Dat deed hij in het begin ook. Er zal op een gegeven moment afgesproken zijn dat alle interviews in het Engels gevoerd worden, omdat Duits nou eenmaal niet door iedereen wordt gesproken in Nederland.
Vind ik toch onhandig, zeker wanneer het niet goed gaat en je je emoties moet beheersen. In een vreemde taal dan te moeten praten maakbaars wat lastiger. Hij doet in die emotie ( en ik ben de beroerdste niet en gooi ik het daar op...) rare uitspraken zoals vanavond over Ihattaren en de spelers. Of zoals toen met “ Ajax koopt een speler van 22 miljoen maar ze konden toch niet van ons winnen”. Dat vind ik echt PSV onwaardig.
 
Vind ik toch onhandig, zeker wanneer het niet goed gaat en je je emoties moet beheersen. In een vreemde taal dan te moeten praten maakbaars wat lastiger. Hij doet in die emotie ( en ik ben de beroerdste niet en gooi ik het daar op...) rare uitspraken zoals vanavond over Ihattaren en de spelers. Of zoals toen met “ Ajax koopt een speler van 22 miljoen maar ze konden toch niet van ons winnen”. Dat vind ik echt PSV onwaardig.
Dat klopt inderdaad ja, alleen dat gaat in Engeland ook prima met al die buitenlandse coaches daar. Zou geen probleem moeten zijn. Ik heb Schmidt zijn interview zelf niet gezien, maar wat ik op VI las waren heel redelijke teksten.
 
Ik ben langzamerhand wel een beetje klaar met deze popie jopie, onze duitse professor die alles zo goed weet en het allemaal maar niks kan schelen. Is al een keertje geschorst geweest, heeft rare of domme uitspraken soms. Tactisch wordt die door onbekende trainers met middelmatige elftal ook afgetroefd.

Zijn wissels vind ik 8 vd 10 keer kut. Hoe hij met spelers als Malen en Mo etc om gaat vind ik ook kut. De ene was gretig om een hattrick te maken tegen Twente, en de ander wordt gewisseld, omdat Schmidt zogenaamd nieuwe energie in het team wou brengen terwijl Mo de beste speler was aan de kant van PSV tegen Ajax. Nieuwe energie met Thomas en Vertessen my ass, twee droeftoeters die in de KKD horen, mogen allebei en samen niet eens de veters strikken van Mo. Niet de eerste keer trouwens dat Schmidt dit flikt. Hij haalt meestal een speler die erg goed is in de wedstrijd eraf.

En waarom is dit ook de volgende trainer die iets ziet in die Rosario? Om je kapot te ergeren. Zijn 4222 vind ik ook maar niks. Ik zie totaal geen ontwikkeling ook. Boeken geen vooruitgang niks. 4 toppers op rij niet gewonnen. Beker weg, in de competitie sta je er ook slecht voor en in de EL ga je natuurljk ook geen potten breken.

Wordt tijd dat meneer eens in de spiegels gaat kijken. Zo niet? Ophoepelen dan maar. Ik verlang serieus naar Cocu weer.
 
Dat deed hij in het begin ook. Er zal op een gegeven moment afgesproken zijn dat alle interviews in het Engels gevoerd worden, omdat Duits nou eenmaal niet door iedereen wordt gesproken in Nederland.
Nou als je geen Engels kunt doe het dan niet. Meneer "I sink" Schmidt. Vreselijk irritant.
 
Ik had erg veel vertrouwen en zin in dit seizoen met Schmidt. Maar dat is momenteel 180 graden gedraaid. Zijn rare houding interviews zodra het negatief wordt, het topclub-onwaardige calimero-gedrag, belachelijke wissels (je ziet dat de spelers nu zelfs openlijk hun onvrede uiten na het wisselen) en het vasthouden aan zijn systeem zijn voorbeelden die ik niet snel zie veranderen. Tuurlijk zijn de blessures van invloed op de prestaties maar een goede trainer zou dan, al dan niet tijdelijk, zijn systeem en tactiek aanpassen. Ik denk dat Schmidt nu wegdoen geen oplossing is maar ik zou gewoon lekker het nieuwe seizoen met Cocu beginnen, desnoods RvN. Rustige clubjongens die geen rare dingen doen. Onze spelers zullen hun tactiek ook beter begrijpen/
 
Want wij Nederlanders zijn zo geweldig in Engels.
Nederlanders denken vooral van zichzelf dat ze goed zijn in Engels. En andere volken zijn over het algemeen wat beleefder, vooral Britten, en die zeggen dan 'oh wat spreek je goed Engels.' En de gemiddelde Nederlander gelooft dat in z'n arrogantie. Terwijl de Brit denkt dat je klinkt als meneer Pamuk.
 
Nederlanders denken vooral van zichzelf dat ze goed zijn in Engels. En andere volken zijn over het algemeen wat beleefder, vooral Britten, en die zeggen dan 'oh wat spreek je goed Engels.' En de gemiddelde Nederlander gelooft dat in z'n arrogantie. Terwijl de Brit denkt dat je klinkt als meneer Pamuk
Goed wil ik niet zeggen, uitspraak is vaak beroerd, maar uit onderzoeken blijkt dat een groot deel van de NLers het engels redelijk beheerst, meer dan bv Duitsers, dit tgv o.a. het niet nasynchroniseren van TV hier in NL.
 
Goed wil ik niet zeggen, uitspraak is vaak beroerd, maar uit onderzoeken blijkt dat een groot deel van de NLers het engels redelijk beheerst, meer dan bv Duitsers, dit tgv o.a. het niet nasynchroniseren van TV hier in NL.
We kunnen ons prima verstaanbaar maken in het Engels, net zoals Schmidt dan kan. Dan gaan huilen om iemand die 'I sink' zegt ipv 'I think' en daaruit concluderen dat hij geen Engels kan :FP:
 
We kunnen ons prima verstaanbaar maken in het Engels, net zoals Schmidt dan kan. Dan gaan huilen om iemand die 'I sink' zegt ipv 'I think' en daaruit concluderen dat hij geen Engels kan :FP:
Ach, dat Duits-Engels is goed te doen Spanglish dat is pas vervelend.
 
Ach, dat Duits-Engels is goed te doen Spanglish dat is pas vervelend.
Man, daar heb ik mijn eigen Engels mee verpest. Na een aantal vakanties tussen Spanjaarden en een klein jaar werken met Portugezen ging mijn eigen Engels eraan. Als je normaal Engels met die lui praat, verstaan ze je niet.

Ik las dit op ad

Tja, de enige aanvaller die wel wat liet zien.....Laat die jongen nou gewoon eens 90 minuten staan.
 
Of Fransosen die Engels spreken.. Iedere hoek van de wereld heeft wel een eigen Engels accent. Heck zelfs in Engelsen zelf zijn met hun eigen accent niet te verstaan
Is ook wat je gewend bent, gemiddelde Texaan versta ik bijvoorbeeld erg slecht. Fransen die Engels spreken heb ik weinig ervaring mee..
 
Ik had erg veel vertrouwen en zin in dit seizoen met Schmidt. Maar dat is momenteel 180 graden gedraaid. Zijn rare houding interviews zodra het negatief wordt, het topclub-onwaardige calimero-gedrag, belachelijke wissels (je ziet dat de spelers nu zelfs openlijk hun onvrede uiten na het wisselen) en het vasthouden aan zijn systeem zijn voorbeelden die ik niet snel zie veranderen. Tuurlijk zijn de blessures van invloed op de prestaties maar een goede trainer zou dan, al dan niet tijdelijk, zijn systeem en tactiek aanpassen. Ik denk dat Schmidt nu wegdoen geen oplossing is maar ik zou gewoon lekker het nieuwe seizoen met Cocu beginnen, desnoods RvN. Rustige clubjongens die geen rare dingen doen. Onze spelers zullen hun tactiek ook beter begrijpen/
Er is een reden dat de Chelsea's en Bayern's van deze wereld niet bij hem aankloppen.
 
Ik had erg veel vertrouwen en zin in dit seizoen met Schmidt. Maar dat is momenteel 180 graden gedraaid. Zijn rare houding interviews zodra het negatief wordt, het topclub-onwaardige calimero-gedrag, belachelijke wissels (je ziet dat de spelers nu zelfs openlijk hun onvrede uiten na het wisselen) en het vasthouden aan zijn systeem zijn voorbeelden die ik niet snel zie veranderen. Tuurlijk zijn de blessures van invloed op de prestaties maar een goede trainer zou dan, al dan niet tijdelijk, zijn systeem en tactiek aanpassen. Ik denk dat Schmidt nu wegdoen geen oplossing is maar ik zou gewoon lekker het nieuwe seizoen met Cocu beginnen, desnoods RvN. Rustige clubjongens die geen rare dingen doen. Onze spelers zullen hun tactiek ook beter begrijpen/

Ja Cocu, kunnen we die daarna weer tot het bot toe afzeiken en de schuld geven van alles wat fout gaat. Paar jaar geleden was daar ook alles kut aan, en nu is hij ineens de oplossing.

Het probleem ligt dieper dan alleen de trainer. Het is namelijk al meerdere jaren kut.
 
Ja Cocu, kunnen we die daarna weer tot het bot toe afzeiken en de schuld geven van alles wat fout gaat. Paar jaar geleden was daar ook alles kut aan, en nu is hij ineens de oplossing.

Het probleem ligt dieper dan alleen de trainer. Het is namelijk al meerdere jaren kut.
Ik heb inderdaad ook niet het idee dat we nu met een andere trainer ineens geweldige resultaten gaan boeken. Volgens mij is het een combinatie van meerdere factoren:

1. Schmidt's tactiek die misschien leuk is op papier maar eigenlijk zelden echt werkt (ik heb sowieso het idee dat Malen en Zahavi vrij vaak op een eiland staan, als ze daar al allebei staan);
2. Kwaliteit van het team, gebrek aan doorselecteren - ik heb dan ook wel het idee dat Schmidt hier ook wel een hand in had;
3. Blessure's van spelers die dan juist wel het verschil kunnen maken als Gotze, Gakpo en Maudueke - normaal nog met als backup(?) Romero.

Dus van Schmidt afkomen is een stap, maar er moet meer gebeuren. Doorselecteren. En je zou dan moeten nadenken of JdJ de juiste man daarvoor is.

Het probleem is echter dat ik betwijfel of al het bovenstaande wordt aangepakt. Terwijl enkele sterkhouders (ik neem aan in ieder geval Dumfries, misschien Mo ook) wel vertrekken. Dan krijgen we misschien een speler van het niveau Deryck op RB en "vangen we het verlies van Mo wel intern op". En dan ga je nog zo'n jaar tegemoet.

...maar we blijven optimistich! Toch?
 
Het begin is eigenlijk heel simpel, spelers niet meer voor een appel en ei verkopen. Maar echt een keer hoge bedragen gaan vragen. Er moet namelijk wel een basis gelegd worden voor de aankopen die worden gedaan. Daarnaast moeten we ook niet alles meer gaan opvangen met spelers uit de jeugd. Kijk het is allemaal mooi als meer dan 50% van het veld bestaat uit de eigen jeugdopleiding, maar er moet ook altijd een kwaliteitsinjectie van buitenaf komen. Spelers die deze jonge gasten omhoog kunnen trekken, het liefst in iedere linie 1.

Dat is eigenlijk iets waar Ajax ook vanaf is gestapt een tijd terug, en kijk waar het ze heeft gebracht. Ik bedoel zij hebben een spits op het veld staan die meer heeft gekost dan alle 11 spelers bij elkaar die wij gisteren op het veld hebben staan. En natuurlijk kunnen zij die bedragen uitgeven omdat ze ook de successen hebben geboekt, maar die successen komen niet als je ergens begint met het leggen van een basis. En die basis is bij ons nu niet goed genoeg.
 
Het begin is eigenlijk heel simpel, spelers niet meer voor een appel en ei verkopen. Maar echt een keer hoge bedragen gaan vragen. Er moet namelijk wel een basis gelegd worden voor de aankopen die worden gedaan. Daarnaast moeten we ook niet alles meer gaan opvangen met spelers uit de jeugd. Kijk het is allemaal mooi als meer dan 50% van het veld bestaat uit de eigen jeugdopleiding, maar er moet ook altijd een kwaliteitsinjectie van buitenaf komen. Spelers die deze jonge gasten omhoog kunnen trekken, het liefst in iedere linie 1.

Dat is eigenlijk iets waar Ajax ook vanaf is gestapt een tijd terug, en kijk waar het ze heeft gebracht. Ik bedoel zij hebben een spits op het veld staan die meer heeft gekost dan alle 11 spelers bij elkaar die wij gisteren op het veld hebben staan. En natuurlijk kunnen zij die bedragen uitgeven omdat ze ook de successen hebben geboekt, maar die successen komen niet als je ergens begint met het leggen van een basis. En die basis is bij ons nu niet goed genoeg.
Precies, wat Ajax goed doet is ervaren jongens (terug) halen als Blind, Tadic, Klaassen jongens die zich al hebben bewezen en waarvan je weet dat ze 100% zeker het niveau aankunnen, dit kost flink wat geld, maar door deze investering gaan de jonge gasten in de selectie ook beter voetballen omdat ze spelers hebben waarvan ze leren + je hebt gewoon veel meer ervaring in het veld, wat PSV doet is van Ginkel en Götze halen, dat is een stap in de goede richting alleen die jongens zijn niet fit en dat weet je vanaf het begin al dat die er niet gelijk/vaak ook niet kunnen staan. Je mist gewoon ervaren spelers in het veld die het team op sleeptouw nemen
 
Precies, wat Ajax goed doet is ervaren jongens (terug) halen als Blind, Tadic, Klaassen jongens die zich al hebben bewezen en waarvan je weet dat ze 100% zeker het niveau aankunnen, dit kost flink wat geld, maar door deze investering gaan de jonge gasten in de selectie ook beter voetballen omdat ze spelers hebben waarvan ze leren + je hebt gewoon veel meer ervaring in het veld, wat PSV doet is van Ginkel en Götze halen, dat is een stap in de goede richting alleen die jongens zijn niet fit en dat weet je vanaf het begin al dat die er niet gelijk/vaak ook niet kunnen staan. Je mist gewoon ervaren spelers in het veld die het team op sleeptouw nemen
Als we dan nadenken over spelers die PSV zou kunnen terughalen (gewoon als exercitie, niet dat ze ze allemaal moeten halen), wie zouden dan kandidaten zijn? Wat ik kan bedenken (realistische opties, bijvoorbeeld Angelino lijkt me op dit moment gewoon onhaalbaar):

Gini
Propper
Arias?
...
 
Terug
Bovenaan Onderaan