Max en Denzel staan veel te veel naar voren en komen veel te vaak aan de bal. Laat dat vele aan de bal zijn nu over aan spelers die wel controle hebben over de bal en een man voorbij kunnen. Daarbij zijn Max en Denzel veelvuldig te laat/afwezig bij balverlies, waardoor de backpositie ingevuld moet worden door Gakpo en Mo, waar hun kwaliteit niet ligt. Dit is het meest schrijnend op links, waar dan Boscagli als slot op deur staat, wederom niet zijn specialiteit. Kortom, volledig verkeerde tactiek, klinkt leuk op papier, maar onuitvoerbaar met deze spelers. Alleen Malen en Sangare kunnen in dit systeem voetballen , de rest is simpelweg ongeschikt, gaan ze ook niet meer leren of zo. Zelfs fysiek, wat wel te trainen is, kan deze selectie niet opbrengen.

Het gaat nu wachten worden op wanneer de leiding in gaat grijpen, ergens volgend jaar vermoed ik, als er weer publiek is. Dan wordt de situatie snel onhoudbaar. En dan hopelijk terug naar een meer realistischer speelstijl.
We moeten het wel van Max en Denzel hebben omdat ons middenveld niks creëert. Tegenstanders zien al van mijlenver aankomen wat er gaat gebeuren. Ze hoeven alleen maar in de weg te lopen en weg gevaar. Zolang de bal niet bij Donyell komt, hoef je PSV op dit moment niet te vrezen.
 
We moeten het wel van Max en Denzel hebben omdat ons middenveld niks creëert. Tegenstanders zien al van mijlenver aankomen wat er gaat gebeuren. Ze hoeven alleen maar in de weg te lopen en weg gevaar. Zolang de bal niet bij Donyell komt, hoef je PSV op dit moment niet te vrezen.
Inderdaad, het voetbalvernuft ontbreekt bij velen.
 
We moeten het wel van Max en Denzel hebben omdat ons middenveld niks creëert. Tegenstanders zien al van mijlenver aankomen wat er gaat gebeuren. Ze hoeven alleen maar in de weg te lopen en weg gevaar. Zolang de bal niet bij Donyell komt, hoef je PSV op dit moment niet te vrezen.

Inderdaad, het voetbalvernuft ontbreekt bij velen.
Allemaal waar, maar daar is de trainer toch voor, om daar iets op te verzinnen? Als dit niet werkt, moet je een andere tactiek gaan hanteren. Voetbalvernuft is niet te trainen
 
Allemaal waar, maar daar is de trainer toch voor, om daar iets op te verzinnen? Als dit niet werkt, moet je een andere tactiek gaan hanteren. Voetbalvernuft is niet te trainen
Eens. Rosario eruit halen. Maar dat schijnt de grootste zonde sinds 13 na Christus te zijn. Vandaar ook dat heel Europa achter hem aan zit en hij geen wedstrijd bij Oranje mist.

Max en Gotze zijn weer in beeld bij die Mannschaft sinds ze bij PSV zitten. Denzel is de onbetwiste rechtsback van Oranje. Iedereen zwijmelt bij Donyell en ook Sangare laat zijn potentie wekelijks zien.
Genoeg spelers die het laten zien onder Schmidt. Alleen Rosario. Die keuze snap ik maar niet. Die laat mij al bijna 3 jaar zien dat hij te traag is om het voetballend op te lossen, te dom om het spelletje te lezen en te bang om voorop in de strijd te gaan. Deze speler zou zelfs bij FC Utrecht moeten knokken om een plekje in de basis. Maar bij ons is hij heilig. De eerste op het wedstrijdformulier. Ik snap het grenzeloze vertrouwen van Bommel, Faber en Schmidt in deze speler niet. Voegt niks toe, brengt niks extra's en maakt het middenveld van PSV alleen maar statisch en voorspelbaar.
 
Nee ik vind het geen semantische discussie. Het is namelijk voor het eerst dat dit in de mond wordt genomen door een PSV trainer en zeker eentje die zoveel spelers heeft binnen gehaald. En ook bij Ajax hoor ik dat nooit. Het woord ambitie hoor ik, ook bij Ajax, alleen als het om de resultaten in Europees verband gaat. Het kampioenschap is een doel. Tot het laatste moment meedoen op alle drie de fronten is een ambitie.
Hoe kan PSV kampioen moeten worden? Als je een Ajax hebt die een spits van West Ham voor 22 miljoen kan binnenhalen.

Ajax geeft de afgelopen drie jaar ongeveer 60 miljoen (!) uit aan transfers. Dus ja PSV investeert. Maar dat is puur om Ajax bij te benen en ook nog eens om tweede te worden. Maar laten we eerlijk zijn. Met het geld dat Ajax heeft en ook uitgeeft zijn ze gewoon de topfavoriet en hebben ze gefaald als ze geen kampioen worden.

Daarnaast vind ik dat Schmidt zeker wel met zijn selectie voor het kampioenschap te gaan. Hij plaatst Ajax terecht in de favorieten rol. Maar dat vind ik realistisch. Als wij aan het eind van dit seizoen 2de eindigen in de competitie, Europa league kwart/halve finale bereiken en de finale van de beker (hopelijk winnen) of bereiken. Dan hebben we gewoon echt een prima seizoen gedraaid als je objectief kijkt naar wat er mogelijk is. Daarnaast zou je hiermee ook een goede basis leggen om in het 2de seizoen van Schmidt meer aanspraak te hebben op het kampioenschap. Dan kun je namelijk nog een laatste slag door selecteren en dus hopelijk spelers als Thomas/Mauro/Guto vervangen (of tenminste 2 van de drie).
 
Daar heb je wel een puntje, maar ik spreek je weer aan het einde van de maand, als er niet iets structureel is veranderd, is de comepetitie echt over (we gaan het zaterdag zien tegen Sparta, gaat moeilijk worden). En in de EL hadden we een makkelijke groep, waarin we bijna uitgeschakeld werden, en door 1 goede wedstrijd te spelen (ha, het kan toch), overwinterden we.

Maar, feitelijk gezien heb je wel een punt.
Ik zei ook in mijn eerste post dat ik Schmidt nog een paar wedstrijden geef. Maar op dit moment sprekende vind ik de felle kritiek gewoon jammer, want resultaat gezien is nu nog niet veel aan de hand imo. Uiteraard moet het voetbal beter, maar ik denk dat iedereen hier dat ziet en wil de komende wedstrijden.

En om heel eerlijk te zijn, ik had structureel veel meer veranderingen verwacht met Schmidt. En eerlijk is eerlijk, ik denk ook niet dat dit er nog gaat komen. Maar met de hoeveelheid uitgevallen/uitvallende spelers, en zolang we uitzicht houden op de prijzen, neem ik dit Schmidt nog voor lief.
 
Het is het jaarverslag dat zij publiceren. Daar gaan zij echt niks in zetten dat haaks staat op hun beleid. Dus een beetje jammer, dat "Dat leest niemand, nou op jou na dan kennelijk".

Verder ben je niet de enige die Schmidt als een soort Calimero wil framen (onze gebande vriend had daar ook een handje van), maar ik vind het juist mooi dat wij niet de arrogantie van ajax hebben en maar roeptoeteren dat wij de beste zijn en wel even kampioen worden. Dan vind ik uitspreken dat kampioen worden de ambitie is, prima. En een beetje realisme willen wij blijkbaar ook niet van onze trainer? Ajax kan ingrijpen door een spits van 20+ miljoen te kopen. PSV kan dat niet. Dat mag niet benoemd worden, want dan zijn wij "klein" en de "underdog"?
Laten we het er op houden dat jij en ik de acties en uitspraken van Schmidt anders uitleggen...
Je hoeft mij hier geen woorden in de mond te leggen als Calimero enz. om je eigen verhaal kracht bij te zetten.
En je hoeft ook niet te beginnen met een vergelijking met iemand die een ban heeft gehad hier. Dat is niet relevant voor deze discussie behalve dat je hiermee suggereert dat ik op hetzelfde niveau van discussiëren zit als diegene.
En voor de rest heb je of niet goed gelezen dat ik alles in de context plaats of negeer je die gewoon gemakshalve.
Prima. Ik zou zeggen doe je ding maar kom niet aanzetten met het bovengenoemde.
 
Je hoeft mij hier geen woorden in de mond te leggen als Calimero enz. om je eigen verhaal kracht bij te zetten.
En je hoeft ook niet te beginnen met een vergelijking met iemand die een ban heeft gehad hier. Dat is niet relevant voor deze discussie behalve dat je hiermee suggereert dat ik op hetzelfde niveau van discussiëren zit als diegene.
En voor de rest heb je of niet goed gelezen dat ik alles in de context plaats of negeer je die gewoon gemakshalve.
Prima. Ik zou zeggen doe je ding maar kom niet aanzetten met het bovengenoemde.
Nee, met jouw argumenten impliceerde je zeker niet dat hij een soort Calimero is :lol:
Maar goed, als jij het allemaal zo oppakt heeft discussie inderdaad weinig zin.
 
En over Dumfries begreep je mij niet goed: hij zegt gister dat “ PSV de ambitie heeft om kampioen te worden”. Dat heeft hij van Schmidt overgenomen. Want PSV MOET namelijk altijd kampioen worden. De ambitie is voor Feyenoord en AZ en niet voor Ajax en PSV! Als ik op mijn werk een ambitiedocument schrijf, dan vraagt niemand me na 6 maanden hoe het nog zat met die ambitie. Maar wanneer ik de doelen op een rijtje zet voor komend jaar, dan is dat een moetje, en geen ambitie.....
Ik vind dit toch wel een goed begrepen stukje nuance tussen de woorden ambitie en doel, target, zeker voor een Iraanse PSV fan ;)
Het zou verkeerd vertaald kunnen zijn, het zou kunnen dat Schmidt een woordje uit het Duits naar het Engels zo vertaalt, maar dat hij er iets anders mee bedoelt, 'lost in translation' dus, het zou op hetzelfde neer kunnen komen, het kan dan wel in het jaarverslag van Ajax staan, maar ik vind 'ambitie' ook een heel stuk vrijblijvender klinken dan 'doel' of 'target'; dat klinkt veel meer als een eis. Als je een target niet haalt zijn de rapen gaar; gaan er koppen rollen. Bij ambitie klinkt het toch meer van, niet gehaald, oké jammer dan, volgende keer beter.

Of ie nou gelijk had of niet, Schmidt heeft geen goede zaken gedaan door zich zo te laten gaan over Naaihuis. Niet alleen omdat je hem ongetwijfeld nog wel een paar keer als scheids gaat krijgen, maar ook vanwege het imago. Staat gewoon niet heel goed als de coach allerlei niet te bewijzen aantijgingen gaat maken tegen een scheidsrechter. Daargelaten dat ik onmiddellijk geloof dat Naaihuis zoiets zou zeggen, maar je kunt het niet bewijzen, en in de media aangeven, 'hij heeft het niet tegen mij gezegd, maar tegen een ander' dat komt niet echt sterk over. Krijgt nu ook de hoon van de media over zich heen. Al met al geen beste beurt van onze sympathieke Duitser.

Zoals IPF al zegt, laat hem zich maar eens concentreren op het beter maken van zijn elftal, in plaats van allerlei randzaken.
 
Wiedemeijer prijst Nijhuis omdat ie veel toelaat. Ga eens vragen aan spelers hoe zij het ervaren, lijkt mij veel interessanter, die hebben namelijk te dealen met die zak hooi.

Ben wel benieuwd waarop ze m willen schorsen, dat ie m niet meer wil spreken of dat ie iets gehoord heeft. Schmidt had ook kunnen zeggen dat t n lul met n fluit is, dat is schorsens-waardig m.i. maar zulks heeft hij dus niet gezegd.
 
Wiedemeijer prijst Nijhuis omdat ie veel toelaat. Ga eens vragen aan spelers hoe zij het ervaren, lijkt mij veel interessanter, die hebben namelijk te dealen met die zak hooi.

Ben wel benieuwd waarop ze m willen schorsen, dat ie m niet meer wil spreken of dat ie iets gehoord heeft. Schmidt had ook kunnen zeggen dat t n lul met n fluit is, dat is schorsens-waardig m.i. maar zulks heeft hij dus niet gezegd.
Het verwijt dat hij maakte dat Nijhuis expres tegen PSV zou fluiten is toch wel een tikkie ernstiger mocht dit niet waar zijn. Ik geloof niet dat Schmidt dit zomaar verzint, maar wat als.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Het verwijt dat hij maakte dat Nijhuis expres tegen PSV zou fluiten is toch wel een tikkie ernstiger mocht dit niet waar zijn. Ik geloof niet dat Schmidt dit zomaar verzint, maar wat als.
“Zondagavond noemde Reinold Wiedemeijer dat namens de KNVB onverstandig van Schmidt. 'Want je weet dat Nijhuis in de categorie grote clubs zit. Dus hij gaat hem echt nog wel tegenkomen.”

Oftewel Wiedemeijer geeft Schmidt indirect gelijk.
 
“Zondagavond noemde Reinold Wiedemeijer dat namens de KNVB onverstandig van Schmidt. 'Want je weet dat Nijhuis in de categorie grote clubs zit. Dus hij gaat hem echt nog wel tegenkomen.”

Oftewel Wiedemeijer geeft Schmidt indirect gelijk.
Of is die Wiedemeijer nou zo’n kluns die hier beweert dat Nijhuis de eerste wedstrijd dat hij PSV fluit nog wel even zijn gram haalt op Schmidt? Bijzonder amateuristisch en onprofessioneel van de KNVB. En deze zelfde KNVB gaat bekijken of Schmidt straf verdient?! Gevalletje van de slager die zijn eigen vlees keurt. En wij weten allang wat er uit gaat komen natuurlijk. Want de KNVB is natuurlijk wel voor mannelijker voetbal en meer incasseren maar dat geldt niet voor de scheidsrechters natuurlijk. Dat blijven pedante mannetjes die snel op hun pik getrapt zijn en geen énkel commentaar op hun leiding accepteren. Een triest zooitje bij elkaar is het.
 
“Zondagavond noemde Reinold Wiedemeijer dat namens de KNVB onverstandig van Schmidt. 'Want je weet dat Nijhuis in de categorie grote clubs zit. Dus hij gaat hem echt nog wel tegenkomen.”

Oftewel Wiedemeijer geeft Schmidt indirect gelijk.
Daarmee doelt hij volgens mij dat Schmidt die opmerking maakte dat ie m nooit meer hoeft te spreken oid. En omdat Nijhuis vaker topclubs fluit, gaat 'ie 'm echt nog wel tegenkomen.

De beschuldiging die Schmidt maakte aan adres Nijhuis dat 'ie expres partijdig zou fluiten gaat onderzocht worden, neem ik aan. Die andere opmerking is kinderachtig, niet meer dan dat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan