Binnenlandse Politiek

Laten we hopen op nieuwe verkiezingen. Dat zou de enige rechtvaardige oplossing zijn. Laat de keizer zich nog maar een keer uitspreken over dit circus.
Nieuwe verkiezingen gaan toch niets veranderen? Of ben jij van plan om dan maar een partij te kiezen waar je nóg minder mee hebt?
Iedereen gaat gewoon dezelfde partij stemmen en er verandert helemaal niets.
 
Nieuwe verkiezingen gaan toch niets veranderen? OF ben jij van plan om dan maar een partij te kiezen waar je nóg minder mee hebt?
Iedereen gaat gewoon dezelfde partij stemmen en er verandert helemaal niets.
Dat wordt uiteindelijk geschuif in de marge. Een zeteltje erbij een zeteltje eraf. Het enige wat een verschil kan maken is dat Omtzigt stemmen van het CDA afpakt. Met als gevolg dat Wopke en Mark dezelfde eisen gaan stellen, alleen met minder zetels. En Wopke gaat natuurlijk niet met Omtzigt regeren. ;)
 
Nieuwe verkiezingen gaan toch niets veranderen? OF ben jij van plan om dan maar een partij te kiezen waar je nóg minder mee hebt?
Iedereen gaat gewoon dezelfde partij stemmen en er verandert helemaal niets.
Het schuift wat volgens de peilingen, maar dat kan volgende week alweer anders zijn (daarbij moet je ook rekening houden dat een deel sowieso te verklaren is door de steekproefgrootte)
 
Nieuwe verkiezingen gaan toch niets veranderen? OF ben jij van plan om dan maar een partij te kiezen waar je nóg minder mee hebt?
Iedereen gaat gewoon dezelfde partij stemmen en er verandert helemaal niets.
Je hebt waarschijnlijk gelijk. Maar ik hoop dat bv de stemmers op Omzocht, geen CDA meer zulen stemmen. En al die kiezers die uit waren op nieuwe politiek niet meer op Kaag. Plus verkiezingen zouden dan oook een soort van verkapt referendum worden over het concept regeerakkord dat VVD/D66 geschreven hebben. Plus partijen zouden afgerekend kunnen worden op 166 dagen niks doen in de formatie. Kortom, meer dan genoeg veranderde omstandigheden, die een nieuwe verkiezing rechtvaardigen, ook genoeg redenene waardoor de uitslag significant anders kan zijn. Of dat ook allemaal echt zo uitkomt, daar twijfel ik, net als jij, ook heel sterk aan.

En als de uitslag al heel anders wordt, dan zal het waarschijnlijk niet in de door mij gewenste richting zijn (Wilders kon wel eesn de grootste worden)
 
Dat wordt uiteindelijk geschuif in de marge. Een zeteltje erbij een zeteltje eraf. Het enige wat een verschil kan maken is dat Omtzigt stemmen van het CDA afpakt. Met als gevolg dat Wopke en Mark dezelfde eisen gaan stellen, alleen met minder zetels. En Wopke gaat natuurlijk niet met Omtzigt regeren. ;)
Wopke misschien nog wel met Omzicht, maar Omzicht gaan nooit met Wopke....
 
En dan denken vier partijen nog eens op principiële gronden anders dan het CDA.
Misschien zouden ze die CDA eruit moeten gooien. Maar ja, Mark heeft deze club nodig om maar niets aan de problemen te hoeven doen.
ps ik krijg echt enorm jeuk van Wopke. En dat begint al met zijn naam.
Tja, t ging jaren geleden al fout met t CDA, toen ze Gerd Leers, (de met de Heideroosjes rappende burgemeester) geen lijsttrekker maakten.

Wopke zou ik nog niet op mijn hond laten passen als ik die zou hebben, gladjakker is het.
 
Nieuwe formateur voor de volgende fase wordt waarschijnlijk Johan Remkes. Ik vraag mij vooral af hoe ik die volgende fase moet zien. Vooralsnog zijn we/ze geen meter opgeschoven.

Ahja, Remkes. Tuurlijk.
Bestuurscultuur veranderen, zei Markie. Dat doe je het beste met oude vrinden die de oude bestuurscultuur tot in de puntjes beheersen.

En alsof die met een briljante oplossing komt die onder Hamer niet bedacht had kunnen worden.
Poppenkast is het, onder het mom van 'kijk ons eens druk doende zijn met die formatie'.

Een dikke :fy: verdienen ze, VVD en CDA voorop. D66 nomineert zich er inmiddels ook voor.

We hebben maar een paar crises, waaronder de grootste ooit, het hoofd te bieden.
Maar vooral lekker blijven keuvelen over een links partijtje teveel hier, of een gewetensbezwaartje daar.
 
Zou een minderheidskabinet zonder VVD een optie zijn?
Zonder een premier die aan allerlei zaken "geen herinnering" meer heeft gaat in elk geval
het geheugen van zo'n kabinet er op vooruit.
De VVD in de oppositie? Als grootste partij? Lijkt me geen goed idee. Bovendien gaat het CDA niet zonder de VVD regeren (beiden conservatief). Ik denk dat D66 dat ook niet gaat doen omdat daarmee de kans groot is ze electoraat gaan verliezen. Alle partijen kijken naar hun achterban nu, dat is het punt.
 
De VVD in de oppositie? Als grootste partij? Lijkt me geen goed idee. Bovendien gaat het CDA niet zonder de VVD regeren (beiden conservatief). Ik denk dat D66 dat ook niet gaat doen omdat daarmee de kans groot is ze electoraat gaan verliezen. Alle partijen kijken naar hun achterban nu, dat is het punt.
Hier hebben ze de "Zauberformule" 2-2-2-1 De drie grootse partijen leveren twee ministers, de vierde partij eentje. En die moeten er maar gewoon uitkomen.
Is misschien nog niet zo'n slecht idee voor Nederland.
 
Hier hebben ze de "Zauberformule" 2-2-2-1 De drie grootse partijen leveren twee ministers, de vierde partij eentje. En die moeten er maar gewoon uitkomen.
Is misschien nog niet zo'n slecht idee voor Nederland.
Zou kunnen, ik weet niet hoe dat de formatie gaat versnellen trouwens..
 
Hier hebben ze de "Zauberformule" 2-2-2-1 De drie grootse partijen leveren twee ministers, de vierde partij eentje. En die moeten er maar gewoon uitkomen.
Is misschien nog niet zo'n slecht idee voor Nederland.
Dat hebben we vorig jaar gezien, dat is echt een neorm kudt systeem:)
 
Belachelijk.

Nederland steekt 1 miljoen euro in heropening vliegveld Kaboel

 
Belachelijk.

Nederland steekt 1 miljoen euro in heropening vliegveld Kaboel

Om de evacuaties weer op te starten, is het cruciaal dat het vliegveld open gaat.

Het is gewoon losgeld. :cautious:
 
Belachelijk.

Nederland steekt 1 miljoen euro in heropening vliegveld Kaboel

Om Nederlanders naar hier te evacueren en deze niet in de steek te laten is wat ik Kaag ook hoor zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan