Amerika

Hier is ook sprake van een bepaalde bewondering voor baudet vanuit sgp gelederen.
Niet zo vergaand als in de US natuurlijk, maar opvallend zeker.

Heb jij als gematigde gelovige al afstand genomen van het christelijk geweld in de US? Want dat schijnt er bij te horen als iemand iets doet uit naam van een bepaald geloof. :sneaky:;)
Ik heb hier jaren geleden al iets gedeeld over een bepaalde stroming die in opkomst was/is en die wat mij betreft gevaarlijk is en in veel denkbeelden haaks op mijn geloof staat. Hetgeen wat in Amerika gebeurt hangt daar sterk mee samen.

En als jij dat wil, ik neem daar afstand van
 
De Christen-Taliban in al haar glorie.
Maar voor de duidelijkheid, dit is niet vergelijkbaar met de SGP hier, dit is juist de andere kant van t kerkelijk spectrum. De fascinatie van de SGP voor FvD is van een andere orde dan het dwepen van de Evang's in Amerika met Trump, zit ook een compleet andere theologie achter.
 
Maar voor de duidelijkheid, dit is niet vergelijkbaar met de SGP hier, dit is juist de andere kant van t kerkelijk spectrum. De fascinatie van de SGP voor FvD is van een andere orde dan het dwepen van de Evang's in Amerika met Trump, zit ook een compleet andere theologie achter.
De Christentaliban is héél andere koek dan de zwarte kousen hier in Nederland. Dat is evident.
 
ErjgUjbXYAQARur
 

Meer dan 70 bestormers van Capitool aangeklaagd, 'honderden zullen volgen'​

link

Ik denk dat de schaal van dit onderzoek en deze zaken geen precedent kent in de geschiedenis van de FBI of het ministerie van Justitie", aldus Sherwin. "De variëteit van de criminele handelingen in dit onderzoek kent geen vergelijk. Het loopt van huisvredebreuk, diefstal van poststukken en elektronische apparaten tot mishandeling van agenten, diefstal van vertrouwelijke informatie, moord en burgerrechtenschendingen."

Volgens Sherwin zullen de relatief lichte vergrijpen waarvoor verdachten tot nu toe zijn aangeklaagd in veel gevallen worden aangevuld met zwaardere beschuldigingen.

Sherwin stelt dat op basis van berichtgeving in de media en beelden op sociale media "veel misvattingen zijn ontstaan" over hoe het er op de bewuste dag aan toeging in het Amerikaanse parlementsgebouw. "Dat zal in de komende weken duidelijk worden. Mensen zullen schrikken van sommige van de vreselijke daden die werden begaan."
 
Liz Cheney de nr 3 van de Republikeinen in House of Representatives : "I will vote to impeach the president."
 
Drie Republikeinse representatives hebben nu aangekondigd vóór impeachment te stemmen. Nog 14 te gaan.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Nee hoor, in het House hebben de Dems al een meerderheid , dit is volstrekt onbelangrijk, het is PRHet gaat om 17 senators , en dat gaat nimmer lukken.
Mc Connell staat achter het impeachen, maar geeft nog niet prijs hoe hij gaat stemmen. Als hij omgaat gaat het wel lukken. Dat hij nu voor impeachment is is al een stap gewonnen, de tijd zal het leren maar zie het linksom of rechtsom nog niet als een gelopen race.
 
Even kort door de bocht vraag: Heeft impeachement wel nut? Trump zit er toch nog maar 8 dagen (?).

Of impeachement lukt en dan word Trump afgezet. Dit lijkt me nog meer olie op het vuur gooien van Trump gekkies. Die dan kunnen zeggen "Zie je nu wel, de regering weet dat Trump gewonnen en daarom word hij afgezet. Zodat ze Trump buitenspel zetten."Of een andere kromme redenatie.
Waardoor de onrust dus nog groter word.

Of de impeachement faalt alweer. Dat maakt denk ik opeens Trump sterker. Zeker als hij nog een keer wil mee doen aan een verkiezing. Dan kun je als Trump supporter zeggen "Hij is vrijgesproken voor de verantwoording voor het bestormen van het Captiool. Dus dit mag niet tegen hem gebruikt worden".

Even los van het feit of het terecht/onterecht is. Zou daar op dit moment nu de volle aandacht van congres etc naar uit gaan?
 
Even kort door de bocht vraag: Heeft impeachement wel nut? Trump zit er toch nog maar 8 dagen (?).

Of impeachement lukt en dan word Trump afgezet. Dit lijkt me nog meer olie op het vuur gooien van Trump gekkies. Die dan kunnen zeggen "Zie je nu wel, de regering weet dat Trump gewonnen en daarom word hij afgezet. Zodat ze Trump buitenspel zetten."Of een andere kromme redenatie.
Waardoor de onrust dus nog groter word.

Of de impeachement faalt alweer. Dat maakt denk ik opeens Trump sterker. Zeker als hij nog een keer wil mee doen aan een verkiezing. Dan kun je als Trump supporter zeggen "Hij is vrijgesproken voor de verantwoording voor het bestormen van het Captiool. Dus dit mag niet tegen hem gebruikt worden".

Even los van het feit of het terecht/onterecht is. Zou daar op dit moment nu de volle aandacht van congres etc naar uit gaan?
'Nut'...? Ik denk dat het niet meer dan normaal is dat een president die aanzet tot rellen en bestorming van het kloppend hart van de Amerikaanse democratie, uit zijn functie gezet wordt.
Als hier geen gevolgen aan zitten, waaraan dan wel?
 
Even kort door de bocht vraag: Heeft impeachement wel nut? Trump zit er toch nog maar 8 dagen (?).

Of impeachement lukt en dan word Trump afgezet. Dit lijkt me nog meer olie op het vuur gooien van Trump gekkies. Die dan kunnen zeggen "Zie je nu wel, de regering weet dat Trump gewonnen en daarom word hij afgezet. Zodat ze Trump buitenspel zetten."Of een andere kromme redenatie.
Waardoor de onrust dus nog groter word.

Of de impeachement faalt alweer. Dat maakt denk ik opeens Trump sterker. Zeker als hij nog een keer wil mee doen aan een verkiezing. Dan kun je als Trump supporter zeggen "Hij is vrijgesproken voor de verantwoording voor het bestormen van het Captiool. Dus dit mag niet tegen hem gebruikt worden".

Even los van het feit of het terecht/onterecht is. Zou daar op dit moment nu de volle aandacht van congres etc naar uit gaan?
Volgens mij heeft het gevolgen als in dat hij zich na impeachment niet meer verkiesbaar mag stellen in de toekomst volgens de wet?
 
Volgens mij heeft het gevolgen als in dat hij zich na impeachment niet meer verkiesbaar mag stellen in de toekomst volgens de wet?
Het niet meer mogen bekleden van een toekomstige overheidsfunctie is geen logisch gevolg van de impeachment maar wel een mogelijk onderdeel. Het nut van impeachment is voor de Republikeinen dat de invloed van Trump op de partij verder afneemt, voor de Democraten is het nut dat ze na vier jaar alsnog hun gelijk halen en de Republikeinse partij verder in puin helpen. Dan is er natuurlijk nog de kwestie van verantwoordelijkheid voor de rellen. Ik ben bang dat Trump daar juridisch nog best wel een poot heeft om op te staan. Ja, hj heeft gelogen en bedrogen maar een directe oproep tot bestorming van het Kapitool heeft hij dan weer niet gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan