Algemene transfergeruchten

Hij is super fit maar ook 35, noway dat hij 50+ wedstrijden gaat spelen.

Ben ook fan van Vertesse toppertje is dat
Laten we het zo zeggen: Ik denk dat van de 4 aanvallende spelers (Zahavi, Gotze, Cody en Noni), Zahavi het meeste minuten in 1 seizoen aankan. Leeftijd zegt niet altijd wat, als je altijd goed voor je lichaam hebt gezorgd. Sterker nog, een jong lichaam als dat van Cody, of een getekend lichaam zoals Mario zal het zwaarder hebben.

Maar goed, de tijd zal het leren. Vertessen is inderdaad een welkome (en toch enigszins verrassende) toevoeging aan ons team. Lekker om zo'n speler achter de hand te hebben. Zit een goeie kop op ook.
 
Gewoon guti 1 op 1 omruilen voor die nieuwe Mexicaan wellicht gaan we er op vooruit
 
Vertessen en Doan (en Mauro) moet toch voldoende zijn? We kunnen toch geen 5 spelers voor een positie kopen, lijkt me geldverspilling. De basis staat, de reserves eigenlijk ook wel, als we tenminste plaats willen in blijven ruimen voor talenten
Maar ook PSV wil alles dubbelbezet hebben, lijkt mij. Natuurlijk kan PSV niet alleen maar toppers in de selectie hebben, maar dubbele bezetting lijkt me verstandig. Er komen schorsingen, blessures, spelers die uit vorm raken. Daarnaast heb je binnen een selectie gewoon prestatiedruk nodig.
Vind wel Vertessen niet echt aanvallende middevelder. Meer op de flanken of als vervanger voor Zahavi.

Mauro vind ik gewoon te kort komen. Zeker gezien Götze en van Ginkel nu 100% fit zijn maar die zullen echt wel een paar wedstrijden missen. Dan lever je kwaliteit in. Met Doan is zijn niveau nog wat onzeker. Dus zeker met het oog op volgend jaar. Zou ik het begrijpen (afhankelijk van plannen Götze). Je ziet best vaak dat een speler (voornamelijk buiten EU) eerst een jaar moet wennen en dan echt een toevoeging is in de basis. Dus als het een goede speler is zou dit me niet weerhouden om hem te kopen. Maar het is zeker geen noodzaak idd.
Ik vind Vertessen iemand voor op de flanken. Je zag tegen Ajax duidelijk dat hij alleen gevaarlijk is, als hij in de diepte wordt aangespeeld. Heel ander spel dan met een spits, als bijv. Zahavi. En ondanks zijn doelpunt van zaterdag, zou ik niet willen rekenen op zijn goals.

In de aanval is nu de basis: Madueke - Götze - Zahavi - Gakpo. Hartstikke sterk. De back-up is momenteel Vertessen - Doan - Fofana - Mauro. Dat vind ik te licht. Maxi Romero komt er misschien nog aan, maar je hebt gewoon zekerheid op goals nodig. Ook van invallers. Doan mag van mij weg en Fofana achteraan aansluiten.
 
Maar ook PSV wil alles dubbelbezet hebben, lijkt mij. Natuurlijk kan PSV niet alleen maar toppers in de selectie hebben, maar dubbele bezetting lijkt me verstandig. Er komen schorsingen, blessures, spelers die uit vorm raken. Daarnaast heb je binnen een selectie gewoon prestatiedruk nodig.

Ik vind Vertessen iemand voor op de flanken. Je zag tegen Ajax duidelijk dat hij alleen gevaarlijk is, als hij in de diepte wordt aangespeeld. Heel ander spel dan met een spits, als bijv. Zahavi. En ondanks zijn doelpunt van zaterdag, zou ik niet willen rekenen op zijn goals.

In de aanval is nu de basis: Madueke - Götze - Zahavi - Gakpo. Hartstikke sterk. De back-up is momenteel Vertessen - Doan - Fofana - Mauro. Dat vind ik te licht. Maxi Romero komt er misschien nog aan, maar je hebt gewoon zekerheid op goals nodig. Ook van invallers. Doan mag van mij weg en Fofana achteraan aansluiten.
Doan durf ik nog wel een kans te geven. Ik was geen grote fan van hem in zijn eerste seizoen, maar heeft toch ergens anders laten zien dat hij het wel zou moeten kunnen.
 
Doan durf ik nog wel een kans te geven. Ik was geen grote fan van hem in zijn eerste seizoen, maar heeft toch ergens anders laten zien dat hij het wel zou moeten kunnen.
5 goals en 3 assists als basisspeler. Dat is wel een heel groot verschil met Götze, vrees ik.
 
We hebben toch geen aanvallende middenvelder nodig?

Eerder een verdedigende middenvelder.
Stel dat Cordova een toptalent is dan zou dat juist heel slim zijn wat mij betreft. Nu halen en laten groeien onder vleugels van Gotze. Gotze zal volgend seizoen misschien wel gaan en we hebben nu geen vervanger die qua stijl op hem lijkt. En dat laatste sluit ik niet uit als ik dit filmpje kijk

 
Stel dat Cordova een toptalent is dan zou dat juist heel slim zijn wat mij betreft. Nu halen en laten groeien onder vleugels van Gotze. Gotze zal volgend seizoen misschien wel gaan en we hebben nu geen vervanger die qua stijl op hem lijkt. En dat laatste sluit ik niet uit als ik dit filmpje kijk

Ben ik de enige, maar op basis van dit filmpje ben ik nog niet heel enthousiast.
 
Het is een liefhebber die financieel onafhankelijk is. We moeten dus vooral ervoor zorgen dat hij een goeie tijd heeft hier. Spelplezier, resultaat en een paar prijzen zijn daarvoor nodig.
Ik vrees dat dat juist een reden is voor de betere clubs om aan hem te trekken. Hij heeft al vanaf het begin ook aangegeven dat deze stap een tussenstap is naar iets hogers/beters. Uiteindelijk wil hij ook laten zien dat hij niet zooo ziek is geweest wat iedereen dacht en dat hem afschrijven onterecht was. Bij PSV maakt hij daar een begin mee maar zal niet zijn eindstation blijven.
 
Ik vrees dat dat juist een reden is voor de betere clubs om aan hem te trekken. Hij heeft al vanaf het begin ook aangegeven dat deze stap een tussenstap is naar iets hogers/beters. Uiteindelijk wil hij ook laten zien dat hij niet zooo ziek is geweest wat iedereen dacht en dat hem afschrijven onterecht was. Bij PSV maakt hij daar een begin mee maar zal niet zijn eindstation blijven.
Nee, ik heb ook niet de illusie dat hij eeuwig hier blijft. Maar een jaartje of misschien 2 extra? Stiekem hoop ik daar wel op.
 
Nee, ik heb ook niet de illusie dat hij eeuwig hier blijft. Maar een jaartje of misschien 2 extra? Stiekem hoop ik daar wel op.
Is wel al weer 29 natuurlijk..... Dus dan moet het voor Götze wel na dit seizoen (een stap hogerop). Vooralsnog lijkt mij hier blijven ook prima! ;)
 
Als we een onbekende Mexicaan als vervanger van Gotze halen, doen we volgend jaar alweer een enorme jas uit.

Götze is onvervangbaar. Ja, misschien door Mo, maar dat is geen optie meer. Ik denk dat PSV volgend jaar met de punt naar achteren gaat spelen en Van Ginkel en Pröppen de twee vooruitgeschoven middenvelders gaan worden met Sanga erachter.
 
Laten we het zo zeggen: Ik denk dat van de 4 aanvallende spelers (Zahavi, Gotze, Cody en Noni), Zahavi het meeste minuten in 1 seizoen aankan. Leeftijd zegt niet altijd wat, als je altijd goed voor je lichaam hebt gezorgd. Sterker nog, een jong lichaam als dat van Cody, of een getekend lichaam zoals Mario zal het zwaarder hebben.

Maar goed, de tijd zal het leren. Vertessen is inderdaad een welkome (en toch enigszins verrassende) toevoeging aan ons team. Lekker om zo'n speler achter de hand te hebben. Zit een goeie kop op ook.
Klopt, als je kijkt naar de blessurehistorie van Zahavi op transfermarkt is dat indrukwekkend.
 
Ik geloof niet zo in loyaliteit binnen de voetballerij. Als Schmidt verlengt en Gotze krijgt een mooie aanbieding is 'ie weg. (ik hoop overigens wel dat je gelijk krijgt).
Schmidt is samen met zijn spelers bezig met een project, als hij voelt dat er meer in zit zal er vast motivatie zijn om bij te tekenen. Wanneer deze lijn wordt doorgezet kan ik me dat best voorstellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan