Maximiliano Romero (A) | Verhuurd aan Racing Club

Hoezo alle risico? Scheelt waarschijnlijk een jaar salaris van een buiten eu speler (die zijn niet verkeerd vaak).

Denk niet dat een club nu 7 of 8 miljoen voor Romero zou neerleggen...
Op het moment dat Romero volgens Transfermarkt 4 miljoen waard was betaalde Brands 10 miljoen. Dus nu hij volgens Transfermarkt 3 miljoen waard is...
BRANDS!!!
 
Op het moment dat Romero volgens Transfermarkt 4 miljoen waard was betaalde Brands 10 miljoen. Dus nu hij volgens Transfermarkt 3 miljoen waard is...
BRANDS!!!
Geen idee, hangt van de formule af

is het marktprijs + 6 miljoen dan is het nu 9 mlj
is het marktprijs x 2,5miljoen dan is het nu 7,5 mlj
is het marktprij x2 + 2 dan is het nu 8 miljoen

Maar vermoed dat het gewoon w.d.g.e.v.g.w. is.
 
Over welk risico heb jij het dan?

Als er een club is die 8 miljoen nu cash betaald voor Romero dan had PSV dat zo gedaan..
Het risico van een kooptransactie vs huren met optie koop. Bij kooptransactie is risico redelijk verdeeld over koper en verkoper. Slaagt speler heb je een groot talent voor een zeer redelijk bedrag binnengehaald (elk bedrag onder de 10 miljoen voldoet aan dit criterium). Blijft medische dossier aanhouden dan moet kopende club wellicht de speler afschrijven. Een huur met optie koop is risicoloos voor udinese. Slaagt ie dan is de optie een prikkie en in het ander geval stuur je hem terug bij zijn club. Louis van Gaal zou zeggen: ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom? 😅
 
Laatst bewerkt:
Het risico van een kooptransactie vs huren met optie koop. Bij kooptransactie is risico redelijk verdeeld over koper en verkoper. Slaagt speler heb je een groot talent voor een zeer redelijk bedrag binnengehaald (elk bedrag onder de 10 miljoen voldoet aan dit criterium). Blijft medische dossier aanhouden dan moet kopende club wellicht de speler afschrijven. Een huur met optie koop is risicoloos voor udinese. Slaagt ie dan is de optie een prikkie en in het ander geval stuur je hem terug bij zijn club. Louis van Gaal zou zeggen: ben ik nou zou zo slim of ben jij nou zo dom? 😅
We zien aan Doan wel dat een optie niet perse een prikkie hoeft te zijn.
 
Verkopen of anders gewoon hier houden en de kans/tijd gegeven. Hij raakt daar geblesseerd of hij bakt er geen reet van.
 
Het risico van een kooptransactie vs huren met optie koop. Bij kooptransactie is risico redelijk verdeeld over koper en verkoper.
Welk risico? Mij lijkt voornamelijk de koper risico te lopen.
Slaagt speler heb je een groot talent voor een zeer redelijk bedrag binnengehaald (elk bedrag onder de 10 miljoen voldoet aan dit criterium).
1 miljoen of 9 miljoen scheelt een hoop. Bij Romero verwacht ik niet dat momente 5+ miljoen mogelijk is.
Blijft medische dossier aanhouden dan moet kopende club wellicht de speler afschrijven. Een huur met optie koop is risicoloos voor udinese.
Risicoloos? Udenise betaald waarschijnlijk het salaris plus een eventuele huursom. Mocht Romero niets presteren dan staat hij het talent van Udenise in de weg.
Slaagt ie dan is de optie een prikkie
Ligt aan de afgesproken optie.
en in het ander geval stuur je hem terug bij zijn club.
psv heeft dan gewoon op de begroting hem een jaar extra afgeschreven en heeft een jaar minder salaris hoeven betalen.
Louis van Gaal zou zeggen: ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom? 😅
Rare opmerking. Je versimpeld de situatie wel enorm. Ten eerste, clubs staan niet in de rij om romero over te nemen voor plus 10 miljoen. Ten tweede, staat een speler op een begroting voor x aantal jaar. En ten derde, een salaris van een half miljoen (?) Minder Zorgt ervoor dat een club als psv een vervanger kan aantrekken.
 
Ehhm, hoe zit het nu met Maxi eigenlijk? Na berichten over een accoord tussen clubs en een medische check bij Udinese heb ik niks meer gezien over deze mogelijk (huur)transfer. Iemand beter op de hoogte?
 
Schijnt dit weekend rond te komen. Stond op een of andere Italiaanse site die ik door Google Translate heb gehaald
Zou mooi zijn. Je zult zien dat die jongen opeens opfleurt en onverwoestbaar blijkt, maar ik heb de moed opgegeven eerlijk gezegd. Wanneer kwam die kerel hier? Exact...eind 2017.
 
Ondertussen traint ie in Eindhoven, deal is nog niet rond

Van mij mag ie blijven. Vond dat hij vorig seizoen een prima start had en wat van zijn kwaliteiten liet zien. Mag nog wel een kans hebben. Liever Romero dan Berghuis in ieder geval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan