In de lijn met de opmerking van Nijhuis aan het adres van Zoet kan het natuurlijk heel goed zijn dat Nijhuis een jennende opmerking maakt, die Schmidt met zijn Duitse achtergrond gewoon als serieus bedoelt statement ziet.
Maar dat scheidsrechters geen voorkeuren hebben gaat er bij mij niet in, dat is te menselijk. Men zal wel proberen de voorkeuren zo weinig mogelijk mee te laten spelen, met meer of minder succes.
 
Overigens is t gras bij de buren vaak niet veel beter, van wat ik zo af en toe meekrijg is t in het buitenland ook af en toe best triest. Spelletje is gewoon sneller gewonerd, continue de focus is lastig.
In theorie is werken met 1 scheids per veldhelft een oplossing. Alleen werkt dat niet omdat ook die onderling net ff anders zullen fluiten bij net wel/niet overtredingen.

Heb je straks Nijhuis en Higler op een veld staan, doe maar niet
 
In de lijn met de opmerking van Nijhuis aan het adres van Zoet kan het natuurlijk heel goed zijn dat Nijhuis een jennende opmerking maakt, die Schmidt met zijn Duitse achtergrond gewoon als serieus bedoelt statement ziet.
Maar dat scheidsrechters geen voorkeuren hebben gaat er bij mij niet in, dat is te menselijk. Men zal wel proberen de voorkeuren zo weinig mogelijk mee te laten spelen, met meer of minder succes.

Ik acht het inderdaad niet onmogelijk dat Nijhuis een slechte grap maakte, onder het mom van beetje stoer doen. Had ie niet moeten doen.
 
In de lijn met de opmerking van Nijhuis aan het adres van Zoet kan het natuurlijk heel goed zijn dat Nijhuis een jennende opmerking maakt, die Schmidt met zijn Duitse achtergrond gewoon als serieus bedoelt statement ziet.
Maar dat scheidsrechters geen voorkeuren hebben gaat er bij mij niet in, dat is te menselijk. Men zal wel proberen de voorkeuren zo weinig mogelijk mee te laten spelen, met meer of minder succes.
Ik denk dat dat ook vice versa is. Dus een trainer of speler(s) kunnen dat ook uitdragen. Een scheidsrechter weet dat.. Dus het is moeilijk om op die manier neutraal te blijven. Daar zijn genoeg voorbeelden van.. Scheidsrechters die bewust spelers gaan zoeken (of andersom).
 
Ik denk dat het onvermijdelijk is dat er discussie volgt over beslissingen. Er zit emotie bij, er zit strijd bij en sommige zaken zijn alsnog interpretatie. En ik weet dat men dan zal stellen dat de regels de regels zijn en daarop van "interpretatie" geen sprake is, maar ook dat lijkt me onvermijdelijk. Ook buiten het voetbal om genoeg discussies over regels, zullen we maar zeggen.
De gemene duw van Toivonen versus het slim wegzetten van Sigthorsson, zeg maar.
 
Ach, op de keper gezien heb je gelijk, maar ik kan er wel mee leven als een scheidsrechter het eerst met een grap in goede banen probeert te leiden. Er zouden anders heel wat meer gele kaarten zijn, wat het spel ook niet ten goede komt.
Allemaal leuk en aardig, maar dan zou Nijhuis zelf ook eens wat meer moeten leren incasseren. Want daar heeft Bassie :clown: wel wat moeite mee. Zelf de lolbroek uithangen en bij commentaar veranderen in een gluiperig, pedant mannetje. Beetje Jekyll & Hyde
 
Partijdig of niet. Ik hoor zo'n uitspraak gewoon uit zijn mond komen. Het is zo'n typische Nijhuis uitspraak om het mannetje uit te hangen. Zoals hij ook een tijd geleden tegen Zoet deed.
Aannames die je niet kunt waarmaken. Nijhuis is gewoon tegen alle topclubs omdat hij per se wil bewijzen dat hij de kleine clubs niet benadeelt en de gearriveerde vedettes niet voortrekt. Hij zou ook erg anti ajax zijn heb ik jaren lang gelezen....
 
Inderdaad, die kans acht ik vrijwel nihil. Als de knvb hier niets mee doet, kom ik over naar de wappie side :D
Een andere theorie is ook dat de KNVB Nijhuis en zijn popie Jopie gedrag en optredens bij de VI ook niet waardeert en ze hem eigenlijk helemaal niet willen steunen... Misschien hopen ze er zelfs op dat Schmidt dit kan bewijzen zodat ze Nijhuis er uit kunnen schoppen.
 
Een andere theorie is ook dat de KNVB Nijhuis en zijn popie Jopie gedrag en optredens bij de VI ook niet waardeert en ze hem eigenlijk helemaal niet willen steunen... Misschien hopen ze er zelfs op dat Schmidt dit kan bewijzen zodat ze Nijhuis er uit kunnen schoppen.
wappie 2.0, welkom in wappie-kamp ;)
 
Ik kan me alleen het tweede punt voor de geest halen en daar was Schmidt terecht boos over. Ik zou het overigens geen 'dubieuze beslissingen' noemen, maar gewoon verkeerde inschattingen van een erg matige scheidsrechter. Hij houdt naar eigen zeggen van mannelijk voetbal en laat veel doorgaan, maar op dit veld was dat levensgevaarlijk. Daar mag je zeker kritiek op hebben. Maar dat is iets heel anders dan suggereren dat Nijhuis PSV bewust benadeelde. Naar die uitspraken doet de KNVB nu terecht onderzoek.
Als je van mannelijk voetbal houdt, geef je ook die penalty niet. Daarbij moet hij gewoon de regels volgen in plaats van zijn eigen regels maken. Dan had hij zeker ingegrepen bij de 2 gevallen Boscagli.
En wat als ome Toon de bron al gesproken heeft die de woorden van Schmidt bevestigd?

Linksom of rechtsom moet de waarheid boven tafel komen, en daarna moet er eentje op de blaren zitten.
In het ad artikel (klik) wordt aangegeven dat men bij PSV bij het standpunt blijft dat Nijhuis iets gezegd heeft. Als er collectief standgehouden wordt, wordt het nog interessant.
Ik twijfel of jij dit met opzet post of puur uit onkunde :maniac:

ff for the record, ik ben niet van mening dat de heer Nijhuis opzettelijk PSV keer op keer zou willen benadelen.
Overigens heeft Schmidt dat volgens mij ook niet gezegd, die heeft gezegd dat Nijhuis beroerd floot, teveel door liet gaan voor de staat van het veld. En dat hij via via die opmerking heeft meegekregen.
Hij heeft niet gezegd dat Nijhuis bewust PSV benadeeld heeft.
Schmidt heeft wel gezegd dat hij gehoord heeft dat Nijhuis aangaf bewust tegen PSV te fluiten vanwege het Vitesse incident. Dus hij heeft wel grote woorden in de mond genomen, maar hear-say.
 
Als je van mannelijk voetbal houdt, geef je ook die penalty niet. Daarbij moet hij gewoon de regels volgen in plaats van zijn eigen regels maken. Dan had hij zeker ingegrepen bij de 2 gevallen Boscagli.

In het ad artikel (klik) wordt aangegeven dat men bij PSV bij het standpunt blijft dat Nijhuis iets gezegd heeft. Als er collectief standgehouden wordt, wordt het nog interessant.

Schmidt heeft wel gezegd dat hij gehoord heeft dat Nijhuis aangaf bewust tegen PSV te fluiten vanwege het Vitesse incident. Dus hij heeft wel grote woorden in de mond genomen, maar hear-say.
Artikel waar het artikel naar linkt is ook wel interessant...
 
Ik had gehoopt dat we dit seizoen niet meer zo afhankelijk zouden zijn van de vorm van de scheidsrechter. Dat we ondanks dubieuze beslissingen wedstrijden probleemloos zouden winnen. Blijkbaar zijn we nog niet zover. Het is jammer dat de arbitrage een wedstrijd zo kan beïnvloeden. Het is jammer dat de regels niet duidelijk zijn, aangezien iedere scheidsrechter ze toch anders interpreteert. Maar het is vooral jammer dat PSV voor het zoveelste jaar op rij er afhankelijk van is.
Als Nijhuis het daadwerkelijk gezegd heeft en het is te bewijzen, dan moet hij maar een poosje niet fluiten. Als Schmidt zijn beschuldiging heeft gebaseerd op lucht, moeten er snel excuses komen vanuit PSV. Ieder mens kan een keer over de schreef gaan. Ieder mens heeft ook de mogelijkheid het weer recht te breien. Sorry is soms een prima oplossing.
 
Ik had gehoopt dat we dit seizoen niet meer zo afhankelijk zouden zijn van de vorm van de scheidsrechter. Dat we ondanks dubieuze beslissingen wedstrijden probleemloos zouden winnen. Blijkbaar zijn we nog niet zover. Het is jammer dat de arbitrage een wedstrijd zo kan beïnvloeden. Het is jammer dat de regels niet duidelijk zijn, aangezien iedere scheidsrechter ze toch anders interpreteert. Maar het is vooral jammer dat PSV voor het zoveelste jaar op rij er afhankelijk van is.
Helemaal eens uiteraard.

Als Nijhuis het daadwerkelijk gezegd heeft en het is te bewijzen, dan moet hij maar een poosje niet fluiten. Als Schmidt zijn beschuldiging heeft gebaseerd op lucht, moeten er snel excuses komen vanuit PSV. Ieder mens kan een keer over de schreef gaan. Ieder mens heeft ook de mogelijkheid het weer recht te breien. Sorry is soms een prima oplossing.
Goede oplossingen waar ik het mee eens ben. Maar er ontbreekt een scenario natuurlijk. Wat als Nijhuis het daadwerkelijk gezegd heeft maar het is niet te bewijzen? Neerleggen bij het verlies, broek op de enkels en n nederige sorry richting die kwal? Noem het naief, maar wmb neem m dan liever op de kin en sta achter je teamleden en voor je team. Ook zonder Schmidt op de bank heeft ie de instrumenten zijn team te motiveren, de opstellingen en tactiek af te stemmen e.d. Integriteit boven alles.
 
Helemaal eens uiteraard.


Goede oplossingen waar ik het mee eens ben. Maar er ontbreekt een scenario natuurlijk. Wat als Nijhuis het daadwerkelijk gezegd heeft maar het is niet te bewijzen? Neerleggen bij het verlies, broek op de enkels en n nederige sorry richting die kwal? Noem het naief, maar wmb neem m dan liever op de kin en sta achter je teamleden en voor je team. Ook zonder Schmidt op de bank heeft ie de instrumenten zijn team te motiveren, de opstellingen en tactiek af te stemmen e.d. Integriteit boven alles.
Lastig hé. Mijn guts zeggen ook dat Nijhuis ertoe in staat is. Maar als je het niet kunt bewijzen, is het beter om het niet te roepen. Uiteindelijk is je doel kampioen worden en met je ploeg de eindstreep halen. Dat gaat het beste als je je niet af laat leiden door kleine relletjes tussendoor. Soms moet je erboven staan, ook al heb je nog zo sterk het gevoel dat je gelijk hebt. Dit laatste baseer ik overigens vooral op het vaderschap. ;)
 
Overigens vond/ vind ik Nijhuis niet eens heel slecht fluiten. Maar als hij zo mannelijk fluit en lichte overtredingen door laat gaan was de gegeven strafschop er geen. Hij moet alleen iets strenger zijn met de echte overtredingen.

Dus eigenlijk zeg je hier dat hij niet fluit waar hij dat wel zou moeten doen, en wel fluit waar hij dat niet zou moeten doen. Ik zou dat niet "niet eens heel slecht" willen noemen. Sterker nog, ik zou dat gewoon heel slecht willen noemen.

Als scheidsrechter moet je een lijn kiezen. Er valt best wat voor te zeggen om veel door te laten gaan, omdat dat het tempo in de wedstrijd ten goede komt. Maar als dat de keuze is (tempo) dan moet je alle acties die het tempo er wél uithalen ook bestraffen. En dat doet Nijhuis dan weer niet. En als je ervoor kiest om veel door te laten gaan moet je dat consequent de hele wedstrijd door doen. Het is onbestaanbaar dat een overtreding op Madueke die daardoor struikelt en de bal verliest terwijl hij midden voor de goal liep, door mag gaan, terwijl eenzelfde actie aan de rand van het strafschopgebied even later wel een penalty is. Tenslotte moeten spelers, maar ook scheidsrechters, zich ervan bewust zijn dat sommige acties die bij een vlak, gesproeid veld van natuurgras prima kunnen, gevaarlijk zijn op besneeuwd kunstgras. Een scheidsrechter moet zijn lijn dus anders leggen als de omstandigheden daar om vragen. En dat doet Nijhuis al helemaal niet.

Nijhuis legde zijn lijn dus verkeerd, en paste die niet goed en inconsequent toe in de wedstrijd. Dat is gewoon bar en boos.
 
Ik lees nu dat de staf niet heeft ingegrepen toen Madueke na zijn hamstringblessure te hebben opgelopen het toch weer wilde proberen. Hoewel hij er vervolgens toch weer heel snel vanaf ging, zou je toch denken, neem het zekere voor het onzekere en wissel hem direct. Daarom toch amateuristisch van PSV. Het zou beter moeten weten inmiddels. :cautious:
 
En onze Duitse held loopt boos weg van de VI interview 🤣 Heel de wereld zag dat er spelers niet fit waren maar dat mag niet hardop verteld worden 🤣🤦‍♂️
 
Terug
Bovenaan Onderaan