Coronavirus

Alsof t gros van onderliggend lijden terug is te herleiden op ongezond leven, maar das een goede vraag. Mag ik dan de wedervraag stellen waarom abortus vergoed wordt, moeten we dat dan niet alleen doen op t moment dat de reden medisch is (a)
Morbide obesitas en COPD mag je over het algemeen wel linken aan leefstijl, toch? Abortus, of in ieder geval de oorzaak van de noodzaak ervan natuurlijk ook. ;)
 
Alsof t gros van onderliggend lijden terug is te herleiden op ongezond leven, maar das een goede vraag. Mag ik dan de wedervraag stellen waarom abortus vergoed wordt, moeten we dat dan niet alleen doen op t moment dat de reden medisch is (a)
Dat is omdat een (ongewenst) kind nog veel duurder is. ;)
 
Tot nu toe hebben we daar (grotendeels) ja tegen gezegd. Rokers, drinkers, drugsgebruikers, overmatige eters, sporters met blessures: ze ontvangen allemaal zorg. Als je die zorg ontzegt, dan kun je de gezondheidszorg stevig afschalen. Lijkt me moeilijk om een grens te bepalen.
Lijkt mij ook. Toch zijn het dingen die je wellicht mee moeten nemen als je in deze kwestie alles naast elkaar gaat leggen.
 
Dus ik MOET mij van jou laten vaccineren terwijl mijn moeder er doodziek van geworden is, zelf 0 symptomen had bij Corona en mij adviseert om niet dat vaccin te nemen. Moet ik me dan laten vaccineren of ben ik een slechter mens dat ik het niet doe? Want dat suggereer je met de opmerking dat je geen respect voor mij hebt. Fijn he die tweedeling in Nederland. De goede mensen laten zich vaccineren, de slechte mensen horen niet in de maatschappij?
Moeten is een groot woord. Het wordt aangeraden. Ik ben vooralsnog (want ca 36 uur geleden) niet ziek geworden van de inenting, maar ook als ik 5 dagen ziek zou worden, had ik wel een vaccin genomen. Want:
- ik wil van de maatregelen af en corona gaat niet weg
- we doen het met z'n allen, als te veel mensen geen vaccin nemen helpt het niet/onvoldoende om in ieder geval de samenleving draaiende te houden
- ik ben stiekem ook best bevreesd voor long covid (al denk ik dat ik misschien wel al aan het begin van de epidemie al besmet ben geweest), want zonder sport zou de kwaliteit van mijn leven behoorlijk afnemen.
Wat ben je een ongelooflijke mega respectloze randdebiel!! Totaal respectloos. Wees trots op jezelf!!
Hier mis je een running gag van het forum. Daarbij kan Der Jaufe ook prima voor zichzelf opkomen.
 
Wat ben je een ongelooflijke mega respectloze randdebiel!! Totaal respectloos. Wees trots op jezelf!!
Ik had me voorgenomen om niet meer op je te reageren, maar het ziet er naar uit dat ik er in dit geval niet aan ontkom.

Ik sprak niet tegen jou en niet over jou. Dus je toon geeft geen pas. Ik ga je post aanpassen omdat andere forumers er melding van maken. Dan weet je dat vast.
Daarbij geef ik je een waarschuwing mbt taalgegebruik en gedrag.

Wellicht doe je er goed aan mijn bijdragen niet meer te lezen. Als je daar moeite mee hebt, dan is het wellicht een goed idee om je belofte waar te maken en dit venster te sluiten. Jij bepaalt immers niet wat ik schrijf en naar wie ik dat doe, zéker niet als het niet aan jou gericht is.
 
Dus ik MOET mij van jou laten vaccineren terwijl mijn moeder er doodziek van geworden is, zelf 0 symptomen had bij Corona en mij adviseert om niet dat vaccin te nemen. Moet ik me dan laten vaccineren of ben ik een slechter mens dat ik het niet doe? Want dat suggereer je met de opmerking dat je geen respect voor mij hebt. Fijn he die tweedeling in Nederland. De goede mensen laten zich vaccineren, de slechte mensen horen niet in de maatschappij?

Je leest niet goed. Het moet niet, van mij hoef je niks, maar ik heb voor zo'n besluit geen respect, da's net effe wat anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan