Denzel Dumfries (V)

Over een uurtje of wat weten we waarschijnlijk meer over de prijs en voorwaarden. Tot die tijd kunnen we speculeren wat we willen, maar het maakt geen bips uit. Hebt geduld, gij forummers.
 
Er staan als het erom gaat is zeker wel een kwaliteit. Leidinggeven ook. Alleen leuk tegen een bal kunnen trappen is niet genoeg, zien we ook wel bij andere spelers. ;)
Klopt, alleen is 14 miljoen ook helemaal geen laag bedrag voor een back uit de eredivisie en van een club waarvan spelers niet gehyped worden door Europese prestaties. Een hoog bedrag is het ook niet verder, maar lijkt me prima zo.
 
Ik zie niet in waarom Dumfries 20 miljoen waard zou moeten zijn. Het is een hele goede gast met een werklust van heb ik jou daar, maar technisch gewoon ondermaats. Als hij een tegenstander voorbij kwam was dat omdat hij zich erlangs beukte, maar hij had altijd moeite met de bal onder controle te houden. Dan vind ik 14 miljoen toch een behoorlijk bedrag. Ben benieuwd hoe hij het zal doen tegen sterkere tegenstanders.
Je zag er wel in waarom Dest 20 miljoen waard was? Een gemankeerde rechtsbuiten die totaal niet weet hoe je moet verdedigen. Wij betalen zelf wel 9 miljoen voor de linksback van een degradatiekandidaat uit de Bundesliga. Waarom was Max het wel waard? Was hij international? Jonger dan wie dan ook of had zijn club in de CL gepresteerd of in de Bundesliga?? Maar kom er maar in hoor allemaal met argumenten om Denzel zijn belachelijke transferprijs te rechtvaardigen: Hij is “ al” 25, heeft geen Ajax label, PSV presteerde te weinig, Denzel zijn plafond is PSV enz. Maar voor Max die al 28 was en van een degradatiekandidaat moesten al die praatjes wel even wijken…
 
Eens. Maar ik snap ook zeker de geluiden van IPF die gefrustreerd raken door het feit dat Ajax structureel meer vangt voor haar spelers. Ook de B-garnituur wandelt daar voor nog zeer redelijke bedragen de deur uit. Ik snap die frustraties wel, en als dat verschil in zakendoen structureel blijkt, is dat wellicht toch iets om mee aan de slag te gaan. Vooralsnog lijken Overmars en Huiberts betere zakenmannen dan JdJ.
Ajax heeft dat volledig aan zichzelf te danken door de goede Europese prestaties de afgelopen jaren. Zijn daardoor weer op de radar gezet, veel geld binnengeharkt waardoor ze ook makkelijker 'nee' kunnen zeggen en waardoor spelers ook graag willen blijven. Stel PSV zou zulke seizoenen doormaken zullen minder jongens een stap hogerop willen en meer jongens graag deel uitmaken van het project. Daardoor heb je een veel betere onderhandelingspositie en zullen andere clubs ook bereid zijn meer te betalen.

Om hier naartoe te werken is PSV best goed op weg, ze zijn er alleen nog niet.
 
Je zag er wel in waarom Dest 20 miljoen waard was? Een gemankeerde rechtsbuiten die totaal niet weet hoe je moet verdedigen. Wij betalen zelf wel 9 miljoen voor de linksback van een degradatiekandidaat uit de Bundesliga. Waarom was Max het wel waard? Was hij international? Jonger dan wie dan ook of had zijn club in de CL gepresteerd of in de Bundesliga?? Maar kom er maar in hoor allemaal met argumenten om Denzel zijn belachelijke transferprijs te rechtvaardigen: Hij is “ al” 25, heeft geen Ajax label, PSV presteerde te weinig, Denzel zijn plafond is PSV enz. Maar voor Max die al 28 was en van een degradatiekandidaat moesten al die praatjes wel even wijken…
Zie mijn post onder de jouwe en hierom denk ik dat Ajax meer vangt voor spelers dan PSV.
 
Inter heeft net voor 200 miljoen aan spelers verkocht. Ik snap wel dat dan ‘14 miljoen is een mooi bedrag, want: Corona’ er niet lekker ingaat bij de mensen.
Ja, en dus ook bij Rik niet, om Rik dan de voorzitter van de JDJ fanclub te noemen is wat makkelijk.
 
Achja Dumf was ook best bij wat goals betrokken, heeft goede en minder goede periodes gehad maar was een ontzettend goede prof hier met zijn werklust, voorbeeld voor velen en fysiek is hij ook een beest. Het is je gegund, succes bij Milan Denzel. Misschien gaat hij ook hier weer tegen de lijn der verwachting in verrassen. Misschien is hij minder technisch maar meer een type Benjamin Mendy, of een speler met trekken van Liechtensteiner een aantal seizoenen terug.
 
Betere verkopers in ieder geval. Want ik denk dat we stikjaloers waren geweest als Overmars/Huiberts Ramalho voor 2.5 miljoen haalde, of Propper voor 0 miljoen.
Huijberts is niet alleen een betere verkoper maar ook een uitstekende koper: Vincent Janssen voor 1,5 gehaald en voor 19 miljoen verkocht. Jahanbaksh, Wout Weghorst allemaal spelers die voor weinig gehaald zijn maar voor veel geld verkocht. Nee, JdJ kan zich echt niet tippen aan Huiberts en Overmars.
 
Terug
Bovenaan Onderaan