Coronavirus

Dat zou mij wel verrassen. Ik neem aan dat de besmettingsgevallen onder gevaccineerden erg laag ligt. Minder dan 10% of zo?
Ja natuurlijk, de voorbeeldcijfers zijn arbitrair en ook niet waarschijnlijk. Maar neem nou 50/50 of iets dergelijks. Gaat meer om het idee.
 
Ja natuurlijk, de voorbeeldcijfers zijn arbitrair en ook niet waarschijnlijk. Maar neem nou 50/50 of iets dergelijks. Gaat meer om het idee.
Dan nog blijft t cijfer van opnames interessanter. Samen met de mogelijke opkomst van varianten


De Delta-variant neemt wel iets toe ondertussen, maar beduidend lager dan in Engeland, door prikken en buiten leven met dit mooie weer is het devies.

Overigens, prikbereidheid is weer iets hoger, laatste meting gaf 84% aan, is gestegen naar 87%. Priksnelheid ligt nu gemiddeld op zo'n 250.000 prikken per dag.

Aanvulling, cijfers van opnames blijven ook dalen, 7 daags gemiddelde zit onder de 40. Landelijk gemiddelde zit daarmee in het 2e waakzaamheidsniveau, net zoals t cijfer van de besmettingen.
 
Laatst bewerkt:
Overigens, prikbereidheid is weer iets hoger, laatste meting gaf 84% aan, is gestegen naar 87%. Priksnelheid ligt nu gemiddeld op zo'n 250.000 prikken per dag.
Mooi. Hopelijk is de groep niet gevaccineerden straks klein genoeg om ervoor te zorgen dat de zorg het aan kan als we straks in de herfst weer naar binnen gaan en zij het virus mogelijk oplopen.
 
Mooi. Hopelijk is de groep niet gevaccineerden straks klein genoeg om ervoor te zorgen dat de zorg het aan kan als we straks in de herfst weer naar binnen gaan en zij het virus mogelijk oplopen.
Waan jezelf niet 100% beschermd zou ik zeggen ;) met die 87% gaan we aardig de goede kant op. En wie weet heeft Rico gelijk en loopt de bereidheid nog verder omhoog als in t najaar wij niet dood neervallen, die haat-hippie ontmaskerd is.
 
Waan jezelf niet 100% beschermd zou ik zeggen ;) met die 87% gaan we aardig de goede kant op. En wie weet heeft Rico gelijk en loopt de bereidheid nog verder omhoog als in t najaar wij niet dood neervallen, die haat-hippie ontmaskerd is.
Als we dit jaar niet dood vallen is de lange termijn het excuus. Als er iemand struikelt en z'n nek breekt krijgt het vaccin de schuld, zoals we hebben kunnen zien. Ik hoop dat die haathippie (mooie kwalificatie) heel snel verleden tijd is. Zowel in de media als aan deze kant van het gras
 
600.000 doden in Amerika. op 330 miljoen mensen. Zelfs al zou heel Amerika besmet zijn geweest kan t fabeltje van een IFR van 0,15% de prullenbak in.
 
Op het 20:00 uur journaal; Positieve cijfers. Maar...De cijfers onder jongeren die naar Portugal en Spanje op vakantie zijn geweest stijgen weer...
 
Tja. Onachtzaamheid. Vrijheid blijheid. En niet gevaccineerd.
Vooral dat laatste deed mij nog even terugdenken een een eerdere post van iemand op het forum. Ik heb de naam even niet paraat, maar als ik het me goed herinner opperde iemand dat het wellicht juist slim zou zijn om de jongeren eerder te vaccineren, omdat die toch heet slechtst luisteren en het meest contact met elkaar hebben.

Toch denk ik nu (lekker makkelijk zo achteraf) niet dat dat slim geweest zou zijn. We weten immers nog niet goed of je nog wel besmettelijk bent als je gevaccineerd bent en aangezien de jongeren minder snel in het ziekenhuis terecht komen en de ouderen inmiddels gevaccineerd zijn, maak ik me niet zo heel druk over die cijfers onder jongeren.
We prikken momenteel op een dusdanig hoog tempo dat we tegen het einde van de zomer allemaal minimaal één prik hebben gehad en de meesten zelfs al twee.
Ik ben toch wel positief over de ontwikkelingen en de vooruitzichten.
 
Inderdaad ja. Ik ben van 95 dus ik zit ook bij de nieuwe lichting
Nav post van Bacchus hierboven, wanneer staat jouw 2e prik gepland? (en niet delen mag natuurlijk ook, maar ben wel benieuwd hoe we staan t.a.v. het aan het einde van de zomer klaar zijn)

Wordt geprikt vanaf 18 jaar, dus nog 7 jaren in te plannen.
 
Vooral dat laatste deed mij nog even terugdenken een een eerdere post van iemand op het forum. Ik heb de naam even niet paraat, maar als ik het me goed herinner opperde iemand dat het wellicht juist slim zou zijn om de jongeren eerder te vaccineren, omdat die toch heet slechtst luisteren en het meest contact met elkaar hebben.

Toch denk ik nu (lekker makkelijk zo achteraf) niet dat dat slim geweest zou zijn. We weten immers nog niet goed of je nog wel besmettelijk bent als je gevaccineerd bent en aangezien de jongeren minder snel in het ziekenhuis terecht komen en de ouderen inmiddels gevaccineerd zijn, maak ik me niet zo heel druk over die cijfers onder jongeren.
We prikken momenteel op een dusdanig hoog tempo dat we tegen het einde van de zomer allemaal minimaal één prik hebben gehad en de meesten zelfs al twee.
Ik ben toch wel positief over de ontwikkelingen en de vooruitzichten.
That was me. Het had ook al eerder de besmettingen kunnen beperken.
 
That was me. Het had ook al eerder de besmettingen kunnen beperken.
Ah, kijk, de Mikasa is uit de mouw. :grin:

Op basis waarvan denk je dat het de besmettingen zou hebben kunnen beperken? We weten immers (nog) niet of - en indien ja, in welke mate- gevaccineerde mensen nog besmettelijk (kunnen) zijn. Of is daar inmiddels al wat meer over bekend? Of mis ik ergens anders iets?
 
Ah, kijk, de Mikasa is uit de mouw. :grin:

Op basis waarvan denk je dat het de besmettingen zou hebben kunnen beperken? We weten immers (nog) niet of - en indien ja, in welke mate- gevaccineerde mensen nog besmettelijk (kunnen) zijn. Of is daar inmiddels al wat meer over bekend? Of mis ik ergens anders iets?
Daarbij, de jonge groep gaat minder t ziekenhuis in, het eerder vaccineren van jongeren heeft tot gevolg dat een andere groep later aan de beurt komt, een groep die mogelijk meer ziekenhuisgevoelig is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan