Feyenoord - PSV | Zondag 31 januari | Eindstand 3-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Gewoon een kwestie van afspraken maken. De eerste goal loopt er niemand mee met de inlopende FN speler die m scoort bijvoorbeeld. Dat kan niet op dit niveau..
De vrijheid die spelers krijgen om rustig aan te leggen, dat Berghuis zo’n goal kan maken heeft ie al in eindhoven laten zien, waarom krijgt hij dan de ruimte om te kunnen schieten, Max staat erbij en bewondert. Het gemak waarmee buitenspel wordt opgeheven, het is echt onthutsend. Hou op met hoog druk zetten dat kan gewoon niet met deze defensie.
 
Ajax, AZ, Feyenoord, Vitesse, Sparta , FC Groningen,
Heerenveen etc.

Wil je dat ik nog even doorga of vind je dit genoeg?
Ajax heeft het geluk gehad dat hun golf (je) vroeg viel. Heeft Schmidt niet gezegd dat hij liever geen el speelde tijdens de golf? Bij Ajax viel m.i. de golf ook mee. Het waren, voor zover ik me kan herinneren weinig spelers en meer staf toch?

AZ eens, en die hebben in die periode ook wedstrijden weggegeven toen bepalende spelers even weg vielen..

FN weet ik niet hoe erg die golf is geweest, die volg ik niet zo..

En Heerenveen vind ik een ander verhaal, geen concurrent en spelen geen el (ivm belasting wel belangrijk) dus ja..
 
Maar onder van Bommel hebben we ook goede wedstrijden gezien, ik tenminste wel en bij Schmidt houdt het op met af en toe een leuke helft of 20 minuten. Het is toch te gek voor woorden dat we als PSV vrijwel geen enkele wedstrijd makkelijk met leuk voetbal winnen.
Ik vind het spel onder Schmidt wel beter.. in ieder geval zag het met Gakpo, Madueke , Gotze het er veelbelovend uit.. die wedstrijden in de el waren gewoon qua niveau veelbelovend.. tsja, ik vind dat hij in ieder geval een tweede seizoen mag krijgen.. sowieso is hij er net.. korte voorbereiding gehad als nieuwe coach, coronaatje erbij.. Dan is ook iedere blessure meteen raak qua selectie..

Verder heeft dat vergelijken eigenlijk ook niet zoveel zin.. Bommel kunnen we analyseren na 2 seizoenen.. Schmidt niet..
 
Serieus, wordt er om Cocu geroepen hier?
Wat een selectief geheugen.
In zn eerste seizoen werd ie bijna ontslagen vanwege een zeer belabberde reeks.
Daarna is het pas beter gaan lopen met enkele prijzen.

Begrijp me niet verkeerd, Cocu is en blijft 1 van mn grootste PSV helden, zie profielfotootje, en ik vond dat ie t wat resultaten betreft redelijk heeft gedaan als trainer.

Alleen erg kortzichtig om Cocu terug te willen, een trainer die behoorlijk veel tijd nodig had om resultaten te gaan halen, maar Schmidt dus na een half jaar weg te willen hebben.
Er zit wellicht wel een verschil tussen hoeveel tijd een PSV icoon wordt gegund t.o.v. een passant, maar toch.
 
Serieus, wordt er om Cocu geroepen hier?
Wat een selectief geheugen.
In zn eerste seizoen werd ie bijna ontslagen vanwege een zeer belabberde reeks.
Daarna is het pas beter gaan lopen met enkele prijzen.

Begrijp me niet verkeerd, Cocu is en blijft 1 van mn grootste PSV helden, zie profielfotootje, en ik vond dat ie t wat resultaten betreft redelijk heeft gedaan als trainer.

Alleen erg kortzichtig om Cocu terug te willen, een trainer die behoorlijk veel tijd nodig had om resultaten te gaan halen, maar Schmidt dus na een half jaar weg te willen hebben.
Er zit wellicht wel een verschil tussen hoeveel tijd een PSV icoon wordt gegund t.o.v. een passant, maar toch.
Ik zie niemand roepen om Cocu? Ik weet niet of je naar mij verwees, omdat ik hem wel noemde, maar alleen om een vergelijking te maken op een paar vlakken. Cocu heeft ook mindere dingen gedaan, zeker waar, maar het viel me wel op dat sinds hij weg is, er al 2 en een half seizoen geen 'team' staat.
 
Wellicht zit het merendeel momenteel niet per se op mijn mening te wachten, want ik zou er ook goed ziek van zijn. Maar doe het toch:

Ben het niet eens met de argumenten die je aanhaalt. Ja, Haller was +20m. Maar afgezien van zijn fysiek in niets beter dan Malen. Antony en Neres vind ik heerlijke voetballers, maar niet meer talent hebben dan Gotze en Madueke. PSV heeft met Ihattaren een talent in huis dat intrinsiek niet onder doet voor Gravenberch. Van Blind lees ik hier elke week wat voor waardeloze slak hij is en in weinig beter zou zijn dan jullie zwakste verdediger (Boscagli) en de backs zijn superheros waarvan ik vrij zeker weet dat ze hier niet ingeruild zouden worden voor iemand zoals Nous. Misschien Tagliafico, als de rode lap achterwege blijft. Sangare is beter dan Alvarez en in een controlerende rol niet minder dan Klaassen. De enige echte nietsnut blijf ik Rosario vinden, maar die schijnt nogal wat fans te hebben dus excuses bij voorbaat.

Met andere woorden: de trainer maakt er vooralsnog te weinig chocola van. Niets meer, niets minder. Geforceerd systeem dat niet tot bloei komt, oneindig vasthouden aan Rosario terwijl je daar een goede voetballer moet neerzetten als je Sangare er ook al hebt staan, Ihattaren beter managen en al lang eerder fit krijgen. De grote talenten in de aanval - die er zijn in overvloed - nooit laten banken voor middelmaat zoals Zahavi. Dan ziet de wereld er al heel anders uit, ben ik van overtuigd. Voor het seizoen postte ik nog dat PSV echt geweldige zaken had gedaan op de transfermarkt en toen was letterlijk iedereen het daar roerend mee eens. Qua kwaliteit ligt het allemaal echt niet zo veel uit elkaar.
Haller maakt zelf natuurlijk niet het verschil, maar het is wel een exponent van het verschil in bedrijfsvoering en het vermogen tussen Ajax en PSV.
Mocht PSV willen dat ze een extra speler met een dergelijk prijskaartje tussendoor konden betalen...

Als je eerlijk kijkt naar welke spelers PSV op het middenveld kon neerzetten vandaag, dan vermoed ik dat je enkel Mo (in beter vorm en conditie) bij Ajax zou willen zien.
Thomas, Rosario, Guti, Van Ginkel (in deze conditie), Mauro, Fein komen te kort voor de top in de eredivisie (PSV en Ajax).

Maar dat zijn nou wel de spelers waar Schmidt het mee moet doen. Ik ga niet zeggen dat Schmidt niet te benijden is, maar hij moet roeien met de riemen die hij heeft.

Hoe dat komt? Slechte aankopen uit het verleden en niet genoeg geld om écht te kunnen wedijveren met Ajax.

Tweede is dan zo slecht niet.

Op naar Twente thuis.
 
Wellicht zit het merendeel momenteel niet per se op mijn mening te wachten, want ik zou er ook goed ziek van zijn. Maar doe het toch:
Gewoon doen. Leuk om te lezen ondanks dat de een er mee eens is en de ander niet.
Ben het niet eens met de argumenten die je aanhaalt. Ja, Haller was +20m. Maar afgezien van zijn fysiek in niets beter dan Malen.
Zeker mee eens. Maar dat is ook het punt. Ajax heeft als zwakte de aanval en is in staat 20 miljoen te betalen voor een bruikbare/prima spits. Dus ze kunnen dit bedrag verantwoorden zonder dat het een mega talent hoeft te zijn.
Antony en Neres vind ik heerlijke voetballers, maar niet meer talent hebben dan Gotze en Madueke.
Helaas miste we deze spelers bij belangrijke wedstrijden. Madueke is nog wel minder bepalend/constant als bijv een Antony. Volgend seizoen zal hij denk ik basisspeler zijn.
PSV heeft met Ihattaren een talent in huis dat intrinsiek niet onder doet voor Gravenberch.
Lastig. Dit seizoen is Gravenberch bepalender voor het spel dan Mo.
Van Blind lees ik hier elke week wat voor waardeloze slak hij is en in weinig beter zou zijn dan jullie zwakste verdediger (Boscagli) en de backs zijn superheros waarvan ik vrij zeker weet dat ze hier niet ingeruild zouden worden voor iemand zoals Nous. Misschien Tagliafico, als de rode lap achterwege blijft. Sangare is beter dan Alvarez en in een controlerende rol niet minder dan Klaassen. De enige echte nietsnut blijf ik Rosario vinden, maar die schijnt nogal wat fans te hebben dus excuses bij voorbaat.
Gedeeltelijk mee eens. Maar jullie hebben een bredere kwaliteit op die positie. Bijv. Blind kun je vervangen door Martinez (zelfde niveau). Dan komen wij aanzetten met Viergever/baumgartl (niveau subtop hoogtens). In een seizoen en een drukke maand maakt dat veel verschil.
Met andere woorden: de trainer maakt er vooralsnog te weinig chocola van. Niets meer, niets minder.
vind ik gedeeltelijk. Psv heeft wel een hoop pech met blessures en daarvoor corona. Dat scheelt toch een hoop.
Geforceerd systeem dat niet tot bloei komt, oneindig vasthouden aan Rosario terwijl je daar een goede voetballer moet neerzetten als je Sangare er ook al hebt staan,
die hebben we niet echt. Ofja Fein, Guti, Thomas hebben zich niet bewezen beter te zijn dan Rosario.
Ihattaren beter managen en al lang eerder fit krijgen.
Denk dat dit een gedeelde verantwoordelijkeid is.
De grote talenten in de aanval - die er zijn in overvloed - nooit laten banken voor middelmaat zoals Zahavi.
Piroe en Vertessen zijn niet beter. Hierdoor vind ik Zahavi momenteel terecht basis. Gezien Gakpo, madueke en gotze geblesseerd zijn.
Dan ziet de wereld er al heel anders uit, ben ik van overtuigd. Voor het seizoen postte ik nog dat PSV echt geweldige zaken had gedaan op de transfermarkt en toen was letterlijk iedereen het daar roerend mee eens. Qua kwaliteit ligt het allemaal echt niet zo veel uit elkaar.
Ik ben het met je eens dat psv zijn beste 11 op papier nauwelijks onder doet voor Ajax. Denk alleen dat psv zijn beste 11 spelers slechts 5x tegelijk heeft kunnen opstellen.. dat is denk ik het voornaamste probleem ten opzichte van de andere topclubs.

Ik ben het met je eens. Maar ik vind dat je de blessures onderbelicht in je analyses. Dat is gewoon een belangrijk feit dit seizoen voor psv. Hierdoor vind ik het lastig om Schmidt hierop volledig aan te rekenen.
 
Gewoon doen. Leuk om te lezen ondanks dat de een er mee eens is en de ander niet.

Zeker mee eens. Maar dat is ook het punt. Ajax heeft als zwakte de aanval en is in staat 20 miljoen te betalen voor een bruikbare/prima spits. Dus ze kunnen dit bedrag verantwoorden zonder dat het een mega talent hoeft te zijn.

Helaas miste we deze spelers bij belangrijke wedstrijden. Madueke is nog wel minder bepalend/constant als bijv een Antony. Volgend seizoen zal hij denk ik basisspeler zijn.

Lastig. Dit seizoen is Gravenberch bepalender voor het spel dan Mo.

Gedeeltelijk mee eens. Maar jullie hebben een bredere kwaliteit op die positie. Bijv. Blind kun je vervangen door Martinez (zelfde niveau). Dan komen wij aanzetten met Viergever/baumgartl (niveau subtop hoogtens). In een seizoen en een drukke maand maakt dat veel verschil.

vind ik gedeeltelijk. Psv heeft wel een hoop pech met blessures en daarvoor corona. Dat scheelt toch een hoop.

die hebben we niet echt. Ofja Fein, Guti, Thomas hebben zich niet bewezen beter te zijn dan Rosario.

Denk dat dit een gedeelde verantwoordelijkeid is.

Piroe en Vertessen zijn niet beter. Hierdoor vind ik Zahavi momenteel terecht basis. Gezien Gakpo, madueke en gotze geblesseerd zijn.

Ik ben het met je eens dat psv zijn beste 11 op papier nauwelijks onder doet voor Ajax. Denk alleen dat psv zijn beste 11 spelers slechts 5x tegelijk heeft kunnen opstellen.. dat is denk ik het voornaamste probleem ten opzichte van de andere topclubs.

Ik ben het met je eens. Maar ik vind dat je de blessures onderbelicht in je analyses. Dat is gewoon een belangrijk feit dit seizoen voor psv. Hierdoor vind ik het lastig om Schmidt hierop volledig aan te rekenen.
Eens, de blessures nam ik niet mee. Dat moet af en toe idd mee zitten.
 
⅝Ik zie niemand roepen om Cocu? Ik weet niet of je naar mij verwees, omdat ik hem wel noemde, maar alleen om een vergelijking te maken op een paar vlakken. Cocu heeft ook mindere dingen gedaan, zeker waar, maar het viel me wel op dat sinds hij weg is, er al 2 en een half seizoen geen 'team' staat.
Heb zn naam in dit en vorige wedstrijdtopics wel een aantal keer voorbij zien komen.
Ik richtte me niet op specifiek iemand hier, maar op wie zich aangesproken voelt :)
 
Dat komt omdat die nog niet 80 wedstrijden hebben mogen inspelen ;)
Maar Ginkel is echt wel 3 klassen beter dan Rosario. En Fein, zoals gezegd heeft nog niet 1 keer op de positie van Rosario gespeeld. Dat is dus niet te beoordelen en vergelijken. Beetje voorbarig om Fein dus nu al te pfffff’en. Zeker als je Rosario 2,5 seizoen laat aankutten op die positie.
We gaan hier niet uitkomen. Fein heeft zeker voor de kerst meerdere keren controlerend gespeeld. Ik heb niet het idee dat hij dat kan. En aanvallend is hij ook kleurloos. Hij is ook niet snel, dus ik weet eigenlijk niet waar je fijn kwijt moet. Van Ginkel is helemaal niet fit, dus hoe kun je hem nu liever opstellen dan Rosario?
Ik zie niemand roepen om Cocu? Ik weet niet of je naar mij verwees, omdat ik hem wel noemde, maar alleen om een vergelijking te maken op een paar vlakken. Cocu heeft ook mindere dingen gedaan, zeker waar, maar het viel me wel op dat sinds hij weg is, er al 2 en een half seizoen geen 'team' staat.
Ik onthou zulke dingen nooit zo goed. Maar had Cocu geen leiders in zijn team als Guardado, Moreno en De Jong? Nu staat alleen Dumfries erin en die is ook nog helemaal niet zo oud. Te weinig leiders en kartrekkers.
 
Ik zie niemand roepen om Cocu? Ik weet niet of je naar mij verwees, omdat ik hem wel noemde, maar alleen om een vergelijking te maken op een paar vlakken. Cocu heeft ook mindere dingen gedaan, zeker waar, maar het viel me wel op dat sinds hij weg is, er al 2 en een half seizoen geen 'team' staat.
Er staat geen team meer en er worden geen resultaten meer gehaald.
 
We gaan hier niet uitkomen. Fein heeft zeker voor de kerst meerdere keren controlerend gespeeld. Ik heb niet het idee dat hij dat kan. En aanvallend is hij ook kleurloos. Hij is ook niet snel, dus ik weet eigenlijk niet waar je fijn kwijt moet. Van Ginkel is helemaal niet fit, dus hoe kun je hem nu liever opstellen dan Rosario?

Rosario toont iedere week aan ook niets te brengen. Zou een combo Fein-Sangaré zoveel slechter zijn? Zo ja, dan snap ik niet wat Fein hier komt doen.

Rosario is een makkelijk doelwit want hij heeft de uitstraling van een goudvis, maar hij brengt toch ook niets extra in het spel?
 
Rosario toont iedere week aan ook niets te brengen. Zou een combo Fein-Sangaré zoveel slechter zijn? Zo ja, dan snap ik niet wat Fein hier komt doen.

Rosario is een makkelijk doelwit want hij heeft de uitstraling van een goudvis, maar hij brengt toch ook niets extra in het spel?
Tja, Fein was ook niet echt je van het afgelopen dinsdag. Heb het gevoel dat Rosario wel verdedigend meer probeert/doet en daardoor de voorkeur krijgt.
 
We hebben twee middenvelders die kunnen voetballen en die zijn allebei geblesseerd. (Götze en Van Ginkel, voor het geval iemand het zich afvraagt). We hebben 1 middenvelder die heel goed ballen kan afpakken en snel weer inleveren (Sangaré) en we hebben nog 247 andere middenvelders die helemaal niks kunnen behalve gezond (en dus opstelbaar) blijven. Dan houdt het op he?
 
We hebben twee middenvelders die kunnen voetballen en die zijn allebei geblesseerd. (Götze en Van Ginkel, voor het geval iemand het zich afvraagt). We hebben 1 middenvelder die heel goed ballen kan afpakken en snel weer inleveren (Sangaré) en we hebben nog 247 andere middenvelders die helemaal niks kunnen behalve gezond (en dus opstelbaar) blijven. Dan houdt het op he?
Dat is het dus precies. Sangare is een goede afpakker maar zijn passing is echt van het niveau Emmen. Rosario kan dat af en toe laten zien maar dat is zo zeldzaam dat je je het niet meer herinnert.
De grootste fout bij het halen van die andere twee is geweest dat je voor dezelfde plek die zo cruciaal is voor dit PSV, hebt gegokt en verloren. Twee spelers die bijna 2 jaar niet hebben gespeeld is een dure gok gebleven ondanks de kwaliteiten van Götze. Als hij een wedstrijd per maand kan spelen, dan moeten we eigenlijk blij zijn en daar is hij met alle respect voor zijn naam gewoon en veel te duur voor en brengt hij te weinig om doorslaggevend te kunnen zijn.
Je bent dus met al deze nieuwe spelers eigenlijk niets opgeschoten tav de tijd met MvB. Plus dat hij in de eerste 3 maanden iig goed en herkenbaar voetbal liet zien waardoor allerlei krantenkoppen ontstonden over een nieuw Nederlands talent als het gaat om trainerschap. En zijn materiaal op het middenveld en achterin maar ook voor de spitsen positie was al helemaal niet om naar huis te schrijven.
 
Wij hebben een trainer die elke wedstrijd vasthoudt aan dat belachelijke systeem. Als het nou nog enigszins iets oplevert met het drukzetten wat hij zo graag wil ok. Maar ook dat zien we helemaal niet terug. buitenkanten zijn niet bezet. Daar lopen alleen Dumfries en Max van voor naar achter en weer terug. alles gaat de trechter in naar het midden. Ik denk dat een Advocaat met dit spelersmateriaal veel hogere ogen zou gooien. Die zet het achterin gewoon dicht en dan toeslaan in de omschakeling. Dat ziet er dan waarschijnlijk niet uit maar het levert wel resultaat op. Dit ziet er ook niet uit en levert ook nog eens geen prestaties op. Ik ben er helemaal klaar mee.
 
Wij hebben een trainer die elke wedstrijd vasthoudt aan dat belachelijke systeem. Als het nou nog enigszins iets oplevert met het drukzetten wat hij zo graag wil ok. Maar ook dat zien we helemaal niet terug. buitenkanten zijn niet bezet. Daar lopen alleen Dumfries en Max van voor naar achter en weer terug. alles gaat de trechter in naar het midden. Ik denk dat een Advocaat met dit spelersmateriaal veel hogere ogen zou gooien. Die zet het achterin gewoon dicht en dan toeslaan in de omschakeling. Dat ziet er dan waarschijnlijk niet uit maar het levert wel resultaat op. Dit ziet er ook niet uit en levert ook nog eens geen prestaties op. Ik ben er helemaal klaar mee.
Ik denk dat Schmidt eerder ontslagen wordt dan dat die z’n “heilige systeem” zou gaan veranderen
 
Ik onthou zulke dingen nooit zo goed. Maar had Cocu geen leiders in zijn team als Guardado, Moreno en De Jong? Nu staat alleen Dumfries erin en die is ook nog helemaal niet zo oud. Te weinig leiders en kartrekkers.
Maar in z'n laatste seizoen waarin hij kampioen werd, had hij alleen Luuk van die spelers over. En misschien V.Ginkel voor een half seizoen als je die wilt meerekenen.

Maar hoeveel leiders heb je echt nodig in een team? En waarom is dat nu alleen Dumfries? Heeft dat te maken met de spelers? We hebben er een karrenvracht aan nieuwe spelers met ervaring bij gekregen: Max, Sangare, Zahavi en Götze (die ik niet echt een leider indruk vond maken in de minuten die hij speelde). Of had Cocu meer geluk dan zijn opvolgers?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan