Beleggen & Investeren

Pure winst, heerlijk

Volgens WSB ben ik uiteraard eigenlijk een paper handed bitch, maar leek mij zinvol om bij het gokje in ieder geval met winst weg te lopen. "Be fearful when others are greedy".

"$1000 is not a meme" ging ik het niet op riskeren. Wat er met die laatste gebeurt, zal me een rotzorg zijn. Al klapt ie naar 0.

$1000 mag in principe wel.
 
Ik zit weer met m’n plukjes AMC, BB, NOK en NAKD toe te kijken op WSB. Iedereen daar is zo belachelijk hyped, ze maken de hele ervaring in elk geval fantastisch op deze manier, ongeacht de uitkomst. Dit is echt by far het mooiste wat ik heb meegemaakt in de aandelenmarkt tot nu toe.
 
Ik zit weer met m’n plukjes AMC, BB, NOK en NAKD toe te kijken op WSB. Iedereen daar is zo belachelijk hyped, ze maken de hele ervaring in elk geval fantastisch op deze manier, ongeacht de uitkomst. Dit is echt by far het mooiste wat ik heb meegemaakt in de aandelenmarkt tot nu toe.

Eens, al maak ik me ook zorgen over veel mensen als de bubbel barst. Dat is de keerzijde.

De idioterie op WSB is leuk om te volgen, zolang je er niet te lang over nadenkt. Maar de memes, de oorlogspraat, de rally achter elkaar.. ja, het is een stukje geschiedenis wat hier gebeurt.
 
Eens, al maak ik me ook zorgen over veel mensen als de bubbel barst. Dat is de keerzijde.

De idioterie op WSB is leuk om te volgen, zolang je er niet te lang over nadenkt. Maar de memes, de oorlogspraat, de rally achter elkaar.. ja, het is een stukje geschiedenis wat hier gebeurt.
Klopt, aan de andere kant heb ik wel het gevoel dat het overgrote deel er echt met hele bescheiden bedragen in zit. Het is idd super sneu voor een aantal naïevelingen die denken hiermee big bucks te gaan maken of financiële vrijheid oid. In alle eerlijkheid ben je dan ook redelijk stupid, zeg. Voorlichting voor zulke mensen mist echt nog.
 
Klopt, aan de andere kant heb ik wel het gevoel dat het overgrote deel er echt met hele bescheiden bedragen in zit. Het is idd super sneu voor een aantal naïevelingen die denken hiermee big bucks te gaan maken of financiële vrijheid oid. In alle eerlijkheid ben je dan ook redelijk stupid, zeg. Voorlichting voor zulke mensen mist echt nog.

De consensus op het moment lijkt inderdaad wel "I'd rather lose it all than sell, fuck hedge funds". Met veel berichtjes dat ze een aantal aandelen hebben opgepikt.

En ja, dan heb je Justin Sun, die kennelijk 1 miljoen aan aandelen koopt bij het openen van de markt. Maar goed, die's kennelijk miljardair.
 
Volgens WSB ben ik uiteraard eigenlijk een paper handed bitch, maar leek mij zinvol om bij het gokje in ieder geval met winst weg te lopen. "Be fearful when others are greedy".

"$1000 is not a meme" ging ik het niet op riskeren. Wat er met die laatste gebeurt, zal me een rotzorg zijn. Al klapt ie naar 0.

$1000 mag in principe wel.
Je dacht toch niet dat degenen die deze beweging begonnen dat uit idealisme doen? Die verdienen hier ook gewoon keihard aan. Ik ben niet zo naief om te denken dat het anders is.
 
Je dacht toch niet dat degenen die deze beweging begonnen dat uit idealisme doen? Die verdienen hier ook gewoon keihard aan. Ik ben niet zo naief om te denken dat het anders is.

Nee hoor. Maar dat is het inmiddels voor een grote groep wel zoiets geworden. Mensen die eergisteren en gisteren bij het openen al dik hadden kunnen cashen, deden dat niet.

Tuurlijk zit er een verdien intentie achter. Maar mensen beginnen dat verhaal wel te geloven. En dat is gevaarlijk zat, begrijp me niet verkeerd. Maar vanaf de zijlijn wel vermakelijk.
 
Zij verdienen eraan en tegelijkertijd is het voor een goed doel; hedgefunds een koekje van eigen deeg geven. Pareto efficient.
Zo sta ik er ook in. Het jammere is dat aan het eind ook een flink aantal retail investers er flink op gaan verliezen.
Overigens is het ook wel een leuk experiment om te zien of de financiele markten inderdaad gedemocratiseerd zijn. So far blijkt van niet.
 
Ik zit weer met m’n plukjes AMC, BB, NOK en NAKD toe te kijken op WSB. Iedereen daar is zo belachelijk hyped, ze maken de hele ervaring in elk geval fantastisch op deze manier, ongeacht de uitkomst. Dit is echt by far het mooiste wat ik heb meegemaakt in de aandelenmarkt tot nu toe.
Mijn zoek geschiedenis sinds maandag: AMC stock, BB stock, GME stock, NOK stock, NAKD stock, wel bizar dat dit kan gebeuren, ben benieuwd naar de klappen die de hedgefunds gaan uitdelen, want dit zal nog wel een staartje krijgen, laat ook wel zien hoe instabiel de markt is anno 2021, dit gaat een heel merkwaardig beursjaar worden verwacht ik
 
FF domme vraag, heeft het bedrijf waarvan de aandelen zijn er iets aan eigenlijk?

(Maybe they can buy nice hedges for around their stores? (a))
 
Zo sta ik er ook in. Het jammere is dat aan het eind ook een flink aantal retail investers er flink op gaan verliezen.
Overigens is het ook wel een leuk experiment om te zien of de financiele markten inderdaad gedemocratiseerd zijn. So far blijkt van niet.
Precies, en hoe mooi zou het zijn als andere overgemanipuleerde markten zoals zilver (de rol van JPM bv) hierdoor een terechte long overdue correctie de juiste richting in krijgen...
 
FF domme vraag, heeft het bedrijf waarvan de aandelen zijn er iets aan eigenlijk?
Meest voor de hand liggend zou zijn voor die bedrijven om gebruik te maken van de hoge koers door aandelen uit te geven en goedkoop aan funding te komen zodat ze deze COVID-periode door kunnen komen, bijvoorbeeld. Verder zouden ze verlost kunnen worden van lastige schuldeisers die hun leningen in het bedrijf om kunnen zetten naar aandelen (“debt for equity swaps”) om mee te profiteren, waardoor het bedrijf weer minder gebukt gaat onder een zware schuldenlast, hun kredietwaardigheid verbetert, ze lagere financieringskosten krijgen, etc etc. Kunnen heel veel positieve aspecten aan zitten voor de bedrijven, ja. Het probleem is alleen dat de koersen nu zo giga volatiel zijn...
 
Hahahaha die SEC toch, altijd de beste bedoelingen maar ondertussen is het door twee handen voor de ogen als het om grote fondsen gaat. Soms een boete van 3% van de misdadig behaalde winsten. En veroordeeld wordt er nooit iemand, want bankers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan