Donyell Malen (A)

Nou ja. Ik kan me voorstellen dat de directie wel bepaalt wat een acceptabele prijs voor een speler is. Maar dat zou wel intern moeten blijven.
Ik neem aan dat de directie daar pas over na gaat denken op het moment dat er een serieus bod op tafel ligt. En ik kan me ook voortsellen dat men bij spelers waar men vanaf wil, of die in het laatste contactjaar zitten en niet bij willen tekenen een indicatie in de markt zet.
 
Ik neem aan dat de directie daar pas over na gaat denken op het moment dat er een serieus bod op tafel ligt. En ik kan me ook voortsellen dat men bij spelers waar men vanaf wil, of die in het laatste contactjaar zitten en niet bij willen tekenen een indicatie in de markt zet.
O ja, dat lijkt me ook. Ze zullen niet maandelijks de selectie doorlopen en prijsstickertjes plakken op de pasfoto's.
 
O ja, dat lijkt me ook. Ze zullen niet maandelijks de selectie doorlopen en prijsstickertjes plakken op de pasfoto's.
Lijkt me wel kei leuk werk. En dan na ieder weekend aanpassen. Ben alleen bang dat ik er toch wel een paar in de uitverkoop zou zetten. En dat Black Friday dan zou betekenen dat je ze tóch niet kwijt bent geraakt.
 
O ja, dat lijkt me ook. Ze zullen niet maandelijks de selectie doorlopen en prijsstickertjes plakken op de pasfoto's.
Dat is echter wel wat veel forummers denken. Dat je op kunt bellen naar PSV en dan kan vragen, wat moet Malen kosten?
 
Ik heb dit nou al zo vaak getypt: Waarom denk je dat PSV een vraagprijs heeft genoemd? Denk je dat er ergens een website is waarop de prijzen van de PSV spelers staan? Is er ergens een interview op Youtube waar Toon of JdJ de pijzen noemt? Of zelfs maar een interview waar Toon of JdJ letterlijk geciteerd worden?

Dit soort berichten komt of uit de duim van een journalist, die denkt dat de vraagprijs wel ergens in de richting van X zal liggen of van de zaakwaarnemer/tussenhandelaar die de pers influistert dat ze weten dat PSV genoegen neemt met X. Complete onzin dus. Wat PSV zegt als men informeert en de bedragen die men eventueel noemt als de belangstelling seriues is, weten wij allemaal niks van.
inderdaad , geruchten en flodders in de pers zijn nu eenmaal waarheden ( voor goedgelovigen.............)
 
Ik heb dit nou al zo vaak getypt: Waarom denk je dat PSV een vraagprijs heeft genoemd? Denk je dat er ergens een website is waarop de prijzen van de PSV spelers staan? Is er ergens een interview op Youtube waar Toon of JdJ de pijzen noemt? Of zelfs maar een interview waar Toon of JdJ letterlijk geciteerd worden?

Dit soort berichten komt of uit de duim van een journalist, die denkt dat de vraagprijs wel ergens in de richting van X zal liggen of van de zaakwaarnemer/tussenhandelaar die de pers influistert dat ze weten dat PSV genoegen neemt met X. Complete onzin dus. Wat PSV zegt als men informeert en de bedragen die men eventueel noemt als de belangstelling seriues is, weten wij allemaal niks van.
Dat zal best. Maar er is al vaker gebleken dat de bedragen die de journalisten in een vroeg stadium noemen achteraf blijken te kloppen. :cautious: Uit welke duim zijn deze dan gezogen? :rolleyes:
 
Dat zal best. Maar er is al vaker gebleken dat de bedragen die de journalisten in een vroeg stadium noemen achteraf blijken te kloppen. :cautious: Uit welke duim zijn deze dan gezogen? :rolleyes:
Soms klopt het inderdaad, serieuze journalisten hebben er natuurlijk best wel kijk op, een stuk meer dan jij en ik in ieder geval ;) . Waar jij, en anderen waarschijnlijk over vallen, is het verschil tussen het verkoopbedrag en de waarde die jij voor die speler in je hoofd hebt.

Ook is al net zo vaak, of wellicht veel veke, gebleken dat die bedragen voor geen kant klopten.

En waar het hier over ging, als malen inderdaad in de winter of na dit seizoen vertrekt, is €20-25m best een reeele prijs in mijn ogen, zeker hoe hij tot nu toe speelt. Als hij nog 2 jaar blijft, of dit jaar de sterren van de hemel speelt in de EL of nog beter op het EK, kan dat gemakkelijk verdubbelen.
 
Ik neem aan dat de directie daar pas over na gaat denken op het moment dat er een serieus bod op tafel ligt. En ik kan me ook voortsellen dat men bij spelers waar men vanaf wil, of die in het laatste contactjaar zitten en niet bij willen tekenen een indicatie in de markt zet.
Gedeeltelijk denk ik. Denk wel dat je aan het begin van transferperiodes bepaalde waardes bij spelers neerzet. Bijvoorbeeld Dumfries en Malen liggen goed in de markt. Denk best dat de directie hier een 'we praten pas vanaf .. bedrag' heeft bepaald. Ten slotte zo kunnen ze ook snel schakelen. Maar dit zal intern bekend zijn bij enkele mensen en zal ook fluctueren.
 
Gedeeltelijk denk ik. Denk wel dat je aan het begin van transferperiodes bepaalde waardes bij spelers neerzet. Bijvoorbeeld Dumfries en Malen liggen goed in de markt. Denk best dat de directie hier een 'we praten pas vanaf .. bedrag' heeft bepaald. Ten slotte zo kunnen ze ook snel schakelen. Maar dit zal intern bekend zijn bij enkele mensen en zal ook fluctueren.
Dat denk ik dus niet. Ik denk dat de directie heeft gezegd (of impliceert) Denzell en Donyell zijn uiterst belangrijke spelers die we in principe helemaal niet willen verkopen. Als er een niet te weigeren bod komt, en de speler wil zelf graag, kijken we wel weer verder. Er is helemaal geen enkele reden voor PSV om in dit geval snel te willen schakelen.

Ik kan me wel voorstellen dat er intern vergaderd is over Luckassen of zelfs Bruma, waarbij men een prijsindicatie heeft vastgesteld waarvoor ze zouden mogen vertrekken
 
Dat denk ik dus niet. Ik denk dat de directie heeft gezegd (of impliceert) Denzell en Donyell zijn uiterst belangrijke spelers die we in principe helemaal niet willen verkopen. Als er een niet te weigeren bod komt, en de speler wil zelf graag, kijken we wel weer verder. Er is helemaal geen enkele reden voor PSV om in dit geval snel te willen schakelen.

Ik kan me wel voorstellen dat er intern vergaderd is over Luckassen of zelfs Bruma, waarbij men een prijsindicatie heeft vastgesteld waarvoor ze zouden mogen vertrekken
Maar een niet te weigeren bod is toch iets wat, denk ik, best bespreekbaar is. Denk namelijk dat een niet te weigeren bod bijvoorbeeld al verschilt bij Dumfries en Malen. Denk ook dat zoiets best goed is om af te spreken tussen een JDJ en een Gerbrands. Voor de één is een niet te weigeren bod vanaf de 30 miljoen en voor de ander vanaf de 80 miljoen.

Denk wel dat het bij Luckassen en Bruma specifieker is. Maar ik vermoed dat de directie echt wel een idee heeft bij welk bedrag clubs serieus kunnen gaan bieden. Lijkt me ook handig voor de schaduwlijstjes van deze spelers.

Verder of het snel schakelen bedoel ik als er daadwerkelijk een goed bod komt. Kijk als er iets binnenkomt van 10 miljoen dan is er geen reden om snel te schakelen. Maar komt er een bod binnen van 50 miljoen. Dan weet je dat dit serieus kan zijn en dan moet je ook zsm een vervanger kunnen aantrekken.
 
Soms klopt het inderdaad, serieuze journalisten hebben er natuurlijk best wel kijk op, een stuk meer dan jij en ik in ieder geval ;) . Waar jij, en anderen waarschijnlijk over vallen, is het verschil tussen het verkoopbedrag en de waarde die jij voor die speler in je hoofd hebt.

Ook is al net zo vaak, of wellicht veel veke, gebleken dat die bedragen voor geen kant klopten.

En waar het hier over ging, als malen inderdaad in de winter of na dit seizoen vertrekt, is €20-25m best een reeele prijs in mijn ogen, zeker hoe hij tot nu toe speelt. Als hij nog 2 jaar blijft, of dit jaar de sterren van de hemel speelt in de EL of nog beter op het EK, kan dat gemakkelijk verdubbelen.
Oh nee hoor. Het maakt me niet uit voor hoeveel een speler verkocht wordt. Ik zeg alleen dat PSV de spelers doorgaans goedkoop weg laat gaan en duur koopt. Maar dat maakt mij niet zoveel uit.
De bedragen in het betaald voetbal zijn uit de klauwen gelopen. Ik heb ook zeker niet de illusie dat ik dat kan veranderen.
 
Hoewel je nooit kunt voorspellen hoe een verdere ontwikkeling loopt en daarmee een carrière, ga ik hier even een lans breken voor Malen en toelichten waarom ik veel van hem verwacht en hem een bovengemiddeld goede spits vind.

Malen kwam na een seizoen supersub zijn natuurlijk als een komeet vorig seizoen. Wedstrijden lang achter elkaar scoren, die 5-klapper tegen Vitesse, het eindpunt zijn van een heerlijke (ex)PSV aanval zijn met Oranje tegen Duitsland, en dat bij zijn debuut. Jongensboek. En toen kwamen de blessures. Het is dan altijd maar weer kijken hoe een speler terug komt en over het algemeen wat ze laten zien als ze weer fit genoeg zijn om veel te spelen.

In tegenstelling tot sommigen (hier of elders) stemde dat laatste mij erg positief. Ja, de vorm was er na maanden niet voetballen (nog) niet en Malen leek het zichzelf ook niet makkelijker te maken door te graag te willen en daardoor tegen zichzelf te gaan spelen. Desondanks zag ik dat de kwaliteiten die mij zo aanspraken er gewoon nog waren. Ok, het afronden even niet, waarvoor zie bovenstaande.

Malen is een echte moderne spits. Mits lekker in zijn vel, zoals dat voor veel spitsen geldt, is hij een goede afmaker. Zijn sterkste punt is toch wel dat hij die moeilijk te trainen spitsen-eigenschap heeft van aanvallend de juiste positie kiezen + timing. Malen is vaak alert op rebounds, lange ballen en steekballen. Het zorgt er mede voor dat hij zo vaak gevaarlijk kan worden. Dit combineert hij met snelheid, waardoor als hij zijn loopactie goed afstemd hij ook nog erg moeilijk weer bij te halen is. Zijn techniek is prima, waardoor hij ook meevoetballend van waarde is.

Dit alles zorgt ervoor dat Malen heel vaak gevaarlijk kan worden tijdens een wedstrijd. Dat het er de laatste tijd niet uit kwam lag vooral aan zijn te gehaaste afwerking. Malen is ook nog betrekkelijk jong en had voor dit seizoen slechts een aantal maanden als basisspeler erop zitten. De druk van meteen weer die doelpuntenmachine worden leek toch even te veel op hem te wegen. Kan gebeuren. Desondanks wist hij nog een aardige productie te overleggen. Daar herken je toch goede spitsen aan. Die zijn niet louter afhankelijk van vorm of ster-medespelers die ze met regelmaat zo panklaar voor je leggen dat Henk Veerman ook wel topscorer van het seizoen kan worden.

Nee, Malen is een echte spits die veel kwaliteit heeft en een plaag is om tegen te moeten verdedigen. Veel gemopper de laatste weken was regelmatig omdat hij kansen liet liggen. Het was Malen die daar de tegenstander spaarde, want de tegenstander was dan al gezien.

Malen dit seizoen:

9 Eredivisie wedstrijden: 5 goals, 1 assist
6 Europese wedstrijden: 5 goals (eigenlijk 6), 2 assists

Niet slecht voor een spits niet in topvorm.
 
Laatst bewerkt:
Malen is nu officieel de club topscoorder in uitwedstrijden in Europa:

Malen 10
Van der Kuijlen 9
Matavz 7
Toivonen 7
Nilis 7

Dat Toivonen en Matavz in dat lijstje staan is toch wel tamelijk bijzonder als je bedenkt wat die twee naderhand nog bereikt hebben. Hoop dat Malen nog even blijft en het record flink aanscherpt.
 
Dat Toivonen en Matavz in dat lijstje staan is toch wel tamelijk bijzonder als je bedenkt wat die twee naderhand nog bereikt hebben. Hoop dat Malen nog even blijft en het record flink aanscherpt.
Laat hem eerst maar eens een EK spelen. Valt hij daar op? Dan meteen verkopen. Spelers leveren het meeste op na een eindtoernooi.
 
Teon speelden ze nog geen talloze voorondes of poules. Toen was het nog gewoon zoals het moest: knockout zonder loting. Als je het eerlijk wilt vergelijken, moet je het aantal wedstrijden vergelijken
En zelfs dan nog: een Van der Kuijlen en zeker Nilis speelden wel tegen andere tegenstanders dan Ömönia Nicosia en Rosenberg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan