Denzel Dumfries (V)

Huijberts is niet alleen een betere verkoper maar ook een uitstekende koper: Vincent Janssen voor 1,5 gehaald en voor 19 miljoen verkocht. Jahanbaksh, Wout Weghorst allemaal spelers die voor weinig gehaald zijn maar voor veel geld verkocht. Nee, JdJ kan zich echt niet tippen aan Huiberts en Overmars.
Tja, is Overmars is inderdaad goed in verkopen maar heeft ook wel wat missers op zijn lijstje staan hoor. We vergeten nog wel eens dat de super TD van de tegenstander de eerste jaren niet echt onomstreden waren. En nu? Afgelopen seizoen Haller gehaald voor 22 mlj. Kan ik nog geen echt succes noemen. Blind gehaald voor 17 mlj. Goede speler, zeker belangrijk in het team, maar het was teveel geld voor hem. Dan is het makkelijk als je het wel gewoon kan betalen.
 
Tja, is Overmars is inderdaad goed in verkopen maar heeft ook wel wat missers op zijn lijstje staan hoor. We vergeten nog wel eens dat de super TD van de tegenstander de eerste jaren niet echt onomstreden waren. En nu? Afgelopen seizoen Haller gehaald voor 22 mlj. Kan ik nog geen echt succes noemen. Blind gehaald voor 17 mlj. Goede speler, zeker belangrijk in het team, maar het was teveel geld voor hem. Dan is het makkelijk als je het wel gewoon kan betalen.

Ik denk dat je nooit alles perfect kan vergelijken. Mijn indruk is dat Overmars stukken beter in z'n werk is geworden de afgelopen jaren. Bij iedere TD zitten onverwachte successen en onverwachte tegenvallers.
 
Tuurlijk. Toch moet ik om dat soort reacties lachen.
En dat mag, maar ergens geeft t ook t vreemde van de socials aan. Rik geeft een bedrag door, dat bedrag is te laag, dus hij is een JDJ fan. Waarbij het 1e niet eens klopt.

Ongetwijfeld handig voor een simplistisch wereldbeeld om mensen zo in hokjes te duwen.
 
Tja, is Overmars is inderdaad goed in verkopen maar heeft ook wel wat missers op zijn lijstje staan hoor. We vergeten nog wel eens dat de super TD van de tegenstander de eerste jaren niet echt onomstreden waren. En nu? Afgelopen seizoen Haller gehaald voor 22 mlj. Kan ik nog geen echt succes noemen. Blind gehaald voor 17 mlj. Goede speler, zeker belangrijk in het team, maar het was teveel geld voor hem. Dan is het makkelijk als je het wel gewoon kan betalen.
Klopt genoeg missers maar daartegenover staat, en dat is het punt hier, dat ie zijn reserve back voor 20 miljoen verkoopt.. Of dat een reserve cv als Weber voor 13 miljoen wordt verkocht. Ik zwijg nog over de echte voltreffers van 75 miljoen. Die zouden bij PSV met dezelfde prestaties niet meer dan 40 miljoen opleveren, ja misschien ten tijde van de wijlen Harry van Raaij maar niet onder JdJ. Je ziet dat zelfs AZ meer bluft en blaft dan PSV. En dat zelfs Feyenoord een Malacia niet laat gaan voor 11,5 miljoen. Je zou toch denken dat zij het geld goed kunnen gebruiken…
 
Ik denk dat je nooit alles perfect kan vergelijken. Mijn indruk is dat Overmars stukken beter in z'n werk is geworden de afgelopen jaren. Bij iedere TD zitten onverwachte successen en onverwachte tegenvallers.
Klopt ook. En ik denk dat Overmars zeker een goede TD is voor Ajax. Maar ik reageer op IPF zijn stelling dat JdJ niet kan tippen aan Overmars. Ik ben het er niet mee oneens, maar ik plaats er wat kanttekeningen bij.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
En dat zelfs Feyenoord een Malacia niet laat gaan voor 11,5 miljoen. Je zou toch denken dat zij het geld goed kunnen gebruiken…
Dat weten we helemaal niet, toch? Er is toch geen serieus bod op Malacia geweest? Feyenoord verkoopt zijn aanvoerder en topscoorder voor 5,5M. Ook niet best.
 
En dat mag, maar ergens geeft t ook t vreemde van de socials aan. Rik geeft een bedrag door, dat bedrag is te laag, dus hij is een JDJ fan. Waarbij het 1e niet eens klopt.

Ongetwijfeld handig voor een simplistisch wereldbeeld om mensen zo in hokjes te duwen.
Rik staat gewoon een beetje bekend als weinig kritisch naar PSV. Ik denk dat je de grap iets te serieus neemt. Lekker laten gaan, zo’n tikje.
 
Dat weten we helemaal niet, toch? Er is toch geen serieus bod op Malacia geweest? Feyenoord verkoopt zijn aanvoerder en topscoorder voor 5,5M. Ook niet best.
Iemand met een eenjarig contract en al 29 jaar? Is niet slecht toch? Ze hadden geen andere keus wat dat betreft omdat Berguis al 2x had verlengd en echt weg wilde.
Feyenoord ontving officieel bod voor Malacia, van Club Brugge. Maar hij mocht niet weg.
 
Eens. Maar ik snap ook zeker de geluiden van IPF die gefrustreerd raken door het feit dat Ajax structureel meer vangt voor haar spelers. Ook de B-garnituur wandelt daar voor nog zeer redelijke bedragen de deur uit. Ik snap die frustraties wel, en als dat verschil in zakendoen structureel blijkt, is dat wellicht toch iets om mee aan de slag te gaan. Vooralsnog lijken Overmars en Huiberts betere zakenmannen dan JdJ.
Ajax had Ramalho voor 10 miljoen gehaald en Pröpper gewoon de gevraagde 10 miljoen voor betaald. Zo moet je het ook bekijken.
 
Iemand met een eenjarig contract en al 29 jaar? Is niet slecht toch? Ze hadden geen andere keus wat dat betreft omdat Berguis al 2x had verlengd en echt weg wilde.
Feyenoord ontving officieel bod voor Malacia, van Club Brugge. Maar hij mocht niet weg.
Tsja, dat weet je nooit. Als je dat al in een contract vastlegt..... Ik denk dat JdJ daarvoor afgebrand zou zijn hier.

Als Malacia naar Brugge had gewild, was het spel wel op de wagen gekomen. Maar wat heeft Brugge geboden dan?

klik
 
De Europese prestaties van PSV zijn de laatste jaren natuurlijk niet bepaald top geweest. Dus ja, Ajax ontvangt meer voor een speler dan PSV. Heeft niet alleen met de kwaliteit van Overmars te maken. Maar ook met de kwaliteit van de elftalspelers die je verkoopt. Dus ja, een De Ligt levert meer op dan Dumfries. Als PSV 2-3 seizoenen minimaal kwartfinale CL haalt met een Fofana die er 30 per seizoen inschoot, dan krijg je daar ook 70 miljoen voor. Als je wordt uitgeschakeld door FC lullosbrava, dan ga je minder krijgen. Als verkoopmerk zijnde is ajax beter dan PSV. En tuurlijk is PSV een veel sympathiekere, leukere en met grote regelmaat ook nog betere club, die merknaam hebben we niet. Dat kun je JdJ niet kwalijk nemen. Nu is het gemakkelijk om hem alles in de schoenen te schuiven, maar ik zou het ook van de andere kant willen bekijken.
Gekocht voor 5,5 miljoen
3 jaar een goede RB gehad
Verkocht voor 15 miljoen.

Gezonde balans.
 
De Europese prestaties van PSV zijn de laatste jaren natuurlijk niet bepaald top geweest. Dus ja, Ajax ontvangt meer voor een speler dan PSV. Heeft niet alleen met de kwaliteit van Overmars te maken. Maar ook met de kwaliteit van de elftalspelers die je verkoopt. Dus ja, een De Ligt levert meer op dan Dumfries. Als PSV 2-3 seizoenen minimaal kwartfinale CL haalt met een Fofana die er 30 per seizoen inschoot, dan krijg je daar ook 70 miljoen voor. Als je wordt uitgeschakeld door FC lullosbrava, dan ga je minder krijgen. Als verkoopmerk zijnde is ajax beter dan PSV. En tuurlijk is PSV een veel sympathiekere, leukere en met grote regelmaat ook nog betere club, die merknaam hebben we niet. Dat kun je JdJ niet kwalijk nemen. Nu is het gemakkelijk om hem alles in de schoenen te schuiven, maar ik zou het ook van de andere kant willen bekijken.
Gekocht voor 5,5 miljoen
3 jaar een goede RB gehad
Verkocht voor 15 miljoen.

Gezonde balans.
Gekocht voor 5,5 + 10%*15 = 7 miljoen. En is die 15 miljoen wel zeker?

Verder best eens. We waren hier na het EK natuurlijk enorm euforisch. Maar het loopt niet storm voor Denzel.
 
Gekocht voor 5,5 + 10%*15 = 7 miljoen. En is die 15 miljoen wel zeker?

Verder best eens. We waren hier na het EK natuurlijk enorm euforisch. Maar het loopt niet storm voor Denzel.
En als we komend jaar EL spelen en 2e worden in de competitie gaat Madueke ook voor max 35 weg. Het podium waarop je jezelf laat zien, doet een hoop. Kampioen en kwartfinale CL en bent zo 10 miljoen verder. Wat dat betreft eens met Hoetierick
 
Gekocht voor 5,5 + 10%*15 = 7 miljoen. En is die 15 miljoen wel zeker?

Verder best eens. We waren hier na het EK natuurlijk enorm euforisch. Maar het loopt niet storm voor Denzel.
10% zou over de meerwaarde zijn, dus dan heb je 6,5 miljoen.
Ook gelezen dat de transfersom 12,5 miljoen was met 2,5 aan bonus.
Nou, laten we van het slechtste uitgaan en zeggen dat er geen bonus is. Dan betekent dat het transferbedrag 12,5 miljoen is (10% van de meerwaarde is dan 0,7 miljoen.

heeft ie 6,2 gekost, 12,5 opgebracht.
 
En als we komend jaar EL spelen en 2e worden in de competitie gaat Madueke ook voor max 35 weg. Het podium waarop je jezelf laat zien, doet een hoop. Kampioen en kwartfinale CL en bent zo 10 miljoen verder. Wat dat betreft eens met Hoetierick
En doe dat 4 jaar achter elkaar en je vraagt 25 miljoen voor je RB. Zo werkt het gewoon.
Zet Overmars bij Feyenoord neer en je ziet hele andere bedragen voorbijkomen. Die gaan geen grotere bedragen meer weigeren na geval Jørgensen.
 
En doe dat 4 jaar achter elkaar en je vraagt 25 miljoen voor je RB. Zo werkt het gewoon.
Zet Overmars bij Feyenoord neer en je ziet hele andere bedragen voorbijkomen. Die gaan geen grotere bedragen meer weigeren na geval Jørgensen.
Eens. Maar als we het dan vergelijken met AZ, die hebben toch minder aanzien in Europa, maar verkopen wel lekker.
 
En doe dat 4 jaar achter elkaar en je vraagt 25 miljoen voor je RB. Zo werkt het gewoon.
Zet Overmars bij Feyenoord neer en je ziet hele andere bedragen voorbijkomen. Die gaan geen grotere bedragen meer weigeren na geval Jørgensen.
Dat heeft ook te maken met de status die Ajax (helaas) de laatste jaren gekregen heeft door Europees van zich te laten horen. De uitslagen tegen Juve en Real gingen de wereld over. De nipte uitschakeling tegen Tottenham. Daar teert Ajax nog steeds op. Als ze daar 2-3 jaar niets presteren in Europa zal het ook wel snel ophouden met die gekke bedragen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan