Olympiakos Piraeus - PSV | Donderdag 18 februari | Eindstand 4-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Hehe, nee. Europees ben ik altijd voor de Nederlandse club, hoe onvoorstelbaar dat ook lijkt voor velen. Opzich lijkt het me nog geen dramatisch perspectief dankzij de twee uitdoelpunten. Een 2-0 of 3-1 zal pittig worden maar toch zeker nog niet onhaalbaar?

Enkel als er geen grote individuele fouten in de verdediging worden gemaakt.
En daar ligt het grote probleem op dit moment :sad:
 
Als ik dit voor een wedstrijd zou zeggen tegen mijn coach zit ik meteen op de bank. Wat een instelling hebben sommige mensen hier.
Het is echt niet altijd goed en soms uber slecht, maar daarom houdt ik nog wel steeds moed erin. Anders kan je net zo goed stoppen met voetballen.
Er is een verschil tussen de instelling van een speler en de instelling van een supporter. Een supporter kan (in het geval van PSV) alleen maar lijdzaam toekijken, kan niks veranderen aan wat er op het veld gebeurt; hooguit in normale tijden in het stadion vocale steun geven, verder niets. De vergelijking met wat een terecht teleurgestelde supporter voorspelt of zegt en een speler gaat m.i. dan ook mank. Als ik speler was zou ik de attitude die Sneeuwvlok2 toont in die post niet hebben, maar als supporter wel; dat is gewoon gebaseerd op algehele observaties van dit PSV, dit seizoen. Ik zie het als supporter ook niet gebeuren dat PSV er bovenop gaat komen. Daarvoor klopt er veel te veel niet, en gaat er in alle facetten veel te veel mis.
 
Teze, Boscagli en normaal gesproken Dumfries zijn prima in onze verdediging. Max is aanvallend wel oké (heeft nu een slechte periode maar de kwaliteiten heeft 'ie wel) maar verdedigend o zo kwetsbaar.
Zeker waar daarom maakte ik het meervoud, blonde mieten, want max is ook blond en verdedigend vrij ondermaats aanvallend wel sterk
 
Al


Als je blijft volharden in deze tactiek, dan weet je toch van te voren al dat het niet goed gaat komen. Dat hebben nu zo ongeveer alle topwedstrijden de afgelopen jaren uitgewezen. Dan schaar ik de woorden ‘moed erin houden’ onder andere woorden als ‘naïef’ en ‘kinderlijk’.
Bijna tegen het ‘amateurisme’ aan, om maar eens een zeer negatief woord te gebruiken.

Het is dat ik voor PSV ben, maar het liefst ben ik gestopt met kijken. Ik weet ongeveer hoe het gaat aflopen als ik de opstelling zie, ben daarna meteen teleurgesteld en ga niet kijken, want dat wil ik mezelf niet aandoen.
Ik denk dat de meesten hier, simpelweg niet tegen hun verlies kunnen. Ik niet in ieder geval.
Ikzelf kan ook heel slecht tegen mijn verlies ben ook ontzettend saggie nu. Maar ben wel het type wat dan ondanks een verlies vol vertrouwen en moed de volgende wedstrijd weer in ga voor de winst. Als dat naief en kinderlijk is, dan is dat maar zo.
 
Tja, het heeft allemaal weinig meer met topvoetbal te maken wat PSV doet

Zeker ophet veld, bij de scouting en de rest van het technisch beleid, maar bijvoorbeeld ook voor wat betreft (inter)nationale uitstraling en daarmee samenhangende sponsors

jammer!
Philips, ASML, Jumbo, VDL en de High Tech Campus.. Kan erger hoor
 
Hehe, nee. Europees ben ik altijd voor de Nederlandse club, hoe onvoorstelbaar dat ook lijkt voor velen. Opzich lijkt het me nog geen dramatisch perspectief dankzij de twee uitdoelpunten. Een 2-0 of 3-1 zal pittig worden maar toch zeker nog niet onhaalbaar?
De 0 of de 1 houden en zelf ook nog eens flink scoren? Onhaalbaar :cautious:
 
Goed.. Heel even een klein beetje te bezinken en er vallen best goede punten uit deze pot te halen. Met Götze erbij loopt het veldspel op de helft van de tegenstander beter, en het is wel duidelijk dat wanneer PSV meer probeert te bewegen dat het dan een stuk makkelijker aan voetballen komt. Zahavi is met zijn rol als hangende spits prima aan het voetballen, draait vaak goed en snel open waarmee hij vaak best veel ruimtes creëert. Vandaag ook meerdere keren één keer raken voetbal gezien, en PSV heeft technisch gezien genoeg spelers die hier toe in staat zijn. Vooral wanneer Gakpo en Madueke weer terug zijn moet PSV toch qua voetbal weer een beetje op kunnen staan.

Punten van kritiek is toch vooral weer het gebrek aan beweging bij enorm veel jongens, ook een stukje slimmigheid van velen. Bijvoorbeeld onze backs zie je bij balbezit van onze CV's zo vaak veel te hoog staan waardoor ze in de dekking staan en die pass optie al ontbreekt. Ook voorop staat vooral Malen continu in de dekking. We weten allemaal dat Sangaré en Rosario aan de bal niet de besten zijn, maar dan zou je toch denken dat de andere spelers bij PSV ervoor proberen te zorgen dat er in ieder geval een optie is waar de bal naartoe kan? In plaats daarvan zie je Malen lopen klagen terwijl hij zelf stil staat naast de verdediger. Op die half 10 posities moet er meer geleerd worden van Götze, die eigenlijk vooral deed wat Mauro, Thomas, Mo en alles en iedereen die daar speelt niet goed doen. Ruimte maken. Had ik al gezegd dat PSV ruimte moet maken? Over ons verdedigende spel ga ik geen woorden aan vuil maken, en aan die blonde miet achterin al helemaal niet.

Werk aan de winkel

Wat dacht je om dan die twee controleurs niet op te stellen. Hoogstens eentje met een goede voetballer ernaast. Zo simpel is het écht.

Je ketting is zo sterk als je zwakste schakel. Het is toch waanzin om je tactiek aan te passen omdat je controleurs slecht aan de bal zijn.
(In controleren zijn ze zelfs slecht. Hoewel, ze...eentje iig zeer zeker)
 
Laatst bewerkt:
Schmidt verwacht dat Gakpo volgende week niet mee kan doen...
Die kan net zo goed nu al stoppen met voetballen. Die ligt vaker in de lappenmand dan dat ie op het veld staat; en als ie op het veld staat maakt ie om de haverklap een schwalbe en ligt ie weer op de grond.
Had 'ie een paar jaar geleden moeten doen. Ergens in een Nigeriaans dorp in de kinderopvang of zo. Dan zaten wij nu niet met de gebakken peren.
Kan ie wel mooi z'n korte broekje aan!
 
Teze, Boscagli en normaal gesproken Dumfries zijn prima in onze verdediging. Max is aanvallend wel oké (heeft nu een slechte periode maar de kwaliteiten heeft 'ie wel) maar verdedigend o zo kwetsbaar.
Ras optimist heb ik wel respect voor. Ik zie het echt niet de meeste spelers zijn gewoon te licht, behalve Mo dan letterlijk en figuurlijk 😉
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan