2e (as dat nog binnen bereik is..) plek en bij het mislopen van de CL, met kut EL! Een volledige renovatie van boven naar beneden is de enige wat PSV nog kan redden. Indien dat gebeurt, dan kan ik het nog opbrengen om een paar jaar te wachten op de prijzen maar tot die tijd zeg ik: weg er mee, met die hele organisatie en dit amateurisme.
 
Wat mij enorm tegenstaat van onze club is de reflex dat het ‘ongelukkig’ en ‘pech’ zou zijn, ondersteund met een hoop … ahum … data en statistiek.

Misschien gaat dat op voor gisteren - ik denk het niet, want zo goed waren we nou weer niet, al hadden we veel de bal - maar zeker niet voor de wedstrijden daarvoor (Stichwort: GAE of AZ) of vorig jaar

Het voetbal is niet goed, dat was het vorig jaar het hele seizoen niet en bijvoorbeeld ook niet tegen Benfica thuis in augustus.

Als de club nu nog in de ontkenningsfase zit dat het slecht is wat we op de mat leggen, dan gaat het lang duren voordat we de oorzaken gaan aanpakken
 
Laatst bewerkt:
Wat mij enorm tegenstaat van onze club is de reflex dat het ‘ongelukkig’ en ‘pech’ zou zijn, ondersteund met een hoop … ahum … data en statistiek.
Dus iemand zet een mening bij met bewijs? Lijkt me alleen maar sterk.
Misschien gaat dat op voor gisteren - ik denk het niet, want zo goed waren we nou weer niet, al hadden we veel de bal - maar zeker niet voor de wedstrijden daarvoor (Stichwort: GAE of AZ) of vorig jaar
Volgensmij ontkennen met data ook niet dat het spel goed was tegen az en GAE. Hoewel az wel gewoon verdiend gewonnen.
Het voetbal is niet goed, dat was het vorig jaar het hele seizoen niet en bijvoorbeeld ook niet tegen Benfica thuis in augustus.
Het voetbal is zeker nog te wisselvallig en te grillig. Ook zeker de eindfase is erg matig.
Als de club nu nog in de ontkenningsfase zit dat het slecht is wat we op de mat leggen, dan gaat
het lang duren voordat we de oorzaken gaan aanpakken
Dat is lastig idd. De wissel sangare in het spel hielp al een hoop. Hopelijk kunnen we snel de andere posities op orde brengen zodat we nog meedoen. Maar eens dat het nu eerder lijkt op een rot seizoen dan een top seizoen.

Maar alles kan nog.
 
Het salaris van Götze en Zahavi bij elkaar is hoger dan het salaris van heel Willem II bij elkaar.

Een volledige renovatie van boven naar beneden is de enige wat PSV nog kan redden. Indien dat gebeurt, dan kan ik het nog opbrengen om een paar jaar te wachten op de prijzen maar tot die tijd zeg ik: weg er mee, met die hele organisatie en dit amateurisme.
De CL inkomsten die Ajax de afgelopen drie jaar in de schoot geworpen kreeg zijn hoger dan de hele begroting van PSV bij elkaar.

Het is niet fair om PSV te verwijten dat het grote geld dat het "Unfair Financial Play van de UEFA bij een paar clubs in Europa heeft
neergegooid, het voetbal nu ook in ons land totaal heeft verziekt.

Dat wordt alleen maar erger de komende jaren.

Ondertussen doet dit alles veel pijn. Dat er onzinnig op directie, staf en spelers van onze club wordt ingehakt mag begrijpelijk zijn uit teleurstelling,
maar lost helaas niets op.

Wie het meeste geld heeft, heeft de meeste macht en invloed. Het competitie element is verdwenen. Het speelveld oneerlijk.
Daaraan gaat het voetbal kapot. Ook in onze Eredivisie.
 
Geld speelt zeker een grote rol in het voetbal, maar daar kan PSV weinig aan doen. Het geld-argument lijken we overigens vooral te gebruiken in een vergelijking met Ajax

AZ doet het vaak heel goed met een fors kleinere begroting.

Of, als je op dit moment zou mogen kiezen tussen

Drommel, Ramalho, Obispo
vs
Bijlow, Trauner, Senesi?

Zeg het maar

Het zijn oude koeien, maar een groot deel van ons geld hebben we totaal verkeerd besteed. Die verkeerde keuzes, en de achterliggende oorzaken, daar kunnen we wel iets aan doen.
 
Laatst bewerkt:
De CL inkomsten die Ajax de afgelopen drie jaar in de schoot geworpen kreeg zijn hoger dan de hele begroting van PSV bij elkaar.

Het is niet fair om PSV te verwijten dat het grote geld dat het "Unfair Financial Play van de UEFA bij een paar clubs in Europa heeft
neergegooid, het voetbal nu ook in ons land totaal heeft verziekt.

Dat wordt alleen maar erger de komende jaren.

Ondertussen doet dit alles veel pijn. Dat er onzinnig op directie, staf en spelers van onze club wordt ingehakt mag begrijpelijk zijn uit teleurstelling,
maar lost helaas niets op.

Wie het meeste geld heeft, heeft de meeste macht en invloed. Het competitie element is verdwenen. Het speelveld oneerlijk.
Daaraan gaat het voetbal kapot. Ook in onze Eredivisie.
Het grote geld van Ajax betekent toch niet dat wij al jaren in uitwedstrijden tegen vrijwel iedere club punten moeten verspelen? Dat ligt echt bij PSV. Op basis van geld zou PSV structureel the best of the rest moeten zijn. Maar zelfs dat is niet het geval.
Voor alle statistiek-liefhebbers, zijn er ook cijfers van de aankopen van JDJ? Van wat ze gekost hebben en opgeleverd? Van wat onze scouting oplevert? Qua opleiding doen we het redelijk. Komen best wat talenten door. Qua scouting hebben we even een jasje uitgedaan. Het is echt geen hogere wiskunde om te kopen wat je zelf niet of te weinig hebt.
 
De CL inkomsten die Ajax de afgelopen drie jaar in de schoot geworpen kreeg zijn hoger dan de hele begroting van PSV bij elkaar.

Het is niet fair om PSV te verwijten dat het grote geld dat het "Unfair Financial Play van de UEFA bij een paar clubs in Europa heeft
neergegooid, het voetbal nu ook in ons land totaal heeft verziekt.

Dat wordt alleen maar erger de komende jaren.

Ondertussen doet dit alles veel pijn. Dat er onzinnig op directie, staf en spelers van onze club wordt ingehakt mag begrijpelijk zijn uit teleurstelling,
maar lost helaas niets op.

Wie het meeste geld heeft, heeft de meeste macht en invloed. Het competitie element is verdwenen. Het speelveld oneerlijk.
Daaraan gaat het voetbal kapot.
Je doet alsof Ajax iets doet wat niet mag of dat ze voor niets dat geld kregen: dat is gewoon de regel. En als PSV kampioen was geworden, dan hadden wij dat gehad maar ik begrijp dat je de UEFA dan niets meer kwalijk had genomen?..
En verder zeg ik al jaren dat het Ons kent ons binnen PSV, het weg bezuinigen van het scoutingsapparaat, het aanstellen van JdJ als TD door Gerbrands en met geld smijten door JDJ met de aankopen als Baumgartl en Bruma enz., de weg naar een 2e Feyenoord van de Eredivisie vrij heeft gemaakt voor PSV. We hebben dus wel degelijk geld gehad maar we hebben zitten smijten met dat geld.
Deze trainer is maar een onderdeel van dit chaotische geheel. Dat hij zijn netwerk moest gebruiken omdat JdJ negens een netwerk heeft en PSV geen scouts meer heeft in Zuid en Midden Amerika, is niet de schuld van Schmid. Dat is de schuld van een organisatie zonder een eigen visie en eigen netwerk. Dat Schmidt al sinds twee seizoenen een elftal heeft die niet fit wordt en een groep spelers die geen 90 minuten kunnen spelen, is echter wel zijn eigen schuld en die van zijn medische staf met hun zogenaamde data. Dat hij in al die wedstrijden vanaf vorig seizoen maar pakweg 8 wedstrijden kan noemen waarin PSV goed speelde, is een grote teken aan de wand bij een topclub. En als we dat niet meer zijn, dan moet men ook hier op dit forum, maar duidelijk aangeven dat we dat niet meer zijn. Dan stop ik sowieso met mijn verwachtingen en ga ik niets meer zeggen als Schmidt Ajax er bij haalt om zijn eigen falen te camoufleren.
PSV is ziek en dat is niet alleen onder Schmidt, dat is al een aantal jaren zo. Schmidt heeft deze chaos alleen maar groter gemaakt maar meer ook niet.
 
Dat is jouw woede en dat komt door PSV en niet door Fred Grim… Dat hij verdedigend speelt tegen ons en niet naïef gaat lopen doen is zijn goed recht. Het salaris van Götze en Zahavi bij elkaar is hoger dan het salaris van heel Willem II bij elkaar. Tegen andere tegenstanders speelt hij wel degelijk attractief voetbal met de minste middelen. Hij heeft laten zien iig wel een plan B te hebben… We waren misschien beter maar dit elftal blaft wel maar bijt eigenlijk nooit. Tot aan de blunder van Drommel stond het nog 1-1, maar dat vergeet iedereen.. Men komt met allebei statistieken over balbezit en mogelijkheden van PSV. Maar mag dat even, tegen Willem II???
Hier kon je op wachten na het zogenaamd effectieve spel tegen AZ ( wij mogen dat wel als topclub maar Willem II blijkbaar niet..) en het spel tegen Feyenoord maar ook “het beste elftal van de Eredivisie” GAE.
Dit elftal, de technische staf plus de verantwoordelijke trainer, JdJ en Gerbrands moeten zich schamen voor het reduceren van PSV tot een soort tweede Feyenoord en AZ waar we blij moeten zijn met de 2e (as dat nog binnen bereik is..) plek en bij het mislopen van de CL, met kut EL! Een volledige renovatie van boven naar beneden is de enige wat PSV nog kan redden. Indien dat gebeurt, dan kan ik het nog opbrengen om een paar jaar te wachten op de prijzen maar tot die tijd zeg ik: weg er mee, met die hele organisatie en dit amateurisme.

Nee, mn anti-Grim opvatting komt niet door gisteren.
Heeft denk ik te maken met dat ie in n interview na een wedstrijd tegen PSV allemaal zat te miepen over PSV en MvB in t bijzonder.
Zure vent die nooit kan lachen.

Als PSV een tegenstander in de tang heeft, dan is t dat die tegenstander verdedigend speelt en noem je dat hun plan B. Kan daar weinig mee. Voor mij blijft t feit dat WII niks te zeggen had deze wedstrijd.

De eindconclusie dat de hele organisatie wel eens op schop mag is wél een conclusie waar ook ik me steeds meer in kan vinden. Of er moet heel snel ineens crescendo gaan, maar dat lijkt er niet in te zitten.
 
Het verschil op dit moment met Feyenoord is onze reactie in de media waarin we zogenaamd samen winnen en samen verliezen en Drommel in de armen sluiten na zijn geblunder en dat Til na de 5-3 winst boos is dat het nooit zover mag komen. Psychologie van de koude grond, maar het illustreert wel enigszins hoe het zit.
 
Nee, mn anti-Grim opvatting komt niet door gisteren.
Heeft denk ik te maken met dat ie in n interview na een wedstrijd tegen PSV allemaal zat te miepen over PSV en MvB in t bijzonder.
Zure vent die nooit kan lachen.

Als PSV een tegenstander in de tang heeft, dan is t dat die tegenstander verdedigend speelt en noem je dat hun plan B. Kan daar weinig mee. Voor mij blijft t feit dat WII niks te zeggen had deze wedstrijd.

De eindconclusie dat de hele organisatie wel eens op schop mag is wél een conclusie waar ook ik me steeds meer in kan vinden. Of er moet heel snel ineens crescendo gaan, maar dat lijkt er niet in te zitten.
PSV blaft, denkt de wedstrijd onder controle te hebben, maar bijt niet. Dan is het vaak wachten tot de tegenstander voelt dat er wat te halen valt. Sommige tegenstanders voelen dat voor de wedstrijd al. De rest merkt dat gaandeweg.
 
Weet je wat zou helpen? Als zo’n Götze in de media roept: Tja, we hebben gewoon een hoop bagger in onze selectie. Dan dondert het even, maar dat lucht ook op. Nu blijft het doorsukkelen. Niemand grijpt in, niemand durft man en paard te noemen. Dat is geen topsport. Topsport is juist keihard zijn bij fouten. En daar beter van worden. Wie daar niet tegen kan, moet lekker bij Helmond Sport gaan ballen.
 
1 troost, Ajax gaat ook zeker nog punten laten liggen want kwalitatief is het nou ook weer niet denderend allemaal.

Haha wauw.. ik was chago maar dit maakt mijn dag wel goed 😂😂😂

Maar je hebt gelijk, ajaks gaat ook punten morsen, alleen wij veel meer. Ajaks is niet denderend, maar dat wij los zand zijn negeren we ff.. Ook dat hun Kampioen zijn straks vroeg in 2022.

Hoe doet ajaks het in Europa ? Of met doelsaldo hier.. niet gekeken maar vast ook ruk natuurlijk 😂 ik bewonder echt fans die 0% realisme hebben, heerlijk zorgeloos 😂
 
Je doet alsof Ajax iets doet wat niet mag of dat ze voor niets dat geld kregen: dat is gewoon de regel. En als PSV kampioen was geworden, dan hadden wij dat gehad maar ik begrijp dat je de UEFA dan niets meer kwalijk had genomen?..
Nee hoor, als PSV kampioen was geworden, zou ik exact hetzelfde hebben gevonden en gezegd over de manier
waarop de UEFA , de machtigen en invloedrijken steunend, met het schijnheilige financial fair play en de idiote verdeling
van CL deelnemers en CL geld het competitie element en DUS het voetbal totaal heeft verziekt.

Het enige verschil zou zijn dat ik het dan minder pijnlijk zou vinden als PSV supporter. Maar de situatie blijft absurd.
Al voór het seizoen begint weet je in de meeste landen - zelfs in een grote Bundesliga -wie er kampioen gaat worden
en dat er 17 clubs een jaar lang voor de kat z'n k*t of hooguit een troostprijsje moeten spelen.

Dat er bij PSV beslist het een en ander verbeterd dient te worden ben ik met je eens. Maar zelfs een Hiddink zou nu niet
meer hetzelfde kunnen presteren als begin deze eeuw tenzij PSV een veel groter budget krijgt dan Ajax.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan