Selectie PSV: Algemeen

En Mo dan? Ik neem aan dat de voorste twee posities dan een strijd is tussen Gakpo, Malen en Zahavi (?)

Waarom, in 4-2-2-2, niet dit:

Gakpo-Malen (Zahavi als pinchhitter)
Götze-Mo
Sangare-Rosario (Thomas en Hendrix voor positie Sangare, Van Ginkel voor positie Rosario)
Max-Boscagli-Teze-Denzel
Mvogo

Mauro en Viergever nog als stand-ins voor lb en cv, Fein: geen flauw idee, Guti en Baumi neem ik niet serieus.

Gakpo als spits was vorig jaar ook geen enorm succes. Laat hem maar lekker op zijn huidige positie en naar binnen trekken. Mo gaat zijn minuten en kansen wel krijgen. Fijn dat hij nu concurrentie heeft. Mauro kun je namelijk amper concurrentie noemen. Die speelt omdat Ihattaren niet (wedstrijd)fit is. En nog even over Fein; als dat daadwerkelijk een Frenkie-achtige speler is, is hij juist een verbindingsspeler, dus die kan dan prima naast Sangare.
 
Laatst bewerkt:
En Mo dan? Ik neem aan dat de voorste twee posities dan een strijd is tussen Gakpo, Malen en Zahavi (?)

Waarom, in 4-2-2-2, niet dit:

Gakpo-Malen (Zahavi als pinchhitter)
Götze-Mo
Sangare-Rosario (Thomas en Hendrix voor positie Sangare, Van Ginkel voor positie Rosario)
Max-Boscagli-Teze-Denzel
Mvogo

Mauro en Viergever nog als stand-ins voor lb en cv, Fein: geen flauw idee, Guti en Baumi neem ik niet serieus.
Wil liever Zahavi nog even laten staan, zijn legacy, de beelden en de verhalen maken me nieuwsgierig. Ik wil gewoon zien of hij de Mickey Mouse divisie kan verslaan.
Madueke moet ook vlieguren maken.
Ik zou de eerstvolgende wedstrijden Mo opofferen voor Gotze tot hij weer meer sportiviteit uitstraalt. Daarna evalueren en kijken wie er buiten de basis gaat vallen. Gakpo's positie staat ter discussie, maar ik vind dat hij het nu goed doet; dus ik zou hem als "lam" laten staan.
Ik hoop vurig dat er een speler opstaat die het beter dan Boscagli gaat doen als CV.
 
We hebben een hoop spelers die op meerdere posities uit de voeten kunnen. Wie waar staat zal afhangen van de fysieke gesteldheid / vorm en eventueel de tegenstander.

Voorin: 2 van het drietal Zahavi - Malen - Gakpo met eventueel Piroe als stand in
Aanvallend middenveld: 2 van het drietal Götze - Gakpo - Ihattaren met Mauro Jr als stand in
Centraal/verdedigend middenveld: 2 van het gezelschap Sangare - Rosario - Fein - Thomas - Hendrix met op termijn Guti en Van Ginkel, maar mogelijk op termijn ook zonder Hendrix: misschien maakt die in de winterstop nog wel een transfer.
Verdediging: Max - Boscagli - Teze - Dumfries. Met Viergever als stand in voor Max of Boscagli. Baumgartl voor Teze (direct, of als Teze stand in is voor Dumfries). Hendrix kan ook nog rechtsback.

Gezien er dit seizoen 5 keer gewisseld mag worden kan ik me ook zo voorstellen dat bij "2 van het drietal" de derde standaard na 65 minuten gaat meedoen.
Van de centrale / verdedigende middenvelders zal veel gevraagd worden. Misschien worden die met zijn tweeën wel gewisseld voor 2 anderen.
Wie dan beginnen hangt zoals gezegd met name af van de fysieke gesteldheid.

Ik zou Fein nog niet automatisch bij de eerste keuzes rekenen. Vast een groot talent, maar met een transfersom van 6 miljoen wordt hij door zijn eigen club lager ingeschaald dan Rosario. Dus eerst maar eens zien hoe goed hij echt is.
 
Ik zou Fein nog niet automatisch bij de eerste keuzes rekenen. Vast een groot talent, maar met een transfersom van 6 miljoen wordt hij door zijn eigen club lager ingeschaald dan Rosario. Dus eerst maar eens zien hoe goed hij echt is.
Deze snap ik niet helemaal. Fein is een talent maar niet een bepalende speler bij Bayern. Dan is 6 miljoen lijkt me een marktconform bedrag. Rosario is een talent wat wekelijks speelt bij PSV. Ook met Europese ervaring. Logisch als zijn vraagprijs op dit moment hoger ligt dan die van Fein. Wil niet zeggen dat de ene beter is dan de ander.
 
We hebben een hoop spelers die op meerdere posities uit de voeten kunnen. Wie waar staat zal afhangen van de fysieke gesteldheid / vorm en eventueel de tegenstander.

Voorin: 2 van het drietal Zahavi - Malen - Gakpo met eventueel Piroe als stand in
Aanvallend middenveld: 2 van het drietal Götze - Gakpo - Ihattaren met Mauro Jr als stand in
Centraal/verdedigend middenveld: 2 van het gezelschap Sangare - Rosario - Fein - Thomas - Hendrix met op termijn Guti en Van Ginkel, maar mogelijk op termijn ook zonder Hendrix: misschien maakt die in de winterstop nog wel een transfer.
Verdediging: Max - Boscagli - Teze - Dumfries. Met Viergever als stand in voor Max of Boscagli. Baumgartl voor Teze (direct, of als Teze stand in is voor Dumfries). Hendrix kan ook nog rechtsback.

Gezien er dit seizoen 5 keer gewisseld mag worden kan ik me ook zo voorstellen dat bij "2 van het drietal" de derde standaard na 65 minuten gaat meedoen.
Van de centrale / verdedigende middenvelders zal veel gevraagd worden. Misschien worden die met zijn tweeën wel gewisseld voor 2 anderen.
Wie dan beginnen hangt zoals gezegd met name af van de fysieke gesteldheid.

Ik zou Fein nog niet automatisch bij de eerste keuzes rekenen. Vast een groot talent, maar met een transfersom van 6 miljoen wordt hij door zijn eigen club lager ingeschaald dan Rosario. Dus eerst maar eens zien hoe goed hij echt is.
Je vergeet Madueke en in mindere mate Obispo, verder eens
 
Deze snap ik niet helemaal. Fein is een talent maar niet een bepalende speler bij Bayern. Dan is 6 miljoen lijkt me een marktconform bedrag. Rosario is een talent wat wekelijks speelt bij PSV. Ook met Europese ervaring. Logisch als zijn vraagprijs op dit moment hoger ligt dan die van Fein. Wil niet zeggen dat de ene beter is dan de ander.

Nou, precies zoals je het opschrijft. Rosario heeft zich al bewezen en Fein is momenteel vooral een talent. En dat uit zich in de marktwaarde.
Grote kans dat Fein meer talent heeft en het ook (veel) verder gaat schoppen dan Rosario. Maar spelers worden niet opgesteld op basis van het talent of de potentie die ze hebben, maar op basis van de kwaliteit die ze laten zien. En die komt ook tot uiting in de marktwaarde.
 
Nou, precies zoals je het opschrijft. Rosario heeft zich al bewezen en Fein is momenteel vooral een talent. En dat uit zich in de marktwaarde.
Grote kans dat Fein meer talent heeft en het ook (veel) verder gaat schoppen dan Rosario. Maar spelers worden niet opgesteld op basis van het talent of de potentie die ze hebben, maar op basis van de kwaliteit die ze laten zien. En die komt ook tot uiting in de marktwaarde.
Rosario heeft zich al bewezen? 🤔
 
Speelt wekelijks op het hoogste niveau bij een topclub van een Europese subtop-competitie. Internationale ervaring waaronder ook Champions League. International bij een van de sterkste landenteams ter wereld. Dus ja.
Logisch dat de transfer van Rosario hoger ligt want hij heeft inderdaad iedere week hier gespeeld en Fein heeft hier nog niet gespeeld. Wanneer Fein hier even veel wedstrijden zou spelen, dan zou zijn waarde ook hoger komen te liggen.
Niemand weet hoe Rosario het bij Bayern München zou hebben gedaan en niemand weet hoe Fein het hier zou hebben gedaan.

Was Rosario goed, wat heeft hij bewezen? Hij heeft een half seizoen goed gespeeld onder Van Bommel, daarna was het meestal ruk.
Dit seizoen draaide hij een goede voorbereiding tegen kwalitatief zwakke teams maar daarna speelt hij weer niet best. Rosario is na al die tijd nog steeds geen speler geworden waar je op kan bouwen, geen constante factor en daardoor onbewezen. Geïnteresseerde clubs zullen dit ook doorhebben.
Vorig seizoen had hij het geluk dat hij nauwelijks gezonde concurrentie had.
Dit seizoen zal het stukken beter moeten.

Bij Nederland is hij toch alweer afgevallen? International zijn zegt me weinig want Babel en Veltman zijn dat ook en Guti was dat ook maar dat maakt je nog geen bewezen speler.
Dumfries is dat wel, een speler die telkens een goed niveau haalt bij PSV en weinig verzaakt.
 
Nou Schmidt heeft in ieder geval goed gezien dat met de selectie die hij aantrof niet kon worden gevoetbald. Dat ben ik helemaal met hem eens.
Ik zou zelf nog tenminste twee sterke centrale verdedigers hebben gehaald (en misschien een middenvelder minder), maar het lijkt me een goede start van de broodnodige verversing en versterking van de selectie. 👍
 
Denk dat we wel wat rotaties gaan zien de komende weken. 7 wedstrijden in 24 dagen. Gemiddeld per 3.5 dagen een wedstrijd. Poeh.
Ik heb na iedere 16 uur weer een 8 urige werkdag voor de boeg. 10.5 uurtjes voetballen waarvan er zeker 70 minuten per wedstrijd is 490 minuten is ruim 8 uur niet deelgenomen wordt aan het spel waardoor er nog 2.5 uur overblijft in 24 dagen. Geef mij ook zo een baan.
 
Ik heb na iedere 16 uur weer een 8 urige werkdag voor de boeg. 10.5 uurtjes voetballen waarvan er zeker 70 minuten per wedstrijd is 490 minuten is ruim 8 uur niet deelgenomen wordt aan het spel waardoor er nog 2.5 uur overblijft in 24 dagen. Geef mij ook zo een baan.
Eens. Behalve dat topsport niet gezond is. Sporten is gezond, met mate. Topsport is geen goede belasting. Te veel is niet goed voor je. Ik denk dat het meer daarom gaat dan om de tijdsbesteding.
 
Eens. Behalve dat topsport niet gezond is. Sporten is gezond, met mate. Topsport is geen goede belasting. Te veel is niet goed voor je. Ik denk dat het meer daarom gaat dan om de tijdsbesteding.

Dit. We zijn het er allemaal over eens dat profvoetballer zijn op financiël vlak een droombaan is, met name omdat je buitenproportioneel verdient voor wat je nou daadwerkelijk doet. Echter, met dat argument kun je elke discussie dood maken. Topsport is zwaar en het zegt genoeg dat je zoveel moet trainen om het te kunnen. 1 profwedstrijd per 3 of 4 dagen is fysiek gewoon erg zwaar. Ralf kan zijn werk jarenlang blijven doen. De meeste topsporters kunnen ergens in de 30 niet meer mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan