PSV - Feyenoord | Zondag 19 september | Eindstand: 0-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
Hahah grappig voor de kerst zijn we uitgespeeld voor de prijzen natuurlijk in theorie niet maar 10 punten achter op Ajax is met de kerst een feit. En de Beker krijgen we een kletser omdat Roger het 2e inzet. Wat een slechte jaren beleven we als PSV supporter. doen voor spek en bonen mee.
Even niet teveel op de zaken vooruitlopen. Als Schmidt het zo goed denkt te zien leert ie hiervan en zien we tegen een volgende lastige tegenstander geen idioot wisselbeleid. En begint ie wel met Madueke..
 
Vind dit anders. Slot is zowel met az als Feyenoord als underdog de potjes ingegaan.. bij psv word je terecht meteen geslacht als je niet presteert. Had slot verloren vandaag dan was er niets aan de hand geweest voor m..
Schmidt praat PSV ook voortdurend de underdogpositie aan. Vooralsnog weet inmiddels bijna iedere simpele ziel wel hoe je de tactiek van Schmidt moet bestrijden, en Schmidt heeft er geen antwoord op. De radeloosheid van die eenzijdige tactiek vertaalt zich naar de spelers op het veld, getuige het kip-zonder-kop gebeuren waar ik 45 minuten vol ergernis naar heb zitten kijken totdat ik de 0-2 vernam en er genoeg van had.
Laat dan de beste spelers een hele wedstrijd spelen.
Dat gelul over niet fitte spelers en "het seizoen is nog lang" ben ik zat. "Ze moeten rust hebben." :maniac:
Ze moeten 2 x 90 minuten per week echt werken. Daar kun je niet zo moe van zijn.
Dat deed hij vorig seizoen ook al, en ook toen zette dat helemaal geen zoden aan de dijk qua fitheid; sterker nog, spelers waren minder fit dan die van de tegenstander, waarschijnlijk omdat ze niks meer gewend waren vanwege dat zogenaamde fitheid geneuzel van Schmidt. Plus hij bleef het consequent doen, ook in de wedstrijden waar het er om ging; de wedstrijden waar je dat hele fitheid gebeuren eigenlijk voor zou moeten gebruiken.
 
Ongezouten ik kijk de persconferenties eigenlijk nooit. Maar als ie dat doet klopt er iets niet. Met deze selectie ben je op twee potjes na (kuip en arena) geen favoriet. Thats all..
 
Dit is echt een schandvlek voor onze mooie club.
Reden genoeg om in de nacht te posten.

Deze past in het rijtje 2-6 nederlagen tegen Vitesse en Twente.
Maar:
Bij Twente was de verzachtende omstandigheid dat Twente toen echt top was.

En bij Vitesse was het PSV van Cocu nog heel jong en druistig.

Nu zijn er eigenlijk geen eens verzachtende omstandigheden. Feijenoord is een armlastige subtopper, feitelijk.

In mijn optiek is een direct ontslag van Schmidt eigenlijk een logisch gevolg.

Maar ja, na al die spelers die we hebben gekocht op zijn advies gaat dat dus nooit gebeuren. Mwene, Ramalho, Zahavi, Gotze en Max hadden hier nooit gespeeld als we een andere trainer hadden. Schmidt heeft te vaak op de stoel van JdJ gezeten en is Nu niet makkelijk meer weg te denken/ krijgen.

Dus we modderen voort.

Of ben ik nu te kritisch en komt het nog goed?
Pffff. Eerst zien dan geloven.
 
Net de samenvatting bekeken. Misschien had Gakpo wel een penalty mogen hebben. Maar ging eigenlijk ook misschien iets te makkelijk naar de grond. Als ik een PSV fan zou zijn dan zou ik mij voornamelijk over de verdediging zorgen maken. Voor zover ik gelezen heb zijn de meesten hier dat ook.

Vooral bij de 0-1 stond Toornstra niet zo’n heel beetje vrij. Tactisch had Feyenoord het gewoon goed voor elkaar. Wat mij vooral opviel, nogmaals gebaseerd op de samenvatting, is dat de Feyenoorders gewoon feller waren op de momenten wanneer dat nodig was.

De Gakpo wissel was rond uit dom. Die zou ik altijd laten staan. Hoeveel moet hij kosten? 😁
 
Even niet teveel op de zaken vooruitlopen. Als Schmidt het zo goed denkt te zien leert ie hiervan en zien we tegen een volgende lastige tegenstander geen idioot wisselbeleid. En begint ie wel met Madueke..
Ook met Madueke scoorden we niet en kregen nog twee goals tegen gister. Het probleem ligt op andere posities. Tegen Benfica zag je Madueke ook niet trouwens.
 

Schmidt relativeert fluitconcert na wissels: 'Fans zien het altijd anders'​

link

Roger Schmidt haalt zijn schouders op over het fluitconcert van de supporters van PSV na zijn opmerkelijke wissels in de verloren topper tegen Feyenoord (0-4). De Duitse coach van PSV haalde zondag onder anderen sterkhouders Mario Götze, Eran Zahavi en Cody Gakpo naar de kant, waarop de fans van zich lieten horen in het Philips Stadion.

"De fans zien het altijd anders. Ik doe altijd wat het beste is voor het team en de spelers." :lying:

:unsure: Tuurlijk wat menen die fans zich wel. :rolleyes: Die domme fans. :maniac: Wij spelen niet voor de fans. :cautious:
Een ding moet je Schmidt nageven. Hij is duidelijk richting zijn spelers en 100% consequent. Hij wijkt niet af van zijn visie als het heel goed loopt en ook niet als het heel erg niet goed loopt. Rotsvast overtuigd van zijn visie en gaat niet mee in de waan van de dag. Daar heb ik respect voor.

Over de wedstrijd ga ik niet zoveel zeggen. Een totale off-day komt nog niet eens in de buurt.
 
Een ding moet je Schmidt nageven. Hij is duidelijk richting zijn spelers en 100% consequent. Hij wijkt niet af van zijn visie als het heel goed loopt en ook niet als het heel erg niet goed loopt. Rotsvast overtuigd van zijn visie en gaat niet mee in de waan van de dag. Daar heb ik respect voor.

Over de wedstrijd ga ik niet zoveel zeggen. Een totale off-day komt nog niet eens in de buurt.
Dat noemen we tunnelvisie en dat is geen goede eigenschap in een dynamisch spel waar de tegenstander zich wel aanpast.

Laten we eerlijk zijn, als Schmidt echt goed was dan was hij natuurlijk ook niet bij PSV terecht gekomen.
 
Dat noemen we tunnelvisie en dat is geen goede eigenschap in een dynamisch spel waar de tegenstander zich wel aanpast.

Laten we eerlijk zijn, als Schmidt echt goed was dan was hij natuurlijk ook niet bij PSV terecht gekomen.
Schmidt heeft één constante en wijkt daar inderdaad niet van , dat is zijn gezeur en geleuter over vermoeide en niet fitte spelers.
Verder met veel poeha binnengehaald en is verder een trainerke van dertien in een dozijn .
Wordt blijkbaar slaafs gevolgd door JdJ door een gebrek aan ..........bij deze laatste .
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dat noemen we tunnelvisie en dat is geen goede eigenschap in een dynamisch spel waar de tegenstander zich wel aanpast.

Laten we eerlijk zijn, als Schmidt echt goed was dan was hij natuurlijk ook niet bij PSV terecht gekomen.
Je haalt nu twee dingen door elkaar. Ik had het specifiek over het wisselbeleid, daar kan een tegenstander zich niet op aanpassen. Tactisch spelen we dit jaar wel anders dan vorig jaar, dus daarin kan Schmidt wel concessies doen. We hebben zelfs ingekocht op "plan B" met Vinicius. Daar kwam gisteren (zowel A als B) alleen niks van terecht.

Vind ik overigens ook vreemd. Er wordt massaal geklaagd over de wissels, maar we zijn gisteren toch ook tactisch afgetroefd? Daar hoor ik niemand over, terwijl ik dat persoonlijk kwalijker vindt. Het concept achter de wissels kan ik namelijk als een van de weinige wel begrijpen.
 

Schmidt relativeert fluitconcert na wissels: 'Fans zien het altijd anders'​

link

Roger Schmidt haalt zijn schouders op over het fluitconcert van de supporters van PSV na zijn opmerkelijke wissels in de verloren topper tegen Feyenoord (0-4). De Duitse coach van PSV haalde zondag onder anderen sterkhouders Mario Götze, Eran Zahavi en Cody Gakpo naar de kant, waarop de fans van zich lieten horen in het Philips Stadion.

"De fans zien het altijd anders. Ik doe altijd wat het beste is voor het team en de spelers." :lying:

:unsure: Tuurlijk wat menen die fans zich wel. :rolleyes: Die domme fans. :maniac: Wij spelen niet voor de fans. :cautious:
Aha. Voor het team. Dus als de fans de opstelling hadden gemaakt en de wissels gedaan, was het 0-6 of 0-8 geworden? Hoe kan hij nu zeggen dat het gisteren goed gegaan is?

Maar achteraf was die en die niet fit. Hij lult dus gewoon de hele tijd uit zn nek. En dan nog het lef hebben naar de fans te kijken dat die het altijd anders zien!
Onvoorstelbaar. Al kun je natuurlijk vooraf niet zeggen dat de ploeg vermoeid is. Maar al dat wisselen is voor de fitheid. Nou, dat zagen we gisteren niet terug.
 
Je haalt nu twee dingen door elkaar. Ik had het specifiek over het wisselbeleid, daar kan een tegenstander zich niet op aanpassen. Tactisch spelen we dit jaar wel anders dan vorig jaar, dus daarin kan Schmidt wel concessies doen. We hebben zelfs ingekocht op "plan B" met Vinicius. Daar kwam gisteren (zowel A als B) alleen niks van terecht.

Vind ik overigens ook vreemd. Er wordt massaal geklaagd over de wissels, maar we zijn gisteren toch ook tactisch afgetroefd? Daar hoor ik niemand over, terwijl ik dat persoonlijk kwalijker vindt. Het concept achter de wissels kan ik namelijk als een van de weinige wel begrijpen.
Eens. Maar tegelijk vond ik ons tactisch eigenlijk pas in de tweede helft (na de wissels) worden afgetroefd. De eerste helft (weet de statistieken zo niet meer precies) was PSV toch wel gelijkwaardig en iets bovenliggend. Zodra wij het tempo verhoogde zag je Feyenoord moeite hebben. We waren alleen vrij slordig. Feyenoord creëerde ook niet heel veel meer. Dan kom je 1 - 0 achter. Maar dat vond ik niet direct tactisch afgetroefd. Want het waren volgensmij toch wel verdedigende fouten (zowel van Max als het niet dekken van Toornstra). Als dan de rechtsback ook nog eens de perfecte voorzet geeft dan ben je geklopt.

Tactisch gezien heeft natuurlijk Slot deze wedstrijd gewonnen van Schmidt en met een 4 - 0 hebben ze het goed gedaan. Maar ik had nou niet het gevoel dat we in de eerste helft overklast werden door een tactisch sterk Feyenoord. In de tweede helft stond het wel beter. (en na de 2 - 0 had alleen Feyenoord nog de drive)
 
Een ding moet je Schmidt nageven. Hij is duidelijk richting zijn spelers en 100% consequent. Hij wijkt niet af van zijn visie als het heel goed loopt en ook niet als het heel erg niet goed loopt. Rotsvast overtuigd van zijn visie en gaat niet mee in de waan van de dag. Daar heb ik respect voor.

Over de wedstrijd ga ik niet zoveel zeggen. Een totale off-day komt nog niet eens in de buurt.
Hij heeft een afwijking en dat is dat ie al sinds twee seizoenen spelers heeft die maar 60 minuten kunnen spelen en geen 2 wedstrijden per week. En duidelijk tegen hen is hij niet want keer op keer begrijpen ze niet waarom ze gewisseld zijn en als je ze vraagt of ze moe waren, antwoorden ze ontkennend… Blijven hangen in je cijfers en tunnelvisie past meer bij het werk van de foute rechercheurs dan bij een dynamisch veld wat topsport heet.
Het enige wat hier consequent aan is, is dat zijn spelers kennelijk nooit fit worden.
 
Net de samenvatting bekeken. Misschien had Gakpo wel een penalty mogen hebben. Maar ging eigenlijk ook misschien iets te makkelijk naar de grond. Als ik een PSV fan zou zijn dan zou ik mij voornamelijk over de verdediging zorgen maken. Voor zover ik gelezen heb zijn de meesten hier dat ook.

Vooral bij de 0-1 stond Toornstra niet zo’n heel beetje vrij. Tactisch had Feyenoord het gewoon goed voor elkaar. Wat mij vooral opviel, nogmaals gebaseerd op de samenvatting, is dat de Feyenoorders gewoon feller waren op de momenten wanneer dat nodig was.

De Gakpo wissel was rond uit dom. Die zou ik altijd laten staan. Hoeveel moet hij kosten? 😁
De 0-4 gisteren was net zo geflatteerd als de 0-3 bij AZ of de 0-4 bij Ajax. Feyenoord was effectief, maar alles viel ook precies goed. Heb je soms. Kunst is om niet te gaan zweven. Zoals het nu de kunst is voor PSV om niet te gaan mokken. Maar Schmidt moet wel zijn beste 11 laten staan en ze automastismen aanleren, want zodra High energy level er een keer niet inzit of als tegenstanders de weg naar Gakpo goed afsnijden, blijft er voetballend weinig over van PSV.
 
PSV en verdedigen...
Dat is sinds 2010 al volkomen kut. En ze willen het maar niet leren. De erfenis van Brands, die onze huidige TD heeft opgeleid.

Dus laten we niet teveel hopen op verandering zolang JdJ er zit.
Je wisselt alle spelers die een wedstrijd voor je winnen, maar degene die er het meest uitgeblust bijloopt laat je staan. Ik ben helemaal klaar met dit gewissel. Als we er eind oktober thuis tegen Ajax weer zo vanaf gaan, mag hij vertrekken. Dan is niet alleen de competitie beslist, maar ook je moraal aan gort. Zet gewoon je beste 11 neer en laat ze staan. Ook al spelen ze een keer minder.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan