Nederlands Elftal

Vond je De Ligt meer indruk maken dan Timber? Ik niet. En De Vrij is sober en degelijk, maar qua voetbal heeft Timber toch gewoon veel meer? Het jammere met die Ajax-gasten is dat ze allemaal veelbelovend beginnen, ook in Oranje, maar daarna te vaak wegzakken. Denk aan vdWiel, van Rhijn, Tete. Allemaal the next best thing.

Och, dat valt wel mee toch. De Ligt, De Jong die doen het toch niet onaanrdig?
 
Vond je De Ligt meer indruk maken dan Timber? Ik niet. En De Vrij is sober en degelijk, maar qua voetbal heeft Timber toch gewoon veel meer? Het jammere met die Ajax-gasten is dat ze allemaal veelbelovend beginnen, ook in Oranje, maar daarna te vaak wegzakken. Denk aan vdWiel, van Rhijn, Tete. Allemaal the next best thing.
Ja ik vond De Ligt meer indruk maken dan Timber. Timber deed prima mee, maar de verdediging stond een stuk beter doen De Ligt erin kwam. Voetballend van Timber ook weinig gezien op het EK, in die oefenwedstrijd daarvoor had hij wel een mooie pass. Dus ook niet slecht hoor, heel knap om meteen mee te draaien.
Daarnaast waren de beste crosspasses van De Vrij. Vond echt niet dat Timber daarin meer bracht dan De Vrij.
 
Vond je De Ligt meer indruk maken dan Timber? Ik niet. En De Vrij is sober en degelijk, maar qua voetbal heeft Timber toch gewoon veel meer? Het jammere met die Ajax-gasten is dat ze allemaal veelbelovend beginnen, ook in Oranje, maar daarna te vaak wegzakken. Denk aan vdWiel, van Rhijn, Tete. Allemaal the next best thing.
Het gaat toch om de Ligt an sich en niet hoe een de Ligt die weken geblesseerd was en er weer bij kwam, zich manifesteerde? Ik heb het al eerder gezegd: Timber blinkt nergens in uit: heeft de lengte niet voor een cv, is niet meedogenloos, heeft geen tackle in huis, heeft geen kopkracht waardoor je denkt dat ie zijn lengte hiermee compenseert en daarnaast is het ook niet zo dat ie zich erg met de opbouw bezig hield. Want dat laatste wordt dan van je verwacht als je geen typische cv bent a la De Ligt of van Dijk met hun lengte en kracht. Het enige wat ik over Timber hoorde was dat “ hij niet in paniek raakte” en “ hij heel rustig was”. Nou nou poe poe… Geloof me, de (subtop) van Europa zit niet te wachten op zulke centrale verdedigers. En als rechtsback kan hij never nooit concurreren met de longen, kracht en drive van Denzel, ondanks zijn techniek. We moeten in NL een beetje realistisch blijven.
En aangaande de Vrij: Timber zou wel willen, de vaste waarde bij Inter en kampioen in Italië met enorm veel respect voor hem, in het land waar ze het verdedigen hebben uitgevonden.
 
Het gaat toch om de Ligt an sich en niet hoe een de Ligt die weken geblesseerd was en er weer bij kwam, zich manifesteerde? Ik heb het al eerder gezegd: Timber blinkt nergens in uit: heeft de lengte niet voor een cv, is niet meedogenloos, heeft geen tackle in huis, heeft geen kopkracht waardoor je denkt dat ie zijn lengte hiermee compenseert en daarnaast is het ook niet zo dat ie zich erg met de opbouw bezig hield. Want dat laatste wordt dan van je verwacht als je geen typische cv bent a la De Ligt of van Dijk met hun lengte en kracht. Het enige wat ik over Timber hoorde was dat “ hij niet in paniek raakte” en “ hij heel rustig was”. Nou nou poe poe… Geloof me, de (subtop) van Europa zit niet te wachten op zulke centrale verdedigers. En als rechtsback kan hij never nooit concurreren met de longen, kracht en drive van Denzel, ondanks zijn techniek. We moeten in NL een beetje realistisch blijven.
En aangaande de Vrij: Timber zou wel willen, de vaste waarde bij Inter en kampioen in Italië met enorm veel respect voor hem, in het land waar ze het verdedigen hebben uitgevonden.

De Vrij is met Van Dijk de beste verdediger die Oranje heeft en beiden zouden in elk topteam ter wereld meedingen om een basisplaats. De Ligt is erg goed voor zijn leeftijd, maar natuurlijk nog altijd jong. Zijn tackles zijn van wereldklasse en hij is voetballend ook prima in orde, maar hij mist soms nog de ervaring om rustig te blijven in onverwachte, gevaarlijke situaties. Je ziet dat De Ligt vaak gewoon ''in control'' is, maar als hij verrast wordt doet hij nog wel eens aparte dingen, zoals de uitgestoken arm, of het ''grabbelen'' tegen Tsjechië (je weet dat je de bal NOOIT moet aanraken als laatste man). Dat zijn ervaringsdingetjes die met de jaren wel komen. Je ziet echter bij een De Vrij of Van Dijk dat die ook echt die rust uitstralen.

Timber vind ik inderdaad een beetje vlees noch vis. Hij heeft die rust wel, en voetballend is het ook prima, maar je moet hem omringen met pure verdedigers, omdat hij anders toch behoorlijk makkelijk aan de kant gezet kan worden. Het probleem met dergelijke multifunctionele spelers is ook dat ze moeten oppassen dat ze niet tussen kant nog wal gaan vallen. Voor de rechtsback positie mist hij echt de dynamiek en als CV heeft hij zijn lengte/bouw niet mee. Als hij ooit al in de buurt van de top komt, zie ik hem eerder de kant op gaan van de multifunctionele selectiespeler die als achtervang dient voor meerdere posities, dan een basisspeler en belangrijke pion in de verdediging.

Ik ga er vanuit dat de volgende bondscoach weer met 2 centrale verdedigers gaan spelen. Hoe lullig ook voor De Ligt; ik wil wel eens Van Dijk en De Vrij naast elkaar zien. Twee verdedigers van wereldklasse die allebei kunnen voetballen en rust uitstralen en putten uit ervaring. Zeker nu ook met de WK kwalificatie die dankzij De Boer al weer half op de tocht staat zou ik eens voor die ervaring kiezen.
 
Valentijn Driessen vertelde overigens dat de nieuwe Beckenbauer van Oranje, meneer Timber, in zijn eigen kring heeft gezegd niet zo onder de indruk te zijn geweest van het niveau van de Oranje spelers. Voor wat het waard is.
Een schoolvoorbeeld van wat er mis is met de Nederlandse talenten? Worden zonder echte weerstand te hebben gekend van alle kanten opgehemeld en gaan er zelf in geloven. Zelfs als ze dan door een nietig land te kijk worden gezet gaan ze er nog vanuit dat ze slechts een off-day hadden ipv dat ze misschien helemaal niet zo goed zijn als ze zelf denken. #Mentaliteitsproblemen
 
Een schoolvoorbeeld van wat er mis is met de Nederlandse talenten? Worden zonder echte weerstand te hebben gekend van alle kanten opgehemeld en gaan er zelf in geloven. Zelfs als ze dan door een nietig land te kijk worden gezet gaan ze er nog vanuit dat ze slechts een off-day hadden ipv dat ze misschien helemaal niet zo goed zijn als ze zelf denken. #Mentaliteitsproblemen

Het komt uit de mond van Driessen. Dat is ongeveer de belichaming van RTL Boulevard, maar dan in de (Nederlandse) voetbalwereld.
 
Die gaat het niet meer doen, lijkt me.
Alhoewel, wanneer hij gevraagd zou worden zou hij het wel weer zien als een bevestiging van zijn God-status en daardoor mogelijk het volk nog een laatste keer met zijn awesomeness willen zegenen.
En tevens de hele organisatie van de KNVB naar zijn hand zetten.
Het liefst is Louis onderkoning van Nederland en als de familie van Oranje verdreven is wil hij zichzelf kronen als de keizer van Nederland.
Hij zal zich dan graag laten toezingen door hofnar Jeroen van der Boom. :clown:


:ROFL: :lmao:
 
Timber wordt hier en daar weer eens zwaar omlaag gepraat zo te lezen. Men raakt hier opgewonden van spelers van het kaliber Teze, maar Timber is niet veel. En da’s helemaal prima, natuurlijk. Dat we allerlei hypothetische scenario’s bespreken over wat hij vertrouwenspersoon Valentina Driessen zou hebben ingefluisterd wat hij op de koffie bij zijn oma zou hebben geroepen is ook helemaal prima.

Ik hecht zelf meer waarde aan wie de aanvoerder van Oranje bestempelde als het meest veelbelovende talent van de groep (of is troetelkind Gini’s mening dan opeens ook niet meer relevant…?)
 
Dat is die verdediger die op zijn 20ste (leeftijd van Timber) bij FC Groningen speelde en waar mensen van zeiden, "nee dat is niks voor PSV" "Die zal het nooit gaan maken". Dus ik denk dat we mede daarom geen uitspraken als 'zal waarschijnlijk nooit het niveau evenaren' kunnen maken. Als Timber eenzelfde soort pad bewandelt als Van Dijk (of Wijnaldum), kan hij best uitgroeien tot een sterke verdediger.

Van Dijk had/heeft wel veel meer het profiel mee van een topverdediger. Grote, sterke kerel. Timber zal altijd al 1-0 achter staan bij clubs als zijn lengte aan bod komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan