Terecht dan ook dat Schmidt voorzichtig is met die beste spelers, zeker in een druk programma.
Net als bij Madueke? :) Geblunder van de bovenste plank.

Ik heb er niets mee met de gehuil voor de camera's, ook niet van ten Hag. Wat dat betreft heb ik liever een type zoals Cocu, gewoon een gentleman voor de camera en die niet continu naar een excuus gaat zoeken. Feit is dat er gewoon nog steeds een team staat met weinig automatismen, dit kan door het speelschema komen maar daar hebben de tegenstanders net zoveel last van. En dat de begroting van PSV 32 van de 34 wedstrijden hoger is dan die van de tegenstander waardoor ze over meer budget kunnen beschikken om een selectie samen te stellen wordt toch ook niet steeds aangedragen bij de tegenstanders?

Daarom Schmidt, werk aan je ploeg, werk aan jezelf en laat de resultaten voor je spreken.
 
Net als bij Madueke? :) Geblunder van de bovenste plank.
Ja, denk je dat die 3 stappen het verschil hebben gemaakt? Uiteindelijk geeft een speler aan wat ie voelt, dus dan is het voor de medische staf lastig bepalen. Schmidt is daarop afgegaan. De meeste blessures bij PSV zijn niet veroorzaakt door overbelasting. Die van Madueke zou dat natuurlijk wel kunnen zijn.
 
Ik geloof er niks van dat de spelers zich minder fit gaan voelen als de trainer zegt dat het een vol speelschema is en dat hij scherp blijft op fitheid als reden van wissels en roulaties.
Want veel meer zegt ie feitelijk niet.

Zie nu weer een reactie binnenkomen dat de trainer 'altijd' maar met excuses komt, en niet 'steeds' flauw moet melken.

Als elk forumlid een euro zou krijgen voor elke keer dat er wordt overdreven van wat schmidt heeft gezegd of gedaan, waren we allemaal financieel onafhankelijk nu.
(En ja, en dan overdrijf ik lichtelijk!:sneaky:)

En voordat ik dat weer teruggeslingerd krijg: nee, daarmee zeg ik niet dat 'we geen kritiek mogen hebben'.
Zou alleen graag zien dat er wat minder wordt overdreven. Want het snijdt geen hout.


Wat betreft t interview: niet netjes afgehandeld op t eind. Vind best dat hij mag zeggen dat ie t een domme vraag vindt. Maar had t niet zo af hoeven kappen op t eind.
Aan de andere kant, een interviewer die met vragen begint die echt nergens op slaan, behalve om de popie jopie uit te hangen, is journalistiek van een bedroevend niveau. Heeft ie t nog best lang uit gehouden.
Volgens mij speelt RKC net zoveel wedstrijden in januari als PSV. Dan is, met een veel grotere en kwalitatief superieur selectie, het toch onzin om te klagen over de grote fysieke overbelasting van de spelers, nav een wedstrijd tegen RKC. Dat wind ik gewoon excuses zoeken voor wanprestaties.
 
PSV heeft het risico genomen door een aantal niet fitte spelers aan te trekken. Daarbij is de ploeg op meerdere plekken niet sterk genoeg vertegenwoordigd. De spoeling wat dun. Helaas kwam er toen ook nog Corona overheen en bleek het schema best druk. Schmidt heeft zeker een punt, maar als JdJ en hij wat beter hadden ingekocht, was het probleem wellicht wat minder groot geweest nu. Zoals een aantal medeforumleden al eerder aangaf, we zitten een beetje op de blaren van die weggegooide 35 miljoen van het jaar ervoor.
Hopelijk fietsen we een beetje redelijk door deze periode heen en doen we nog lang mee op 3 fronten. Want ondanks alles wat fout gaat is dat een luxe die we een paar jaar niet gekend hebben. En waar Schmidt verantwoordelijk is voor de fitheid van zijn selectie, is hij dat zeker ook voor de stand van zaken tot nu toe. En die kon slechter.
 
Volgens mij speelt RKC net zoveel wedstrijden in januari als PSV. Dan is, met een veel grotere en kwalitatief superieur selectie, het toch onzin om te klagen over de grote fysieke overbelasting van de spelers, nav een wedstrijd tegen RKC. Dat wind ik gewoon excuses zoeken voor wanprestaties.
Rkc had geen bekerwedstrijd.
Maar met fitheid moet hij ook vooruitkijken naar de februarimaand.

Hij klaagt m.i. ook niet. Hij benoemt het als een factor dat meespeelt. Bijv in de hoeveelheid wissels en roulaties.
Daarbij zegt hij ook niet dat andere ploegen er niet mee te maken hebben.
Hij kijkt naar zijn eigen spelers. Er wordt volop gemeten hoe hun fitheid is. Mede op basis daarvan, maar ook het programma, de ondergrond (kunst of gewoon gras), etc maakt hij keuzes met de opstelling.
Krijg de indruk dat hij zijn spelers altijd op #1 zet, ongeacht wat de buitenwacht er van vindt. Ik kan dat wel waarderen
 
Laatst bewerkt:
Het kutte is vooral dat het bij ons veelal spelers betreft die wedstrijden voor je winnen.
Malen, Gakpo, Gotze, Madueke...dat zijn jongens met een enorm aandeel in het aantal goals.
 
PSV heeft het risico genomen door een aantal niet fitte spelers aan te trekken. Daarbij is de ploeg op meerdere plekken niet sterk genoeg vertegenwoordigd. De spoeling wat dun. Helaas kwam er toen ook nog Corona overheen en bleek het schema best druk. Schmidt heeft zeker een punt, maar als JdJ en hij wat beter hadden ingekocht, was het probleem wellicht wat minder groot geweest nu. Zoals een aantal medeforumleden al eerder aangaf, we zitten een beetje op de blaren van die weggegooide 35 miljoen van het jaar ervoor.
Hopelijk fietsen we een beetje redelijk door deze periode heen en doen we nog lang mee op 3 fronten. Want ondanks alles wat fout gaat is dat een luxe die we een paar jaar niet gekend hebben. En waar Schmidt verantwoordelijk is voor de fitheid van zijn selectie, is hij dat zeker ook voor de stand van zaken tot nu toe. En die kon slechter.
Ik zei het al eerder: PSV heeft wel 10 miljoen over gehad voor een controleur als Sangare ( met alle respect voor zijn fans) maar juist twee “gratis” spelers gehaald voor de plekken waar het ook onder MvB aan schortte. Want niet naar voren spelen en balletjes breed hadden we al eerder... Ook de speler die als de reserve voor die twee is gekomen, voldoet niet, Fein. Ook dat is dus een grote gok, een jonge speler die bij 1860 München speelde.. En dan het centrale duo waar al veel over gezegd is.
 
Ik zei het al eerder: PSV heeft wel 10 miljoen over gehad voor een controleur als Sangare ( met alle respect voor zijn fans) maar juist twee “gratis” spelers gehaald voor de plekken waar het ook onder MvB aan schortte. Want niet naar voren spelen en balletjes breed hadden we al eerder... Ook de speler die als de reserve voor die twee is gekomen, voldoet niet, Fein. Ook dat is dus een grote gok, een jonge speler die bij 1860 München speelde.. En dan het centrale duo waar al veel over gezegd is.
Ik vind het centrale duo over het geheel genomen eigenlijk best (verrassend) prima. Natuurlijk zakken ze nu en dan door het ijs, maar het gaat beter dan ik verwacht had. Teze vind ik sowieso een goed niveau aantikken, maar ook Boscagli zit er vaak nog best goed tussen, ondanks dat hij niet de grootste is. Waar het hem m.i. vooral aan schort is het gebrek aan inzicht/verdedigende kwaliteiten van beide backs, waardoor het op de flanken altijd wijd open ligt, en zoals Bacchus al eens aanhaalde, dat domme uitverdedigen door het midden wat een bepaalde controlerende speler vaak doet.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik zei het al eerder: PSV heeft wel 10 miljoen over gehad voor een controleur als Sangare ( met alle respect voor zijn fans) maar juist twee “gratis” spelers gehaald voor de plekken waar het ook onder MvB aan schortte. Want niet naar voren spelen en balletjes breed hadden we al eerder... Ook de speler die als de reserve voor die twee is gekomen, voldoet niet, Fein. Ook dat is dus een grote gok, een jonge speler die bij 1860 München speelde.. En dan het centrale duo waar al veel over gezegd is.
Veel geld voor een controleur. Toch vind ik hem vooralsnog echt een aanwinst. Ik ben wellicht wat naïef, maar ik denk nog steeds dat je wedstrijden wint door proberen te winnen in plaats van proberen niet te verliezen. Dat begint bij je opstelling. Het gros van de wedstrijden in de eredivisie hebben we genoeg aan 1 controleur. Zelfs met Teze en Boscagli erachter. Maar als je op het middenveld voetballend niet de baas bent en overlopen wordt, gaat je verdediging ook kraken. Of er nou Senesi, Boscagli of Schuurs staat. Wedstrijden win je op het middenveld. Vooral als je blijft voetballen. Dat is precies de reden waarom AZ al die toppers wint. Omdat ze blijven voetballen. Niet omdat die Griek achterin de nieuwe Jaap Stam is. Ze blijven namelijk ook voetballen als Jordi Clasie er een keer moet staan.
 
Veel geld voor een controleur. Toch vind ik hem vooralsnog echt een aanwinst. Ik ben wellicht wat naïef, maar ik denk nog steeds dat je wedstrijden wint door proberen te winnen in plaats van proberen niet te verliezen. Dat begint bij je opstelling. Het gros van de wedstrijden in de eredivisie hebben we genoeg aan 1 controleur. Zelfs met Teze en Boscagli erachter. Maar als je op het middenveld voetballend niet de baas bent en overlopen wordt, gaat je verdediging ook kraken. Of er nou Senesi, Boscagli of Schuurs staat. Wedstrijden win je op het middenveld. Vooral als je blijft voetballen. Dat is precies de reden waarom AZ al die toppers wint. Omdat ze blijven voetballen. Niet omdat die Griek achterin de nieuwe Jaap Stam is. Ze blijven namelijk ook voetballen als Jordi Clasie er een keer moet staan.
Bingo. En ik dacht dus dat dit ook de insteek van Schmidt zou zijn, naar aanleiding van zijn eigen woorden tijdens zijn eerste interviews. Valt dat even vies tegen zeg.
 
Herr Lars mag wat mij betreft vanaf nu de interviews gaan doen. Vrolijke, relaxede gozer die niet meteen in de verdediging schiet als men doorvraagt.
 
roulatietrainer die het allemaal beter weet maar van wie de spelers toch om de haverklap geblesseerd raken/weg gaan bij het interview als je het niet zint/......
Ik pik even dit begrip eruit, niet om je punt te ondermijnen maar omdat dit ook zo word gezegd door o.a. de media. Schmidt staat momenteel bekend als roulatie trainer. Terwijl hij dit eigenlijk totaal niet is:

Roteren binnen een team is bepaald niet zijn ding, tenzij het om bijvoorbeeld medische redenen of bij vormverlies van een speler nodig is. Bron: https://www.ed.nl/psv/roger-schmidt-ik-ben-een-trainer-geen-merk~a023605c/
Mijn gevoel zegt me ook dat het fors rouleren. Eerder een noodzaak is dan iets wat Schmidt graag doet. Ook tegen Emmen misten we weer een hoop spelers wegens blessures. Eigenlijk vind ik dat zorgelijk. Als Schmidt in zijn boek aangeeft echt vaak te rouleren. Dan hoort dit bij zijn plan. Juist doordat hij aangaf eigenlijk niet van rouleren te houden. Daardoor maak ik me wel zorgen om de fitheid van de selectie dit seizoen. De spelers lijken het programma helaas echt niet aan te kunnen. In combinatie met 'pech' blessures.
 
Overigens is het denk ik voor Schmidt beter als hij zijn interviews in het Duits doet, de taal die dichter bij hem en zijn gevoel staat. Hij hoeft dan ook niet naar de woorden te zoeken met als risico iets verkeerds te vertalen of verkeerd te interpreteren. Kan iemand dit gratis advies overbrengen naar Herr Schmidt?
 
Ik kan me echt voorstellen dat spelers als Malen en Mo een pleuris hekel hebben aan Schmidt met zijn wisseltjes.... Mo geeft het ook al aan: je hoopt in de laatste 10 minuten iets te kunnen forceren maar ja, de keuze van de trainer he.
Hou eens op man met je “in my opinion”. Praat ook gewoon Duits.
 
Ben er klaar mee, wissels slaan nergens op.
Ik kan me echt voorstellen dat spelers als Malen en Mo een pleuris hekel hebben aan Schmidt met zijn wisseltjes.... Mo geeft het ook al aan: je hoopt in de laatste 10 minuten iets te kunnen forceren maar ja, de keuze van de trainer he.
Hou eens op man met je “in my opinion”. Praat ook gewoon Duits.
 
Ik kan me echt voorstellen dat spelers als Malen en Mo een pleuris hekel hebben aan Schmidt met zijn wisseltjes.... Mo geeft het ook al aan: je hoopt in de laatste 10 minuten iets te kunnen forceren maar ja, de keuze van de trainer he.
Hou eens op man met je “in my opinion”. Praat ook gewoon Duits.
Laten we hopen dat Malen en Mo de boel gaan saboteren, nog 1.5 jaar Schmidt is rampzalig voor PSV, geen prijzen, geen geld, transfer waarde verdampt en spelers worden steeds ontevredener ok
 
Ik begin het een beetje gehad te hebben met Schmidt. Niet alles is slecht, maar er moeten wel resultaten geboekt worden.
Ik vind persoonlijk het spel zorgelijk. Qua resultaat is het niet eens zo slecht. Ja de toppers zijn verloren. Maar je mist ook twee goeie spelers. De manier waarop is wel ondermaats.
 
Ik vind persoonlijk het spel zorgelijk. Qua resultaat is het niet eens zo slecht. Ja de toppers zijn verloren. Maar je mist ook twee goeie spelers. De manier waarop is wel ondermaats.
En zijn belachelijke wissels... Alles bij elkaar is hij niet de juiste trainer voor deze groep.
 
Terug
Bovenaan Onderaan