Europees Kampioenschap 2020

Natuurlijk, je bent een crimineel tegenwoordig als je rookt, naar de snackbar gaat of een mcdrive pakt, Cola is natuurlijk ook not-done nu. Daarom de theorieën om ongezond eten/drinken zwaarder te belasten etc, alles word voor u bepaald wat goed en slecht is, wat lekker en niet lekker is ook..

Nee... niet dat stuk van je post...
 
Ik ben niet zo op de hoogte van de issues rondom Coca Cola. Wat is het probleem ermee? Behoudens dat het een groot chemieconcern is zoals er velen zijn.

Nouja, niet bepaald een gezond product natuurlijk. Verre van.
Even voor de goede orde: Gaat er niet om dat niemand het zou mogen drinken.
Gaat er om of t wenselijk is om het een podium te bieden op bijv een sportevenement.
Dat in tijden van steeds erger wordende obesitas, ook onder kinderen. In tijden waarin de gevolgen van obesitas zeer zichtbaar zijn geworden ook (coronavirus houdt wel van zwaarlijvigen, bijv.).
Tijd is er wel rijp voor om promotieuitingen aan banden te leggen, net als bij sigaretten al is gebeurd. Verbieden hoeft niet, maar promoten net zo min.

Ze promoten reverse-racism, 'Try to be less white'
+ ongezond

De bitterballen reclame zegt niemand wat over, maar cocacola foeiiiiiiiiiiii ongezond slecht verbieden ban block doood er meee

Bij deze: bitterballen zijn ongezond.
Zo, nou, wat een impact hè?

Wat kun jij toch slap lullen man... ! Daar zou een forum award voor moeten komen!
Als je die 2 zaken echt wil vergelijken, plaats dan een bak met bitterballen voor Ronaldo zn neus, en kijk of ie die ook opzij zet en een banaan er voor in de plaats legt.
 
Wat kun jij toch slap lullen man... ! Daar zou een forum award voor moeten komen!
( Mee eens maar niet eerlijk voor jullie.. )
Ik zeg maar 1 ding, wanneer we zo laag zinken dat je reclame/sponsorship moet matchen met een sport zijn we te te diep gezonken. Dus bij elk sport ( want gezond ) alleen gezonde producten, AH die met peren komt, Jumbo met appels.. Heineken & coca-cola foeiiiii

En dan bij een film in de reclames, volop burger king & bitterballen gemixt met cola reclames, want losers die film kijken zijn ongezonde luie honden dus verdienen die wel ongezonde troep voor hun mik, legaal dan uiteraard..
 
Nouja, niet bepaald een gezond product natuurlijk. Verre van.
Even voor de goede orde: Gaat er niet om dat niemand het zou mogen drinken.
Gaat er om of t wenselijk is om het een podium te bieden op bijv een sportevenement.
Dat in tijden van steeds erger wordende obesitas, ook onder kinderen. In tijden waarin de gevolgen van obesitas zeer zichtbaar zijn geworden ook (coronavirus houdt wel van zwaarlijvigen, bijv.).
Tijd is er wel rijp voor om promotieuitingen aan banden te leggen, net als bij sigaretten al is gebeurd. Verbieden hoeft niet, maar promoten net zo min.



Bij deze: bitterballen zijn ongezond.
Zo, nou, wat een impact hè?

Wat kun jij toch slap lullen man... ! Daar zou een forum award voor moeten komen!
Als je die 2 zaken echt wil vergelijken, plaats dan een bak met bitterballen voor Ronaldo zn neus, en kijk of ie die ook opzij zet en een banaan er voor in de plaats legt.
Die test zal ik niet met Wijnaldum doen 😁
 
Nouja, niet bepaald een gezond product natuurlijk. Verre van.
Even voor de goede orde: Gaat er niet om dat niemand het zou mogen drinken.
Gaat er om of t wenselijk is om het een podium te bieden op bijv een sportevenement.
Dat in tijden van steeds erger wordende obesitas, ook onder kinderen. In tijden waarin de gevolgen van obesitas zeer zichtbaar zijn geworden ook (coronavirus houdt wel van zwaarlijvigen, bijv.).
Tijd is er wel rijp voor om promotieuitingen aan banden te leggen, net als bij sigaretten al is gebeurd. Verbieden hoeft niet, maar promoten net zo min.
En Cola Zero dan? Red Bull sponsort ook heel veel sport. Sterker nog: veel sportdrankjes zijn volgens mij helemaal niet gezond.
( Mee eens maar niet eerlijk voor jullie.. )
Ik zeg maar 1 ding, wanneer we zo laag zinken dat je reclame/sponsorship moet matchen met een sport zijn we te te diep gezonken. Dus bij elk sport ( want gezond ) alleen gezonde producten, AH die met peren komt, Jumbo met appels.. Heineken & coca-cola foeiiiii

En dan bij een film in de reclames, volop burger king & bitterballen gemixt met cola reclames, want losers die film kijken zijn ongezonde luie honden dus verdienen die wel ongezonde troep voor hun mik, legaal dan uiteraard..
Misschien wel een geinige invalshoek. Bij sporten hoop je kijkers te trekken, die ook veel bewegen. Die kunnen best wat ongezonds eten. Filmkijkers daarentegen hangen maar wat op de bank, dus dan mag je alleen voor gezonde zaken reclame maken. :ROFL:
 
Nouja, niet bepaald een gezond product natuurlijk. Verre van.
Even voor de goede orde: Gaat er niet om dat niemand het zou mogen drinken.
Gaat er om of t wenselijk is om het een podium te bieden op bijv een sportevenement.
Dat in tijden van steeds erger wordende obesitas, ook onder kinderen. In tijden waarin de gevolgen van obesitas zeer zichtbaar zijn geworden ook (coronavirus houdt wel van zwaarlijvigen, bijv.).
Tijd is er wel rijp voor om promotieuitingen aan banden te leggen, net als bij sigaretten al is gebeurd. Verbieden hoeft niet, maar promoten net zo min.



Bij deze: bitterballen zijn ongezond.
Zo, nou, wat een impact hè?

Wat kun jij toch slap lullen man... ! Daar zou een forum award voor moeten komen!
Als je die 2 zaken echt wil vergelijken, plaats dan een bak met bitterballen voor Ronaldo zn neus, en kijk of ie die ook opzij zet en een banaan er voor in de plaats legt.
Weet je wat t is, coca cola bestaat al even, ruim 100 jaar om niet zo precies te zien. Coca cola reclame bestaat ook al even een tijdje. Obesitas is pas veel korter een groot probleem, zolang 'wij' het logisch vinden om kinderen met de auto naar school sport en partijtjes te brengen, de boodschappen met de auto te doen en met de auto naar de sportschool gaan hebben we aardig boter op onze hoofd als we zeuren over reclame's van dergelijke bedrijven.
 
Weet je wat t is, coca cola bestaat al even, ruim 100 jaar om niet zo precies te zien. Coca cola reclame bestaat ook al even een tijdje. Obesitas is pas veel korter een groot probleem, zolang 'wij' het logisch vinden om kinderen met de auto naar school sport en partijtjes te brengen, de boodschappen met de auto te doen en met de auto naar de sportschool gaan hebben we aardig boter op onze hoofd als we zeuren over reclame's van dergelijke bedrijven.
Boter... Ook zoiets. :p
 
Weet je wat t is, coca cola bestaat al even, ruim 100 jaar om niet zo precies te zien. Coca cola reclame bestaat ook al even een tijdje. Obesitas is pas veel korter een groot probleem, zolang 'wij' het logisch vinden om kinderen met de auto naar school sport en partijtjes te brengen, de boodschappen met de auto te doen en met de auto naar de sportschool gaan hebben we aardig boter op onze hoofd als we zeuren over reclame's van dergelijke bedrijven.
Nu was het in mijn tijd zo (ouwe lul) dat je een glaasje cola kreeg op een verjaardag en een blikje cola (3es :ROFL: ) voor een dag zwemmen. Nu zijn er families die dit drinken als water. (pun intended)
 
Ter aanvulling dat er regels voor kindermarketing zijn gekomen zie ik als een noodzakelijk kwaad vanwege het gegeven dat een deel van de ouders van nu moeilijk nee kunnen zeggen...
 
Nu was het in mijn tijd zo (ouwe lul) dat je een glaasje cola kreeg op een verjaardag en een blikje cola (3es :ROFL: ) voor een dag zwemmen. Nu zijn er families die dit drinken als water. (pun intended)
Ach ik ken verhalen van feestjes waar de 8 jarige radler mag drinken want er zit toch geen alcohol in...
 
En Cola Zero dan? Red Bull sponsort ook heel veel sport. Sterker nog: veel sportdrankjes zijn volgens mij helemaal niet gezond.

Klopt. Geldt wmb hetzelfde voor.
Red Bull hebben we het zelfs al eens over gehad ihkv RB Leipzig, geloof ik.

En zero... blijft rommel. De (slechte) calorieën zijn ingeruild voor aspartaam. Blijft een dubieus goedje met elkaar tegensprekende onderzoeken, voor zover ik weet.

Het is een hellend vlak, ik weet t. Wat wel, wat niet. Maar die discussie mag best gehouden worden, zonder dat er gelijk "we mogen niks meer" en "hunnie bepalen alles wat ik eet en drink" gejank bij komt kijken.

Weet je wat t is, coca cola bestaat al even, ruim 100 jaar om niet zo precies te zien. Coca cola reclame bestaat ook al even een tijdje. Obesitas is pas veel korter een groot probleem, zolang 'wij' het logisch vinden om kinderen met de auto naar school sport en partijtjes te brengen, de boodschappen met de auto te doen en met de auto naar de sportschool gaan hebben we aardig boter op onze hoofd als we zeuren over reclame's van dergelijke bedrijven.

Ooit begonnen als medicijn zelfs.
En niet iets wat dagelijks werd gecommuniceerd. En pas met megabudgetten voor marketing toen obesitas wel een probleem ging worden.

Je hebt gelijk dat de zaken die jij noemt ook onderdeel van het probleem zijn.
Maar waarom de of-of ipv en-en benadering?
Het probleem bestaat uit meerdere onderdelen, de oplossing dan ook.
 
Great… nu heb ik trek in bitterballen die je hier niet kan krijgen. Bedankt!
Tijd om moeders de vrouw aan het werk te zetten daar ;)


Toevoeging:
Ow kak, wacht ff, speciaal voor ELPSV
Bitterballen zijn geen gezonde voeding, geniet hiervan maar met mate.
 
Laatst bewerkt:
Goh volgens Amrabat was de start snelheid van C.Ronaldo niet meer hetzelfde, dus hij gaat er mee aan de slag en verliest hij een paar kilo aan spieren om het weer op orde te krijgen. Leuk die kleine groepjes uit het trainings leven van een absolute prof.

Die gemiste kans van net was wel slecht van CR7 die topscorer aller tijden kan worden van het EK.
 
Terug
Bovenaan Onderaan